IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Passat CC : Το πρώτο σπορ-σεντάν της VW
Το γνωρίσαμε και επίσημα από κοντά στο πρόσφατο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο. Τώρα, με την εισαγωγή του στην Ελληνική αγορά, ήρθε η ώρα για μία πρώτη οδηγική γεύση.
 
Έχοντας ήδη ξεπεράσει τα 15.000.000 αυτοκίνητα, τα Passat και Passat Variant περιλαμβάνονται ανάμεσα στα πιο πετυχημένα μοντέλα της ιστορίας της αυτοκίνησης. Τώρα η VW εμπλουτίζει την οικογένεια του Passat, προσθέτοντας μια νέα διάσταση, το νέο Passat CC. Ο ξεχωριστός σχεδιασμός, το εσωτερικό με τα σπορ ανεξάρτητα bucket καθίσματα ακόμη και για τους πίσω επιβάτες, τα εντυπωσιακά συστήματα μετάδοσης κίνησης και τα τεχνολογικά επιτεύγματα, εφάμιλλα των αυτοκινήτων της πολυτελούς κατηγορίας, συνδυάζονται για να δημιουργηθεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο. Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2008, σε μία σύντομη οδηγική παρουσίαση που διοργάνωσε η «Ελληνική» VW (Κοσμοκάρ) για τους δημοσιογράφους του χώρου του αυτοκινήτου, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη γεύση από το νέο Passat CC, το οποίο ενισχύει τη βαρύτητα του ονόματος Passat, που βρίσκεται στους «δρόμους» εδώ και 35 χρόνια, με 6 γενιές μοντέλου.
CC, όπως...
Κατ’ αρχήν, τα διακριτικά «CC», δεν παραπέμπουν σε «Coupe-Cabrio», όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα της αγοράς. Ήταν μία δύσκολη επιλογή, ή απόφαση, αν προτιμάτε, από τους ανθρώπους της VW. Έπρεπε να τονίσουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, με την ιδιαίτερα καμπυλόγραμμη όψη του, αλλά και να αναδείξουν την άνεση που συναντάμε συνήθως σε λιμουζίνες. Το ένα, εντάξει, «παίζει» και ορίζει την κουπέ όψη του. Όμως το άλλο «C» σημαίνει «Comfort», θέλοντας να τονίσει την άνεση ενός σεντάν οχήματος. Άρα, «CC» στην παρούσα κατάσταση, σημαίνει «Comfort-Coupe». Και πριν βάλετε με το μυαλό σας σκέψεις που κι εμείς ήδη κάναμε, σας ενημερώνουμε ότι οι άνθρωποι της VW Ελλάδας μας το απέκλεισαν. Δεν αναμένεται κάποιο μοντέλο κουπέ-κάμπριο βασισμένο σ’ αυτό το αμάξωμα στο προσεχές μέλλον (για το βαθύτερο μέλλον, ουδείς δεν μπορεί να αποκλείσει ή να επιβεβαιώσει κάτι).
Ένα νέο, πιο σπορτίφ σχήμα
To νέο Passat CC είναι ένα 4-θυρο, 4-θεσιο Coupe που συνδυάζει την άνεση, πολυτέλεια και εργονομία της λιμουζίνας με το σπορ χαρακτήρα και το δυναμισμό ενός Coupe αυτοκινήτου. Το concept και ο σχεδιασμός του χαράζουν μια νέα και φρέσκια πορεία, μακριά από τα συνηθισμένα. To 4-θυρο Coupé έχει μήκος 4,796 μέτρα, 31 χλστ. παραπάνω από το Passat Limousine. Με πλάτος 1,856 μέτρα (36 χλστ. παραπάνω), το νέο Passat CC μπαίνει δυναμικά στο ανώτερο τμήμα της μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων. Αναλογικά έχουν μεγαλώσει και τα μετατρόχια. Μπροστά είναι 1,533 μέτρα (11 χλστ. παραπάνω) και πίσω είναι 1,557 μέτρα (16 χλστ. παραπάνω). Με 1,42 μέτρα ύψος (χαμηλότερο κατά 50 χλστ.) το νέο Passat CC διαθέτει χαρακτηριστικά σπορ αυτοκινήτου. Με βάση τις διαστάσεις του και τον ασυμβίβαστο σχεδιασμό που συνδυάζει την άνεση και την πολυτέλεια, ξεπερνά την κατηγορία του και κινείται στα όρια της ανώτερης μεσαίας κατηγορίας. Οι βασικές αγορές είναι η Βόρεια Αμερική, η Δυτική Ευρώπη και η Ιαπωνία. Το νέο Passat CC, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στο Emden της Γερμανίας, παρουσιάζεται καταρχήν στην Ευρώπη ενώ στη συνέχεια, κατά το 4ο 3-μηνο, θα παρουσιαστεί στις ΗΠΑ, τον Καναδά και μετά την Ιαπωνία.
