IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Ibiza: 30 χρόνια με μόλις 4 γενιές
Στις 27 Απριλίου του 1984, το πρώτο Seat Ibiza κατασκευάστηκε στην Zona Franca της Βαρκελώνης στην Ισπανία. Πρόκειται για το πιο επιτυχημένο μοντέλο που κατασκευάστηκε ποτέ στην ιστορία της Ισπανικής μάρκας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Στις 27 Απριλίου (2014) η Seat τιμάει την 30ή επέτειο του Ibiza, του αυτοκινήτου που άλλαξε την ροπή της εταιρίας και το οποίο σήμερα θεωρείται ως το πιο χαρισματικό αυτοκίνητο σε ολόκληρη στην ιστορία της μάρκας, αλλά συνάμα και το πιο εμπορικό της μοντέλο, με πωλήσεις που άγγιξαν τις 5.000.000 μονάδες. Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που με αξιώσεις προσδιορίζει την Ισπανία στην δεκαετία του ’80, την πιο δυναμική, φιλόδοξη και πρωτοποριακή δεκαετία, τότε αυτό το αυτοκίνητο είναι το Ibiza. Ενισχυμένο από την διεθνώς αναγνωρισμένη εικόνα του ομώνυμου νησιού της Μεσογείου, από το οποίο πήρε και το όνομα του, αποτέλεσε με το λανσάρισμα του σημείο καμπής στην χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
 
Το Ibiza αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας και στην Ισπανία κατέχει τον τίτλο του best-seller στην κατηγορία του από το 2001. Το σκηνικό που επελέγη για την παγκόσμια πρεμιέρα του Ibiza ήταν το διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι το 1984. Χάρη στο Ibiza, η εταιρία άρχισε να επεκτείνεται σε διεθνές επίπεδο με εξαγωγές μεγάλης κλίμακας. Από τότε οι εξαγωγές του έφθασαν σε επίπεδο 69%, στις περισσότερες από τις 75 χώρες όπου η εταιρεία έχει παρουσία. Οι πιο σημαντικές αγορές για το Ibiza κατά τα πρώτα χρόνια ήταν η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία και το Μεξικό, εκτός από την Ισπανία.
 
Μετεγκατάσταση στο εργοστάσιο του Martorell
Η εταιρεία έκλεισε την δεκαετία του ’80, έχοντας γίνει μέλος του ομίλου VW. Μέχρι το 1993, η παραγωγική δραστηριότητα της μάρκας είχε συγκεντρωθεί στη Zona Franca της Βαρκελώνης. Ωστόσο η συμμετοχή της στο νέο όμιλο αυτοκινήτων, η εμπορική επιτυχία των μοντέλων της στις διάφορες αγορές και η ανάγκη να αυξήσει την παραγωγή της, κατέστησε απαραίτητη την δημιουργία ενός νέου συγκροτήματος βιομηχανικής παραγωγής, ενός νέου μοντέρνου εργοστασίου δίπλα στο τεχνικό της κέντρο. Έτσι η 2η γενιά Ibiza κατασκευάστηκε στο νέο εργοστάσιο της Seat στο Martorell. Η έναρξη λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων παραγωγής, θα οδηγούσε ταυτόχρονα και στην δημιουργία ενός χώρου βιομηχανικών προμηθευτών, που την εποχή εκείνη αποτελούνταν από 20 εταιρίες.
 
Το Martorell εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και ευέλικτα εργοστάσια στην Ευρώπη, που το διεθνές του κύρος αναγνωρίστηκε το 2013 με το βραβείο «Automotive Lean Production». Σχεδόν 700 Ibiza/ημέρα κατασκευάζονται στην γραμμή παραγωγής του Martorell με την συμμετοχή 1.600 εργαζομένων. Η Seat εξασφαλίζει άμεση και έμμεση απασχόληση για περίπου 70.000 οικογένειες. Τα πολλαπλά οφέλη που έχει προσφέρει η Seat στην οικονομία είναι αδιαμφισβήτητα. Η Seat δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς το Martorell, και η Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς την Seat.
 
Ανέκαθεν με νεανική και σπορ σχεδίαση
Το Ibiza είναι ένα 100% Seat μοντέλο, δεδομένου ότι ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στο σύνολό του από την εταιρία. Η σχεδίαση αποτελούσε πάντα μέρος του DNA της Ισπανικής μάρκας και στην περίπτωση του Ibiza και οι 4 γενιές φέρουν την σφραγίδα διακεκριμένων ονομάτων στο τομέα της αυτοκινητιστικής σχεδίασης. Για την 1η γενιά του Ibiza (1984-1993), η Seat συνεργάστηκε με την Italdesign, την εταιρία του Ιταλού σχεδιαστή Giorgio Giugiaro, με την Karmann για την κατασκευή του αμαξώματος και με την Porsche για την τεχνολογία των κινητήρων. Η σημερινή γενιά του Ibiza (2008 και μετά) είναι το έργο του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Seat, Luc Donckerwolke. Για πρώτη φορά το σχεδιαστικό concept του «Arrow Design» κάνει την εμφάνιση του στο εμπρός άκρο του οχήματος, με αποτέλεσμα ένα νέο Ibiza, το οποίο είναι εμφανώς πιο σπορ από τους προκατόχους του, χάρη στην χρήση έντονων γεωμετρικών γραμμών που προστέθηκαν και άλλαξαν το σχέδιο με την κλασσική «δυναμική γραμμή».
 
