IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Alfa Romeo MiTo : «Ξεφυλλίζοντας» την ιστορία
Με το MiTo, η Alfa Romeo θέλει να προσφέρει στους «θερμούς» οπαδούς της (Αλφίστι) το πιο σπορ μικρό αυτοκίνητο. Ένα μοντέρνο και καινοτόμο μοντέλο, με ένα όνομα που αποπνέει ιστορία.
 
Το όνομα MiTo επελέγη από την Alfa Romeo για την ικανότητά του να τονίσει το δεσμό ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της ιστορικής φίρμας, ανάμεσα στο Μιλάνο, την πόλη του ντιζάιν που ανέλαβε και τη σχεδίαση, και το Τορίνο που έχει αναλάβει την κατασκευή του MiTo. Η Alfa βασίζεται στις ρίζες της για να πάει στο μέλλον. Η ιστορία της έχει γράψει μερικές από τις χρυσές σελίδες της αυτοκίνησης. Το χρυσό αυτό παρελθόν της Alfa Romeo δεν αφορά μέταλλο και κατασκευές, αλλά πολύ περισσότερα. Η Alfa Romeo MiTo παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου την Τρίτη 24 Ιουνίου και θα έχει λανσαριστεί σε όλες τις μεγάλες αγορές ως τα μέσα Ιουλίου. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα της εταιρίας, όσον αφορά στο στιλ της, την ιστορική και τεχνολογική ταυτότητά της. Για περίπου 100 έτη, η Alfa Romeo ήταν ένα αδιαμφισβήτητο σύμβολο στους τομείς της σχεδίασης, του ιταλικού στιλ και της μηχανολογικής υπεροχής. Αυτές, με λίγα λόγια, είναι και οι αρετές του sportiest mini, Alfa Romeo MiTo.
Σπορ και συμπαγές με ιταλικό στιλ
Η MiTo είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa Romeo μετά την 8C Competizione, από την οποία δανείζεται μερικά χαρακτηριστικά. Tο σχήμα στα πλαϊνά παράθυρα, στον εμπρός προφυλακτήρα, στα εμπρός φώτα και στα πίσω φώτα LED. Η σχεδιαστική προσέγγιση των εμπρός και πίσω φωτιστικών τονίζει τη σπορτίφ ταυτότητα και την επιθετική όψη του αυτοκινήτου. Το υψηλής κομψότητας ταμπλό και τα καθίσματα στο εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo, που είναι ταυτόχρονα φιλόξενο αλλά και σπορ, αντιπροσωπεύουν την υψηλή έκφραση του ιταλικού στιλ και τα κορυφαία υλικά συνοδεύονται από εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου κολακεύουν το συμπαγές και δυναμικό σχήμα και ταιριάζουν όμορφα με το downsizing, που κυριαρχεί στο σημερινό ντιζάιν. Φυσικά αυτή η επιλογή δεν αφορά μόνο τους κινητήρες, αλλά τα βάρη και τις διαστάσεις. Στην πραγματικότητα downsizing σημαίνει αύξηση της ενεργειακής ικανότητας των κινητήρων, μείωση των επιπέδων CO2 και απλοποίηση της οδήγησης και του παρκαρίσματος σε αστικές συνθήκες. Αλλά, φυσικά, αυτή η νέα κατασκευαστική προσέγγιση δε μειώνει τη σπορτίφ ταυτότητα. Το συμπαγές σχήμα και η χρησιμοποίηση κορυφαίων υλικών προσδίδει στο μοντέλο εξαιρετικά υψηλή ακαμψία (101.200 daNm/rad). Οι αναλογίες εξάλλου του αυτοκινήτου δεν αφήνουν καμία εκκρεμότητα σχετικά με την απόλυτα σπορ ταυτότητά του, χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργούν την παραμικρή παραχώρηση στην οδηγική άνεση. Αλλά και οι εξαιρετικοί εσωτερικοί χώροι υπόσχονται κορυφαία άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών του νέου μοντέλου της Alfa Romeo εντυπωσιάζει με το τετραγωνισμένο του σχήμα και προσφέρει χωρητικότητα 270 λίτρων. Η Alfa Romeo MiTo είναι αναμφίβολα ένα δυνατό, συμπαγές αυτοκίνητο που κυριαρχεί στο δρόμο και διαθέτει μια δική του εμφαντική προσωπικότητα. Διαθέτει δε ένα κορυφαίο αποτέλεσμα στην αεροδυναμική του φόρμα (Cd 0,29), που μαζί με το μεγαλύτερο μετατρόχιο της κατηγορίας (1,483 μέτρα) εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση στο δρόμο.
