IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Focus RS: Ο θρύλος επιστρέφει!
Το θρυλικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων Ford RS επιστρέφει με τη μορφή του συναρπαστικού, νέου Focus RS, το οποίο θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λονδίνου 2008.
 
Το νέο Focus RS θα αρχίσει να πωλείται στις αρχές του 2009 και δημιουργήθηκε από μία μικρή ομάδα αφοσιωμένων μηχανικών, υπό την καθοδήγηση του Jost Capito, Vehicle Line Director για οχήματα επιδόσεων της Ford Ευρώπης. Για τους λάτρεις οχημάτων δρόμου υψηλών επιδόσεων, το νέο μοντέλο θα σηματοδοτήσει μία ευπρόσδεκτη επανεμφάνιση του σήματος Ford RS. Θα είναι το 2ο μοντέλο που θα φέρει το έμβλημα RS και υπόσχεται ένα ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρον κεφάλαιο σε μία συναρπαστική ιστορία 40 ετών, που ξεκίνησε στη Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη με το λανσάρισμα Escort RS1600 του 1970. Ο Capito δήλωσε: «Θέλουμε, το νέο Focus RS να είναι ένα σοβαρό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, όπως ο προκάτοχός του και τα κλασικά μοντέλα Ford RS του παρελθόντος. Παραμένουμε πιστοί στις βασικές αρχές RS για ένα ασυμβίβαστο, προσιτό όχημα δρόμου υψηλών επιδόσεων, με το οποίο μπορείς να μοιράζεσαι την καθημερινότητα».
Αυθεντική εμφάνιση και στιλ RS
Ακόμα και ακίνητο το νέο Focus RS αποπνέει το σθένος, το σπορ στιλ και τη χαμηλωμένη επιθετικότερη εμφάνιση που περιμένει κανείς από ένα γνήσιο Ford RS. Οι εμφανείς στιλιστικές του λεπτομέρειες παραπέμπουν σε υψηλές επιδόσεις συνδυάζονται με έξυπνες βελτιώσεις, για τη δημιουργία μιας δυναμικής εμφάνισης με την υπόσχεση μιας συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας. Το αυτοκίνητο που θα παρουσιαστεί στο σαλόνι του Λονδίνου προβάλει τις σχεδιαστικές προθέσεις για ένα τελικό όχημα παραγωγής, αν και, επειδή οι εργασίες εξέλιξης συνεχίζονται, μερικές τελικές λεπτομέρειες ενδέχεται να αλλάξουν πριν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή. Το όχημα βάφεται σε μία πολύ ξεχωριστή φωτεινή πράσινη απόχρωση με μεταλλική λάμψη, μία εντυπωσιακή, σύγχρονη έκδοση του Le Mans Green της εποχής του Escort RS1600, από τη δεκαετία του ’70. Η ζωηρή εξωτερική απόχρωση κάνει αντίθεση με αρκετές στιλιστικές λεπτομέρειες υψηλών επιδόσεων που υπογραμμίζονται από τη γυαλιστερή «piano black», όπως η λωρίδα του εμπρός άκρου του καπό, τα βαθιά κελύφη για τα ενσωματωμένα εμπρός φώτα ομίχλης και οι εξωτερικοί καθρέπτες με τα ενσωματωμένα πλαϊνά φλας. Εμπρός και πίσω γωνιακά πάνελ έχουν ανανεωθεί ενσωματώνοντας φαρδύτερους θόλους τροχών και ένα φαρδύτερο μετατρόχιο, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένα πιο μεγάλα μαρσπιέ. Σαν μία ακόμα οπτική υπενθύμιση για τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του αυτοκινήτου, τριγωνικοί αεραγωγοί με το λογότυπο RS τοποθετούνται πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών. Δύο κλασικές γρίλιες στο καπό προϊδεάζουν για την ιπποδύναμη που είναι σε ετοιμότητα, ενώ παράλληλα αποτελούν πρακτική απαίτηση, για να διατηρούνται οι σωστές θερμοκρασίες του συστήματος. Η νέα σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα του Focus RS ενσωματώνει μεγάλα εμπρός σπόιλερ και αεραγωγό τραπεζοειδούς σχήματος. Κομψό και πρακτικό, αυτό το ξεχωριστό χαρακτηριστικό αντιπροσωπεύει το πιο σύγχρονο στοιχείο «κινητικής σχεδίασης» της Ford, ενώ έχει επίσης φινίρισμα σε piano black. Από πάνω, χρωμιωμένοι προβολείς xenon ξεχωρίζουν σαν γατίσια μάτια και πλαισιώνονται από κελύφη μαύρου ματ χρώματος με μοναδικούς πρόσθετους αεραγωγούς από κάτω. Πίσω, ένας βαθύς, νέος προφυλακτήρας ενσωματώνει ένα μεγάλο διαχύτη (τούνελ βεντούρι) στο κάτω τμήμα, με μικρούς αεραγωγούς σε κάθε γωνία του προφυλακτήρα, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου. Δύο εντυπωσιακές, χρωμιωμένες απολήξεις εξαγωγής βρίσκονται στα δύο άκρα του διαχύτη δημιουργώντας μία ισχυρή πίσω εικόνα για το αυτοκίνητο. Από πάνω, μία μοναδική μαύρη αεροτομή RS δύο στοιχείων βρίσκεται στη γραμμή οροφής του Focus RS, θυμίζοντας τόσο τα δύο μοντέλα RS του παρελθόντος όσο και το διακεκριμένο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, Focus WRC, που έχει αποτελέσει και την πηγή έμπνευσης. «Θεωρούμε πολύ σημαντικό, ένα Focus RS να έχει στοιχεία Focus και RS. Πρέπει να είναι εξατομικευμένο, ξεχωριστό και απροκάλυπτο στην έκφραση υψηλών επιδόσεων, και παράλληλα να προβάλλει μία μετεξέλιξη της σχέσης του με το Focus ST», δήλωσε ο Stefan Lamm, Chief Exterior Designer της Ford Ευρώπης.
Εσωτερικό υψηλών επιδόσεων
Στο εσωτερικό, το θέμα αυτό συνεχίζεται με μία καμπίνα μοναδική και προσανατολισμένη στις επιδόσεις, όπου κυριαρχούν αποκλειστικά, ανάγλυφα σπορ καθίσματα υψηλών επιδόσεων Recaro, ειδικά σχεδιασμένα και επενδεδυμένα για άριστη στήριξη, ακόμα και στην αγωνιστικού τύπου οδήγηση. Χρωματικά, είναι ασορτί με το εξωτερικό, με δερμάτινες εβένινες πινελιές και λογότυπα RS και Recaro σε κάθε προσκέφαλο. Αλλού, το χρώμα προκαλεί μία συναρπαστική διάθεση στο εσωτερικό του Focus, χρησιμοποιώντας σαν βάση το σπορ θέμα της καμπίνας του Focus ST με περισσότερα στοιχεία ασορτί με την εξωτερική απόχρωση, πινελιές από βουρτσισμένο αλουμίνιο και απροκάλυπτο στυλ υψηλών επιδόσεων. Ακόμα και τα πίσω καθίσματα φέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη και φινίρισμα από μικροΐνες, σε αρμονία με τα αντίστοιχα εμπρός. Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα λαμπερών ανθρακονημάτων και άφθονες μεταλλικές λεπτομέρειες, από τους αεραγωγούς, τις λαβές θυρών, το πλαίσιο των διακοπτών και το λεβιέ ταχυτήτων, μέχρι τα μοναδικά προστατευτικά μαρσπιέ με το λογότυπο RS στις πόρτες. Αυτά τα στοιχεία δημιουργούν κοντράστ με τη μαύρη επένδυση της οροφής, τονίζοντας τη σπορ αίσθηση του cockpit. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός με κάθε του κίνηση είναι ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό Focus με τον 6-τάχυτο επιλογέα ταχυτήτων να φέρει ένθετο στο μπλε του RS, το τιμόνι τριών ακτινών να έχει λογότυπα Ford και RS, απολαμβάνοντας ακόμα και αλουμινένια πεντάλ. Το οδηγικό περιβάλλον υψηλών επιδόσεων ολοκληρώνεται από 3 πρόσθετα όργανα από το Focus ST, μεταξύ των οποίων ένδειξη πίεσης τούρμπο που βρίσκεται πάνω από την κεντρική κονσόλα, κεκλιμένη προς το πεδίο ορατότητας του οδηγού.
Ισχυρή καρδιά RS
Στην καρδιά του νέου Focus RS βρίσκεται μία ειδικά εξελιγμένη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 5κύλινδρου κινητήρα Duratec 2.5 λίτρων. Σημαντικά ανανεωμένη για υψηλές επιδόσεις, αυτή η κινητήρια μονάδα στοχεύει σε μία εντυπωσιακή απόδοση ισχύος 300 ίππων και ροπή άνω των 410 Nm, συμβάλλοντας σε μία άριστη αναλογία ισχύος/βάρους. Οι τόσο σημαντικές αυξήσεις δεν είναι απλά το αποτέλεσμα αλλαγής της διαχείρισης του κινητήρα ή αύξησης των επιδόσεων. Ξεκινώντας με το μπλοκ του Duratec 2.5 λίτρων, οι μηχανικοί του Ford RS δημιούργησαν μοναδικούς εκκεντροφόρους, μία νέα κυλινδροκεφαλή και φλάντζα και νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για το αυτοκίνητο. Αν και το αυτοκίνητο είναι ακόμα υπό εξέλιξη, πριν λανσαριστεί (αρχές 2009), οι πρώτες δοκιμές επιδόσεων δείχνουν χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χ.α.ώ. κάτω από 6’’.
