IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Ibiza: Ο θρύλος της Ιβηρικής επιστρέφει
Στην καλύτερη και ωριμότερη φάση της «ζωής» του, το νέο Seat Ibiza έρχεται πλήρως ανανεωμένο και προσδοκεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την εμπορική πορεία της φίρμας και το Ισπανικό γόητρο.
 
Αυτή είναι η χρονιά είναι από τις καλύτερες για τη Seat. Δεν χρειάζεται πολύ για να καταλάβει κανείς. Το νέο Ibiza, το μοντέλο με την μεγαλύτερη (ίσως) ιστορία της Seat παγκοσμίως, ήρθε για πρώτη φορά σε άμεση επαφή με τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης του αυτοκινήτου, τον Μάιο, που αλλού, σε Ισπανικό έδαφος. Οι άνθρωποι της Seat δε σκέφτηκαν και πολύ για το ιδανικό μέρος της παρουσίασης. Ένα μέρος ιδιαίτερα γνωστό ανά τον κόσμο, που να ταιριάζει απόλυτα με το στιλ και τον χαρακτήρα του. Και το ιδανικό μέρος μάλιστα, έχει δώσει το όνομά του στο μοντέλο. Ασφαλώς, πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά νησιά της Ισπανίας, την Ίμπιζα, μαζί με τη Μαγιόρκα και την Τενερίφη, χαμηλά στον ωκεανό (Ατλαντικό), απέναντι από το Μαρόκο. Η Ίμπιζα ταίριαζε «γάντι», εντός Μεσογείου αλλά και λόγω ονόματος. Έτσι λοιπόν, σ’ ένα από τα νέα ξενοδοχεία που ξεφυτρώνουν στο νησί κάθε θερινή περίοδο σαν μανιτάρια (δεν ήταν ακόμη έτοιμο για το κοινό και άνοιξε αποκλειστικά και μόνο για να εξυπηρετήσει την εν λόγω παρουσίαση), «στρατοπεδεύσαμε» και περάσαμε αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι του νέου Ibiza, προσπαθώντας να καταγράψουμε ομοιότητες και διαφορές (προς το καλύτερο) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και μερικοί από εμάς τους «παλαιότερους», να δούμε τη βελτίωση του μοντέλου σε βάθος χρόνου, καθώς το Ibiza είναι πλέον από τα πιο ιστορικά μοντέλα της φίρμας.
Το νέο Ibiza... μεγάλωσε!
Όπως γίνεται συνήθως κάθε φορά που παρουσιάζεται η επόμενη γενιά μοντέλου, έτσι και στην περίπτωση του νέου Ibiza, το αυτοκίνητο μεγάλωσε. Η νέα πλατφόρμα που «χτίστηκε» το νέο μοντέλο προσφέρει κατά 7 χλστ. πιο μεγάλο μεταξόνιο και αύξηση του συνολικού μήκους κατά 33 χλστ. εμπρός και 30 χλστ. πίσω. Αυτό επέδρασε θετικά στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι μεγαλύτερος τώρα κατά 8%, με επιπλέον 25 λίτρα, φτάνοντας στα 292. Όπως είναι φυσικό, οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος και της πλατφόρμας, έχουν θετικό αντίκτυπο και στην καμπίνα των επιβατών, που τώρα αισθάνονται πολύ πιο άνετα, στο αισθητά ανανεωμένο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Γυρνώντας πολλά χρόνια πίσω, την εποχή του 1ης γενιάς Ibiza, όταν η φίρμα βρισκόταν κάτω από την Ιταλική «ομπρέλα» (Fiat), είχαμε να κάνουμε με ένα μικρό αυτοκίνητο που διακρινόταν για τους διαθέσιμους χώρους του, παρά τις περιορισμένες του διαστάσεις. Από το καλοκαίρι του 1984 μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει. Με την αγορά της Seat από το γκρουπ VW, άρχισε να δίνεται περισσότερο βάρος στην ποιότητα κατασκευής και την παθητική ασφάλεια. Το 1993, ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη, όπου γνωρίσαμε από κοντά τις νέες εγκαταστάσεις της VW εποχής και το εντελώς νέο Ibiza. Το 1999 υπέστη ένα «φρεσκάρισμα» και τον Δεκέμβριο του 2001 σημαντικές αλλαγές. Αυτό το Ibiza που γνωρίζουμε σήμερα είναι ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε από την αρχή, χωρίς να ξεφεύγει από όλα εκείνα τα στοιχεία που το χαρακτήριζαν όλα αυτά τα χρόνια, όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους και τη λειτουργικότητα και εργονομία του εσωτερικού, αλλά και τη βασική του όψη. Εν τω μεταξύ, εντελώς διαφορετική όψη δείχνει σχεδιαστικά από κάθε οπτική γωνία, σε σχέση όχι μόνο με τον προκάτοχό του, αλλά και με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Το μόνο ισχυρό σημείο του μοντέλου που προδίδει τις ρίζες του, είναι η χαρακτηριστική μάσκα εμπρός, με μικρότερο ρόλο εδώ από τα φωτιστικά σώματα, τα οποία μεγάλωσαν, σε αντίθεση με τα πίσω (μικρότερα). Επίσης, μεγαλύτερο δείχνει το αυτοκίνητο και από το πλάι, καθώς οι τροχοί είναι «τραβηγμένοι» στα άκρα του μοντέλου, παρέχοντας στις πόρτες τη δυνατότητα να προσφέρουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό. Οι 3θυρες εκδόσεις του νέου Ibiza δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμες, όπως οι αντίστοιχες με 5 πόρτες, όμως δεν θα αργήσουμε να τις δούμε κι αυτές.
Κινητήρες για οικονομία
Η πρώτη μας εντύπωση από τη γκάμα των κινητήρων σ’ αυτό το συμπέρασμα μας οδηγεί. Ότι πρόκειται για μία σκόπιμη ενέργεια που έχει να κάνει με τους παραγόμενους ρύπους. Έχοντας συνηθίσει τη γκάμα του Ibiza και σε πολύ πιο ισχυρούς κινητήρες, οι αρχικές προτεινόμενες λύσεις των 70 (1.2), 85 (1.4) και 105 ίππων (1.6), κάθε άλλο παρά δελεαστικές ακούγονται για τους πιο «θερμούς» φίλους του μοντέλου. Κρίνοντάς τους από την πλευρά των οδηγών που δεν έχουν ως πρώτη προτεραιότητα τις επιδόσεις, θα λέγαμε ότι κινούν ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Δεν κάνουμε λόγο για την έκδοση πετρελαίου, καθώς τόσο τα αποθέματα ροπής από χαμηλές στροφές όσο και η δύναμη (συνολικά) του κινητήρα, για τη χρήση που προορίζεται, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας όσον αφορά τις εκδόσεις diesel, αναμένουμε προσεχώς και ακόμη 2 εκδόσεις πετρελαίου, μία ίδιου κυβισμού με 90 ίππους και μία μικρότερη μονάδα (1.4) με 80 ίππους. Μπορεί πολλούς από εμάς να μην μας ενδιαφέρουν άμεσα τα στοιχεία που αφορούν τις εκδόσεις πετρελαίου, όμως είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουμε γνώση γιατί δεν απέχουμε πολύ από την πλήρη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Όχι, δεν γνωρίζουμε κάτι που δεν ξέρετε, όμως πιστεύουμε ότι τα πολύ χαμηλά πλέον νούμερα των εκπομπών ρύπων των κινητήρων αυτών, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη εφαρμογή της τελευταίας Κοινοτικής Οδηγίας για τους παραγόμενους ρύπους (Euro 5) που θα εφαρμοστεί επίσημα από τα μέσα του νέου έτους, ίσως αναγκάσει τη χώρα μας να «υποκύψει» στις πιέσεις της Ε.Ε. για χαμηλότερα αποτελέσματα σ’ αυτόν τον τομέα.
Autoemotion, lessemissions
Η Seat διατηρεί τον βασικό χαρακτήρα του μοντέλου και συνάμα το βασικό μήνυμα που περνάει μέσα από όλα της τα μοντέλα. Παράλληλα, καταβάλλει προσπάθεια για τη μείωση των παραγόμενων ρύπων του CO2, γεγονός που επιβάλλεται πλέον από όλους τους κατασκευαστές πλέον, εν όψει των νέων, μελλοντικών περιορισμών, στους οποίους θα πρέπει να έχουν εναρμονιστεί πλήρως στα προσεχή έτη. Το αυτοκίνητο δείχνει και είναι αισθητά βελτιωμένο σε ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, ενώ φαίνεται αμέσως και η ενισχυμένη στιβαρότητα του μοντέλου. Οδηγικά, δεν σας το κρύβουμε, θέλαμε το κάτι παραπάνω, αναλογιζόμενοι ότι ο κάτοχός του (και οδηγός του φυσικά), όταν θελήσει να αξιοποιήσει κάθε διαθέσιμο χώρο (επιβατών και αποσκευών τους), θα νοιώσει την ανάλογη ανάγκη πολύ περισσότερο. Ασφαλώς, με δοκιμασμένες λύσεις από τον όμιλο (VW) όπως οι εκδόσεις κινητήρων TSI, θεωρούμε βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα έχουμε εκδόσεις στα 1.4 λίτρα με τις γνωστές αποδόσεις (122 και 140 ίππους), ενώ δεν μπορούμε να αποκλείσουμε (κάθε άλλο) και ειδικές εκδόσεις με GT χαρακτήρα, με πολύ μεγαλύτερη ισχύ (αμήν και πότε). Προς το παρόν, το νέο Ibiza θα διατίθεται με 3 επίπεδα εξοπλισμού, Reference, Stylance και Sport, ενώ αναμένονται και κάποιες συμπληρωματικές εκδόσεις, ενδιάμεσες από αυτές τις 3 βασικές.
Με πτήση prive!
Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των προσκεκλημένων δημοσιογράφων, η «Ελληνική» Seat (Τεχνοκάρ ΑΕ), εκμεταλλευόμενη την σχέση της με την αεροπορική εταιρία Aegean (και οι 2 μέλη του ομίλου επιχειρήσεων Βασιλάκη), ναύλωσε ένα από τα καινούργια αεροσκάφη της δεύτερης. Το γεγονός αυτό, πέραν του ότι ταξιδέψαμε με άνεση, μας έδωσε παραπάνω χρόνο κατά την παραμονή μας στην Ibiza, αλλά δεν μπορέσαμε να το εκμεταλλευτούμε δεόντως, καθώς ο καιρός μας έπαιξε άσχημο παιχνίδι. Η βροχή, ειδικότερη την επόμενη ημέρα, δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να απαθανατίσουμε τα καλύτερα σημεία του νησιού με τα αντίστοιχα του αυτοκινήτου. Αρκετοί από εμάς πάντως, δεν αφήσαμε την ευκαιρία να πάει χαμένη και κάναμε μία εθιμοτυπική επίσκεψη στο θάλαμο διακυβερνήσεως του αεροσκάφους, για να πάρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από τους πιλότους μας, ενώ αντίστοιχη κουβέντα είχαμε και με το υπόλοιπο προσωπικό (καμπίνας). Ασφαλώς, όλοι τους ήταν ευχαριστημένοι, καθώς ένα καινούργιο αεροσκάφος, πληροί περισσότερες προδιαγραφές ασφάλειας (όχι ότι κάποια άλλα κρίνονται επικίνδυνα, κάθε άλλο), διαθέτει ακόμη πιο πολλές ανέσεις στους επιβάτες και το πλήρωμα και κάνει το ταξίδι πιο ξεκούραστο και πιο απολαυστικό (αν μπορεί να πει κανείς κάτι τέτοιο για αεροσκάφος σήμερα, καθώς στις μέρες μας, η εξέλιξή τους είναι τόσο μεγάλη και σημαντική που δεν καταλαβαίνεις και τόσο τη διαφορά).
Το νέο Ibiza σε κινούμενη έκθεση
Το Ισπανικό σούπερ μίνι που αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην 4η πλέον γενιά του, πιο μοντέρνο και σύγχρονο από ποτέ, κυκλοφορεί ήδη σε avant-premiere στις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές πόλεις και προκαλεί έντονες συγκινήσεις. Στις 2 Απριλίου, 3 μεγάλα φορτηγά που μεταφέρουν μια κινητή βιτρίνα μέσα στην οποία εκτίθεται το αυτοκίνητο σαν ένα πολύτιμο κόσμημα, ξεκίνησαν από το Ισπανικό εργοστάσιο στο Martorell για μια εκτενή διαδρομή που περιλαμβάνει συνολικά 18 Ευρωπαϊκές χώρες και περισσότερα από 50.000 χλμ., κλέβοντας την παράσταση και τις εντυπώσεις. Από την Πέμπτη 15 Μαΐου το πρώτο νέο Seat Ibiza έφτασε και στην χώρα μας και κυκλοφορεί ανάμεσά μας, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής περιοδείας που έχει διοργανώσει η Seat με σκοπό να φέρει το κοινό σε μια πρώτη επαφή με το νέο μοντέλο. Η Ελλάδα αποτελεί έναν ακόμα σημαντικό σταθμό για το νέο Ibiza. Ξεκινώντας από την Πάτρα στις 15 του Μάη, το αυτοκίνητο ταξίδεψε σε Κόρινθο, Αθήνα, Βόλο, Λάρισα, για να καταλήξει στην Θεσσαλονίκη και από εκεί να ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής, με ενδιάμεσες στάσεις την Λαμία και την Αθήνα, πριν αναχωρήσει για την επόμενη Ευρωπαϊκή χώρα από την Πάτρα, την Πέμπτη 22 Μαΐου. Η εντυπωσιακή αυτή ενέργεια συνοδεύεται από έναν διαγωνισμό που διεξήχθη όπως ήταν φυσικό στον δρόμο. Η Seat καλούσε τους κατοίκους των πόλεων που θα επισκεπτόταν το νέο Ibiza, να το εντοπίσουν και να στείλουν γραπτό μήνυμα από το κινητό τους τηλέφωνο, με την τοποθεσία που το είδαν, διεκδικώντας έτσι ένα ταξίδι για 2 άτομα στην κοσμοπολίτικη Ibiza. Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Ibiza είναι προγραμματισμένο για την χώρα μας στις 7 Ιουνίου του 2008.