Απολαυστική και ασφαλής οδήγηση
Οι επιδόσεις και η τεχνολογία βρίσκονται πάντα στην κορυφαία τους εφαρμογή σε μια Alfa Romeo. Μία Alfa Romeo χαρακτηρίζεται πάντα από την αίσθηση που σου δίνει πίσω από το τιμόνι. Και η Alfa MiTo δεν θα αποτελούσε εξαίρεση, διαθέτοντας κορυφαία αίσθηση ελέγχου και οδηγικής ευχαρίστησης. Βέβαια η οδηγική ευχαρίστηση και η ασφάλεια είναι ό,τι περιμένει κανείς από μια Alfa Romeo, και η MiTo προσφέρει ένα σύστημα αναρτήσεων που συμβάλλει στην ευχαρίστηση του οδηγού της. Η επιλεγμένη διάταξη έχει δοκιμαστεί και χρησιμοποιηθεί με εξαίρετη επιτυχία και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ και περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ρυθμισμένα ώστε να προσφέρουν και να εξασφαλίζουν κορυφαία πρόσφυση, τυπική για μια Alfa Romeo. Παράλληλα χρησιμοποιούνται αμορτισέρ ανάδρασης με δεύτερα, εσωτερικά ελατήρια coil-over που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές, αυξάνουν τη γραμμικότητα και αυξάνουν την ακρίβεια του πολύ άμεσου συστήματος διεύθυνσης (λόγος: 12.9:1). Με αυτή την τεχνολογία το εσωτερικό ελατήριο περιορίζει μόνο την έκταση του αμορτισέρ και όχι τη συμπίεση. Έτσι δεν επηρεάζεται η άνεση στη νορμάλ οδήγηση, ενώ αντίθετα στη σπορ οδήγηση οι μειωμένες κλίσεις αυξάνουν την ακρίβεια των ελιγμών. Ένα πρόσθετο όφελος είναι η ασύμμετρη λειτουργία της ανάρτησης στις στροφές, καθώς δεν επηρεάζεται η λειτουργία της ανάρτησης στους εξωτερικούς τροχούς, οι οποίοι πατούν γερά στο οδόστρωμα προσφέροντας πρόσφυση, σε αντίθεση με την ανάρτηση των εσωτερικών, στις οποίες επεμβαίνει το δεύτερο ελατήριο, περιορίζοντας την έκταση της ανάρτησης και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για μεγαλύτερη σταθερότητα. Τo σύστημα πέδησης αποτελείται σε όλες τις εκδόσεις από 4 δισκόφρενα. Ειδικά στην έκδοση 1.4Τ 155 ίππων εμπρός υπάρχουν 4-πίστονες δαγκάνες brembo με δίσκους 305 χλστ. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, με μόλις 34 μέτρα να απαιτούνται για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο κατά τη φάση της επιβράδυνσης 100-0 χ.α.ώ. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα CBC (Corner Braking Control) το οποίο στις στροφές κατανέμει ξεχωριστά τη δύναμη πέδησης στον κάθε τροχό (δεξιά-αριστερά και εμπρός-πίσω), ώστε να περιορίσει την πιθανότητα υποστροφής ή υπερστροφής, επιτρέποντας έτσι αποτελεσματικότερο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, άρα μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου. Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται ιδανικά από τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα. Ξεκινώντας από το ολοκαίνουργιο σύστημα Alfa DNA, η συμπαγής Alfa Romeo προσφέρει χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα για την κατηγορία. To DNA προσφέρει 3 διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο για να καλύψουν το στιλ οδήγησης που προτιμάει ο κάθε οδηγός της MiTo, Σπορ (Dynamic), Κανονικό (Normal), κορυφαία ασφάλεια στις πιο δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης (All weather). Αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος αλλάζουν οι ρυθμίσεις του κινητήρα (απόκριση, μέγιστη ροπή και λειτουργία Overboost), των φρένων, του VDC και ASR (λιγότερο ή περισσότερο επεμβατικό), του Electronic Q2 (ενεργοποιείται στα Dynamic και All Weather), του συστήματος διεύθυνσης DST (λιγότερη υποβοήθηση στο Dynamic με περισσότερη αίσθηση), της ανάρτησης (όταν υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση), του κιβωτίου μετάδοσης (όταν υπάρχει το DDCT-Dual Dry Clutch Transmission) και του πίνακα οργάνων (στο Dynamic δείχνει την πίεση του Turbo). Ο επιλογέας των τριών προγραμμάτων είναι τοποθετημένος σε ένα πολύ εργονομικό σημείο (μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων) και δίνει τη δυνατότητα να επιλεγεί 1 από τα 3 προγράμματα με μια απλή κίνηση (η επιλογή γίνεται διακριτή από το φωτισμό της ειδικής λυχνίας και επίσης από ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων). Άλλη μια καινοτομία που χρησιμοποιείται στην Alfa Romeo MiTo είναι το ηλεκτρονικό σύστημα Q2 που με χρήση του συστήματος πέδησης προσομοιώνει την λειτουργία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μοιράζοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο κινητήριους τροχούς αναλόγως των συνθηκών. Παραδειγματικά, σε μία στροφή ο εξωτερικός τροχός παραλαμβάνει περισσότερη ροπή διατηρώντας την επιθυμητή τροχιά και επιτυγχάνοντας πλευρική επιτάχυνση 1g αντί για 0,95g που θα είχε χωρίς το Q2. Τέλος, η Alfa Romeo MiTo υιοθετεί μια ακόμη κορυφαία ηλεκτρονική εφαρμογή για κορυφαίο έλεγχο, το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που συμπληρώνει το ηλεκτρικής υποβοήθησης σύστημα διεύθυνσης ως μέρος του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (VDC). Το DST αυξάνει την δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών g, προσφέροντας εξαιρετική αίσθηση. Μέσα από την εφαρμογή κατάλληλης δύναμης υποδεικνύει τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση υπερστροφής και σε φρενάρισμα σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή τριβής.
Δυνατοί και φιλικοί στο περιβάλλον κινητήρες
Οδηγική ικανοποίηση σημαίνει επίσης να μπορείς να βασιστείς σε ζωντανούς, δυνατούς κι αξιόπιστους κινητήρες. Αυτοί που κινούν την Alfa MiTo είναι μοντέρνοι και απολύτως κορυφαίοι μηχανολογικά σε θέματα τεχνολογίας, επιδόσεων και σεβασμού προς το περιβάλλον. Οι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι κατά το επίσημο λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo με ισχύ 155 ίππων και ο ντίζελ 1.6 με ισχύ 120 ίππων. Κάθε ένας έχει διαφορετικές αξίες και προτεραιότητες, και όλοι συνεργάζονται ιδανικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, που ξεχωρίζει επίσης για την απόδοση και την τεχνολογία του. Η προγραμματισμένη συντήρηση είναι κάθε 30.000 χλμ., χωρίς καμία άλλη ενδιάμεση απαίτηση. Για την ακρίβεια, ο 1.6 JTDM των 120 ίππων είναι ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του στους τομείς της ειδικής απόδοσης, της ροπής στις χαμηλές στροφές (320 Nm στις μόλις 1.750 σ.α.λ.) και των μειωμένων ρύπων (126γραμμ. CO2 / Euro5). Στην ίδια λογική, ο πιο δυνατός της γκάμας είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 turbo με τους 155 ίππους, ο οποίος προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις για τη χωρητικότητά του (τελική ταχύτητα 215 χ.α.ώ. και επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 8’’) με παράλληλη μείωση κατά 30% της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (153 γραμμ.) συγκρινόμενος με τους κινητήρες της προηγούμενης γενιάς. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητήρες εκτός των παραπάνω προσφέρουν φυσικά και τον χαρακτηριστικό βαθύτονο ήχο της Alfa Romeo. Τα κιβώτια είναι σε κάθε περίπτωση 6 ταχυτήτων με τριπλό συγχρονιζέ, που απαιτεί 40% λιγότερη δύναμη εμπλοκής σε σχέση με ένα απλό συγχρονιζέ.
Κορυφαία ασφάλεια και οδική συμπεριφορά
Η Alfa Romeo MiTo κατασκευάστηκε για να αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές του EuroNCAP στο μέλλον. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί καλύτερες ηλεκτρονικές εφαρμογές για έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς, με Vehicle Dynamic Control (δεν απενεργοποιείται) που διαχειρίζεται σημαντικές λειτουργίες, όπως το Hill Holder, το Traction Control, το Assisted Panic Braking, το MSR, το DST (Dynamic Steering Torque), το CBC (Corner Braking Control) καθώς και το Q2 Electronic. Όλα αυτά τα γνωστά συστήματα εγγυώνται τη μέγιστη ασφάλεια και την πρόσφυση του αυτοκινήτου, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Η Alfa Romeo MiTo προσφέρει επίσης πλήρη παθητική ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του, όπως αποδεικνύουν οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ (οι 2 πολλαπλών σταδίων), οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες, το σύστημα ενεργών προσκέφαλων SAHR (Self Aligning Head Restraint) και το σύστημα αντιβύθισης των καθισμάτων. Συνολικά στη MiTo έχουν γίνει πάνω από 500 Crash Test, 100 προσομοιώσεις σε ΗyGE και 200 τεστ σε υποσυστήματα. Επιπρόσθετα, στο βασικό εξοπλισμό της MiTo, συμπεριλαμβάνεται ένα κιτ με 3 αλκοτέστ, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Alfa Romeo να προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, όχι μόνο ενεργητική και παθητική, αλλά και προληπτική.
Στιλ ενός σπορτίφ μίνι
Διαθέσιμη με 3 πόρτες, η Alfa Romeo MiTo είναι ένα σαφώς σπορ αυτοκίνητο. Το σχήμα του χαρίζει μια έξτρα αίσθηση δυναμισμού. Οι μεγάλοι τροχοί και οι δυνατοί μυς των πίσω φτερών δίνουν έμφαση στην προσωπικότητα του μοντέλου και τονίζουν τις γραμμές που ρέουν ομαλά, για να υπογραμμίσουν το όμορφο σχήμα, το ελκυστικό και χαρακτηριστικό εμπρός μέρος και τα ορθολογιστικά πίσω φώτα, που είναι παράλληλα ένα τεχνολογικό επίτευγμα. Το εξαιρετικά δυναμικό εμπρός τελείωμα κυριαρχείται σαφώς από την αυθεντική αίσθηση της οικογένειας των Alfa, ενώ είναι εμφανής η «επιθετικότητα» του μοντέλου από το πλάι και η εξαιρετικά υψηλή κομψότητά του. Το πίσω μέρος της Alfa Romeo MiTo χαρακτηρίζεται από τους δυνατούς «ώμους» και τα αγωνιστικών αποχρώσεων φώτα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι διαθέσιμα σε 2 εκδόσεις, μία που περιλαμβάνει φώτα αλογόνου και η άλλη (έξτρα) φώτα xenon, που προσφέρουν αυξημένη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα επίσης προσφέρουν ένα φωτισμό ημέρας με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας (Daytime Running Lights) που ενεργοποιείται αυτόματα όταν αρχίζει να λειτουργεί ο κινητήρας και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Αυτή η λειτουργία καλύπτει τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα αρχίσει να ισχύει το 2012. Τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED διαθέτουν λειτουργία Emergency ενεργοποιώντας τα Alarm όταν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χ.α.ώ. η επιβράδυνση περάσει τα 7μ./1’’.