Επανάσταση στην πρόσφυση
Καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του Focus RS, ο Capito και η ομάδα του επικέντρωσαν τις προσπάθειές τους στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που προσφέρει έξοχες επιδόσεις και πρόσφυση. Διάφορες καινοτομίες, που εξελίχθηκαν μετά από έρευνα μεταξύ ιδιοκτητών προηγούμενων Ford υψηλών επιδόσεων, επέτρεψαν στους μηχανικούς να διατηρήσουν την εμπρός κίνηση του Focus RS, με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, επιτυγχάνοντας παράλληλα υψηλούς στόχους στον τομέα της πρόσφυσης, της οδικής συμπεριφοράς και της διεύθυνσης. Το νέο Ford Focus RS εφοδιάζεται με ένα καινοτομικό σύστημα εμπρός ανάρτησης, γνωστό ως RevoKnuckle, που σχεδιάστηκε για να μειώσει τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις του τιμονιού ενός προσθιοκίνητου μοντέλου λόγω της ροπής του κινητήρα. Οι αντιδράσεις (torque steer-ροπή διεύθυνσης) παρατηρούνται στην απότομη επιτάχυνση, στο στρίψιμο ή κατά την οδήγηση σε ανώμαλες επιφάνειες, όταν η ροπή στους κινητήριους τροχούς υπερβαίνει τα επίπεδα πρόσφυσης. Χαρακτηρίζεται από ξαφνική δύναμη περιστροφής του τιμονιού και μπορεί να ενταθεί σε οχήματα με φαρδιά ελαστικά και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης. Στο Focus RS, το RevoKnuckle λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Quaife Automatic Torque Biasing. Οι μηχανικοί της Ford Team RS συνεργάστηκαν με το προηγμένο κέντρο έρευνας της Ford, στο ¶αχεν (Γερμανία) για την εξέλιξη της τεχνολογίας RevoKnuckle, ειδικά για το Focus RS υψηλών επιδόσεων. Αυτό επιτρέπει την απλή διάταξη μιας παραδοσιακής διάταξης γονάτων McPherson, αλλά με ρυθμίσεις γεωμετρίας που ελαχιστοποιούν τις αντιδράσεις στο τιμόνι, αφού κυρίως μειώνει τη γωνία σύγκλισης του συστήματος διεύθυνσης. «Το Ford Focus αποτελεί άριστη βάση για ένα όχημα υψηλών επιδόσεων, ευέλικτο, άμεσης απόκρισης και σταθερό», εξήγησε ο Capito. «Μελετήσαμε διεξοδικά πώς να βελτιώσουμε αυτές τις αρετές για ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Η δουλειά μας έχει αποδείξει με σαφήνεια ότι η μέθοδός μας να συνδυάσουμε ένα ρυθμισμένο RevoKnuckle με το διαφορικό Quaife είναι ιδανική λύση για ένα FWD όχημα δρόμου υψηλών επιδόσεων, όπως το Focus RS», συμπλήρωσε. «Όπως θα περίμενε κανείς, μελετήσαμε διεξοδικά την περίπτωση του AWD, αλλά συνδυάζοντας και ρυθμίζοντας αυτά τα στοιχεία και μαθαίνοντας από την εμπειρία της Ford στην κορυφαία οδική συμπεριφορά, καταφέραμε να απαλλάξουμε το αυτοκίνητο από το βάρος ενός συστήματος AWD και παρόλα αυτά να μπορούμε να στοχεύουμε σε μία κορυφαία ισορροπία πρόσφυσης, οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων. «Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαφρύ σετάρισμα, που θα προσφέρει το σωστό μίγμα πρόσφυσης και υποδειγματικής ακρίβειας ελέγχου, με τρόπο που κανείς δεν θα περίμενε από ένα σύστημα FWD, και πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει την κατάλληλη επιλογή», κατέληξε ο Capito.
Δυναμικό, ευέλικτο με άμεση απόκριση
Ένα γνήσιο Focus RS πρέπει να διατηρεί και να βελτιώνει τη φήμη του Focus για μία ακριβή, άμεσης απόκρισης οδική συμπεριφορά, και χάρη στη σοβαρή προσπάθεια των μηχανικών, το νέο Focus RS τα καταφέρνει άριστα. Οι εξελίξεις οδηγικής ποιότητας του Focus RS περιλαμβάνουν ένα φαρδύτερο μετατρόχιο κατά 40 χλστ., ισχυρότερα, μακρύτερα ακραξόνια, ανανεωμένα ελατήρια και αποσβεστήρες και μία πιο παχιά, μακρύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό. Ταυτόχρονα, το σύστημα διεύθυνσης έχει επαναριθμιστεί για ακόμα πιο ακριβή απόκριση διεύθυνσης και αίσθηση του οδηγού. Τα φρένα έχουν επίσης αναβαθμιστεί, με αεριζόμενους εμπρός δίσκους 336 χλστ. και πίσω δίσκους 300 χλστ. που παράγουν εκπληκτική ισχύ πέδησης στο δρόμο ή στην πίστα. Μεγάλες δαγκάνες ξεχωρίζουν πίσω από τις μοναδικές ζάντες 19 ιντσών, που πλαισιώνονται από ελαστικά χαμηλού προφίλ Continental 235/35. Για το νέο Focus RS, δημιουργήθηκε επίσης μία ειδική έκδοση του συστήματος ESP της Ford, που αφήνει περιθώρια για ένα πιο σπορ οδηγικό στυλ πριν ενεργοποιηθεί. Χάρη στη εντατική προσπάθεια για τη βελτίωση των φυσικών δυνατοτήτων της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, το σύστημα ESP μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως για τους ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για αγωνιστική χρήση. «Βελτιώνουμε όλα τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του Focus RS χωρίς ESP, ώστε να αναβαθμίσουμε τη φυσική απόκριση, αντί να χρησιμοποιήσουμε ESP για υποστήριξη της συμπεριφοράς. Στο Focus RS, το ESP είναι ένας γνήσιος μηχανισμός ασφαλείας», εξήγησε ο Capito.
Αξιόπιστο και ανθεκτικό
Στη δημιουργία του νέου Focus RS, οι μηχανικοί της Ford Team RS έπρεπε να επιτύχουν τα ίδια υψηλά πρότυπα αντοχής και αξιοπιστίας που ισχύουν για την υπόλοιπη γκάμα Focus. Παρά τα πολλά αποκλειστικά μηχανολογικά και στιλιστικά στοιχεία, το Focus RS θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στη βασική γραμμή παραγωγής του Focus στο Saarlouis (Γερμανία) και θα προσφέρεται με τη στάνταρ εγγύηση της Ford Ευρώπης.
Θαυμάσια κληρονομιά
Το νέο Focus RS αντιπροσωπεύει μία σημαντική στιγμή στην κληρονομιά των ονομάτων Focus και Focus RS. Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που το Ford Focus παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, το 1998, εγκαινιάζοντας το δρόμο για μία σειρά μοντέλων Ford, τα οποία συνδύαζαν συναρπαστική σχεδίαση και κορυφαία οδηγική ποιότητα. Από τότε, πάνω από 5,3 εκατομμύρια μοντέλα Ford Focus έχουν κατασκευαστεί στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ρωσίας, ενώ το αυτοκίνητο κατασκευάζεται και πωλείται επίσης σε Βόρεια Αμερική και Ασία. Παράλληλα, το νέο Focus RS σηματοδοτεί την επιστροφή του διάσημου αλλά σπάνιου λογοτύπου Ford RS, που τελευταία φορά είδαμε στην 1η γενιά Focus RS το 2002 και με μία διακεκριμένη κληρονομιά που ξεκινά πριν από 38 χρόνια και περιλαμβάνει μοντέλα Fiesta, Escort και Sierra. «Το RS είναι μοναδικά σημαντικό για εμάς στο πλαίσιο της κληρονομιάς μας υψηλών επιδόσεων και της επιτυχίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ενώ το Focus έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της έξοχης φήμης της Ford στον τομέα της δυναμικής συμπεριφορά», δήλωσε ο John Fleming, President & CEO της Ford Ευρώπης. Και συμπληρώνει: «Το νέο Focus RS συνδυάζει και τιμά και τα δύο αυτά στοιχεία, θα είναι ένα γνήσιο RS και ένα γνήσιο Focus και είμαι σίγουρος ότι δεν θα απογοητεύσει σε κανένα τομέα».



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

 Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
1ο χλμ. ¶ργους-Τριπόλεως, 212 00 ¶ργος
Τηλ.: +302751024569, Fax: +302751023768

 
Χρήσιμα