IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βρετανίας: Η μεγάλη ανατροπή στην Mercedes


Ο Lewis Hamilton ανέκτησε 25 βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος με τον Nico Rosberg, μετά τη νίκη στο χαοτικό Βρετανικό Grand Prix εκκινώντας από την 6η θέση στο grid και την εγκατάλειψη του Γερμανού ομόσταυλού του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Rosberg ήταν επικεφαλής μέχρι τα μισά περίπου του αγώνα, αλλά στον 29ο γύρο σταμάτησε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, δίνοντας το προβάδισμα στον Hamilton, ο οποίος είχε μαζέψει τη διαφορά στους γύρους που οδήγησαν στο πρόβλημα. Ο Valtteri Bottas κατάφερε να τερματίσει 2ος, η πιο μεγάλη επιτυχία της Williams μετά από καιρό, εκκινώντας από την 14η θέση στο grid, ενώ ο Daniel Ricciardo μόλις που πρόλαβε και τερμάτισε μπροστά από τον Jenson Button για την 3η θέση στο βάθρο, καθώς ο Βρετανός πιλότος της McLaren ερχόταν πίσω του μαινόμενος.
 
Ο αγώνας διεκόπη για σχεδόν μια ώρα, μετά από ένα τρομακτικό ατύχημα στον 1ο γύρο, μεταξύ των Kimi Raikkonen και Felipe Massa. O Raikkonen εξήλθε από την στροφή Aintree και όπως επανήλθε στην Wellington Straight, το πίσω μέρος της Ferrari του, ξεκόλλησε και έπεσε στα εμπόδια, σημειώνοντας 47G κατά την πρόσκρουση(!!) Επιστρέφοντας στην πίστα παρέσυρε τον Massa, ο οποίος χειρίστηκε καλά το μονοθέσιό του για να αποφευχθεί μία πρόσκρουση με την Ferrari του Φιλανδού με μεγάλη ταχύτητα. Ο Raikkonen γλύτωσε χωρίς σπασμένα κόκαλα, αλλά εκτιμήθηκε στο ιατρικό κέντρο ότι παραπονέθηκε για πόνους στον αστράγαλο και το ισχίο του.
 
Ο Sebastian Vettel πήρε την 5η θέση, μετά από μια επική μάχη για 10 γύρους με τον Fernando Alonso, η οποία κορυφώθηκε με ένα υψηλής ταχύτητας πέρασμα στην Copse. Ο Kevin Magnussen τερμάτισε 7ος με την 2η McLaren, μπροστά από τον Nico Hulkenberg και τις δύο Toro Rosso των Daniil Kvyat και Jean-Eric Vergne. Ο Rosberg έκανε μια καθαρή εκκίνηση από την pole position, καθώς ο Vettel από την 2η θέση, επέτρεψε στον Button να πάρει τη θέση πίσω από τον επικεφαλής της Mercedes. Ο Hamilton αμέσως ξεπετάχθηκε και ήταν στην 4η θέση, παρά την επαφή του με τον Vettel στην έξοδο της στροφής Village. Ωστόσο, η φόρα του σύντομα διακόπηκε όταν το ατύχημα του Raikkonen συνέβη πίσω του και βγήκε η κόκκινη σημαία στον αγώνα. Το ατύχημα που οδήγησε σε διακοπή, ήταν μια καλή ευκαιρία για τις ομάδες να αξιολογήσουν τα δικά τους σημάδια μάχης και να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους πριν από την επανεκκίνηση, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.