Με νέους ορίζοντες
Αυτό το Ibiza έχει σκοπό να ταξιδέψει πολύ πιο πέρα απ’ ότι ο προκάτοχός του. Και το λέμε αυτό γιατί η Seat, πέραν των αγορών της Ευρώπης, που σκοπεύει να καλύψει πλήρως, επιθυμεί να προσεγγίσει και νέες αγορές με το μοντέλο αυτό, όπως αυτές της Αμερικάνικης ηπείρου, ενώ έχει σαν στόχο και την ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας. Γι’ αυτό και οι πωλήσεις των 431.000 αυτοκινήτων το 2007, εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τις 800.000 εντός του τρέχοντος έτους (2008). Τέλος, τις τρέχουσες εκδόσεις, θα ακολουθήσουν οι 3θυρες, ενώ δεν θα λείπουν και οι «καυτές» εκδόσεις FR και Cupra, οι οποίες θα εξοπλίζονται (για πρώτη φορά) με το νέο 7άρι κιβώτιο DSG Ecomotive, διπλού συμπλέκτη, για επιδόσεις που θα συνδυάζονται και με οικονομία.
 
μοντέλο
Ibiza 1.2 12V
Ibiza 1.4 16V
Ibiza 1.6 16V
Ibiza 1.9 TDI
Μήκος
4,052 μέτρα
4,052 μέτρα
4,052 μέτρα
4,052 μέτρα
Πλάτος
1,693 μέτρα
1,693 μέτρα
1,693 μέτρα
1,693 μέτρα
Ύψος
1,445 μέτρα
1,445 μέτρα
1,445 μέτρα
1,445 μέτρα
Μεταξόνιο
2,469 μέτρα
2,469 μέτρα
2,469 μέτρα
2,469 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,465/1,457 μέτρα
1,465/1,457 μέτρα
1,465/1,457 μέτρα
1,465/1,457 μέτρα
Χώρος αποσκευών
292 λίτρα
292 λίτρα
292 λίτρα
292 λίτρα
Βάρος
999 κιλά
1.025 κιλά
1.040 κιλά
1.125 κιλά
Κυβισμός
1.198 κ.εκ.
1.390 κ.εκ.
1.598 κ.εκ.
1.896 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή
76,5 x 86,9 χλστ.
76,5 x 75,6 χλστ.
76,5 x 86,9 χλστ.
79,5 x 95,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
10,5:1
10,5:1
19:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
70/5.400
85/5.000
105/5.600
105/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
112/3.000
132/3.800
153/3.800
240/1.900
0-100 χ.α.ώ.
15’’
12,2’’
10,5’’
10,6’’
0-1.000 μέτρα
36,5’’
33,9’’
32,2’’
32,6’’
80-120 χ.α.ώ. με 5η
18,8’’
20,9’’
16,5’’
14,3’’
Τελική ταχύτητα
163 χ.α.ώ.
175 χ.α.ώ.
187 χ.α.ώ.
186 χ.α.ώ.
Τροχοί
185/60R15
215/45R16
215/40R17
215/40R17
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
256 χλστ.
256 χλστ.
256 χλστ.
256 χλστ.
Φρένα πίσω (δίσκοι)
200 χλστ.
200 χλστ.
232 χλστ.
232 χλστ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
4,9 λ./100 χλμ.
5,1 λ./100 χλμ.
5,3 λ./100 χλμ.
3,7 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
5,9 λ./100 χλμ.
6,2 λ./100 χλμ.
6,6 λ./100 χλμ.
4,5 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
7,6 λ./100 χλμ.
8,2 λ./100 χλμ.
8,9 λ./100 χλμ.
6 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
45 λίτρα
45 λίτρα
45 λίτρα
45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
139 γραμμ./χλμ.
149 γραμμ./χλμ.
157 γραμμ./χλμ.
119 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

 Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
1ο χλμ. Άργους-Τριπόλεως, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024569, Fax: +302751023768

 
Χρήσιμα