Σπορ ταυτότητα και στιλ για το εσωτερικό
Όπως συμβαίνει και με το εξωτερικό σχήμα, έτσι και το εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo είναι σπορ και έχει το δικό του εκπληκτικό στιλ, όπως όλων των Alfa Romeo. Έχει σχεδιαστεί απ’ το σχεδιαστικό κέντρο της Alfa Romeo, έχει σε απόλυτη προτεραιότητα τη σωστή θέση οδήγησης και κάνει τον οδηγό το κέντρο της προσοχής. Η εξαιρετική απόσταση μεταξύ των πεντάλ, του καθίσματος, του τιμονιού και του επιλογέα επιτρέπουν την αίσθηση πλήρους ελέγχου, μια τυπική αίσθηση για τα δεδομένα της Alfa Romeo και της οδηγικής ικανοποίησης που προσφέρει. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος, του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης, τον επιλογέα και το σύστημα Alfa DNA. Το κυκλικό αναλογικό ταχύμετρο και το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων έχουν τέλειο φωτισμό (κόκκινο ή άσπρο, ανάλογα με την έκδοση) εξασφαλίζοντας κορυφαία αναγνωσιμότητα. Το soft-touch ταμπλό είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές ανάλογα με την έκδοση. Sprint, με κλασική εμφάνιση απομίμησης δέρματος και 2 διαθέσιμα χρώματα (μαύρο & κόκκινο) και Competizione με εμφάνιση ανθρακονημάτων σε 3 χρώματα (μαύρο, κόκκινο και μπλε). Το εσωτερικό του νέου μοντέλου επίσης αντιπροσωπεύει μια τέλεια ισορροπία μεταξύ στιλ και σπορ, με αρκετούς εναλλακτικούς συνδυασμούς χρωμάτων και κορυφαίας ποιότητας υλικά. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στα εμπρός και πίσω καθίσματα της Alfa Romeo MiTo, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίζουν κορυφαία άνεση σε κάθε επιβάτη ξεχωριστά. Αυτό έγινε εφικτό με τη στενή συνεργασία με τους κορυφαίους Ιταλούς ειδικούς σε θέματα εργονομίας και φυσιολογίας των σπορ. Για αυξημένη άνεση και απορρόφηση όλων των κραδασμών, τα εμπρός καθίσματα είναι εφοδιασμένα με ένα νέο σύστημα στήριξης της βάσης και της πλάτης. Η μεγάλη και ανοιγόμενη πανοραμική οροφή κάνει ευχάριστη κάθε διαδρομή με την MiTo, ενώ για την ηχητική κάλυψη φροντίζει το προηγμένο ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, 2 κεραίες και διπλό δέκτη που εγγυάται 80% καλύτερη δυνατή λήψη. Προαιρετικά διατίθεται και Hi-Fi της Bose με 4-κάναλο ενισχυτή, ενεργό subwoofer και συνολική ισχύ 690 watt.
 
μοντέλο
MiTo 1.4 TB
MiTo 1.6 JTDM
Μήκος
4,063 μέτρα
4,063 μέτρα
Πλάτος
1,72 μέτρα
1,72 μέτρα
Ύψος
1,446 μέτρα
1,446 μέτρα
Μεταξόνιο
2,511 μέτρα
2,511 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,483/1,475 μέτρα
1,483/1,475 μέτρα
Χώρος αποσκευών
270 λίτρα
270 λίτρα
Βάρος
1.145 κιλά
1.205 κιλά
Κυβισμός
1.368 κ.εκ.
1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
72 x 84 χλστ.
---
Σχέση συμπίεσης
9,8:1
---
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
155/5.500
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/3.000
320/1.750
0-100 χ.α.ώ.
8’’
9,9’’
Τελική ταχύτητα
215 χ.α.ώ.
198 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
305 χλστ.
281 χλστ.
Φρένα πίσω (δίσκοι)
251 χλστ.
251 χλστ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,3 λ./100 χλμ.
4,1 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,5 λ./100 χλμ.
4,8 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
8,5 λ./100 χλμ.
5,9 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
---
---
Εκπομπές ρύπων (CO2)
153 γραμμ./χλμ.
126 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Lada
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΗΣΤΑΚΙΔΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λάμπρου Κατσώνη 279, 135 62 Αγ. Ανάργυροι
Τηλ.: +302102387800, Τηλ. & Fax: +302102387319, E-mail: vfts@otenet.gr
 
Χρήσιμα