IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Cayenne Hybrid - Οικολογικές επιδόσεις
Η Porsche θα προσφέρει μια υβριδική έκδοση του Cayenne ως το τέλος της δεκαετίας. Βασισμένα στο Cayenne με τον κινητήρα V6, πρωτότυπα του υβριδικού Cayenne κυκλοφορούν ήδη στο δρόμο.
 
Το νέο υβριδικό Cayenne θα συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (DFI) των 3.6 λίτρων της Porsche με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έτσι στο αυτοκίνητο μικτή κατανάλωση της τάξης των 9,8 λίτρων/100 χλμ. στο νέο Eυρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC). Και προχωρώντας σε ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις, η Porsche επιδιώκει να πετύχει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μόλις στα 8,9 λίτρα/100 χλμ. έως την εποχή που το υβριδικό Cayenne θα παρουσιαστεί στην αγορά.
 
Παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα
Παρουσιάζοντας την υβριδική της τεχνολογία, η Porsche υιοθετεί μια νέα προσέγγιση, όπου αξιοποιείται ένα παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα αντί για τη λύση της διαχωρισμένης υβριδικής ισχύος. Όντως, το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα υπερτερεί σε πολλά σημεία, εξασφαλίζοντας μεγάλο βαθμό συμβατότητας μεταξύ των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος και της υπάρχουσας πλατφόρμας του Cayenne. Ο κίνδυνος υποχρεωτικών περιορισμών που επηρεάζουν το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή την 4κίνηση, με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα ελαχιστοποιείται. Υπάρχει επίσης μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου κατά την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο. Σε αντίθεση με τις άλλες υβριδικές τεχνολογίες που πλεονεκτούν κυρίως κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, το σύστημα που έχει επιλέξει η Porsche προσφέρει την επιλογή λειτουργίας του αυτοκινήτου χωρίς τον βενζινοκινητήρα με ταχύτητες έως 120 χ.α.ώ. Με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα βελτιώνεται τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και οι ρεπρίζ, με αποτέλεσμα να εκφράζεται πλήρως η φιλοσοφία της Porsche που τονίζει το συνδυασμό εξαιρετικών επιδόσεων και μέγιστης αποτελεσματικότητας.
 
Σύστημα με 3 βασικά τμήματα
Το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία. Τα τμήματα αυτά συντονίζονται και ελέγχονται από το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης που λαμβάνει όλες τις πληροφορίες οδήγησης και ενέργειας και ελέγχει τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς και τον βενζινοκινητήρα, προκειμένου να εξασφαλίζεται πάντοτε η βέλτιστη οικονομία καυσίμου σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης απαιτεί τον καθορισμό κάπου 20.000 διαφορετικών παραμέτρων δεδομένων. Συγκριτικά, ένα συμβατικό σύστημα διαχείρισης κινητήρα απαιτεί μόλις 6.000 παραμέτρους. Η μπαταρία του συστήματος φιλοξενείται στην κοιλότητα κάτω από το χώρο αποσκευών όπου κανονικά υπάρχει η ρεζέρβα του Cayenne. Αποτελείται από 240 κυψέλες που παράγουν συνολικά 288 V. Η μπαταρία λειτουργεί με ισχύ 38 kW και αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται κατά την οδήγηση από τα «αναπαραγωγικά» φρένα και την καθυστέρηση του σημείου όπου ο βενζινοκινητήρας τίθεται υπό φορτίο, έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η οικονομία καυσίμου. Η ενέργεια που ανακτάται με τον τρόπο αυτόν μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς τον βενζινοκινητήρα, αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική ισχύ, ή για να υποστηρίζεται ο βενζινοκινητήρας όταν χρησιμοποιείται.
 
Για πρώτη φορά ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης
Η υβριδική τεχνολογία απαιτεί λύσεις και σε άλλα ζητήματα. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, για να λειτουργεί το υδραυλικό τιμόνι και η υποβοήθηση των φρένων πρέπει πάντα να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας. Στην περίπτωση της υβριδικής κίνησης, αντιθέτως, το σύστημα διεύθυνσης και η αντλία υποπίεσης για το σερβομηχανισμό των φρένων λειτουργούν ηλεκτρικά, ενώ τη θέση της μηχανικής αντλίας λαδιού στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει πάρει μια ηλεκτρική αντλία λαδιού. Ένα σημαντικό πρωτοποριακό επίτευγμα της Porsche στον τομέα αυτόν είναι η χρήση ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει τον έλεγχο και την ακρίβεια που χαρακτηρίζουν την Porsche και όλα της τα μοντέλα.
 
Τεχνολογία με μακρά ιστορία
Ήδη από το 1900, ο Καθηγητής Ferdinand Porsche, ιδρυτής της Εταιρείας, είχε αναπτύξει το σύστημα Lohner-Porsche Mixte που περιελάμβανε όχι μόνο έναν βενζινοκινητήρα, αλλά κι έναν ηλεκτροκινητήρα μαζί με τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρία. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε έναν 4κύλινδρο κινητήρα συνδεδεμένο απευθείας σε ένα δυναμό 80V. Το δυναμό αυτό παρείχε την ηλεκτρική ισχύ για τους ηλεκτροκινητήρες που ήταν τοποθετημένοι στα μουαγιέ των μπροστινών τροχών. Έτσι, μπορεί κανείς δικαιολογημένα να πει ότι αυτό ήταν το 1ο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
 
Οικολογικοί στόχοι
Η Porsche, μια εταιρεία που φημίζεται για τα υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα και οχήματα SUV που κατασκευάζει, πρόσφατα παρουσίασε στα ΜΜΕ στη Στουτγάρδη το πρωτότυπο υβριδικό Cayenne, δίνοντας έτσι μια ιδέα για το τί έχει να προσφέρει στο κοινό έως το τέλος της δεκαετίας. Η Porsche επιδιώκει να πετύχει με το υβριδικό Cayenne μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά περίπου 25%, ειδικά κατά την κίνηση σε πόλη. Στο υβριδικό Cayenne θα χρησιμοποιείται πλήρως υβριδική τεχνολογία, όπου η υβριδική μονάδα (συμπλέκτης και ηλεκτροκινητήρας) τοποθετείται ανάμεσα στο βενζινοκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, σε αντίθεση με τη συμβατική τεχνολογία, όπου το υβριδικό σύστημα μετάδοσης διακλαδώνεται σε διάφορες γραμμές και προς διάφορες κατευθύνσεις μέσω ενός πλανητικού συστήματος γραναζιών. Η Porsche επέλεξε το συγκεκριμένο σχεδιασμό λόγω του ότι η σε σειρά διαμόρφωση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος εξασφαλίζει μεγαλύτερη συμβατότητα με την υπάρχουσα πλατφόρμα του Cayenne, το συγκεκριμένο σύστημα αποδείχθηκε στις δοκιμές ότι είναι πιο αποδοτικό στην κατανάλωση καυσίμου και η συγκεκριμένη διαμόρφωση ταιριάζει καλύτερα στην Porsche, καθώς θα προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση και ευελιξία του κινητήρα σε σύγκριση με το συμβατικό Cayenne. H Porsche σκοπεύει να παρουσιάσει μια παρόμοια υβριδική τεχνολογία σε μια έκδοση της Panamera, του 4θέσιου Gran Turismo της εταιρίας. Η Panamera θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της το 2009, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η υβριδική έκδοση.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ

Εμπόριο Λιπαντικών & Ειδών Αυτοκινήτου (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721063520, E-mail: vag_zaxarakis@yahoo.gr

 
Χρήσιμα