IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Astra OPC Extreme: Από την πίστα στο δρόμο
Έχοντας εξελιχθεί στην πίστα Nürburgring Nordschleife, την πιο απαιτητική αγωνιστική πίστα σε όλο τον κόσμο, το νέο Opel Astra OPC Extreme φέρνει την αίσθηση της αγωνιστικής, σπορ οδήγησης, στους δρόμους της καθημερινότητας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Το νέο Opel Astra OPC Extreme, που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης (4-16 Μαρτίου 2014), είναι ένα καθαρόαιμο όχημα υψηλών επιδόσεων, που αντλεί την δύναμή του από έναν 2.0 turbo κινητήρα με πάνω από 300 ίππους και εφοδιάζεται με όλα τα βασικά high-tech εξαρτήματα της αντίστοιχης αγωνιστικής έκδοσης, Opel Astra OPC Cup. Προέρχεται απευθείας από την έκδοση Cup και φέρνει γνήσια αγωνιστική τεχνολογία στο δρόμο. Αν η αντίδραση του κοινού είναι θετική όσο αναμένεται, η Opel προγραμματίζει την παραγωγή περιορισμένου αριθμού αυτοκινήτων για το μοντέλο αυτό, με προδιαγραφές ασφάλτου.
 
Απόλυτα σπορ χαρακτηριστικά εξωτερικά και εσωτερικά
Ιδανική βάση για ένα μοναδικό μοντέλο όπως το Astra OPC Extreme, το Astra GTC ενσαρκώνει άριστα την «γλυπτική» σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel. Οι ρέουσες, καλαίσθητες επιφάνειες και οι ακριβείς γραμμές, συγχωνεύονται σε εντυπωσιακές αναλογίες. Η πολυστρωματική βαφή του μοντέλου, συνδυάζεται με υψηλής ποιότητας λεπτομέρειες, που χαρίζουν μία τρισδιάστατη εντύπωση, τονίζοντας περαιτέρω τις καθαρές ακμές, τις τολμηρές γραμμές και τις αθλητικές αναλογίες του αυτοκινήτου.
 
Το πάθος για ασυμβίβαστες επιδόσεις συνεχίζεται στη σχεδίαση της καμπίνας του Astra OPC Extreme. Τα πίσω καθίσματα λάμπουν δια... της απουσίας τους, ενώ υπάρχει ένα roll-bar. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άριστα σε ειδικά σχεδιασμένα μπάκετ καθίσματα Recaro, που φέρουν ζώνες ασφαλείας 6 σημείων της Schroth. Το πλήρωμα δεν κάθεται απλώς στο αυτοκίνητο, αλλά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του. Ο οδηγός επίσης έχει την ικανοποίηση να κρατά ένα τιμόνι από σουέτ, ενισχυμένο με ανθρακονήματα και διακοσμημένο με κίτρινη ραφή. Το βασικό αγωνιστικό χρώμα της Opel, χρησιμοποιείται και σε άλλα σημεία του Astra OPC Extreme, όπως στο αποκλειστικό λογότυπο και την κίτρινη βαφή στα μαρσπιέ και το εμπρός σπόιλερ.
 
«Με το νέο Astra OPC Extreme, προβάλλουμε τη γνήσια απόλαυση της οδήγησης. Αυτό το πρωτότυπο είναι απλά εντυπωσιακό και οι λάτρεις της οδήγησης θα εκτιμήσουν την εμφάνισή του, που μαγνητίζει το βλέμμα χωρίς υπερβολές», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Opel, Δρ. Karl-Thomas Neumann. «Το εσωτερικό του είναι αψεγάδιαστο και -κλασικά Opel- συναρπαστικό, ακριβές και με τη Γερμανική ποιότητα κατασκευής. Το [Astra OPC] Extreme είναι το νέο, κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Astra με όλες τις αρετές ενός σούπερ σπορ αυτοκινήτου».
 
Ισχυρό μηχανικό σύνολο
Πάνω από 300 άλογα απελευθερώνονται κάτω από το καπό από ανθρακόνημα. Ο υπερτροφοδοτούμενος, 2.0 λίτρων βενζινοκινητήρας του, με άμεσο ψεκασμό με μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, είναι η ισχυρότερη 4-κύλινδρη μονάδα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Ο αλουμινένιος κινητήρας συνδυάζεται με 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο με βελούδινη λειτουργία που μεταφέρει την ισχύ μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Το αγωνιστικών προδιαγραφών σύνολο δε θα δυσκολευτεί να αναδείξει τις δυνατότητές του στο OPC Extreme, αφού το αυτοκίνητο είναι 100 κιλά ελαφρύτερο από ένα συμβατικό Astra OPC, χάρη στα υψηλής ποιότητας εξαρτήματα από ανθρακονήματα.
 
Εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων
Συνθετικό ανθρακόνημα που χρησιμοποιείται ευρέως στους αγώνες της F1 για μείωση βάρους, υιοθετείται σε όλο το Astra OPC Extreme. Αυτό το πολύ ανθεκτικό πανάλαφρο υλικό, χρησιμοποιείται για την αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη πίσω πτέρυγα, το διαχύτη, την εμπρός αεροτομή, το καπό, την εμπρός μπάρα θόλων, το κάλυμμα του κινητήρα, τις ζάντες, τους αεραγωγούς πίσω θόλων και την οροφή. Οι τροχοί από ανθρακονήματα είναι 20 κιλά ελαφρύτεροι από τους αντίστοιχους αλουμινένιους. Αυτό σημαίνει ότι επιτυγχάνεται οικονομία βάρους σε μία κρίσιμη περιοχή καθώς οι μη αναρτώμενες μάζες έχουν μειωθεί σημαντικά, προς μεγάλη χαρά των μηχανικών και προς μέγιστη απόλαυση των οδηγών. Η οροφή από ανθρακονήματα, που κατασκευάζεται εσωτερικά, είναι ελαφριά σαν πούπουλο. Ζυγίζει μόλις 2,6 κιλά, συγκριτικά με μία ατσάλινη 9,3 κιλών, και χαμηλώνει αισθητά το κέντρο βάρους του μοντέλου. Τα φτερά του κατασκευάζονται από αλουμίνιο και ζυγίζουν 0,8 κιλά το ένα, αντί 2,2 κιλών που ζυγίζουν οι ατσάλινες εκδόσεις.
 
Πλήρης αγωνιστική προσομοίωση
Η μείωση βάρους σε βασικές περιοχές βελτιώνει την ευελιξία, τη συνολική οδική συμπεριφορά και φυσικά, την αναλογία ισχύος/βάρους του οχήματος. Σαν αποτέλεσμα, το Astra OPC Extreme ασφάλτινων προδιαγραφών «καθαρίζει» τις γρήγορες στροφές σαν παιχνίδι και με την ταχύτητα της αντίστοιχης αγωνιστικής έκδοσης του Nürburgring Endurance Championship (VLN). Η Opel πρόσφερε επίσης στο αυτοκίνητο, συναρπαστική ισχύ ακινητοποίησης ανάλογη των επιδόσεών του, με ένα 6-πίστονο σύστημα πέδησης Brembo, με δισκόφρενα 370 χλστ. μπροστά. Ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων (UHP) 245/35, 19-ιντσών, ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο, παίζουν ουσιαστικό ρόλο και χαρίζουν πρόσφυση εφάμιλλη με του αγωνιστικού αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι αναρτήσεις (ελατήρια/αμορτισέρ) είναι ρυθμιζόμενες, όπως σε ένα γνήσιο αγωνιστικό μοντέλο τουρισμού.
 
Στην παραγωγή για τριψήφιο αριθμό τεμαχίων;
Η Opel θα ανακοινώσει τον αριθμό των μονάδων που θα κατασκευάσει, αφού καταλήξει στο [όποιο] ενδιαφέρον του κοινού, αν και από τις εικόνες του ίδιου του πρωτότυπου μοντέλου, μαρτυρούν ότι αναμένεται να είναι τριψήφιος. Όσο για την τιμή, και με τόσο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αλλά και με την εκτεταμένη χρήση των εκ κατασκευής ακριβών υλικών των ανθρακονημάτων, που έχει γίνει για λογαριασμό του, είναι βέβαιο ότι θα απέχει κατά πολύ από την αντίστοιχη του απλού μοντέλου δρόμου, Astra OPC.
 
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ

Εμπόριο Λιπαντικών & Ειδών Αυτοκινήτου (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721063520, E-mail: vag_zaxarakis@yahoo.gr

 
Χρήσιμα