IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Fiesta ST: Επιστρέφοντας στα γνωστά λημέρια
Το νέο Ford Fiesta ST είναι το ταχύτερο και δυναμικότερο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής της Ford στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, με κινητήρα και πλαίσιο σεταρισμένα με τέτοια ακρίβεια, για την απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Team RS, το Ευρωπαϊκό τμήμα του Global Performance Vehicle της Ford Motor Company, το νέο Fiesta ST εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 6,9’’, ισχύ 182 ίππων, ροπή 240 Nm και τελική ταχύτητα 220 χ.α.ώ. Η Ford Team RS σετάρισε τα συστήματα κινητήρα, ανάρτησης, διεύθυνσης και φρένων, με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά και λανσάρισε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC), 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πίσω δισκόφρενα. Η καθημερινή πρακτικότητα επιβεβαιώνεται από την κατανάλωση των 5,9 λίτρων/100 χλμ. με εκπομπές CO2 138 γραμμ./χλμ., μείωση ρύπων 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST, παρά την αυξημένη κατά 20% ισχύ σε σχέση με τον κινητήρα 2.0 λίτρων του μοντέλου 1ης γενιάς.
 
Με σπορ χαρακτηριστικά μέσα/έξω
Το νέο Fiesta ST φέρει μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα. Στο ανανεωμένο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματα Recaro, ενώ ένα νέο αντηχείο Sound Symposer μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα, συνοδεύοντας άριστα την οδηγική εμπειρία και παράλληλα προσφέρει το SYNC και την τεχνολογία MyKey. «Το νέο Fiesta ST προσφέρει αξιοσημείωτες επιδόσεις σε συνδυασμό με υψηλά πρότυπα αισθητικής και ποιότητας, ενώ υπόσχεται μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία» λέει ο κ. Juergen Gagstatter, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος του Fiesta ST. «Οι Ευρωπαίοι πελάτες της Ford γνωρίζουν το hot hatchback και το νέο Fiesta ST διεγείρει άμεσα το πάθος τους για οδήγηση υψηλών επιδόσεων».
 
Ηλεκτρονικά βελτιστοποιημένο πλαίσιο
Το eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του Fiesta ST όταν στρίβει, για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή, χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει την ισορροπημένη απόκριση του Fiesta ST στις εντολές του τιμονιού κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας, με πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC. Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδικό σετάρισμα για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις μοναδικές ρυθμίσεις ελατηρίων και αποσβεστήρων εμπρός/πίσω και το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 χλστ. για βελτιστοποιημένη οδική συμπεριφορά και οδηγική ποιότητα.
 
Το Electronic Power Assisted Steering προσφέρει ταχύτερο λόγο υποπολλαπλασιασμού 13,69:1 και πιο κοντό βραχίονα ακραξονίου-κρεμαγιέρας για πιο άμεση απόκριση. Το Fiesta ST είναι η πρώτη πλατφόρμα Fiesta που χρησιμοποιεί πίσω δισκόφρενα και λανσάρει μεγαλύτερη αντλία φρένων για βελτιωμένη απόδοση πέδησης. «Το αυτοκίνητο σε γεμίζει ικανοποίηση όταν στρίβει και προσφέρει απόλυτη ακρίβεια στη μεταφορά ισχύος και την οδική συμπεριφορά», δήλωσε ο κ. Tyrone Johnson, engineering manager της Ford Team RS.
 
Τεχνολογία κινητήρα EcoBoost
Ο ελαφρύς κινητήρας EcoBoost συμβάλλει στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά με τεχνολογίες όπως υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing. Ο κινητήρας και η κλιμάκωση του νέου 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου βελτιώθηκαν σε τμήματα της πίστας του Nürburgring Nordschleife, καλύπτοντας το αντίστοιχο 100+ γύρων στο σιρκουί των 21 χλμ.
 
Πρακτικό και οικονομικό αν και σχεδιασμένο για την πίστα
Η Ford υπέβαλε το νέο Fiesta σε δοκιμή αντοχής 850.000 χλμ. Για να διασφαλίσει υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας από το νέο Fiesta ST ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες χρήσης, η Ford οδήγησε το hot hatchback για 7.500 επιπλέον χλμ. σε αγωνιστική πίστα και για 5.000 χλμ. με υψηλή ταχύτητα. Το εγχείρημα περιλάμβανε ένα «βασανιστήριο» στην πίστα δοκιμών του Τεχνικού Κέντρου Nardo στην Ιταλία, με το Fiesta ST να οδηγείται με τέρμα γκάζι σε θερμοκρασίες πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου. «Πολλοί οπαδοί του hot hatch θα θελήσουν να δώσουν στο Fiesta ST την ευκαιρία να λάμψει στην πίστα και έπρεπε να διασφαλίσουμε ότι ο κινητήρας, το κιβώτιο, το πλαίσιο και το αμάξωμα, μπορούν να ανταπεξέρχονται στις ακραίες συνθήκες που δημιουργούν οι υψηλές επιδόσεις», δήλωσε ο κ. Johnson.
 
Αύξηση της παραγωγής λόγω υψηλής ζήτησης
Η Ford Motor Company αύξησε την παραγωγή του δημοφιλούς νέου Fiesta ST, μετά τον διπλάσιο από τον αναμενόμενο αριθμό παραγγελιών στην Ευρώπη το 1ο 6μηνο της κυκλοφορίας του στην αγορά, στα μέσα του 2013. Για να μπορέσει να ικανοποιήσει τη ζήτηση, η εταιρία αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή 15%, στα 60 οχήματα/ημέρα στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Η ζήτηση για το νέο Fiesta ST ήταν υψηλότερη στh Βρετανία, όπου καταγράφηκε το 56% των πωλήσεων από το σύνολο της Ευρώπης και ακολουθούν η Γερμανία και η Ελβετία. Αυτές οι αγορές συγκεντρώνουν πάνω από το 87% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων. «Η αντίδραση του κοινού και των ειδικών απέναντι στο Fiesta ST ήταν εξαιρετική, η επιτυχία ήταν άμεση και οι παραγγελίες εκτοξεύτηκαν στα ύψη», λέει ο κ. Roelant de Waard, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ, πωλήσεων & Service της Ford Ευρώπης. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αυξήσουμε την παραγωγή και προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση», συμπλήρωσε.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 02/05/2014, 01:15 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΗΛΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΕΣΗΣ

Ζάντες, Ελαστικά, Αξεσουάρ, Αναρτήσεις, Αγωνιστικός Εξοπλισμός (Ζυγοστάθμιση/Ευθυγράμμιση, Αμορτισερόμετρο/Φρενόμετρο)
1ο χλμ. Ε.Ο. Ζαχάρως-Κυπαρισσίας, 270 54 Ζαχάρω Ηλείας
Τηλ.: +302625034355, Fax: +302625034456
E-mail: chris323@otenet.gr

 
Χρήσιμα