 
Από τον 5ο γύρο, ο Hamilton ήταν στη 2η θέση, πίσω από τον Rosberg και πήρε μερικούς γύρους για να βρει το ρυθμό του πριν από την επίθεση στον team-mate του. Ο Bottas, επίσης, είχε ταχεία επάνοδο και πέρασε τον Button για την 3η θέση από τον 17ο γύρο. Ωστόσο, οι Mercedes ήταν σε δικό τους αγώνα και 2’’ πιο γρήγορες από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Ο Hamilton πίεζε πιο πολύ απ’ όλους και πριν από το pit stop του Rosberg στον 18ο γύρο, κέρδιζε 0,5’’ στον γύρο και είχε μειώσει τη διαφορά σε 2,4’’. Μερικούς γύρους αργότερα, ο Rosberg άρχισε να παραπονιέται για θέμα με το κιβώτιο ταχυτήτων του. Ωστόσο, ο Hamilton δεν ήταν πρόθυμος να βασιστεί στο θέμα του Rosberg και υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική, μένοντας στην πίστα με τη μεσαία γόμα, ενώ ο Rosberg εκμεταλλεύτηκε τον επιπλέον ρυθμό των νωπών ελαστικών του.
 
Τελικά μπήκε στα pits στον 24ο γύρο και επέλεξε τα σκληρά ελαστικά, σε αντίθεση με τη μέση γόμα στο αυτοκίνητο του Rosberg. Για άλλη μια φορά άρχισε να πιέζει τον ομόσταβλό του, αλλά όταν η διαφορά στους χρόνους είχε αρχίσει να μετριέται σε δευτερόλεπτα αντί για δέκατα, κατέστη σαφές ότι το θέμα του Rosberg θα μπορούσε να είναι οριστικό, για να τον θέσει εκτός αγώνα. Το κιβώτιο ταχυτήτων τελικά παρέδωσε το «πνεύμα» και ο Γερμανός πιλότος της Mercedes βγήκε στο σημείο The Loop στον 29ο γύρο, καθώς ο Hamilton πήρε το προβάδισμα, με μία άνετα ελεγχόμενη διαφορά από τον Bottas στη 2η θέση. Από το σημείο αυτό και μετά ήταν εύκολος ο αγώνας για τον Βρετανό πιλότο της Mercedes, αλλά ο ίδιος έκανε ένα 2ο pit-stop για φρέσκα λάστιχα, μόνο για την εξάλειψη κάθε κινδύνου για την καρό σημαία.


 
Πιο πίσω, ο Ricciardo βρέθηκε στην 3η θέση σε μια στρατηγική ενός pit-stop, καθώς είχε αλλάξει σε σκληρά ελαστικά πριν την επανεκκίνηση. Έπασχε βέβαια με τη φθορά των ελαστικών προς το τέλος, αλλά η στρατηγική φαίνεται ότι ήταν όμορφα μετρημένη, και τελείωσε τον αγώνα μόλις 0,8’’ μπροστά από τον Button, ο οποίος ήταν επίσης σε στρατηγική ενός pit-stop, αλλά χρησιμοποιώντας σκληρά ελαστικά στο τελευταίο stint, του πρόσφεραν περισσότερη πρόσφυση προς το τέλος του αγώνα. Αλλά η μάχη για την 5η θέση ήταν που προσέλκυσε το περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς ο Alonso πέρασε τον Vettel μετά το 2ο pit-stop του και στη συνέχεια τους επόμενους 14 γύρους πάλευε πίσω του.
 
Ο αγώνας εντάθηκε μεταξύ Alonso και Vettel ανάμεσα στον 37ο και 47ο γύρο, με τους δυο τους σε αρκετές περιπτώσεις να έρχονται πολύ κοντά, μεταξύ των σημείων Brooklands και Luffield της πίστας. Ο Vettel έκανε τελικά την κίνηση να περάσει μετά την επίθεση στον Alonso στο εξωτερικό μέρος του σημείου Brooklands, κατά μήκος του εσωτερικού μέρους της Ferrari στην στροφή Luffield και στη συνέχεια, κρατώντας την ψυχραιμία του στο εσωτερικό των Woodcote και Copse. Έτρεξε λίγο πέρα από τα όρια της πίστας, αλλά αφού κατάλαβε ότι δεν είχε τα προαπαιτούμενα για να εδραιώσει το προσπέρασμά του, σκέφτηκε να δώσει την θέση πίσω στον αντίπαλό του. Ο Hamilton είναι πλέον μόλις 4 βαθμούς πίσω από τον Rosberg στην κατάταξη των οδηγών, βρισκόμενοι στα μέσα της τρέχουσας σεζόν. Ο επόμενος, 10ος αγώνας της χρονιάς, είναι το Grand Prix της Γερμανίας, στην πίστα Hockenheim, 19-20 Ιουλίου (2014).


 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 2.26’52’’094, 2. Valtteri Bottas (Williams) +30’’135, 3. Daniel Ricciardo (Red Bull) +46’495, 4. Jenson Button (McLaren) +47’’390, 5. Sebastian Vettel (Red Bull) +53’’864, 6. Fernando Alonso (Ferrari) +59’’946, 7. Kevin Magnussen (McLaren) +1’02’’563, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1’28’’692, 9. Daniil Kvyat (Toro Rosso) +1’29’’340, 10. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 165, 2. Hamilton 161, 3. Ricciardo 98, 4. Alonso 87, 5. Bottas 73, 6. Vettel 70, 7. Hulkenberg 63, 8. Button 55, 9. Magnussen 35, 10. Massa 30, 11. Perez 28, 12. Raikkonen 19, 13. Vergne 9, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 6, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 326, 2. Red Bull 168, 3. Ferrari 106, 5. Williams 103, 5. Force India 91, 6. McLaren 90, 7. Toro Rosso 15, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Εσωτερικός ανταγωνισμός, ελλείψει ανταγωνισμού...
Η μάχη για την κορυφή φάνηκε να κρίνεται από τους πρώτους κιόλας αγώνες, μετά τις σερί νίκες και τα 1-2 της Mercedes και την αδυναμία των υπόλοιπων ομάδων να την ανταγωνιστούν. Έτσι, ο μόνος ανταγωνισμός που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα των οδηγών, είναι οι μάχες μεταξύ των πιλότων της Γερμανικής ομάδας. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν το πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του Rosberg ήταν τυχαίο ή «μοιραίο», όμως, μας αφήνει να σκεφτούμε κάποια ενδεχόμενα. Αν το πρόβλημα ήταν πραγματικό και δεν λυθεί άμεσα, τότε θα εμφανιστεί και στον Hamilton, και κάθε απώλεια τίτλου, οδηγών και κατασκευαστών, θα χαρακτηριστεί με «αυτοκτονία» για την Mercedes. Από την άλλη, να ήταν «στημένο», χάρη του θεάματος και της πρόκλησης ενδιαφέροντος, πάλι μου φαίνεται ακραίο. Όπως και να έχουν τα πράγματα, ακόμη κι αυτός ο εσωτερικός ανταγωνισμός, 10 αγώνες πριν το τέλος, δεν βλάπτει.
 
Αλέξανδρος Μοζ: Άλλοι οδηγοί επιβεβαίωσαν κι άλλοι εξέθεσαν τις ομάδες τους!..
Οι εκπληκτικές εμφανίσεις τριών οδηγών ήταν αυτό που δέσποσε στο ιστορικό Βρετανικό Grand Prix! Ο δαιμονιώδης Ισπανός οδηγός της Scuderia, ο πολλά υποσχόμενος Φιλανδός της -ανακάμπτουσας και συνεχώς βελτιούμενης- Williams και ο Αυστραλός «κόκκινος ταύρος», κέρδισαν επαξίως την μερίδα του λέοντος από το ενδιαφέρον μας, μην αφήνοντάς μας να ασχοληθούμε -σχεδόν- με τίποτα άλλο, ούτε καν ακόμα με το εκτεταμένο τρακάρισμα λίγο μετά την έναρξη του αγώνα! Κορυφαίος μεταξύ και των τριών -σαφώς και προφανώς- ήταν ο Alonso που κατάπινε -σε αγωνιστικό χρόνο- τους προπορευόμενούς του, εκθέτοντας για άλλη μία φορά την ομάδα του που -ακόμα- δεν του έχει δώνει ένα μονοθέσιο με πραγματικά ανταγωνιστική μονάδα ισχύος. Μετά, ήταν ο Bottas ο οποίος γρήγορα-γρήγορα -κυρίως- στην αρχή του αγώνα, αναρριχήθηκε στις πρώτες θέσεις, φτάνοντας ως το 2ο σκαλί του βάθρου και ύστερα, ήταν ο Ricciardo, ο οποίος για πολλοστή φορά εφέτος εξέθεσε για τις επιδόσεις του τον Γερμανό ομόσταυλό του, αλλά -εν πολλοίς- και τον συμπατριώτη και προκάτοχό του στην Red Bull, Mark Webber.
 
Έτσι, με τις οδηγικές επιδόσεις αυτών, αλλά και άλλων -ομόσταυλών τους ή μη- πρωτοκλασάτων οδηγών, μετά από τους μισούς αγώνες μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πλέον, ότι πράγματι κάποιοι οδηγοί δικαίωσαν τις επιλογές των ομάδων τους και άλλοι τις εξέθεσαν ανεπανόρθωτα(!..) και για αν λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, επιλογές όπως αυτές των Bottas, Rosberg, Ricciardo, Perez, Magnussen κ.ά., δικαίωσαν αυτούς που τους επέλεξαν και εξέθεσαν όσους δεν το έκαναν [για λογαριασμό των δικών τους ομάδων], οι οποίοι έχουν εκτεθεί διπλά, λόγω του ότι αντ’ αυτών έκαναν άλλες, όχι και τόσο ταιριαστές επιλογές!..

Εν κατακλείδι, μετά και τον εν λόγω αγώνα και στα δύο πρωταθλήματα είναι διμοιρασμένο το ενδιαφέρον, αφού στην μεν κορυφή του βαθμολογικού πίνακα των οδηγών το παιχνίδι παίζεται μόνο μεταξύ των ομόσταυλων της Γερμανικής ομάδας, ενώ μετά, το ενδιαφέρον παίζεται μεταξύ 4-5 οδηγών για την 3η θέση! Αντιστοίχως, στην δε κορυφή του έτερου βαθμολογικού πίνακα -αυτού των κατασκευαστών- το ενδιαφέρον παίζεται όχι για την 1η θέση [που -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- έχει διασφαλίσει η Mercedes], αλλά, για τις επόμενες δύο, τις οποίες διεκδικούν με αξιώσεις 3-4 ομάδες! Η συνέχεια τώρα επί της πίστας του Hockenheim, η οποία είναι μία από τις ταχύτερες του πρωταθλήματος, με πολλούς Γερμανούς οδηγούς να θέλουν μία πολλή καλή εμφάνιση εντός του πατρώου εδάφους τους!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 07/07/2014, 04:30 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Οι νικητές του αγώνα με τα τρόπαιά τους
Οι νικητές του αγώνα με τα τρόπαιά τους
Η ώρα της σαμπάνιας για τους νικητές
Η ώρα της σαμπάνιας για τους νικητές
Μία κακή χρονιά για τον Kimi Raikkonen, με αποκορύφωμα το ατύχημα στο Silverstone
Μία κακή χρονιά για τον Kimi Raikkonen, με αποκορύφωμα το ατύχημα στο Silverstone
Και πάλι άτυχος ο Felipe Massa, αυτή τη φορά χωρίς δική του υπαιτιότητα
Και πάλι άτυχος ο Felipe Massa, αυτή τη φορά χωρίς δική του υπαιτιότητα

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΧΑΙΑΣ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Συνεργείο Αυτοκινήτων (BMW, Mini, Mercedes-Benz), Μετατροπές & Εμπορία Ανταλλακτικών
Σταματίου Κλεάνθη 38 (φανάρια Αρέθα Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών), 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610427903, Τηλ. & Fax: +302610429780

 
Χρήσιμα