Κινητήρες με σπορ χαρακτήρα
Το νέο Passat CC θα διατίθεται στην αρχή με 2 βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού (TSI και V6) καθώς κι έναν Turbo-diesel πετρελαιοκινητήρα (TDI). Οι βενζινοκινητήρες έχουν απόδοση 160 και 300 ίππους αντίστοιχα, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας έχει απόδοση 140 ίππους και πληροί ήδη τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro5 που θα ισχύσουν από το Φθινόπωρο του 2009. Ένα μήνα μετά λανσάρισμα, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα εμπλουτισθεί με τον 2.0 TSI των 200 ίππων. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των κινητήρων είναι η αυξημένη απόδοση ισχύος και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας TDI καταναλώνει μόλις 5,8 λ. /100 χλμ. και χαρίζει στο Passat CC τελική ταχύτητα 213 χ.α.ώ., ενώ ο βενζινοκινητήρας 1.8 TSI, από τους πιο οικονομικούς της κατηγορίας του, έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 7,6 λ./100 χλμ. και η τελική ταχύτητα που επιτυγχάνει εδώ είναι 222 χ.α.ώ. Ο κινητήρας V6 4MOTION χαρίζει στο αυτοκίνητο επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 5,6’’, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ώ. Η μέση κατανάλωση εδώ είναι 10,1 λ./100 χλμ. Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης με κινητήρα V6 περιλαμβάνεται η τελευταίας τεχνολογίας μόνιμη 4-κίνηση 4MOTION καθώς και το καινοτόμο κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG, με διπλό συμπλέκτη.
Καινοτομίες στον βασικό εξοπλισμό
Το ίδιο καινοτόμα με την τεχνολογία του μηχανισμού μετάδοσης κίνησης είναι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που φέρει το Passat CC. Επίσης, για πρώτη φορά παρουσιάζεται σε μοντέλο VW το σύστημα Lane Assist (που βοηθά να διατηρεί ο οδηγός εντός της λωρίδας κυκλοφορίας το αυτοκίνητο) και το νέο σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC. Άλλα κορυφαία τεχνολογικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το Passat CC είναι το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Park Assist, και το σύστημα αυτόματης ρύθμισης απόστασης ACC με τη λειτουργία Front Assist. Επιπλέον, το Passat CC περιλαμβάνει κι άλλες εντυπωσιακές καινοτόμες λύσεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ηλεκτρικά ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Η διάφανη οροφή με 75 εκατοστά μήκος και 1,12 μέτρα πλάτος και καλύπτει όλη την μπροστινή επιφάνεια έως τη κολώνα Β. Η ηλιοροφή μπορεί επίσης να ανασηκωθεί προς τα πάνω κατά 40 χλστ. Τα νέας σχεδίασης παράθυρα των 4 θυρών χωρίς πλαίσια, εξαλείφουν τους αεροδυναμικούς θορύβους. Εντυπωσιακά αποτελεσματικό είναι και το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας για τα κλιματιζόμενα καθίσματα. Μέχρι τώρα αυτό το στοιχείο άνεσης προβλεπόταν μόνο για το Phaeton. Το καλοκαίρι, το κλιματιζόμενο κάθισμα παρέχει αισθητά βελτιωμένη άνεση στα μακρινά ταξίδια. Επίσης νέο στοιχείο είναι ότι στο σύστημα διζωνικού κλιματισμού Climatronic του νέου Passat CC, οι οπτικές του ενδείξεις μπορούν να εμφανιστούν πλέον και στην οθόνη των ραδιοσυστημάτων και των συστημάτων πλοήγησης. Νέος, επίσης, είναι ο σχεδιασμός του ταμπλό οργάνων με διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Όπως και στο Phaeton, οι ενδείξεις των οργάνων και οι αριθμοί διαθέτουν λευκό φωτισμό. Ένα χαρακτηριστικό των σπορ αυτοκινήτων, όταν ξεκινά το αυτοκίνητο όλες οι βελόνες των οργάνων φτάνουν στιγμιαία στο μέγιστο σημείο. Άλλο ένα νέο στοιχείο είναι η υποδοχή πολυμέσων Media-In. Αυτή η υποδοχή USB μπορεί να συνδέσει iPod αλλά και άλλα MP3 players και DVD players, με το ηχοσύστημα που είναι εγκαταστημένο στο νέο Passat CC. Η θύρα USB βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Ο χειρισμός γίνεται μέσω του ηχοσυστήματος ή του συστήματος ραδιοπλοήγησης. Είναι δυνατή επίσης και η εμφάνιση τίτλων στην οθόνη.