Διακρίσεις και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι
Η πρώτη σπορ έκδοση Ibiza ήταν η SXI των 100 ίππων, o πρόδρομος του σημερινού Cupra (συντομογραφία του Cup Racing) και του FR (Formula Racing). Το 1996 η Seat παρουσίασε την έκδοση Cupra των 2.0 λίτρων με 150 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και σπορ εικόνα. Η έκδοση Ibiza Kit Car ήταν ένα πολυαναμενόμενο λανσάρισμα, με το οποίο η Seat γιόρτασε τις λαμπρές νίκες στο FIA 2lt World Rally Championship, μία επιτυχία που επαναλήφθηκε το 1997 και το 1998. Το 2004, το Ibiza γιόρτασε την 20η επέτειο του, με περισσότερα από 3.300.000 οχήματα και με την παρουσίαση δύο νέων σπορ εκδόσεων, του FR και του Cupra, με τους νέους diesel κινητήρες.
 
Γνωρίζεται ότι;...
Η τιμή του Ibiza το 1984 ήταν κατά προσέγγιση 825.000 Ισπανικές πεσέτες (4.950 ευρώ) [η Ισπανική πεσέτα ήταν εκείνη την περίοδο σε ισοτιμία με την Ελληνική δραχμή 2/1, αλλά κατέληξε αργότερα σε ακριβώς αντίθετη αναλογία, 1/2]. Σε τιμές 2014, θα ήταν 15.620 ευρώ. Επίσης, το Ibiza ήταν το επίσημο αυτοκίνητο το 1992 στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Η 2η γενιά του ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του, εξοπλισμένο με κινητήρα TDI 90 ίππων. Το Ibiza ήταν συνάμα και το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του με ESP, ως βασικός εξοπλισμός σε όλη την γκάμα του. Τέλος, οι πωλήσεις ανά γενιά, για το μεν 1ης γενιάς Ibiza (1984-1993) ήταν 1.308.461, για το 2ης γενιάς μοντέλο (1993-2002) ήταν 1.522.607, για το 3ης γενιάς (2002-2008) ήταν 1.221.200, ενώ το τρέχον μοντέλο (2008-σήμερα) βρίσκεται στις 924.183 πωλήσεις.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 24/04/2014, 04:48 πμ.)


Το τελευταίο Seat Ibiza μαζί με τους προγόνους του
Το τελευταίο Seat Ibiza μαζί με τους προγόνους του
Όλες οι γενιές του Seat Ibiza σε παράταξη
Όλες οι γενιές του Seat Ibiza σε παράταξη
Όλες οι γενιές του Seat Ibiza μέχρι το μοντέλο του 2002
Όλες οι γενιές του Seat Ibiza μέχρι το μοντέλο του 2002
Seat Ibiza 1.2 GLX (1984)
Seat Ibiza 1.2 GLX (1984)
Seat Ibiza 1.5 SXI (1986)
Seat Ibiza 1.5 SXI (1986)
Seat Ibiza (MY2002)
Seat Ibiza (MY2002)
Seat Ibiza (MY2002)
Seat Ibiza (MY2002)
Seat Ibiza FR (MY2006)
Seat Ibiza FR (MY2006)
Seat Ibiza (MY2009)
Seat Ibiza (MY2009)
Seat Ibiza (MY2009)
Seat Ibiza (MY2009)
Seat Ibiza Bocanegra (MY2010)
Seat Ibiza Bocanegra (MY2010)
Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI (MY2004)
Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI (MY2004)
Seat Ibiza Cupra (MY2013)
Seat Ibiza Cupra (MY2013)
Seat Ibiza Cupra (MY2013)
Seat Ibiza Cupra (MY2013)
Seat Ibiza ST (MY2013)
Seat Ibiza ST (MY2013)
Rovanpera-Slander με Seat Ibiza EVO 2 Rally-Car
Rovanpera-Slander με Seat Ibiza EVO 2 Rally-Car
Alonso-Perez με Seat Ibiza Kit-Car (typ-6k2)
Alonso-Perez με Seat Ibiza Kit-Car (typ-6k2)
Harri Rovanpera-Risto Pietilanen με Seat Ibiza Kit Car EVO 2 στον τερματισμό του ράλι Ακρόπολις του 1998
Harri Rovanpera-Risto Pietilanen με Seat Ibiza Kit Car EVO 2 στον τερματισμό του ράλι Ακρόπολις του 1998
Oriol Gomez-Marc Marti με Seat Ibiza 16V Kit Car στο ράλι Ακρόπολις του 1997 (1οι F2, 15οι Γενικής)
Oriol Gomez-Marc Marti με Seat Ibiza 16V Kit Car στο ράλι Ακρόπολις του 1997 (1οι F2, 15οι Γενικής)
Seat Ibiza Kit-Car Evo R3 (1995)
Seat Ibiza Kit-Car Evo R3 (1995)
Οι εγκαταστάσεις της Seat στο Martorell όπου παράγεται το Ibiza
Οι εγκαταστάσεις της Seat στο Martorell όπου παράγεται το Ibiza
Η παραγωγή του Ibiza FR στο εργοστάσιο του Martorell
Η παραγωγή του Ibiza FR στο εργοστάσιο του Martorell

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΙΟΥΛΜΠΑΛΟΓΛΟΥ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Τοποθετήσεις συστημάτων υγραερίου αυτοκίνησης)
Τατοΐου 64, 144 51 Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: +302102817216, +302102827157, Fax: +302102825539
E-mail: r64lou@otenet.gr, Website: www.r64lou.gr
 
Χρήσιμα