IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Leon Cupra: Διέγερση των αισθήσεων
Συναρπαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά, υψηλή τεχνολογία, δυναμική σχεδίαση σε συνδυασμό με κορυφαία απόδοση και χρηστικότητα. Αυτό είναι το νέο Leon Cupra, που ενσαρκώνει όλες τις αξίες της Seat με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Με ισχύ έως και 280 PS, το νέο CUPRA δεν αποτελεί μόνο το κορυφαίο μοντέλο της  γκάμας του Leon, αλλά είναι επίσης και το πιο ισχυρό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της μάρκας. Το νέο Leon CUPRA εγγυάται ανωτέρου επιπέδου οδηγική απόλαυση. Με πλούσιο εξοπλισμό και άριστη ποιότητα, το νέο CUPRA προσφέρει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής, ενώ θα διατίθεται από την αρχή τόσο σε 5-θυρη όσο και σε 3-θυρη SC έκδοση.
 
«Με το Leon Cupra, η Seat κάνει για μια ακόμη φορά ένα μεγάλο βήμα εμπρός. Το Cupra είναι ένα εκλεπτυσμένο, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο, που συνδυάζει την εκφραστική δυναμική, την άνεση σε μεγάλες αποστάσεις μαζί με μια συναρπαστική, υψηλής ποιότητας αίσθηση. Οδηγική απόλαυση και ξεχωριστή σχεδίαση συναντάμε σε κάθε Leon, στο Leon Cupra όμως η εμπειρία της Seat απογειώνεται σε μία εντελώς νέα διάσταση. Είμαστε περήφανοι για αυτή την νέα εικόνα της μάρκας και σίγουροι για την επιτυχία της», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Seat, κ. Jürgen Stackmann.
 
Ένα πλήρες πακέτο hi-tech συστατικών εγγυάται την κορυφαία απόδοση του νέου Cupra. Στην κορυφή βρίσκεται ο νέος κινητήρας 2.0 TSI με διπλό ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου. Ανάλογα με την έκδοση, θα αποδίδει 265 ή 280 ίππους. To DCC (Dynamic Chassis Control), το εμπρός μπλοκέ διαφορικό, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το Cupra Drive Profile και οι full-led προβολείς, αποτελούν περαιτέρω εκφράσεις για τις τεχνολογίες που διαθέτει το αυτοκίνητο.
 
«Το νέο Cupra είναι ένα καθαρόαιμο Seat-συναίσθημα και απόδοση, σχεδιασμός και δυναμική, συνδυάζονται για να προσφέρουν οδηγική απόλαυση για πολλά χιλιόμετρα. Η state-of-the-art τεχνολογία είναι εμφανής παντού. Το νέο Cupra είναι ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, που αισθάνεται άνετα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα», λέει ο Δρ. Matthias Rabe, αντιπρόεδρος της Seat για την Έρευνα και την Ανάπτυξη. Με το νέο Leon Cupra μία ιστορία επιτυχίας, που ξεκίνησε το 1996 με το πρώτο ΙΒΙΖΑ Cupra, περνάει στο επόμενο επίπεδο.
 
Δυναμική σχεδιαστική γραμμή
Η σχεδιαστική γραμμή είναι η μεγάλη δύναμη της γκάμας Leon. Για το νέο Cupra έχει εξελιχθεί ένα βήμα πιο πέρα. Το νέο εμπρόσθιο μέρος με τους μεγάλους αεραγωγούς και τους full-led προβολείς εξασφαλίζουν μια δυναμική εμφάνιση, όπως και η πίσω ποδιά με τον διαχύτη και τις δύο οβάλ απολήξεις. Το Cupra διαθέτει αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου, ενώ οι κόκκινες δαγκάνες φρένων, τα φιμέ πλαϊνά τζάμια και το πίσω τζάμι, τονίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.  Το επίκεντρο του εσωτερικού είναι το σπορ τιμόνι με τον μοναδικό σχεδιασμό και τα χειριστήρια για το προαιρετικό DSG, καθώς και τα κορυφαία σπορ καθίσματα σε σκούρο γκρι Alcantara με λευκές ραφές. Διαθέσιμο είναι και το πλήρες μαύρο δερμάτινο σαλόνι. Τα πεντάλ και τα μαρσπιέ είναι από αλουμίνιο. Οπτικά, το Cupra 280 διαφοροποιείται από την έκδοση με τους 265 ίππους, χάρη στους μεγαλύτερου τροχούς (19 αντί 18 ιντσών), το αεροδυναμικό πακέτο με την αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής, το logo Cupra στις δαγκάνες φρένων και τα μαύρα καλλύματα των εξωτερικών καθρεπτών. Τα διακοσμητικά στοιχεία στον πίνακα οργάνων είναι σε βαθύ γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
 