Ελαστικά Self-sealing σε παγκόσμια πρεμιέρα
Ένα ακόμη ενδεικτικό παράδειγμα της απόλυτης προσοχής και στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι τα ελαστικά Self-sealing της Continental που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε ένα Volkswagen και αποτελούν βασικό εξοπλισμό σε κάθε έκδοση του νέου Passat CC. Μια προστατευτική επίστρωση στο εσωτερικό του πέλματος του ελαστικού καλύπτει αμέσως τις τρύπες που έχουν τυχόν προκληθεί από τη διείσδυση ξένου σώματος διαμέτρου έως και 5 χλστ. Έτσι μπορεί να αντιμετωπιστεί μέχρι και το 85% των περιπτώσεων σκασμένου ελαστικού. Το Passat CC, το οποίο διατίθεται με μία πολυτελή έκδοση εξοπλισμού και μόνο, τοποθετείται στις πιο ελκυστικές προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων. Στον εκτενή βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι 17άρες ζάντες αλουμινίου Phoenix με ελαστικά 235/45R17, διακοσμητικά χρωμίου στο εσωτερικό και το εξωτερικό, 4 εργονομικά σπορ καθίσματα (ανεξάρτητα καθίσματα και για τους πίσω επιβάτες), νέας σχεδίασης δερμάτινο 3άκτινο τιμόνι, αυτόματο σύστημα κλιματισμού Climatronic 2 ζωνών, ηλεκτρονικό πρόγραμμα σταθεροποίησης ESP, λειτουργία περιμετρικού φωτισμού Coming Home-Leaving Home και στατικό φωτισμό στροφών.
Η τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού.
Ξεκινάμε την αναφορά μας στις εφαρμοσμένες τεχνολογίες εδώ με το σύστημα Lane Assist, το οποίο επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης και διατηρεί το αυτοκίνητο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας μόλις τείνει να βγει έξω απ’ αυτή, χωρίς τη θέληση του οδηγού, αυξάνοντας την άνεση και την ασφάλεια. Ένα ποσοστό 14% των ατυχημάτων αφορά σε τραυματισμούς που προκαλούνται όταν το αυτοκίνητο εγκαταλείπει τη λωρίδα του. Το σύστημα Lane Assist θα συμβάλλει στη μείωση αυτού του ποσοστού. Όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει τα φώτα αλλαγής πορείας (φλας), το σύστημα δεν παρεμβαίνει. Περνάμε τώρα στο σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων (DCC). Με το σύστημα αυτό (Dynamic Chassis Control) το νέο Passat CC συνδυάζει το σπορ χαρακτήρα ενός Coupe με την άνεση ενός κορυφαίου sedan αυτοκινήτου. Παράλληλα με την απόσβεση της ανάρτησης προσαρμόζεται και το σύστημα διεύθυνσης. Το σύστημα DCC προσφέρει 3 εναλλακτικές δυνατότητες ρύθμισης, Normal, Sport και Comfort. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι το νέο σύστημα βελτιώνει διαρκώς την άνεση και το δυναμισμό, ακόμα και κατά προεπιλεγμένη ρύθμιση Normal. Το σύστημα DCC αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, ξεκινώντας από τον κινητήρα 2.0 TSI των 200 ίππων. Άλλο ένα κορυφαίο τεχνολογικό σύστημα είναι το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Park Assist. Το σύστημα αυτό κατευθύνει αυτόματα το αυτοκίνητο στον επιλεγμένο χώρο στάθμευσης με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο οδηγός δεν χρειάζεται πια να αγγίξει το τιμόνι, απλά να χειρίζεται το γκάζι και το φρένο. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το σύστημα αυτόματης ρύθμισης αποστάσεων ACC (Adaptive Cruise Control). Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα Cruise Control, το οποίο πέρα από την διατήρηση της προεπιλεγμένης ταχύτητας, διατηρεί σταθερή και την προεπιλεγμένη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Όταν ενεργοποιείται αυτό το σύστημα, το νέο Passat CC φρενάρει αυτόματα και επιταχύνει μέσα σε ένα ορισμένο όριο ταχύτητας (30-210 χ.α.ώ.) το οποίο έχει προεπιλέξει ο οδηγός. Χάρη στη λειτουργία Front Assist, το σύστημα μπορεί επίσης να αποτρέψει σε ορισμένες περιπτώσεις και τυχόν συγκρούσεις με το προπορευόμενο όχημα. Πριν δημιουργηθούν συγκεκριμένες συνθήκες που οδηγούν σε ατύχημα, το σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα σε μια προεπιλεγμένη κατάσταση, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο διάστημα φρεναρίσματος. Η λειτουργία Front Assist προειδοποιεί επίσης τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις με οπτικά και ακουστικά σήματα. Και ακόμη περισσότερο, αν δεν διατηρείται μια ελάχιστη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα μπορεί ακόμη και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο (follow to stop). Παρόλα αυτά, το σύστημα δεν απαλλάσσει τον οδηγό από την ευθύνη του και του επιτρέπει να επεμβαίνει στη διαδικασία ανά πάσα στιγμή.
Η πρώτη εντύπωση στο δρόμο
Μπορεί να μην ήταν πολλά τα χιλιόμετρα που διανύσαμε κατά την πρώτη μας επαφή με το νέο Passat CC, ήταν αρκετά όμως στο να διαμορφώσουμε μία ολοκληρωμένη άποψη για τον χαρακτήρα του μοντέλου αυτού στο δρόμο. Πολύ άνετο στην οδήγηση, ακόμη και σε πολλή υψηλή ταχύτητα. Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η σωστή γεωμετρία και η γενικότερη κατασκευή του αμαξώματος, παρέχουν τόσο μεγάλη άνεση, που όντως έχεις την αίσθηση της λιμουζίνας. Οι ισχυροί κινητήρες και το ακόμη πιο άκαμπτο αμάξωμα, εμπνέουν σιγουριά στο δρόμο, είτε πρόκειται για συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης (διαδοχικές στροφές), είτε για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι είναι σαφές και άμεσο σε απόκριση. Το μόνο που μένει τώρα να δούμε, είναι κατά πόσο δικαιωμένη θα είναι η VW γι’ αυτή της την επιλογή.
 

μοντέλο
1.8 TSI
3.6 V6 FSI
2.0 TDI
Μήκος
4,799 μέτρα
4,799 μέτρα
4,799 μέτρα
Πλάτος
1,855 μέτρα
1,855 μέτρα
1,855 μέτρα
Ύψος
1,417 μέτρα
1,417 μέτρα
1,417 μέτρα
Μεταξόνιο
2,711 μέτρα
2,711 μέτρα
2,711 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,533/1,567 μέτρα
1,533/1,567 μέτρα
1,533/1,567 μέτρα
Χώρος αποσκευών
532 λίτρα
532 λίτρα
532 λίτρα
Βάρος
1.430 κιλά
1.632 κιλά
1.466 κιλά
Κυβισμός
1.798 κ.εκ.
3.597 κ.εκ.
1.968 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
82,5 x 84,2 χλστ.
89 x 95,9 χλστ.
81 x 95,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,8:1
---
18,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
160/5.000
300/6.600
140/4.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-4.200
350/2.400-5.300
320/1.750-2.500
0-80 χ.α.ώ.
6’’
3,7’’
6,9’’
0-100 χ.α.ώ.
8,6’’
5,6’’
9,8’’
Τελική ταχύτητα
222 χ.α.ώ.
250 χ.α.ώ.
213 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
312 χλστ.
345 χλστ.
312 χλστ.
Φρένα πίσω (δίσκοι)
282 χλστ.
310 χλστ.
282 χλστ.
Μικτή κατανάλωση
7,6 λ./100 χλμ.
10,1 λ./100 χλμ.
5,8 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
70 λίτρα
70 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
180 γραμμ./χλμ.
242 γραμμ./χλμ.
153 γραμμ./χλμ.




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΞΟΥΡΙΣΤΟΣ

Εισαγωγή & Εμπορία Μεταχειρισμένων Ανταλλακτικών & Αξεσουάρ
Λιοσίων 194 & Μωραϊτίνη, 104 45 Κάτω Πατήσια (Αθήνα)
Τηλ.: +302108542663, Fax: +302114110346
E-mail: kostas_ax@windowslive.com,
Website: www.smartaxouristos.com, www.axouristos.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα