IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mitsubishi Lancer Sportback & Ralliart: Πλήρης αναγέννηση
Η δυναμική νέα γενιά Lancer, που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ευρώπη στο σαλόνι της Φρανκφούρτης το 2007 με τη μορφή του 4θυρου Sports Sedan, είναι η πιο ζωντανή απόδειξη αυτής της αναγέννησης.
 
Μέσα στις καυτές ημέρες του Ιουλίου, ταξιδέψαμε μέχρι την όμορφη (όλες τις εποχές) Βαρκελώνη της Ισπανίας, με σκοπό να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τις σπορ εκδόσεις 4θυρες και 5θυρες του νέου Mitsubishi Lancer με την ονομασία «Sportback», καθώς και τα αντίστοιχα σύνολα με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων. Όλα τα παραπάνω μοντέλα αναμένονται στην Ελληνική αγορά σταδιακά από το προσεχές φθινόπωρο (2008) σε τιμές που δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές.
Παγκόσμια πλατφόρμα
Περίπου 90 χρόνια μετά την έναρξη παραγωγής του αυτοκινήτου (1917 Model-A), η Mitsubishi ξεκίνησε το πιο φιλόδοξο αυτοκινητιστικό project όλων των εποχών με το λανσάρισμα της πρώτης παγκόσμιας πλατφόρμας, γνωστής ως «Project Global», που παρουσίασε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2005 με την κυκλοφορία του Outlander επόμενης γενιάς. Σχεδιασμένη από τις Mitsubishi και Chrysler για χρήση στις παγκόσμιες αγορές, αυτή η αρχιτεκτονική αντιπροσωπεύει επένδυση πολλών εκατομμύριων δολαρίων. Στο πλαίσιο αυτό, θα αποτελέσει τη βάση αρκετών νέων μοντέλων της Mitsubishi τα επόμενα χρόνια, μεταξύ άλλων (και από τώρα) της νέας οικογένειας Lancer Sports Sedan, Sportback, Ralliart και Evolution, της 2ης γενιάς Outlander και του πρόσφατα λανσαρισμένου (στην Ιαπωνική αγορά μόνο), μοναδικού Delica D:5 MPV / SUV crossover. Σχεδιασμένη γύρω από ένα σετ κοινών χαρακτηριστικών (εμπρός πάτωμα, εμπρός ανάρτηση και ηλεκτρονικά), αυτή η αποτελεσματική και ευέλικτη αρχιτεκτονική διαθέτει μεταξύ άλλων, προηγμένο AWC (All Wheel Control) και δομικές  τεχνολογίες (πχ. αλουμινένια οροφή) δοκιμασμένες μέσα από τις αγωνιστικές δραστηριότητες της φίρμας.
Επίσης συνδυάζεται με εκδόσεις του λεγόμενου «Παγκόσμιου κινητήρα», που δημιουργήθηκε με τις DaimlerChrysler και Hyundai Motor Company. Εμπνευσμένη εξαρχής για παγκόσμιες αγορές, ώστε να μπορεί να ικανοποιεί διάφορες τοπικές ανάγκες (πχ. πετρελαιοκίνηση για την Ευρώπη) και κανονισμούς, καθώς και μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και απαιτήσεις πελατών, η πλατφόρμα Project Global δημιουργεί οικονομίες κλίμακας μέσα από την έμφυτη ευελιξία και συνεργασίες στη σχεδίαση, μηχανολογία και παραγωγή. Ακόμα πιο σημαντική και απολύτως μοναδική στη Βιομηχανία είναι η ικανότητα αυτής της αρχιτεκτονικής να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών και αμαξωμάτων (από τα συμβατικά Lancer sedan μέχρι το Delica D:5 MPV/SUV ή το Outlander SUV, όπως επίσης και τις ιδιαιτερότητες του Lancer Evolution), αντίθετα με τη λιγότερο αποδοτική μέθοδο που υιοθετείται αλλού, με πλατφόρμες αποκλειστικά σχεδιασμένες για χρήση σε μία κατηγορία.
Ευελιξία ηλεκτρονικών συστημάτων
Επιπλέον, η αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων επιτρέπει τη χρήση πολύ προηγμένων χαρακτηριστικών όπως ETACS (Electronic Total Automobile Control System) της Mitsubishi, MMCS (Mitsubishi Multi Communication System), ένα σύστημα πλοήγησης πλήρους χάρτη με οθόνη αφής και σκληρό δίσκο 30GB με μουσικό server και κάμερα πίσω θέασης, ένα ηχοσύστημα κορυφαίων προδιαγραφών 650W Rockford Fosgate προσαρμοσμένο σε κάθε αυτοκίνητο του προγράμματος Project Global κι ένα κιτ τηλεφώνου hands-free συμβατό με Bluetooth με προηγμένη φωνητική αναγνώριση ή σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.
Βαριά κληρονομιά
Μαζί με τα Colt, Galant και Pajero, το Lancer είναι ένα από τα ισχυρότερα ονόματα της Mitsubishi. Από το 1973, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κυκλοφόρησε σε 8 επιτυχημένες γενιές, όπου μερικές φορές η νέα δεν αποτελούσε αντικατάσταση της προηγούμενης, αλλά όλες διέπονταν από το ίδιο πνεύμα, βασισμένες σε άψογη μηχανολογία, αξιοπιστία, γνήσιο στιλ και επιδόσεις αγωνιστικών προδιαγραφών.
Αγωνιστικός παράγοντας
Εκ των πραγμάτων, το Lancer έγινε ένα γνήσιο αγωνιστικό μοντέλο, καθώς η Mitsubishi χρησιμοποίησε την αξιοπιστία του για να κερδίσει μερικά από τα πιο διάσημα και δύσκολα Αφρικανικά και Αυστραλιανά ράλι, ήδη από το 1973 που λανσαρίστηκε. Το Lancer EX 2000 Turbo του 1980 έστειλε επίσης μερικά πολύ σαφή μηνύματα σε όλους τους ένθερμους οπαδούς και ανταγωνιστές, σε Ιαπωνία και Ευρώπη, με τον κινητήρα 2.0 Turbo που απέδιδε 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., ζύγιζε μόλις 980 κιλά και είχε τελική ταχύτητα των 190 χ.α.ώ. Ήταν ο προάγγελος του Evolution της δεκαετίας του '90 και των επιτυχημένων αντίστοιχων μοντέλων WRC. Πέραν αυτών, όλα τα Lancer επέδειξαν επίσης στιλ και παρουσία, πάντα με πολύ καθαρές γραμμές και καλές αναλογίες. Επίσης, το Lancer EX του 1978 αξίζει ειδικής μνείας.
Ralliart - Ο κρίκος που έλειπε
Πέρα από τα 2 στιλ αμαξώματος, η νέα οικογένεια Lancer συμβαδίζει και με την κληρονομιά της, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη συνολική προϊοντική φιλοσοφία και την ενσωμάτωση του Evolution, αλλά πρωτίστως με την παρουσίαση των εκδόσεων Ralliart. Διαθέσιμο σε 4θυρα και 5θυρα αμαξώματα, το Lancer Ralliart γεφυρώνει το κενό μεταξύ του Lancer Evolution και των απλούστερων εκδόσεων Lancer. Πιο προσιτό από το Lancer Evolution και πιο ικανό από το Lancer Sports Sedan / Lancer Sportback, υπερβαίνει τα σπορ γονίδια και την κληρονομιά του ονόματος Lancer, υπέρ μιας ολοκληρωμένης οικογένειας Lancer, για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ’80. Ταυτόχρονα, το Lancer Ralliart λανσάρει το σήμα Ralliart στην επίσημη Ευρωπαϊκή γκάμα της Mitsubishi.
Best-seller στην ανατολική Ευρώπη
Σημαντικό προϊόν για την Mitsubishi, το Lancer υπήρξε επίσης (μαζί με το Galant) ένα από τα πρώτα μοντέλα της όλων των εποχών που πουλήθηκαν επίσημα στην Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Βρετανία το 1974. Το 2008, το Lancer εξακολουθεί να παίζει βασικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική της φίρμας, καθώς θεωρείται κύριος συντελεστής της επιτυχίας της μάρκας στις πολύ σημαντικές αγορές της Ρωσίας (1ο εισαγόμενο μοντέλο το 2005 και 2006) και της Ουκρανίας (1η θέση της γενικής κατάταξης). Σχεδόν 35 χρόνια αφότου κυκλοφόρησε το μοντέλο, μία νέα οικογένεια Lancer, η 9η, λανσάρεται, σηματοδοτώντας ένα από τα πιο φιλόδοξα αυτοκινητιστικά project της Mitsubishi όλων των εποχών, την εισαγωγή της 1ης παγκόσμιας πλατφόρμας, «Project Global».
Νέα και ήδη επιτυχημένη σε όλες τις παγκόσμιες αγορές με πωλήσεις 201.438 μονάδων σε όλο τον κόσμο μέχρι το Μάρτιο του 2008 και με το εργοστάσιο Mizushima της Ιαπωνίας να πλησιάζει την πλήρη δυναμικότητα, η νέα γενιά Lancer επιστρέφει στην αρχική φιλοσοφία Lancer, όπου οι στάνταρ εκδόσεις της 1ης και 2ης γενιάς δεν απείχαν πολύ από τα «αδερφάκια» τους υψηλών επιδόσεων (αντίστοιχα: 1600 GSR και EX 2000 Turbo) μία σχέση κι ένα πνεύμα που έχει χαθεί για πολλά χρόνια. Σήμερα, η σχέση αυτή έχει επανέλθει σε μεγάλο βαθμό με μία άριστα σχεδιασμένη σειρά κατάλληλων σπορ Lancer, από το Sports Sedan μέχρι το Evolution, με κοινά οπτικά στοιχεία και δυναμικές αρετές και με το ντουέτο Sportback και Ralliart, να παίζει ουσιαστικό ρόλο στην Ευρώπη.
Από τη σύλληψη στην πραγματικότητα
Έχοντας εξελιχθεί παράλληλα με τις εκδόσεις του 4θυρου Lancer, το Lancer Sportback είναι στην ουσία η έκδοση παραγωγής του αρχικού πρωτοτύπου 2005 Concept-Sportback και στο πλαίσιο αυτό, δεν απέχει πολύ από την πηγή έμπνευσής του. Όπως στα sedan, ο δυναμισμός του προέρχεται κυρίως από την επιθυμία να αναβιώσει το χαμένο πνεύμα του Lancer, αυτό της 1ης και 2ης γενιάς, όταν οι στάνταρ εκδόσεις είχαν πολλά κοινά με τις αντίστοιχες εκδόσεις υψηλών επιδόσεων (αντίστοιχα 1600 GSR και EX2000 Turbo), αλλά επίσης να ερμηνεύσει εκ νέου τη μορφή ενός Ευρωπαϊκού 5θυρου hatchback στα πλαίσια μιας έκδοσης εναρμονισμένης με τη στρατηγική θέση της Mitsubishi. Κλείνοντας τον κύκλο, η καταγωγή όλης της οικογένειας Lancer (Sports Sedan, Sportback, Ralliart Evolution) είναι πιο σαφής από ποτέ με κοινά στοιχεία το χαμηλωμένο αμάξωμα, το μακρύ καπό / κοντό πορτμπαγκάζ, το φαρδύ μετατρόχιο, η ψηλή σφηνοειδής μεσαία γραμμή, οι χυτές κρυστάλλινες επιφάνειες, οι τολμηρές καμπύλες και οι φίνες λεπτομέρειες, καθώς και τη χαρακτηριστική μάσκα Jet Fighter.
Αρχικά σαν μία εξέλιξη του υπάρχοντος θέματος (με τη μεγαλύτερη ανάστροφη μάσκα του Αμερικανικού Eclipse που λανσαρίστηκε το 2005), η μάσκα Jet Fighter πρόκειται να γίνει στάνταρ χαρακτηριστικό σε όλη τη σειρά, με ένα φαρδύ τραπεζοειδές περίγραμμα που θα υποδηλώνει σταθερότητα (μέχρι το άνοιγμα του προαιρετικού, εμπρός σπόιλερ, που οπτικά επεκτείνει αυτό το σχήμα) και ένα κεντρικό στοιχείο που θα φιλοξενεί το λογότυπο των Τριών Διαμαντιών. Ταιριάζοντας στα σπορ διαπιστευτήρια της μάρκας, η μάσκα Jet Fighter προσδίδει ευελιξία στη διαμόρφωση της διαφορετικής προσωπικότητας της κάθε έκδοσης, από τη χρωμιωμένη πάνω μάσκα του Lancer Sports Sedan μέχρι το σκούρο μεγάλο «στόμα» του Lancer Evolution ή τη διπλή χρωμιωμένη μάσκα των εκδόσεων της Ιαπωνικής αγοράς. Αυτή η μάσκα που αγκαλιάζει το δρόμο τονίζεται περαιτέρω από το ανάστροφο ρύγχος καρχαρία, άλλη μια οπτική σύνδεση με τα τολμηρά Mitsubishi sport sedan και coupe του παρελθόντος (από το GTO coupe της δεκαετίας του ’60 μέχρι το Gallant της δεκαετίας του ’90). Στην περίπτωση του νέου Lancer, η μάσκα Jet Fighter είναι ενσωματωμένη σε ένα μονοκόμματο εμπρός συγκρότημα (μάσκα & προφυλακτήρας) που κατασκευάζεται από πολυπροπυλένιο, επιτρέποντας στη συνέχεια κάποια face-lifts χωρίς ακριβά νέα καλούπια. Τα μαλακά τμήματα του συγκροτήματος προστατεύουν το καπό από ζημιές σε περίπτωση μικροσυγκρούσεων (αλουμινένιου τύπου Lancer Evolution για το Ralliart). Τέλος, η μάσκα πλαισιώνεται από πολύ χαρακτηριστικούς συνοφρυωμένους και κομμένους προβολείς που περιβάλλονται από προεκτάσεις του καπό, δημιουργώντας μια διαπεραστική εμφάνιση.
Οι καθαρές, ανάγλυφες επιφάνειες του εμπρός τμήματος εκτείνονται στο προφίλ, με τις δυναμικές κρυστάλλινες επιφάνειες και την ψηλή μεσαία γραμμή. Ξεκινώντας από το πρoτεταμένο ρύγχος, η γραμμή του προφίλ διαγράφει ένα ομαλό τόξο στην οροφή και καταλήγει σε ένα κομμένο πίσω τμήμα. Τοποθετημένη προσεκτικά για να επιτυγχάνει μία αισθητική ισορροπία με το σχετικά ψηλό αμάξωμα, η ψηλή μεσαία γραμμή προσδίδει μία ένταση και μία δυναμική αίσθηση ενέργειας, για τη δημιουργία αντίθεσης με τις επιφάνειες του αμαξώματος και ενός παιχνιδιού μεταξύ φωτός και σκιάς. Σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό ρύγχος καρχαρία, το μακρύ μεταξόνιο και το κομμένο πίσω τμήμα, η συνολική εντύπωση είναι αυτή μιας φιγούρας που αγκαλιάζει το δρόμο και προδίδει την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για την κομμένη ουρά της 4θυρης έκδοσης Ralliart.
Επιπλέον, τα προτεταμένα φτερά, που παραπέμπουν στην κληρονομιά της μάρκας στο χώρο των ράλι και, κυρίως στις εκδόσεις Ralliart και στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού του Sportback, προβάλλουν τις ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών (φινίρισμα graphite grey για το Ralliart) στο συνολικό λείο, αεροδυναμικό προφίλ. Η συμπαγής δομή του προφίλ χαρακτηρίζεται από τη γραμμή που ξεκινά από τους προβολείς και εκτείνεται μέχρι την πίσω απότομα κεκλιμένη πόρτα (58°), όπου δίνει το παρόν το χαρακτηριστικό στοιχείο του Sportback, η αεροτομή roof wing, στάνταρ βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος σε όλα τα μοντέλα Lancer Sportback, από το βασικό 1.5 έως το 2.0 Turbo Ralliart. Με έδραση στα άκρα του πίσω φωτός, το ανοικτό αυτό φτερό προσφέρει σταθερή ροή αέρα στο πίσω τμήμα, με αποτέλεσμα να μειώνεται τόσο η αεροδυναμική αντίσταση όσο και η άνωση, λόγω μείωσης στροβιλισμών στην πίσω πόρτα. Σε συνδυασμό με αεροδυναμικά δοκιμασμένα εξαρτήματα κάτω από το πάτωμα, η αεροτομή αποτελεί τμήμα μιας διεξοδικής αεροδυναμικής μελέτης με στόχο σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Καθαρή αισθητική και στο εσωτερικό
Όπως ακριβώς το Lancer Sportback λανσάρει μία νέα διάσταση στην αισθητική εξωτερικού, έτσι και το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία ανανεωμένη αίσθηση, που χαρακτηρίζεται από καθαρές και ζωηρές επιφάνειες, όπου απουσιάζουν τα περιττά στοιχεία και είναι έκδηλη η προσοχή στις λεπτομέρειες. Σαν βασικό στοιχείο στο περιβάλλον της καμπίνας, το ταμπλό προβάλλει σαν ένα τόξο, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις λειτουργικότητας και χωροταξίας. Το πάνω τμήμα του ταμπλό, όπου βρίσκονται τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται συχνότερα, είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό και από εκεί εκτείνεται μέχρι τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου με τρόπο που αυξάνει την ευρυχωρία στη ζώνη των εμπρός επιβατών. Οι κανόνες της προοπτικής βοηθούν την καμπίνα να δείχνει πιο ευρύχωρη. Το κάτω τμήμα του ταμπλό είναι πιο παχύ από πάνω και μετά λεπταίνει προς τα πάνω πλησιάζοντας στις πλευρές. Παράλληλα με τις γραμμές αυτές, το τονισμένο διακοσμητικό ένθετο διευρύνει οπτικά το εσωτερικό.
Το βαθύ ταμπλό, θυμίζοντας οχήματα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός (cab-forward), φέρει ένα τεχνικό υλικό που χαρίζει στους εμπρός επιβάτες μία αίσθηση ότι προστατεύονται σε ένα άνετο περιβάλλον. Τα όργανα παραπέμπουν στα ιταλικά κιάλια, με ξεχωριστές υποδοχές 2 βασικών μαύρων οργάνων με ασημί πλαίσια, με μία γέφυρα να καλύπτει την κομψή Οθόνη Πολλαπλών Ενδείξεων LCD. Δίπλα σ’ αυτό, τονισμένο από ασημί πλαίσιο, το Σύστημα Πολλαπλών Επικοινωνιών της Mitsubishi φέρει συστήματα ήχου, πλοήγησης και άλλες λειτουργίες επικοινωνίας σε θέση εύκολης πρόσβασης για τον οδηγό. Το τιμόνι 3 ακτινών έχει την ίδια ανοιχτή ασημί απόχρωση όπως ο πίνακας οργάνων. Με διάμετρο 380 χλστ., αυτό το σπορ τιμόνι φέρει δερμάτινη επένδυση (ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές) ενώ η μεταλλική εσωτερική στεφάνη μειώνει τους κραδασμούς. Σαν ένα μέτρο προληπτικής ασφάλειας τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control βρίσκονται στις ακτίνες του τιμονιού, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς να αφήνει τα χέρια του από το τιμόνι.
Το hands-free κτι τηλεφώνου που είναι συμβατό με Bluetooth hands-free kit είναι επίσης ενσωματωμένο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Έχουν τοποθετηθεί επίσης μοχλοί αλλαγής ταχυτήτων από κράμα μαγνησίου στην κολόνα του τιμονιού, για το κιβώτιο CVT. Το Lancer Sportback χρησιμοποιεί ανάγλυφα σπορ καθίσματα με πλευρική στήριξη και μαξιλάρια σχεδιασμένα για να προσφέρουν βέλτιστη θέση, στήριξη και άνεση. Ακόμα πιο ανάγλυφα, σπορ καθίσματα διατίθενται επίσης με τις εκδόσεις Instyle και Intense. Στο πίσω κάθισμα χρησιμοποιούνται μεγάλα μαξιλάρια για μεγαλύτερη άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ενώ η διαιρούμενη 60/40 αναδιπλούμενη πλάτη αυξάνει την ευελιξία. Τέλος, το εσωτερικό προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία αποθηκευτικών χώρων, σχεδιασμένων με γνώμονα την καθημερινή άνεση.
Με ανέσεις υπέρ του δέοντος
Το Lancer χρησιμοποιεί ένα σύστημα τηλεχειρισμού χωρίς κλειδί που επιτρέπει το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών και της πίσω πόρτας και την εκκίνηση ή το σβήσιμο του κινητήρα με τη μονάδα του τηλεχειριστηρίου στην τσέπη του οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να ανοίξει τις εμπρός πόρτες ή την πίσω πόρτα/πορτμπαγκάζ αν έχει επάνω του το τηλεχειριστήριο, απλά τραβώντας μία από τις λαβές των θυρών. Το ίδιο ισχύει και όταν πιέσει το μπουτόν στο πορτμπαγκάζ (δεν ισχύει για Sportback, Sportback Ralliart) Το σύστημα ηχεί 2 φορές και αναβοσβήνει τα αλάρμ 2 φορές για να τον ενημερώσει ότι έχει ξεκλειδώσει. Για να κλειδώσει το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να πατήσει το διακόπτη LOCK στη λαβή της πόρτας. Το σύστημα ηχεί μία φορά και αναβοσβήνει τα αλάρμ μία φορά για να τον ενημερώσει ότι έχουν ενεργοποιηθεί οι κλειδαριές. Το σύστημα εισόδου μέσω τηλεχειρισμού λειτουργεί όταν ο οδηγός έχει επάνω του τη μονάδα του τηλεχειριστηρίου και βρίσκεται σε μία απόσταση 70 εκατοστών από τις εμπρός πόρτες ή την πίσω πόρτα/πορτμπαγκάζ.
Ο οδηγός μπορεί να βάλει εμπρός τον κινητήρα όταν έχει επάνω του το τηλεχειριστήριο. Το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να πατήσει το μπουτόν ανάφλεξης για να απασφαλίσει την κλειδαριά τιμονιού και στη συνέχεια να το περιστρέψει στο ON, όπως με ένα παραδοσιακό κλειδί. Η επαναφορά του μπουτόν στην αρχική θέση σβήνει τον κινητήρα. Η όλη διαδικασία γίνεται χωρίς το συνηθισμένο μπουτόν start/stop, για να διατηρηθεί μια πολύ συνηθισμένη πλέον, σχεδόν ενστικτώδη ενέργεια. Διακόπτες στο τηλεχειριστήριο λειτουργούν τα παράθυρα σε συνδυασμό με τις κλειδαριές θυρών. Ένας διακόπτης που βρίσκεται στη λαβή της πόρτας λειτουργεί επίσης τα παράθυρα και τους καθρέπτες. Το σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί διατίθεται με 2 τηλεχειριστήρια στάνταρ, αλλά μέχρι 4 μπορούν να καταχωρηθούν στο σύστημα. Η μονάδα φιλοξενεί ένα κλειδί έκτακτης ανάγκης με immobilizer για χρήση σε περιπτώσεις που η μπαταρία του τηλεχειριστήριου έχει αδειάσει ή το σύστημα έχει υποστεί βλάβη. Το κλειδί έκτακτης ανάγκης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένα κανονικό κλειδί, μπορεί να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει τις πόρτες και να βάλει εμπρός/σταματήσει τον κινητήρα. Χρησιμοποιώντας μία μεγάλη οθόνη LCD με κόκκινα γραφικά, η Οθόνη Πολλαπλών Πληροφοριών (MID) παρουσιάζει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός (Η οθόνη υποστηρίζει 6 διαφορετικές γλώσσες, Ιαπωνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά και Ιταλικά).
Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την ένδειξη χρησιμοποιώντας το σχετικό διακόπτη που βρίσκεται δεξιά του ταμπλό οργάνων. Ο αυτόματος έλεγχος φωτισμού και οι αυτόματοι καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής που διατίθενται ανάλογα με τις αγορές και τα μοντέλα, συμβάλλουν στην ενεργητική ασφάλεια, καθώς απαλλάσσουν τον οδηγό από την έννοια λειτουργίας των χειριστηρίων φώτων και των καθαριστήρων και του επιτρέπουν να συγκεντρώνεται στο έργο της οδήγησης. Ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές, οι προβολείς με υψηλή φωτεινότητα δέσμης (bi-xenon) εφοδιάζονται με ένα νέο σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού που αυξάνει το πεδίο ορατότητας του οδηγού κάνοντας τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλέστερη. Κατά την οδήγηση σε ορεινούς δρόμους με στροφές, τα βοηθητικά φώτα περιστρέφονται ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού για να φωτίσουν την εσωτερική πλευρά της στροφής, αυξάνοντας έτσι τη φωτιζόμενη περιοχή του δρόμου.
Ηχοσύστημα κορυφαίων προδιαγραφών
Μία ενδιαφέρουσα επιλογή είναι ασφαλώς το νέο ηχοσύστημα κορυφαίων προδιαγραφών που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Mitsubishi Lancer από την Rockford Corporation και προσφέρθηκε με την ονομασία Rockford Fosgate, παράλληλα με μία πιο παραδοσιακή μονάδα (διαθεσιμότητα ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές). Συγκεκριμένα, υπάρχει ένας ενισχυτής υψηλής ισχύος 650W 8 καναλιών χωρίς παραμόρφωση, για ανώτερα επίπεδα ποιότητας ήχου κι ένα 25 εκατοστών subwoofer σε καμπίνα 20 λίτρων, σχεδιασμένη ειδικά για το Lancer. Το σύστημα χρησιμοποιεί συνολικά 9 ηχεία σε 7 θέσεις. Τα ηχεία χρησιμοποιούν υλικά που είναι πλέον κατάλληλα στις θέσεις που βρίσκονται και έχουν άριστη διάταξη για τη δημιουργία μια ιδανικής ακουστικής. Το κορυφαίο σύστημα ήχου επιτρέπει στον ακροατή να δημιουργεί το βέλτιστο ακουστικό αποτέλεσμα, με χαρακτηριστικά που ταιριάζουν τόσο στην πηγή ήχου όσο και στις προσωπικές προτιμήσεις του. Είναι ρυθμισμένο, ακουστικά, αποκλειστικά για το Lancer χρησιμοποιώντας έναν παραμετρικό ισοσταθμιστή (equalizer) που αντισταθμίζει τα ιδιαίτερα ακουστικά χαρακτηριστικά του Lancer για ομαλή αναπαραγωγή των διαφόρων συχνοτήτων και ένα σύστημα αντιστάθμισης διαφορών φάσης, που αντισταθμίζει τις χρονικές καθυστερήσεις λόγω διαφορών στην απόσταση μεταξύ ηχείου και ακροατή. Τέλος, το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων ακουστικών ισοσταθμίσεων (normal, stage, live, hall) και 5 κατηγοριών μουσικής (classic, jazz, pop, rock, hip-hop).
Οι θόρυβοι από το δρόμο και τον αέρα αυξάνονται με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και είναι δύσκολο να επιτυγχάνεται η ίδια ποιότητα ήχου όπως όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Το κορυφαίο ηχοσύστημα του Lancer χρησιμοποιεί αντιστάθμιση ποιότητας ήχου ανάλογη της ταχύτητας, επιτυγχάνοντας επίπεδο ποιότητας εφάμιλλο με ενός σταματημένου αυτοκινήτου. Το σύστημα αντισταθμίζει επίσης την ένταση αυτόματα ανάλογα με το θόρυβο από το δρόμο και τον αέρα. Για την πλήρη εκμετάλλευση κάθε decibel του ηχοσυστήματος, το Lancer φέρει στις πόρτες μεταλλικά τμήματα, πλαστικά καλύμματα από ABS και ηχομονωτικά υλικά, ώστε να σφραγίζει τα όποια ανοίγματα και να μετατρέπει τις πόρτες σε καμπίνες ηχείων υψηλής απόδοσης. Οι πόρτες φέρουν επίσης ενισχύσεις ώστε να μειώνονται οι όποιοι κραδασμοί. Το αποτέλεσμα είναι ζωντανός, κρυστάλλινος, πεντακάθαρος ήχος χωρίς παραμορφώσεις, με ταχύτατη απόσβεση. Το υψηλών προδιαγραφών ηχοσύστημα χρησιμοποιεί ένα ειδικό πλέγμα πάνω από τα tweeter, που είναι πιο αραιό σε σχέση με τα πλαστικά καλύμματα, ενώ καλύπτει μία μεγαλύτερη διαγώνια περιοχή, επομένως διευρύνει το ακουστικό τόξο και επιτυγχάνει πιο καθαρή αναπαραγωγή πρίμων. Επιπλέον του ηχοσυστήματός του, το νέο Lancer προσφέρει επίσης τα εξής high-tech συστήματα ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο (διαθεσιμότητα ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές).
Το Σύστημα Πολλαπλών Επικοινωνιών MMCS της Mitsubishi (Multi-Communication System) ενσωματώνει λειτουργίες ηχοσυστήματος, πλοήγησης και λοιπών συστημάτων επικοινωνίας. Το σύστημα χρησιμοποιεί σκληρό δίσκο 40GB και οθόνη LCD 7 ιντσών με λειτουργία αφής. Η βασική μονάδα είναι ελαφρώς φαρδύτερη από το μέγεθος 2DIN για ευκολότερη λειτουργία των χειριστηρίων. Το σύστημα πλοήγησης αξιοποιεί τη χωρητικότητα του σκληρού δίσκου στο μάξιμουμ και χρησιμοποιεί αποκλειστικά κυκλώματα LSI για εξαιρετικά γρήγορη αναζήτηση και δυνατότητα πρόσβασης σε τρισδιάστατους 3D χάρτες πόλεων, 3D πολυγωνικά σήματα, λεπτομερείς χάρτες, φωτογραφίες αξιοθέατων και λοιπό περιεχόμενο πλοήγησης πλούσιο σε δεδομένα. Το MMCS προσφέρει ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο με δέκτη AM/FM και DVD player που υποστηρίζει CD, CD-R, CD-RW και DVD-video. Το MMCS έχει ψηφιακό μουσικό server με άμεση πρόσβαση στα μουσικά αρχεία και αυτόματη αναγνώριση CD από βάση δεδομένων CD/CD Database (CDDB) ενώ υποστηρίζει επίσης MP3 και WMA. Με έναν ενισχυτή DSP 140W και 6 ηχεία, το σύστημα αυτό πραγματικά αναπαράγει ήχο υψηλής πιστότητας. Το MMCS είναι επίσης συμβατό με το κορυφαίο ηχοσύστημα 650W 9 ηχείων Rockford Fosgate Premium Sound System. (Τα 30GB του σκληρού δίσκου δεσμεύονται από το σύστημα πλοήγησης, χάρτες κλπ., ενώ τα 10GB διατίθενται για μουσική, από τα οποία 9GB για τα αρχεία MP3 και 1GB για CDDB πληροφορίες τραγουδιών τίτλων).
Hands-free κιτ τηλεφώνου με Bluetooth
Διαθέσιμο (ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές) από το εργοστάσιο, αυτό το hands-free kit είναι πλήρως ενσωματωμένο στο ηχοσύστημα ή τη μονάδα MMCS (Mitsubishi’s Multi Communication System). Λειτουργεί μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού (απάντηση, κλείσιμο και ενεργοποίηση φωνητικού ελέγχου) και χρησιμοποιώντας τα ηχεία του αυτοκινήτου (συν ενσωματωμένο μικρόφωνο στην εμπρός πλαφονιέρα). Υπάρχει επίσης η δυνατότητα φωνητικού ελέγχου. Ο πολύ προηγμένος φωνητικός έλεγχος υποστηρίζει 5 γλώσσες (Γερμανικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ισπανικά) και μπορεί να βελτιστοποιηθεί (λειτουργία αναγνώρισης ομιλητή / φωνητική εκπαίδευση) για ένα άτομο (ανά γλώσσα), ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή φωνητική αναγνώριση. Μέχρι 7 κινητά τηλέφωνα μπορούν να συνδυαστούν στη μονάδα με σειρά προτεραιότητας. Το σύστημα μπορεί επίσης να αποθηκεύει τηλεφωνικούς αριθμούς (32 ονόματα συνολικά / 4 αριθμούς ανά όνομα). Η οθόνη του ηχοσυστήματος / MMCS θα εμφανίζει επίσης τον αριθμό της εισερχόμενης κλήσης. Σε περίπτωση εισερχόμενης κλήσης όταν το ηχοσύστημα είναι κλειστό, η μονάδα θα ενεργοποιηθεί, θα απαντήσει στο τηλεφώνημα, θα κλείσει το τηλέφωνο και το ηχοσύστημα θα απενεργοποιηθεί πάλι. Όπου προσφέρεται, το MMCS εφοδιάζεται με ένα ενσωματωμένο πληκτρολόγιο στην οθόνη αφής για την επιλογή του αριθμού κλήσης.
Τα κατάλληλα κιβώτια ταχυτήτων
Η παραπάνω γκάμα βασικών και μεσαίων κινητήρων συνδυάζεται είτε με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο (1.5 και 1.8), ή με 6άρι μηχανικό (2.0 DI-D) ή με 4άρι πλήρως αυτόματο (1.5). Επιπρόσθετα, η Mitsubishi προτείνει κάτι που ήδη έχουμε δει για πρώτη φορά στο Outlander μέσα στην οικογένεια Project Global, ένα νέο κιβώτιο CVT που αποκαλείται INVECS-III 6-speed Sport Mode CVT για τον 1.8 λίτρων κινητήρα. Ειδικά προσαρμοσμένο στις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις και ως προς τη ρύθμιση και ως προς τη χαρτογράφησή του, αυτό το νέο κιβώτιο ενέχει σημαντικές βελτιώσεις ως προς την οικονομία καυσίμου, συγκριτικά με τα συμβατικά αυτόματα του είδους, καθώς η ενιαία διαχείριση κινητήρα και αυτοκινήτου του επιτρέπει να επιλέγει το βέλτιστο σημείο αλλαγής σχέσης για οποιαδήποτε θέση του πεντάλ γκαζιού, οποιοδήποτε φορτίο του κινητήρα και οποιεσδήποτε συνθήκες ταχύτητας του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η απουσία ενός παραδοσιακού μετατροπέα ροπής επιτρέπει ταχύτερες αντιδράσεις, καλύτερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων συγκριτικά με ένα συνηθισμένο αυτόματο κιβώτιο, ενώ η λειτουργία συνεχούς μεταβολής σχέσεων εκμηδενίζει τους όποιους κραδασμούς προκαλούν οι διακοπές/παροχές ισχύος κατά τις συμβατικές αλλαγές σχέσεων.
Επιπρόσθετα, ο ηλεκτρονικός, προσαρμοζόμενος έλεγχος αλλαγών που αποτελεί αποκλειστικότητα της Mitsubishi INVECS III (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) μπορεί να μάθει τις οδηγικές συνήθειες του οδηγού και να προσαρμόζεται από τον έναν οδηγό στον άλλον. Η ECU του κιβωτίου χρησιμοποιεί δεδομένα από τον αισθητήρα ανοίγματος του γκαζιού για να αυξήσει την αναλογία σχέσης του CVT για οδηγούς που πατάνε το πεντάλ του γκαζιού πιο δυνατά, διατηρώντας έτσι τη λειτουργία του κινητήρα σε υψηλότερες στροφές για βελτιωμένη απόκριση. Το κιβώτιο INVECS-III 6-speed Sport Mode CVT μπορεί να εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων, τοποθετημένους στην κολόνα του τιμονιού, οι οποίοι αποτελούνται από ένα κράμα μαγνησίου που τους κάνει πολύ ελαφριούς και άκαμπτους, ενώ είναι προσεκτικά σχεδιασμένοι για να προσφέρουν μία άνετη, εργονομική αίσθηση λειτουργίας. Ακόμα και όταν ο επιλογέας ταχυτήτων είναι στο Drive, η χρήση των μοχλών (αριστερός μοχλός = κατέβασμα, δεξιός μοχλός = ανέβασμα) θα αλλάξει αυτόματα το σύστημα στο μηχανικό πρόγραμμα (manual mode). Το κράτημα του δεξιού μοχλού επί 2’’, επαναφέρει το σύστημα στο Drive.
Πλούσια γκάμα κινητήρων
Η νέα οικογένεια Lancer προσφέρει μία ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων. Αυτή η ολοκληρωμένη γκάμα ξεκινά από βασικά βενζινοκίνητα μοντέλα 1.5 λίτρων και φτάνει μέχρι μεσαίας κατηγορίας βενζινοκίνητα 1.8 λίτρων και εκδόσεις Diesel 2.0 λίτρων (διαθεσιμότητα ανάλογα με τις αγορές) και το νέο Evolution, για πρώτη φορά μέλος της οικογένειας Lancer. Αναφορικά, έχουμε ως κινητήρα της βασική έκδοσης τον 1.5 DOHC MIVEC βενζίνης με 109 ίππους, τον 1.8 DOHC MIVEC, επίσης βενζίνης με 143 ίππους, τον 2.0 Turbo DOHC MIVEC βενζίνης των 240 ίππων που φορούν οι εκδόσεις Lancer Ralliart και στην κορυφή των κινητήρων βρίσκεται ο 2.0 Turbo DOHC MIVEC βενζίνης των 295 ίππων που εξοπλίζει το νέο Lancer Evolution.
Ο 1.8 MIVEC, που αποτελεί το 50% των πωλήσεων, είναι ένα από τα προϊόντα του λεγόμενου «Παγκόσμιου Κινητήρα», που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τις DaimlerChrysler και Hyundai Motor Company. Είναι σημαντικός σε πολλές αγορές όπου ο Diesel δεν είναι δημοφιλής επιλογή και/ή όπου οι φόροι αποτελούν μειονέκτημα πάνω από 2.0 λίτρα. Αυτός ο συμπαγής και ελαφρύς κινητήρας προσφέρει υψηλές επιδόσεις και έξοχη κατανάλωση. Το μπλοκ κυλίνδρων από χυτό αλουμίνιο, το πλαστικό κάλυμμα της κυλινδροκεφαλής, η πίσω τοποθέτηση της πολλαπλή εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι με διπλά τοιχώματα είναι μερικές από τις προηγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στο νέο κινητήρα. Η εφαρμογή της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής MIVEC της Mitsubishi επιτυγχάνει το βέλτιστο χρονισμό για όλες τις οδηγικές συνθήκες. Η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων και η αναλογία συμπίεσης έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί γι’ αυτό το νέο μοντέλο.
Ο 1.8 χρησιμοποιεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής. Στις στροφές του ρελαντί, το σύστημα μειώνει την επικάλυψη των βαλβίδων (overlap) για να σταθεροποιήσει τα χαρακτηριστικά καύσης κατά το ρελαντί και να μειώσει την κατανάλωση. Υπό συνθήκες χαμηλών στροφών/υψηλών φορτίων, το σύστημα κλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής νωρίτερα για να διατηρήσει μέγιστη ποσότητα αέρα μέσα στο κύλινδρο και για να παράγει υψηλότερη ροπή. Υπό συνθήκες υψηλών στροφών/υψηλών φορτίων, το σύστημα καθυστερεί το χρονισμό κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής για να τον συγχρονίσει με τον παλμό πίεσης του αέρα εισαγωγής και επομένως να αυξήσει την ποσότητα αέρα μέσα στον κύλινδρο και να παράγει υψηλότερη ισχύ. Υπό κανονικές οδηγικές συνθήκες, το σύστημα έχει στόχο τη μείωση των απωλειών, αυξάνοντας την επικάλυψη των βαλβίδων και καθυστερώντας το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής έτσι ώστε το μίγμα να συμπιέζεται σε υψηλή αναλογία. Αυτό βελτιώνει τη θερμοδυναμική απόδοση και επιτυγχάνει καλύτερη οικονομία καυσίμου. Με 143 ίππους, αυτή η κινητήρια μονάδα προσφέρει τελική ταχύτητα 196 χ.α.ώ., επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 10,4’’ και κατανάλωση (με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο) 7,9 λ./100 χλμ. καυσίμου με εκπομπές CO2 στα 188 γραμμ./χλμ. (μικτός κύκλος).
Γνωστός από το 2004, ο 1.5 MIVEC ήταν ένας απ’ τους καινούργιους που λανσαρίστηκαν στην Ευρώπη για το νέο Colt. Διαθέτει μπλοκ κυλίνδρων από αλουμίνιο, πολλαπλή εισαγωγής και κάλυμμα κυλινδροκεφαλής από ρητίνη, κυλινδροκεφαλή με στενή γωνία βαλβίδων που κινούνται άμεσα από τους εκκεντροφόρους, καδένα χρονισμού και ενσωματωμένα περιφερειακά εξαρτήματα στο μπλοκ των κυλίνδρων. Η υψηλή του απόδοση βασίζεται στην τεχνολογία DOHC, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, αυλούς εισαγωγής υψηλής ροής και πολλαπλή εξαγωγής με ισομεγέθεις αυλούς. Η χαμηλή του κατανάλωση οφείλεται στα βασικά κινούμενα μέρη με χαμηλές τριβές, το θάλαμο καύση με έλεγχο κρουστικής καύσης, τα ρηχά υδροχιτώνια, την ηλεκτρονική πεταλούδα γκαζιού και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC. Τα 109 του άλογα κινούν το αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 182 χ.α.ώ., προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 11,8’’, κατανάλωση μόλις 6.6 λ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 156 γραμμ./χλμ. (μικτός κύκλος με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο).
Για το Lancer Ralliart, οι μηχανικοί της Mitsubishi επέλεξαν μία μειωμένης απόδοσης έκδοση του νέου κινητήρα  2.0 Turbo MIVEC του Lancer Evolution, με την κωδική ονομασία 4B11, της ισχυρότερης έκδοσης της οικογένειας του «Παγκόσμιου Κινητήρα» της Mitsubishi. Ο νέος κινητήρας παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τον θρυλικό κινητήρα της Mitsubishi, 4G63, παρέχοντας ισχύ στο Lancer Evolution και στο μικρότερο αδερφάκι του, το νέο Lancer Ralliart. Κατά την εξέλιξη αυτού του κινητήρα, οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην υψηλή απόδοση ισχύος με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, καθώς και στην επίτευξη περισσότερης ροπής και καλύτερης απόκρισης από τον προκάτοχό του 4G63. Ο νέος αυτός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας DOHC MIVEC υπερέχει του προκατόχου του, με σημαντική βελτίωση στην απόκριση. Στην έκδοση Ralliart, οι 240 ίπποι, υπόσχονται τελική ταχύτητα 220 χ.α.ώ. επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 7,1’’, 0-400 μέτρα σε 15”3, κατανάλωση καυσίμου 10.2 λ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 243 γραμμ./χλμ. (μικτός κύκλος).
Το κυριότερο χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα είναι ότι χρησιμοποιεί ένα μπλοκ κυλίνδρων από χυτό αλουμίνιο. Αυτό επιτυγχάνει μείωση βάρους περίπου 12 κιλά σε σχέση με ένα παρόμοιο κινητήρα με μπλοκ από χυτοσίδηρο. Μία ακόμα διαφορά είναι στη διάταξη των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής. Ο κινητήρας 4B11 χρησιμοποιεί τώρα αυλούς εισαγωγής με κατεύθυνση προς τα εμπρός και αυλούς εξαγωγής με κατεύθυνση προς τα πίσω. Με αυτή την αλλαγή, ο σωλήνας εξαγωγής δε χρειάζεται να περνά κάτω από τον κινητήρα, έτσι ο κινητήρας μπορεί να χαμηλώσει κατά 10 χλστ., επιτρέποντας ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Συγκριτικά με την εφαρμογή στο Evolution, οι προσαρμογές του νέου κινητήρα 4B11 γι’ αυτή την έκδοση Ralliart έχουν επικεντρωθεί κυρίως στον υπερσυμπιεστή, στο σύστημα εισαγωγής αέρα και στις ρυθμίσεις της ECU.
Διπλός συμπλέκτης - τριπλή επιλογή
Αναγνωρισμένος σαν μία από τις εταιρικές τεχνολογίες της Mitsubishi για το μέλλον, το κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη Twin Clutch SST έχει ξεκινήσει την καριέρα του μέσα την ομάδα οχημάτων του Project Global, πρώτα με το Lancer Evolution και στη συνέχεια με το Outlander 2.2 Di-D. Ενδιαμέσως, το Lancer Ralliart θα είναι ο 2ος αποδέκτης των πλεονεκτημάτων του Twin Clutch SST και συγκεκριμένα, πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων σε σχέση με τα μηχανικά, ελαχιστοποιημένη απώλεια ισχύος έναντι των αυτόματων, λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έναντι των αυτόματων. Με το συμβατικό μηχανικό κιβώτιο, η ταχύτητα της διαδικασίας αλλαγής εξαρτάται από την ικανότητα και την τεχνική κάθε οδηγού. Επειδή η αλλαγή γίνεται αυτόματα, το Twin Clutch SST δεν απαιτεί καμία λειτουργία του συμπλέκτη ή αλλαγή από την πλευρά του οδηγού και επομένως ο χρόνος και η ταχύτητα της διαδικασίας αυτής δεν εξαρτάται από τον εκάστοτε οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να συγκεντρώνεται στον τιμόνι για μία ασφαλέστερη και πιο ακριβή λειτουργία του αυτοκινήτου.
Όπως και στο Lancer Evolution, το βάρος και οι συμπαγείς διαστάσεις ήταν κύριες προτεραιότητες κατά τη διάρκεια εξέλιξης του κιβωτίου του Lancer Ralliart. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το Twin Clutch SST χρησιμοποιεί 2 συμπλέκτες, για μία άνετη, ομαλή και χωρίς καθυστέρηση διαδικασία αλλαγών ταχυτήτων. Βασικά είναι σαν μία. Το Twin Clutch SST φέρει έναν πρωτεύοντα άξονα και ένα συμπλέκτη για τις μονές σχέσεις (1η, 3η, 5η) και από έναν για τις ζυγές (2η, 4η και 6η), οι οποίοι στη συνέχει μεταφέρουν τη ροπή στον δευτερεύοντα άξονα. Η ύπαρξη 3 πιο κοντών αξόνων μείωσε το συνολικό μέγεθος, ενώ προσφέρει και μια δομή που μπορεί να αντέχει τις υψηλές γωνιακές ταχύτητες. Το Twin Clutch SST χρησιμοποιεί 2 υγρούς πολύδισκους συμπλέκτες. Όταν, πχ., οδηγείτε με ζυγή ταχύτητα, ο υπολογιστής του συστήματος παρακολουθεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το άνοιγμα του γκαζιού και προεπιλέγει είτε μία μεγαλύτερη ή μία μικρότερη μονή ταχύτητα ανάλογα. Το κιβώτιο, στη συνέχεια, αλλάζει ταχύτητα αποσυμπλέκοντας τη ζυγή και συμπλέκοντας τη μονή. Με τον υψηλής απόδοσης υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του, το Lancer Evolution παράγει πλούσια ροπή 366 Nm κάτι που σημαίνει ότι το κιβώτιο θα έπρεπε να αντέχει τα αντίστοιχα φορτία. Αυτό αντιμετωπίστηκε με τη χρήση 2 υγρών πολύδισκων συμπλεκτών της ίδιας διαμέτρου και σε παράλληλη διάταξη (παγκόσμια πρωτιά).
Συγκριτικά με το κιβώτιο του Lancer Evolution, αυτό του Lancer Ralliart είναι σχεδόν όμοιο πλην των διαφορετικών σχέσεων για την 5η και 6η και στην απουσία του προγράμματος Super Sport drive για το Auto mode. Λειτουργικά, το Twin Clutch SST μπορεί να χρησιμοποιείται είτε σαν σειριακό μηχανικό κιβώτιο ή σαν πλήρως αυτόματο. Στο Μηχανικό πρόγραμμα (Manual mode), ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί είτε τους μοχλούς στην κολόνα του τιμονιού ή τον επιλογέα. Οι ταχύτητες ανεβαίνουν με το δεξιό μοχλό κι κατεβαίνουν με τον αριστερό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αλλάζει τις ταχύτητες μηχανικά χρησιμοποιώντας τους μοχλούς, ακόμα και όταν το Twin Clutch SST βρίσκεται στο αυτόματο πρόγραμμα (automatic mode). Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηχητικό σήμα και δεν εκτελεί την αλλαγή για να προστατεύσει το κιβώτιο αν ο οδηγός προσπαθήσει να κατεβάσει ταχύτητα με τον κινητήρα σε πολύ υψηλές στροφές Στο Automatic mode, με την τοποθέτηση του επιλογέα στη θέση «D» ενεργοποιείται το «Auto-shift», που αντιστοιχεί στη θέση «D» ενός αυτόματου κιβωτίου. Παράλληλα, ένας διακόπτης που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ των προγραμμάτων Normal, Sport και Super Sport.
Το Normal είναι ιδανικό για την καθημερινή οδήγηση, με χαρτογράφηση αλλαγών που μειώνει τα τινάγματα και επιτυγχάνει ομαλή και άνετη επιτάχυνση, όπως ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει έξοχη οικονομία καυσίμου (πάνω από 10% καλύτερη σε σχέση με ένα συμβατικό, αυτόματο κιβώτιο) επειδή το Twin Clutch SST δεν περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής. Στην επιλογή Sport, η χαρτογράφηση προσφέρει υψηλότερα σημεία αλλαγής και αλλάζει ταχύτερα. Αυτό σημαίνει ότι το κιβώτιο κατεβάζει ταχύτητα πιο ζωηρά από ότι στο πρόγραμμα Normal για υποβοήθηση της πέδησης σε δρόμους με απότομες στροφές ή σε κατηφόρες, όπου απαιτείται φρένο του κινητήρα, ή όταν ο οδηγός πατάει φρένο. Με ειδικές προδιαγραφές για τη Mitsubishi, το Twin Clutch SST ακολουθεί το ίδιο πρόγραμμα συντήρησης όπως το υπόλοιπο αυτοκίνητο, χωρίς περιορισμό σε θέματα αντοχής και διάρκειας ζωής.
Πλήρες πακέτο ασφαλείας
Στο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας του Lancer Ralliart περιλαμβάνεται και το σύστημα ASC (Active Stability Control), το οποίο σταθεροποιεί το όχημα διατηρώντας βέλτιστη πρόσφυση, με ρύθμιση της κινητήριας ισχύος και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό. Το ASC αυξάνει την ευστάθεια του οχήματος καταστέλλοντας την τάση ολίσθησης σε έναν ελιγμό έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή εμποδίου ή σαν αποτέλεσμα άλλων απότομων εντολών στο τιμόνι. Επίσης, βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, εμποδίζοντας την ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες. Το ASC του Lancer Ralliart μπορεί να απενεργοποιηθεί. Το AWC παρέχει ολοκληρωμένο και ενιαίο έλεγχο αυτών των συστημάτων για ασφαλέστερο στρίψιμο, πρόσφυση και ευστάθεια οχήματος, όχι μόνο κατά την επιτάχυνση αλλά ακόμα στις στροφές με κανονική ταχύτητα, στο φρενάρισμα στις στροφές και κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ο επιλογέας προγράμματος AWC στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το πρόγραμμα ελέγχου που ταιριάζει άριστα στις τρέχουσες οδικές συνθήκες, Tarmac για στεγνούς ασφαλτοστρωμένους δρόμους, Gravel για βρεγμένους ή μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους και Snow για χιονισμένες επιφάνειες.
Πέραν της ικανότητάς τους στο δρόμο, τα νέα Lancer Sportback και Lancer Ralliart προσφέρουν επίσης στο περιβάλλον τους ένα ασφαλές περιβάλλον σε περίπτωση ατυχήματος μέσω ενός από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφαλείας στην κατηγορία, που περιλαμβάνει μία πλήρη σειρά που ισοδυναμεί με 7 αερόσακους (οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς, πλαϊνούς κουρτίνας και γονάτων οδηγού). Όλα τα καθίσματα εφοδιάζονται με ζώνες ασφαλείας 3-σημείων ELR. Οι εμπρός ζώνες ασφαλείας φέρουν προεντατήρες που σφίγγουν τον διαγώνιο ιμάντα της ζώνης όταν ανιχνεύσουν ισχυρή σύγκρουση, προκειμένου να συγκρατήσουν τον επιβάτη πιο σταθερά σε μία μετωπική σύγκρουση. Περιοριστές φορτίου, από την άλλη, λασκάρουν τη ζώνη και απορροφούν το φορτίο που επενεργεί στους επιβάτες μειώνοντας την πίεση που ασκείται στο θώρακα. Τα χαρακτηριστικά παραμόρφωσης των πλατών των καθισμάτων και η θέση των προσκέφαλων έχουν βελτιστοποιηθεί στα εμπρός καθίσματα, για μείωση της ενέργειας κρούσης που μεταδίδεται στον αυχένα σε μία οπίσθια σύγκρουση. Οι ζώνες των πίσω καθισμάτων φέρουν έναν οδηγό ζώνης, που αποτρέπει την εμπλοκή τους κατά την αναδίπλωση των καθισμάτων και επομένως, δημιουργεί ένα κίνητρο να τις χρησιμοποιήσεις (είναι πάντα διαθέσιμες). Η δομή των πίσω καθισμάτων έχει βελτιστοποιηθεί για προστασία των επιβατών από μετακινήσεις φορτίων σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.
Οι κολώνες των θυρών και τα πλαϊνά τμήματα της οροφής φέρουν απορροφητική επένδυση που μειώνει τα φορτία κρούσης τα οποία δέχονται οι επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων διατίθενται για τα συστήματα ISO FIX. Ιμάντες συγκράτησης μπορούν να τοποθετηθούν στα πίσω αριστερά και δεξιά καθίσματα στις βάσεις που εδράζονται στην πλάτη. Για καλύτερη προστασία των πεζών, ο εμπρός προφυλακτήρας, το καπό, τα φτερά και το εμπρός τμήμα, υιοθετούν δομές που απορροφούν ενέργεια κρούσης. Τα στοιχεία αυτά προσφέρουν μία αποτελεσματική ζώνη παραμόρφωσης, χωρίς να επηρεάζεται η αντοχή ή ευελιξία του αμαξώματος. Η εσωτερική δομή του εμπρός προφυλακτήρα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να αποτελεί μία ζώνη απόσβεσης ενέργειας, ενώ η τοποθέτηση του κατάλληλου υλικού και μία κάτω δοκός προφυλακτήρα περιορίζει τον τραυματισμό των κάτω άκρων των πεζών και μειώνει την πιθανότητα να γλιστρήσουν κάτω από το αυτοκίνητο. Το νέο Lancer σχεδιάστηκε με στόχο να βαθμολογηθεί με 5 αστέρια στο θεσμό EuroNCAP (σύμφωνα με εσωτερικές δοκιμές).
 
μοντέλο
1.5 4θ (Sportback)
1.8 (Sportback)
2.0 (Sportback) Ralliart
Μήκος
4,57 (4,585) μέτρα
4,57 (4,585) μέτρα
4,57 (4,585) μέτρα
Πλάτος
1,76 μέτρα
1,76 μέτρα
1,76 μέτρα
Ύψος
1,49 (1,515) μέτρα
1,49 (1,515) μέτρα
1,49 (1,515) μέτρα
Μεταξόνιο
2,635 μέτρα
2,635 μέτρα
2,635 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,53/1,53 μέτρα
1,53/1,53 μέτρα
1,53/1,53 μέτρα
Χώρος αποσκευών
400 λίτρα
400 λίτρα
400 λίτρα
Βάρος
1.250 (1.290) κιλά
1.320 (1.355) κιλά
1.550 (1.595) κιλά
Κυβισμός
1.499 κ.εκ.
1.798 κ.εκ.
1.998 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
75 x 84,8 χλστ.
86 x 77,4 χλστ.
86 x 86 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
10,5:1
9,0:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
109/6.000
143/6.000
240/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
143/4.000
178/4.250
343/2.500-4725
0-100 χ.α.ώ.
11,6’’ (11,8’’)
9,8’’ (10,4’’)
7’’ (7,1’’)
0-400 μέτρα
18,1’’ (18,2’’)
16,9’’ (17,3’’)
15,1’’ (15,3’’)
Τελική ταχύτητα
191 (182) χ.α.ώ.
204 (196) χ.α.ώ.
230 (220) χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
276 χλστ.
276 χλστ.
294 χλστ.
Φρένα πίσω (δίσκοι)
262 χλστ.
262 χλστ.
302 χλστ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,4 (5,6) λ./100 χλμ.
6,1 (6,4) λ./100 χλμ.
7,8 (8,1) λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,4 (6,6) λ./100 χλμ.
7,7 (7,9) λ./100 χλμ.
10 (10,2) λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
8,2 (8,3) λ./100 χλμ.
10,4 (10,5) λ./100 χλμ.
13,8 (13,9) λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
59 λίτρα
59 λίτρα
55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
153 (156) γραμμ./χλμ.
183 (188) γραμμ./χλμ.
238 (243) γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Lada
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΗΣΤΑΚΙΔΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λάμπρου Κατσώνη 279, 135 62 Αγ. Ανάργυροι
Τηλ.: +302102387800, Τηλ. & Fax: +302102387319, E-mail: vfts@otenet.gr
 
Χρήσιμα