Εξοπλισμός αποκλειστικά για το μοντέλο
Το Leon Cupra υποστηρίζει την θέση του ως κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα της Seat μέσω και του αποκλειστικού του εξοπλισμού. Οι full-LED προβολείς και οι πίσω προβολείς LED είναι στάνταρ. Παράλληλα με τον ξεχωριστό σχεδιασμό τους, τα φώτα LED παρέχουν επιπλέον οφέλη, ενώ φωτίζουν τον δρόμο μπροστά με μια θερμοκρασία χρώματος 5.300 Kelvin. Επειδή το φως που παράγουν είναι πολύ παρόμοιο με το φως της ημέρας, ασκείται λιγότερη πίεση στα μάτια, ενώ ταυτόχρονα οι προβολείς LED καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια.
 
Τα κορυφαία σπορ καθίσματα Alcantara, το Cupra τιμόνι και το Media System Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ιντσών, αποτελούν στάνταρντ εσωτερικά χαρακτηριστικά. Ένα επιπλέον όμως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του εσωτερικού του Cupra είναι ο φωτισμός του. Τα φώτα LED στα πάνελ των θυρών τονίζουν τις καμπύλες του εσωτερικού σχεδιασμού και χαρίζουν premium αίσθηση στο χώρο των επιβατών. Το χρώμα των εσωτερικών LED μπορεί να προσαρμοστεί μέσω του Cupra Drive Profile, κόκκινο χρώμα σε λειτουργία Cupra και λευκό στην στάνταρντ λειτουργία.
 
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και το σύστημα προοδευτικής διεύθυνσης, που βελτιώνει περαιτέρω την οδική συμπεριφορά του νέου Leon Cupra. Ο οδηγός βιώνει μια ακριβή αίσθηση του τιμονιού, ενώ απαιτούνται λιγότερες κινήσεις του σε στροφές ή ελιγμούς στάθμευσης. Το σύστημα ESP έχει αναπτυχθεί περαιτέρω ειδικά για το Cupra, προκειμένου να ανταποκριθεί σε ένα πιο sport στιλ οδήγησης, πάντα με πλήρη διατήρηση της ασφάλειας. Για εξαιρετικά δυναμική χρήση, όπως σε μία πίστα, μπορεί να απενεργοποιηθεί σε 2 στάδια. Στο 1ο στάδιο δεν λειτουργεί το traction control και το ESP μπαίνει σε θέση sport, ενώ στο 2ο στάδιο το ESP απενεργοποιείται εντελώς.
 
Κινητήρας υψηλής τεχνολογίας και απόδοσης
Ο γνήσιος σπορ κινητήρας 2.0 TSI, αντιδρά αυθόρμητα σε κάθε κίνηση του γκαζιού, μ’ έναν πλούσιο και εκλεπτυσμένο ήχο που υποβοηθείται περαιτέρω κι από ένα sound actuator. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας με την εξαιρετική ανταπόκριση του υπερσυμπιεστή είναι γεμάτος με hi-tech και πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα διπλής έγχυσης καυσίμου. Η πολλαπλή της εξάτμισης είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και αποτελεί μέρος ενός ευφυούς συστήματος θερμικής διαχείρισης. Ένα νέο είδος επικάλυψης των εμβόλων αλουμινίου και των ρουλεμάν κρατούν την τριβή στο ελάχιστο. Το πακέτο αποδοτικότητας του Cupra περιλαμβάνει επίσης και το σύστημα start/stop, καθώς και
ανάκτηση της ενέργειας πέδησης.
 
Επιδόσεις στο ύψος των περιστάσεων
Το νέο Leon Cupra εκπληρώνει όλες αυτές τις... υποσχέσεις. Το Cupra 280 με το προαιρετικό κιβώτιο DSG, πετυχαίνει τα 0-100 χ.α.ώ. σε μόλις 5,7’’ και σε 5,8’’ με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (Leon SC). Η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητά του φτάνει τα 250 χ.α.ώ. Η μέγιστη ροπή (350 Νm) με το ευρύ φάσμα στροφών (1.750-5.300), εγγυάται εντυπωσιακή ελκτική ισχύ σε κάθε περίσταση. Η έκδοση Cupra με 265 ίππους και μέγιστη ροπή 350 nm είναι ελάχιστα πιο αργή. Τα 0-100 χ.α.ώ. ανέρχονται σε 5,9’’ με μηχανικό κιβώτιο και 5,8’’ με κιβώτιο DSG (Leon SC). Στον αντίποδα αυτών των επιδόσεων, το νέο Leon Cupra είναι και οικονομικό. Η μέση κατανάλωση καυσίμου και για τις δύο εκδόσεις είναι μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. με DSG και 6,6 λίτρα με μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα. Αυτό ισοδυναμεί με 149 και 154 γραμμ./χλμ. εκπομπές CO2 αντίστοιχα, ενώ συγκριτικά με τον προκάτοχο του έχει επιτευχθεί εντυπωσιακή μείωση των εκπομπών κατά 41 γραμμάρια.
 
Hi-tech πλαίσιο για ακρίβεια και δυναμική
Το Cupra ήταν πάντα συνώνυμο με την εξαιρετική δυναμική, την ακρίβεια κινήσεων και τον εκπληκτικό sport χαρακτήρα. Ωστόσο, το νέο Leon Cupra κατάφερε να θέσει τον πήχη ακόμα υψηλότερα. Με το DCC (Dynamic Chassis Control), το εμπρόσθιο μπλοκέ διαφορικό και το σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης τιμονιού, το νέο Leon Cupra κάνει ταχύτερους γύρους στην πίστα από τον προκάτοχό του. Ταυτόχρονα είναι πολύ πιο άνετο στην οδήγηση, με εκπληκτικό επίπεδο άνεσης σε μεγάλα ταξίδια. Η ασφαλής και αξιόπιστη επιβράδυνση εξασφαλίζεται από το υψηλής απόδοσης σύστημα πέδησης, αναγνωρίσιμο από τις κόκκινες δαγκάνες.
 
Τα βασικά κλειδιά της δυναμικής είναι το ελαφρύ και άκαμπτο αμάξωμα. Ο ελαφρύς σχεδιασμός που χαρακτηρίζει την οικογένεια του νέου Leon είναι εμφανής και στο Cupra. Παρά την σημαντική βελτίωση του εξοπλισμού, η νέα γενιά ζυγίζει 55 κιλά λιγότερο συγκριτικά με την προηγούμενη. Η νέα γενιά του συστήματος ρύθμισης ανάρτησης (DCC) αναπτύχθηκε ειδικά για το Cupra, ώστε να είναι πιο ευαίσθητο και με μεγαλύτερη απόκριση. Το ίδιο ισχύει και για τις προτιμήσεις του οδηγού. Το Cupra Drive Profile επιτρέπει εκτεταμένες και εξατομικευμένες δυνατότητες οδήγησης, με τα χαρακτηριστικά του μοντέλου να προσαρμόζονται σε βάθος, για να καλύψουν τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του οδηγού. Παράλληλα με το Comfort και Sport προφίλ οδήγησης, το προφίλ οδήγησης Cupra ήταν για τους μηχανικούς του Martorell ένα κομβικό σημείο. Στην θέση λειτουργίας Cupra είναι πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού, μειώνεται η υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ οι αλλαγές στο DSG ρυθμίζονται ανάλογα.
 
Το νέο μπλοκέ διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση και τον χειρισμό του αυτοκινήτου που έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα πολλαπλών δίσκων που ενεργοποιείται υδραυλικά και ελέγχεται ηλεκτρονικά. Η μέγιστη ροπή φτάνει στα 1.600 Nm και σε ακραίες συνθήκες μπορεί να στείλει ακόμη και το 100% της δύναμης σε έναν τροχό. Το μπλοκέ διαφορικό είναι ενσωματωμένο σε άλλα συστήματα χειρισμού, όπως τα ESP και EDS και δεν βελτιώνει μόνο την πρόσφυση, αλλά εξασφαλίζει μια μοναδικά σπορ οδική συμπεριφορά.
 
Μάρτιο του 2014 στην Ελλάδα
Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί επίσημα στο προσεχές διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο (2014). Στην Ελλάδα θα εισαχθεί μόνο η έκδοση Cupra 280 με την τιμή να έχει οριστεί στα 28.650 ευρώ (25.850 ευρώ με το όφελος της κρατικής απόσυρσης - Leon SC), ενώ η επιπλέον επιβάρυνση για το κιβώτιο DSG-6 θα είναι 2.000 ευρώ. Το νέο Leon Cupra στην έκδοση DSG μπορεί να παραγγελθεί ήδη στην Ελληνική αγορά, ενώ η έναρξη παραγωγής για την χειροκίνητη έκδοση, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο (2014).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/01/2014, 10:59 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΤΣΑΚΗΣ

Φανοποιείο Αυτοκινήτων, Βαφείο, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γρα Λυγιάς, 722 00 Ιεράπετρα Κρήτης
Τηλ.: +302842023495, Fax: +302842023993
E-mail: hkartsakis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα