IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Renault Koleos : «Kol»ύμπι στα βαθειά, «eos» την κορυφή
Με το νέο Koleos, η Renault είναι αποφασισμένη να... κολυμπήσει σε βαθιά νερά σε μια κατηγορία που δεν είχε παρουσία μέχρι σήμερα, έχοντας ως τελικό της στόχο τίποτα λιγότερο από την κορυφή.
 
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στο προσεχές της μέλλον, αποτελεί αυτό το μοντέλο για τη Γαλλική φίρμα. Στο παρελθόν, θυμόμαστε την προσπάθειά της να «παντρέψει» την κατηγορία των πολυμορφικών μοντέλων με αυτή των 4x4, παρουσιάζοντας το Scenic RX4. Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια όμως, οι καταναλωτές που στην πλειοψηφία τους αγοράζουν αυτοκίνητα είτε της μίας είτε της άλλης κατηγορίας, δεν επιθυμούν να απολαμβάνουν ταυτόχρονα στοιχεία της άλλης και μάλιστα σε τόσο μεγάλο βαθμό. Ένας αγοραστής που χαρακτηρίζεται οικογενειάρχης και λάτρης της υψηλής πολυχρηστικότητας και οριακής εκμετάλλευσης των χώρων του αυτοκινήτου του, δηλαδή αγοραστής αμιγώς οχημάτων MPV, σε πολύ μικρό ποσοστό θα θέλει να έχει ταυτόχρονα και όλα εκείνα τα στοιχεία που ορίζουν την κατηγορία των αμιγώς 4κίνητων, εκτός δρόμου οχημάτων. Ή, τουλάχιστο, δεν είναι ακόμη ώριμη και έτοιμη η αγορά για τέτοιες προτάσεις. Κι επειδή οι τάσεις και οι προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, είναι αυτές που καθορίζουν τις μελλοντικές ενέργειες των κατασκευαστών, η Renault, στα πλαίσια της γενικότερης συνεργασίας της με τη Nissan, αλλά και εκμεταλλευόμενη τη συνεργασία της με την Κορεάτικη Samsung, είναι έτοιμη να παρουσιάσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία των 4κίνητων οχημάτων ελεύθερου χρόνου, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην άνεση και πολυχρηστικότητα, που χαρακτηρίζει πλέον αρκετά από τα μοντέλα της γκάμας της.
Και το όνομα αυτού...
...Koleos! Είμαστε σίγουροι, ως γνήσιοι Έλληνες, ότι σκεφθήκατε πως το όνομα του μοντέλου ίσως σχετίζεται με κάποια Ελληνική λέξη ή το γνωστό «Αυγουστιάτικο» ψάρι (Κολιός). Φυσικά, κατά τη διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου, στο Μαρόκο, όπου έγινε και η πρώτη επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στους εκπροσώπους των ΜΜΕ του χώρου του αυτοκινήτου, οι άνθρωποι της Renault ρωτήθηκαν σχετικά από τους Έλληνες δημοσιογράφους για το κατά πόσο σχετίζεται η ονομασία του μοντέλου με το δημοφιλές ψάρι, ή με κάποια άλλη λέξη από την πλουσιότερη (κατά γενική ομολογία) γλώσσα του κόσμου, την Ελληνική. Δεν έχει κάποια σχέση ούτε θέλουν να συμβολίσουν κάτι με την ονομασία αυτή οι φίλοι μας οι Γάλλοι. Το όνομα του μοντέλου παραπέμπει στο αντίστοιχο πρωτότυπο που η φίρμα είχε παρουσιάσει σε παλαιότερο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου (Γενεύη). Ως φυσική εξέλιξη αυτού και με δεδομένο ότι δεν είναι ούτε τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο εύκολο να βρίσκεις ονόματα με διεθνή κατοχύρωση στο χώρο της βαριάς βιομηχανίας, οι άνθρωποι της φίρμας έκριναν σκόπιμο να κρατήσουν το ίδιο όνομα και στο μοντέλο αυτό.
Διακριτική παρουσία
Η σχεδίαση αυτού του μοντέλου προβλημάτισε αρκετά τους δημιουργούς του. Σκοπός της Renault ήταν να παρουσιάσει τον δικό της εκπρόσωπο στην κατηγορία των 4κίνητων οχημάτων ελεύθερου χρόνου, χωρίς να «βγάζει μάτι». Δηλαδή, δεν επιθυμούσε να τραβάει τα βλέμματα με το ανατρεπτικό του σχέδιο, όπως ίσως συμβαίνει σε κάποια άλλα μοντέλα της (πχ. Megane 3/5-θυρο). Το νέο αυτό μοντέλο έπρεπε να διατηρεί την εταιρική ταυτότητα, όπως ακριβώς συμβαίνει με το εμπρός του μέρος, που δηλώνει άμεσα την «μητρότητά» του. Το προφίλ του Koleos ίσως παραπέμπει σε αντίστοιχα Κορεάτικα μοντέλα, αυτό όμως δεν αποτελεί και τόσο αρνητικό σημείο αναφοράς, καθώς πρόκειται για όχημα κατηγορίας που δεν έχει και πολλά περιθώρια όσον αφορά τα σχεδιαστικά της πρότυπα. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν θέλεις να κάνεις μία άκρως διακριτική παρουσία, που ήταν και ο αρχικός της στόχος. Καθώς (σχεδόν) όλα τα μοντέλα της Renault ξεχωρίζουν για τη μοναδικότητά τους από τη σχεδίαση του πίσω μέρους τους, το νέο Koleos δεν αποτελεί εδώ εξαίρεση. Πράγματι, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου τραβάει τη ματιά σου, όχι τόσο για τη δυναμική του σχεδίαση αλλά για την αρμονία των γραμμών του που ορίζουν την τελική του όψη. Το σήμα της εταιρίας βρίσκεται στο κάτω μέρος του πίσω παρμπρίζ, «ζυγίζοντάς» το παράλληλα στην πίσω πόρτα, η οποία με τη σειρά της, εξ όψεως, δείχνει μονοκόμματη απ’ τον ουρανό μέχρι το χαμηλό κατώφλι, που εξυπηρετεί την εύκολη φόρτωση του χώρου αποσκευών. Όμως, πρόκειται για δύο ξεχωριστά τμήματα με αντίθετη φορά ανοίγματος, για ακόμη πιο μεγάλη ευελιξία στη χρήση του χώρου αποσκευών, με απόλυτα διακριτικό τρόπο. Το είπαμε άλλωστε και στην αρχή. Διακριτική σχεδίαση.
Λειτουργικό και άνετο εσωτερικό
Ακολουθώντας πιστά τον αρχικό τους σκοπό, οι δημιουργοί του Koleos διατήρησαν τη διακριτικότητα που χαρακτηρίζει το μοντέλο εξωτερικά και στο εσωτερικό του. Δεν θα μπορούσαν να αλλάξουν τόσο πολύ την ισορροπία στη σχεδίαση μεταξύ της εξωτερικής και της εσωτερικής του. Από την άλλη όμως, θα αδικούσε κανείς το μοντέλο αν το χαρακτήριζε συντηρητικό. Ο οδηγός έχει ένα άνετο κάθισμα με πολλαπλή ρύθμιση, όπως και το τιμόνι, που του δίνουν την ιδανική θέση οδήγησης, παρά το γεγονός ότι λόγω της μορφής του αμαξώματος, αισθάνεσαι τη διαφορά στο ύψος. Βλέπεις τα πάντα γύρω σου κι έχεις ό,τι χρειαστείς σε βολική θέση, μπορώντας να κάνεις την απαραίτητη επιλογή ακόμη κι όταν οι συνθήκες οδήγησης απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στο δρόμο. Μία μεγάλη γυάλινη οροφή μεγιστοποιεί τη φωτεινότητα στο εσωτερικό, αναδεικνύοντας τα χρώματα που έχουν επιλεγεί για την επένδυση των εσωτερικών χώρων. Θέλοντας ο οδηγός να έχει «καθαρό» οπτικό πεδίο μπροστά του, το ταμπλό χωρίζεται σε άνω και κάτω τμήμα, με το άνω να είναι τόσο λιτό που φαντάζει «γυμνό», φιλοξενώντας μόνο τους αεραγωγούς και την κεντρική κονσόλα πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, προσφέροντας τίποτα περισσότερο ή λιγότερο απ’ τα απολύτως απαραίτητα. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει στο ταμπλό, είναι το μπουτόν εκκίνησης και διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα, κάτω αριστερά στην μεσαία κονσόλα. Οι αποθηκευτικοί χώροι ανταποκρίνονται στο ύφος του μοντέλου και βρίσκονται διάσπαρτοι σε κάθε σημείο στο εσωτερικό του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών κρίνεται ικανοποιητικός ενώ το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο, διευκολύνοντας έτσι τη μεταφορά ογκώδη αντικειμένων. Η ευελιξία του εσωτερικού κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα εύχρηστο, «κλέβοντας» μέρος της γνωστής πολυμορφικότητας που συναντάμε στους «πρωτεργάτες» των πολυμορφικών μοντέλων, Scenic, Grand Scenic, Espace και Grand Espace. Το «πακέτο» ήχου και ψυχαγωγίας ανταποκρίνεται κι αυτό στις ανάγκες των χρηστών του μοντέλου. Σε γενικές γραμμές, κανείς δεν θα νοιώσει ελλείψεις στο εσωτερικό του νέου Koleos.
Στο δρόμο (και εκτός αυτού)
Έχοντας πλέον στο ενεργητικό μας αρκετές παρουσιάσεις και σε πολλά και διαφορετικά μέρη του κόσμου, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι πολλές φορές έχουμε υποστεί έντονη κούραση, μετά από «οδυνηρά» πρωινά εγερτήρια (λόγω ωραρίου πτήσης), μία ή και δύο (ευτυχώς όχι συχνά) πτήσης ανταπόκρισης κι έχοντας αναλώσει ένα ολόκληρο «μεροκάματο» στα αεροδρόμια, καλούμαστε να οδηγήσουμε (δοκιμάσουμε) για κάμποσα χιλιόμετρα τα νέα μοντέλα. Κι αν η φύση του μοντέλου το επιβάλλει, ορισμένες φορές, η οδήγησή μας πρέπει να είναι... απαιτητική. Στην περίπτωση του νέου Renault Koleos, είχαμε διπλό έργο. Να ανακαλύψουμε τις αρετές άνεσης και ασφάλειας του μοντέλου σε συμβατική οδήγηση, στους δρόμους του Μαρόκου που πρέπει να έχεις ιδιαίτερη προσοχή, αλλά και τις δυνατότητές του σε κίνηση εκτός δρόμου, που οι άνθρωποι της Renault είχαν φροντίσει να είναι αρκετή, με διαφορετική μορφή εδάφους, στο πλαίσιο του εφικτού για τα δεδομένα της χώρας. Έπρεπε να φτάσουμε στο Μαρόκο έχοντας υποστεί τη λιγότερη δυνατή κόπωση. Έτσι, τα αρμόδια στελέχη της νέας «Ελληνικής» Renault (PGA Ελλάδα ΕΠΕ), με την έγκριση της μητρικής εταιρίας (PGA Motors) και τις «ευλογίες» της Renault, ναύλωσε αεροσκάφος για απ’ ευθείας πτήση (περίπου 4 ώρες). Με πολλή όρεξη για οδήγηση, όρεξη που αυξανόταν σταδιακά, όσο «γράφαμε» χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Koleos, δεν αργήσαμε να καταλάβουμε το σκοπό της φίρμας για λογαριασμό του μοντέλου. Ξεκινήσαμε με την εκπληκτική έκδοση πετρελαίου, που πέρασε το τεστ συμβατικής οδήγησης με χαρακτηριστική άνεση. Οι πολύ καλές ροπές από χαμηλά και τα αποθέματα δύναμης, ουσιαστικά σε όλη την κλίμακα στροφών του κινητήρα, κάνουν το ταξίδι με το Koleos μία ευχάριστη εμπειρία. Από την πρώτη κιόλας στιγμή αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, που αγγίζει τα Ιαπωνικά πρότυπα. Δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά, αφού το νέο Koleos βασίζεται στην πλατφόρμα που είναι «χτισμένο» το νέο Nissan X-Trail, δοκιμασμένο όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής. Η συναρμολόγηση γίνεται στο εργοστάσιο της Renault/Samsung στην Κορέα, σ’ ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο οποίο εργάζονται περίπου 2.800 άτομα. Με αυτή την κίνηση η Renault δείχνει αποφασισμένη να κατακτάει όχι μόνο την κορυφή στον τομέα της παθητικής ή της ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και σε θέματα ποιότητας και αξιοπιστίας. Άλλωστε, κατά τα λεγόμενα των ανθρώπων της Γαλλικής φίρμας, έχουν διανυθεί χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης που έχουν να κάνουν με αυτούς τους τόσο ευαίσθητους τομείς για την εταιρία. Μετά την άριστη εικόνα στο δρόμο, σειρά είχαν οι εκτός δρόμου διαδρομές, για να δούμε και στην πράξη τις αρετές του Koleos. Έχοντας οι Ιάπωνες εξελίξει και απλοποιήσει τη χρήση της 4κίνησης, ακόμη και για τους οδηγούς που δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία εδώ, μέσω ενός μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, μπορούμε να επιλέξουμε, είτε τη συμβατική οδήγηση με κίνηση στους 2 τροχούς, ή να αφήσουμε την τεχνολογία να βγάζει τα... κάρβουνα από τη φωτιά, όπου και όποτε αυτό είναι απαραίτητο, με την επιλογή «AUTO». Για ακόμη πιο δύσκολες καταστάσεις, υπάρχει και το «κλείδωμα» 50/50. Έχοντας ήδη αρκετή οδηγική εμπειρία από τις νέες εκδόσεις Nissan X-Trail, η εκτός δρόμου συμπεριφορά του νέου Renault Koleos δεν μας ξένισε. Ήταν σχεδόν αναμενόμενη, τολμούμε να πούμε. Στα γλιστερά χωμάτινα σημεία, το Koleos εκμεταλλευόταν την ηλεκτρονική τεχνολογία και παρέμενε στην επιλεγμένη πορεία, ακόμη κι όταν η ταχύτητά του ξεπερνούσε τα 100-120 χ.α.ώ. Όταν οι ταχύτητες ήταν υψηλές και η επιφάνεια του εδάφους γινόταν πιο «σκληρή», το Koleos έδειχνε διαρκώς την ποιότητά του στην κατασκευή και συναρμολόγηση των υλικών του. Το τιμόνι εκτελούσε όλες τις εντολές και το αυτοκίνητο ακολουθούσε πιστά και άμεσα την όποια κατεύθυνση ζητούσαμε, τόσο σε ακρίβεια όσο και σε αμεσότητα. Το Koleos στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων ακόμη κι όταν, για τις ανάγκες της φωτογράφισης, χρειάστηκε να μπούμε βαθειά σε αμμώδες έδαφος, που αποτελεί «εφιάλτη» για πολλά αυτοκίνητα. Η ορατότητα είναι πολλή καλή προς κάθε κατεύθυνση κι αυτό είναι ένα ακόμη θετικό στοιχείο, κυρίως όταν η κίνηση είναι εκτός δρόμου. Την επόμενη ημέρα την αναλώσαμε πίσω από το τιμόνι της βενζινοκίνητης έκδοσης των 2.5 λίτρων. Η προγραμματισμένη διαδρομή εκτός δρόμου ήταν αισθητά μικρότερη, όμως οι μεταξύ τους διαφορές (2.5 βενζίνης και 2.0 πετρελαίου) είναι ελάχιστες. Η έκδοση βενζίνης ανέδειξε τις επιδόσεις του Koleos σε ασφάλτινες διαδρομές. «Κατέβασε» σχετικά άνετα την τελική του ταχύτητα, ενώ και οι εν κινήσει επιταχύνσεις καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Έδειξε ότι μπορεί να κρατάει υψηλές μέσες ταχύτητες και να κάνει τα μακρινά ταξίδια πιο άνετα και πιο ευχάριστα.
Στοχεύοντας την κορυφή της κατηγορίας του
Όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό, οι άνθρωποι της Renault, όταν δημιουργούσαν το Koleos, αυτό είχαν στο μυαλό τους. Να παρουσιάσουν τη δική τους αξιοπρεπή πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων SUV με όλα τα πλεονεκτήματα που συναντάμε σε αυτοκίνητα της εν λόγω κατηγορίας, αλλά και το κάτι παραπάνω, την αξιοπιστία. Με συμμετοχή 80,1% στο εταιρικό σχήμα Renault Samsung Motors και μία συνολική επένδυση 178.000.000 ευρώ, οι Γάλλοι φαίνεται πως δεν... αστειεύονται. Καλύπτοντας κάθε πιθανή ανάγκη νέων οικογενειών που αρέσκονται στη δράση και την περιπέτεια αλλά δεν κάνουν συμβιβασμούς στην άνεση, την ασφάλεια και τις επιδόσεις, η Renault θέλει το Koleos να βρίσκεται ανάμεσα στις άμεσες προτεραιότητές τους επιλέγοντας κάποιο μοντέλο από αυτή την ανερχόμενη κατηγορία. Η πρώτη μας εντύπωση, δείχνει πως η φίρμα βρίσκεται για τα καλά μέσα στους στόχους της.
 
μοντέλο
Koleos 2.5
Koleos 2.0 dci
Μήκος
4,52 μέτρα
4,52 μέτρα
Πλάτος
1,825 μέτρα
1,825 μέτρα
Ύψος
1,695 μέτρα
1,695 μέτρα
Μεταξόνιο
2,69 μέτρα
2,69 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,545/1,55 μέτρα
1,545/1,55 μέτρα
Χώρος αποσκευών
450-1.380 λίτρα
450-1.380 λίτρα
Βάρος
1.622 κιλά
1.655 κιλά
Κυβισμός
2.488 κ.εκ.
1.995 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
89 x 100 χλστ.
84 x 90 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,6:1
15,7:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
170/6.000
150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
226/4.200
320/2.000
0-100 χ.α.ώ.
9,3’’
12’’
Τελική ταχύτητα
185 χ.α.ώ.
179 χ.α.ώ.
Γωνία προσέγγισης
27˚
27˚
Γωνία διαφυγής
31˚
31˚
Γωνία ράμπας
21˚
21˚
Κατανάλωση εκτός πόλης
8 λ./100 χλμ.
6,2 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
9,9 λ./100 χλμ.
7,4 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
13,2 λ./100 χλμ.
9,5 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
65 λίτρα
65 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
237 γραμμ./χλμ.
197 γραμμ./χλμ.
 
Μαρόκο: Η χώρα των... άκρων;
Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε στο Μαρόκο για τις ανάγκες κάποιας παρουσίασης ενός νέου μοντέλου. Αρκετές φίρμες έχουν επιλέξει αυτή τη χώρα για το δημοσιογραφικό λανσάρισμα των μοντέλων τους, κυρίως Γαλλικές. Ασφαλώς, θα αντιλαμβάνεστε τους λόγους. Οι Γάλλοι, πολλά χρόνια πίσω, είχαν δημιουργήσει τις δικές τους αποικίες σε χώρες της Αφρικανικής ηπείρου, μία εξ αυτών και το Μαρόκο. Η γενικότερη «σχέση» μεταξύ των δύο αυτών χωρών, θα μπορούσε να πει κανείς ότι και ωφέλησε και έβλαψε το Μαρόκο. Πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιήθηκαν εμπορικά στο Μαρόκο, φέρνοντας τον «πολιτισμό», την τεχνολογία, την εκπαίδευση και μια σειρά άλλων ανέσεων που θα λέγαμε ότι χαρακτηρίζουν τις αναπτυγμένες Δυτικές χώρες. Από την άλλη, η «εκμετάλλευση» πήγε... σύννεφο.
Η ευθύνη, οφείλουμε να ομολογήσουμε, δεν είναι όλη των Γάλλων. Οι μεγάλοι πνευματικοί πατέρες αυτής της τόσο ιστορικής χώρας, θα πρέπει να ντρέπονται που σε κάθε χωριό μέσα από το οποίο περνούσαμε με το νέο Renault Koleos, τα παιδιά μας ζητούσαν (πέραν των χρημάτων που πάντα έχουν στο... στόμα τους), φανταστείτε, στιλό!! Από μικρή ηλικία, «κάποιοι» αποτρέπουν τα νέα παιδιά να αφοσιωθούν στη μόρφωση, στην εκπαίδευση, στο μοναδικό και ισχυρότερο «όπλο» των λαών όλου του κόσμου. Ίσως γι’ αυτό. Γιατί πρόκειται για «όπλο». Και τα παιδιά λένε πάντα την αλήθεια.
Κρατήσαμε μερικά σημειωματάρια και στιλό μετά την επίσημη συνέντευξη Τύπου σ’ ένα μικρό κτίριο που η Renault κατασκεύασε ειδικά για το σκοπό αυτό, με σεβασμό στην παράδοση του τόπου, στη μέση του πουθενά, κοντά σε μερικά χωριά. Προς τιμή της φίρμας, το κτίριο αυτό, μετά το πέρας της παρουσίασης του μοντέλου στους δημοσιογράφους του κόσμου που είχαν προσκληθεί εκεί, παραχωρήθηκε για σχολείο. Τα σημειωματάρια και τα στιλό, προορίζονταν για τα παιδάκια ανά τα γύρω χωριά που θα τύχαινε να βρεθούν στη διαδρομή μας την επόμενη ημέρα. Για κακή μας τύχη, τα ξεχάσαμε σε ένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάζαμε εκείνη την ημέρα. Τα αναζητήσαμε την επόμενη ημέρα, αλλά δεν βρέθηκε τίποτα, ούτε δείγμα. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι, έστω έμμεσα, ο σκοπός επετεύχθη.
Φανταστείτε ότι ακόμη και πινακίδες του Κ.Ο.Κ. με διεθνή αναγνώριση, όπως αυτή του σήματος «STOP», είναι γραμμένες με την τοπική γλώσσα. Οι ξένοι (εμείς δηλαδή), την αναγνωρίζουν από το σχήμα και το χρώμα. Δε γίνεται να υπάρχει φτώχεια και έλλειψη παιδείας από τη μια και από την άλλη τα σπίτια να είναι γεμάτα από δορυφορικές κεραίες. Όπως επίσης, μας ξένισε λίγο το γεγονός ότι το ξενοδοχείο μας, που βρισκόταν μέσα στην παλιά πόλη της Φες, ήταν βουτηγμένο στη... χλιδή, διατηρώντας φυσικά τις αρχιτεκτονικές παραδόσεις, ενώ ακριβώς δίπλα βρίσκονταν σπίτια και καταστήματα σε άθλια κατάσταση. Το ίδιο συμβαίνει και με κάθε δημόσιο κτίριο, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για χώρο που φιλοξενεί τουρίστες, όπως το κτίριο του αεροδρομίου της περιοχής, το οποίο, πιστό βέβαια στην αρχιτεκτονική παράδοση της χώρας, δεν θυμίζει σε τίποτα το γενικότερο προφίλ των κτισμάτων στα ενδότερα.
Χώρα των άκρων; Ναι, κατά τα φαινόμενα. Ακόμη και οι δρόμοι, που αρκετές φορές αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρίες Γαλλικών συμφερόντων, είναι των... άκρων. Αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής και ασφαλή οδήγηση, όσο όμως κινείσαι μόνος σου στο δρόμο, καθώς το αντιθέτως ερχόμενο όχημα αναγκάζει και τις δύο πλευρές να πατήσουν στο «ακάθαρτο» σημείο του δρόμου, μέχρι και την κατά το ήμισυ έξοδο από το δρόμο, ανάλογα την περίπτωση. Από τη μια λοιπόν, κάναμε μία μικρή βόλτα στα μικρομάγαζα της παλιάς πόλης, είδαμε πολυετείς κατασκευές ναών, σχολείων, πανεπιστημίων και λοιπών δημόσιων κτιρίων και το βράδυ, καταλήξαμε σ’ ένα παλάτι για το προγραμματισμένο δείπνο.
Εντύπωση προκάλεσε σε όλους μας ο χώρος καθαρισμού, επεξεργασίας και βαφής των δερμάτων που προορίζονται για το εμπόριο ρούχων και συναφών προϊόντων και αξεσουάρ. Παραδοσιακός τρόπος και χρήση φυσικών χρωμάτων για την καλύτερη δυνατή ποιότητα κατασκευής τους. Αν, σ’ αυτές τις πόλεις, συναντάμε τόσο μεγάλο χάσμα μεταξύ των άνω και κάτω κοινωνικών στρωμάτων, σκεφθείτε το αντίστοιχο χάσμα στις μεγαλύτερες και πολυφημισμένες πόλεις, Καζαμπλάνκα και Μαρακές.
Όπως και να χουν τα πράγματα, καταλήγοντας, θα λέγαμε ότι αξίζει τον κόπο, έστω μία φορά, να επισκεφθεί κανείς το Μαρόκο. Κι αν έχετε τη δυνατότητα και το χρόνο, καλό θα είναι να μην εστιάσετε την προσοχή σας μόνο στις παραπάνω γνωστές πόλεις, αλλά να μπείτε λίγο και στα ενδότερα. Κλείνοντας, φιλική συμβουλή: «Όχι πολλά λόγια με το κινητό σας τηλέφωνο». Η περιαγωγή στο Μαρόκο κοστίζει πολλά. Χρέωση ανά 1’, με 4 ευρώ το τεμάχιο, +19% ΦΠΑ. Θωμά είσαι σπίτι; Δεν ξέρω, δεν απαντώ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΞΟΥΡΙΣΤΟΣ

Εισαγωγή & Εμπορία Μεταχειρισμένων Ανταλλακτικών & Αξεσουάρ
Λιοσίων 194 & Μωραϊτίνη, 104 45 Κάτω Πατήσια (Αθήνα)
Τηλ.: +302108542663, Fax: +302114110346
E-mail: kostas_ax@windowslive.com,
Website: www.smartaxouristos.com, www.axouristos.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα