IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Γερμανίας: Περίπατος Rosberg και Mercedes εντός έδρας


Ο Nico Rosberg πέτυχε μία άνετη νίκη στο Grand Prix της πατρίδας του, σ’ ένα δραματικό απόγευμα στο Hockenheim, με τον ομόσταυλό του Lewis Hamilton να παλεύει από την 20ή θέση, τερματίζοντας 3ος, πίσω απ’ τον 2ο Valtteri Bottas.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η νίκη του Rosberg δεν αμφισβητήθηκε σε ολόκληρο τον αγώνα, καθώς η πίστα παρέμεινε στεγνή, αλλά πίσω του το δράμα εκτυλίχθηκε, αρχής γενομένης στον 1ο γύρο, όταν ο Felipe Massa τέθηκε εκτός συναγωνισμού στην 1η στροφή, μετά από το τρομακτικό ατύχημα που είχε στην επαφή του με τον Kevin Magnussen. Ο Βραζιλιάνος, ασφαλώς, για άλλη μια φορά εγκατέλειψε, ενώ ο Δανός πιλότος συνέχισε. Η μάχες κορυφώθηκαν με τον Hamilton, ο οποίος είχε ξεκινήσει από την 20ή θέση στο grid, φτάνοντας μέχρι την Williams του 2ου Bottas, αλλά με το αυτοκίνητό του να μην μπορεί να ανταποκριθεί, μετά από ένα κατεστραμμένο μπροστινό φτερό και τα πολύ μαλακά ελαστικά του να είναι «τελειωμένα» στους τελευταίους γύρους.
 
Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος, πίσω από τον Hamilton αλλά μπροστά από τον Alonso, ο οποίος επιβράδυνε στον τελευταίο γύρο, με την Ferrari του «κουρασμένη» και καταπονημένη, για να διασχίσει τελικά τη γραμμή του τερματισμού μια ανάσα μπροστά από την Red Bull του Daniel Ricciardo (6ος). Ο Nico Hulkenberg τερμάτισε 7ος μετά από ένα δύσκολο απόγευμα, μπροστά από την McLaren του Jenson Button, ενώ ο Kevin Magnussen, ο οποίος είχε έλθει σε επαφή με το Massa στην αρχή, ανέκτησε τις χαμένες θέσεις μέχρι την 9η, μπροστά από τον 10ο Sergio Perez. Ο Rosberg έκανε μια καθαρή εκκίνηση από την pole position και ήταν άνετα μπροστά στην 1η στροφή, απ’ τη στιγμή που ο Massa γύρισε ανάποδα μετά την επαφή του με τον Magnussen. Το αυτοκίνητο ασφάλειας μπήκε μετά το ατύχημα στην πίστα και ανάγκασε τον Ricciardo να υποστεί μεγάλη πτώση, μόλις 14ος, ενώ ο ομόσταυλός του, Vettel, εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και πλασαρίστηκε στην 3η θέση, με τον Alonso στην 4η.
 
Ο αγώνας επανεκκίνησε στο τέλος του 2ου γύρου, με τον Rosberg σε θέση να χτίσει ένα προβάδισμα, ενώ ο Hamilton αγωνιζόταν για τις θέσεις από την 17η. Παρά το γεγονός ότι είχε ένα ταχύτερο αυτοκίνητο από εκείνα μπροστά του, ο αγώνας ήταν κλειστός και σύντομα περιορίστηκε πίσω από τον Ricciardo. Ωστόσο, άρχισε από την μαλακή γόμα ελαστικών και ήταν σε θέση να πάει περισσότερο απ’ ό,τι τα αυτοκίνητα μπροστά, τα οποία άρχισαν να μπαίνουν στα pits από τον 12ο γύρο. Στον 13ο γύρο ήρθε πίσω από τον Kimi Raikkonen και προσπάθησε να περάσει την Ferrari μαζί με τον Ricciardo. Το αποτέλεσμα ήταν η επαφή του με την Ferrari, της οποίας πλήγωσε την εμπρός αριστερή πτέρυγα, στη μάχη του για την 11η θέση.


 
Ο Hamilton μπήκε στα pits για την αλλαγή ελαστικών στον 26ο γύρο, κάτι που τον έριξε από 3ο στην 8η θέση με πιο πολλά προσπεράσματα να κάνει επανερχόμενος πίσω από τον Ricciardo. Στον 30ό γύρο ήρθε πίσω από τον Button και παρά το γεγονός ότι η McLaren κινήθηκε ελαφρώς ανοιχτά στη φουρκέτα, έκανε ακόμα μία επαφή, αυτή τη φορά με φθορά στη δική του εμπρός αεροτομή, στην ίδια πλευρά που είχε πλήξει την αεροτομή του Kimi Raikkonen (αριστερά). Η ομάδα της Mercedes επέλεξε να μην αλλάξει την κατεστραμμένη πτέρυγα του Hamilton, αλλά από εκείνο το σημείο και μετά, αγωνίστηκε με φθορά στο εμπρός αριστερό ελαστικό του, ειδικά στα 2 τελευταία του pit stops, όταν μεταπήδησε στα πολύ μαλακά ελαστικά.
Fernando Alonso και Sebastian Vettel επανέλαβαν τη μάχη τους από το Βρετανικό Grand Prix. Μετά τη 2η στάση του στον 34ο γύρο, ο Vettel επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Alonso, αλλά ο οδηγός της Ferrari πήρε πίσω την θέση του στον 36ο γύρο. Στο τέλος η Red Bull του Γερμανού πρωταθλητή κέρδισε τη μάχη, όταν ο Vettel πέρασε τα πολύ μαλακά ελαστικά στο μονοθέσιό του στη 2η στάση του, που του έδωσε το ρυθμό για να πιέσει, ενώ ο Alonso ήταν πιο αργός με τα μαλακά ελαστικά και τελικά, βγήκε άνετα μπροστά στο τελικό pit stop. Ο Alonso ήταν από τότε σε μάχη με την 2η Red Bull του Ricciardo για αρκετούς γύρους, πριν την καθοριστική του κίνηση στον 62ο γύρο, που πέρασε τον Αυστραλό και κρατήθηκε μπροστά του μέχρι το τέλος.
 
Ο Adrian Sutil είχε ένα τετ-α-κε στον 49ο γύρο, που «απείλησε» την είσοδο του αυτοκινήτου ασφάλειας και να εξουδετερώσει τον αγώνα. Η Mercedes είδε μια ευκαιρία για pit stop του Hamilton με την ελπίδα να πάρει μια «ελεύθερη» στάση, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας θα ήταν έξω, αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής κ. Charlie Whiting ήταν χαρούμενος για τους κριτές που έτρεξαν στην πίστα για να μετακινήσουν την Sauber, υπό το καθεστώς της κίτρινης σημαίας. Για τον Hamilton σήμαινε μια εκτεταμένη πορεία 16 γύρων με τα πολύ μαλακά ελαστικά, καθώς πέρασε ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα και κυνήγησε τον Bottas, ο οποίος ήταν για 26 γύρους με τα μαλακά ελαστικά. Ο Hamilton μπορεί να έκλεινε το χάσμα, αλλά η εντυπωσιακή ταχύτητα στην ευθεία της Williams [κατέγραψε 346 χ.α.ώ.] σήμαινε ότι η Mercedes δεν θα μπορούσε ποτέ να έρθει τόσο κοντά, ώστε να εδραιώσει ένα προσπέρασμα ουσίας για την 2η θέση.
Ο Rosberg, εν τω μεταξύ, ήταν ελεύθερος να απολαύσει τον αέρα του νικητή περνώντας την γραμμή του τερματισμού στην κορυφή, σε μια εβδομάδα κατά την οποία έχει παντρευτεί, είδε την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της χώρας του να κερδίσει το παγκόσμιο κύπελλο στη Βραζιλία -και το σπουδαιότερο για την καριέρα του- υπέγραψε νέο συμβόλαιο με την ομάδα της Mercedes για άλλα 3 χρόνια με μικτές αποδοχές στα 50.000.000 ευρώ. Δικαιολογημένα είπε μετά τον αγώνα, ότι ο γάμος του τον τοποθέτησε στην κορυφή. Ο επόμενος (11ος) αγώνας της χρονιάς είναι το Ουγγρικό Grand Prix στην πίστα Hungaroring, 26-27 Ιουλίου 2014.


 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.33’42’’914, 2. Valtteri Bottas (Williams) +20’’789, 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +22’’530, 4. Sebastian Vettel (Red Bull) +44’’014, 5. Fernando Alonso (Ferrari) +52’’467, 6. Daniel Ricciardo (Red Bull) +52’’549, 7. Nico Hulkenberg (Force India) +1’04’’178, 8. Jenson Button (McLaren) +1’24’’711, 9. Kevin Magnussen (McLaren) +1 γύρο, 10. Sergio Perez (Force India) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 190, 2. Hamilton 176, 3. Ricciardo 106, 4. Alonso 97, 5. Bottas 91, 6. Vettel 82, 7. Hulkenberg 69, 8. Button 59, 9. Magnussen 37, 10. Massa 30, 11. Perez 29, 12. Raikkonen 19, 13. Vergne 9, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 6, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 366, 2. Red Bull 188, 3. Williams 121, 5. Ferrari 116, 5. Force India 98, 6. McLaren 96, 7. Toro Rosso 15, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Για μια θέση στο βάθρο!
Καθώς, αγώνα με τον αγώνα, όλοι οι πιλότοι των υπόλοιπων ομάδων βλέπουν ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να πάρουν στα ίσια την Mercedes, εστιάζουν τον αγώνα τους για μια θέση στο βάθρο των νικητών [2η και 3η θέση]. Έτσι, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε αρκετά προσπεράσματα, βοηθούμενα και από τις διαφορετικές στρατηγικές των στάσεων στα pits, που σκοπό έχουν το πλασάρισμα των οδηγών στην τριάδα των νικητών, καθώς η 1η θέση είναι μονίμως πιασμένη από μονοθέσιο της Mercedes. Όλα τα Grand Prix τα έχει κερδίσει η Γερμανική ομάδα, με εξαίρεση αυτό του Καναδά, που κέρδισε η Red Bull με τον Ricciardo. Για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος του 2014 αναμένονται 9 αγώνες κι όλα δείχνουν την Mercedes για τους κατασκευαστές και έναν εκ των πιλότων της για τον τίτλο των οδηγών. Εγώ από την πλευρά μου, εστιάζω την προσοχή μου στον Bottas, που έκανε ένα σερί με 3 αγώνες στο βάθρο, καθώς και στους Alonso και Hulkenberg, που είναι οι μοναδικοί πιλότοι που έχουν πάρει βαθμούς και στους 10 [μέχρι τώρα] αγώνες.


 
Αλέξανδρος Μοζ: Εύγε στους Bottas, Rosbergκαι Alonso - ντροπή στο στρατηγεί της Ferrari!
«Της αυτοκτονίας το ανάγνωσμα», ήταν αυτός ο αγώνας για την Ferrari, με την -ούτε καν ερασιτεχνική, αλλά- παιδαριώδη, κι εν τέλει αυτοκαταστροφική στρατηγική που εφήρμοσε για τον Alonso το επιτελείο της Ιταλικής ομάδας. Αδιαμφισβήτητα, συνολικά η ευθύνη -για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι- είναι αποκλειστικά του L. Di Montezemolo, ο οποίος το μόνο που κάνει είναι να προσπαθεί να το παίζει ηγέτης της ιστορικής αυτής ομάδας και το μόνο που τελικώς καταφέρνει να κάνει είναι να θάβει την Ferrari με τις επιλογές του, ως προς τον τρόπο λειτουργίας της, των στρατηγικών επιλογών της και για την στελέχωση του ηγετικού επιτελείου της. Επίσης, ο Kimi εξακολουθεί να είναι κάπου χαμένος στην μετάφραση!.. Ο μόνος που -σχεδόν κάθε φορά- καταφέρνει «να (περι)σώσει οτιδήποτε αν σώζεται»... [όπως κι αυτήν την φορά, με την εκπληκτική οδηγική διαχείριση του μονοθέσιού του] είναι ο μαχητικότατος και αποτελεσματικότατος Ισπανός οδηγός της Scuderia!
 
Επαξίως την σαμπάνια της νίκης γεύτηκαν οι Rosberg και Bottas, ο μεν Γερμανός για την 1η του νίκη ως Γερμανός οδηγός με Γερμανικό αυτοκίνητο στην θρυλική αυτή πίστα της πατρίδας του κι ο δεύτερος για την επιβεβαίωση της σταθερά καλής του εμφάνισης και της παρουσίας του στο βάθρο των νικητών και μάλιστα, ξανά στο 2ο υψηλότερο σκαλί του! Αντιθέτως, άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση -εν ώρα κανονικού αγώνος- πραγματοποίησε ο -σε γενικές γραμμές- ικανός Βραζιλιάνος οδηγός της Williams, ο οποίος έκανε ξανά ένα τραγικό λάθος, προσπαθώντας -με εκβιαστικό τρόπο- να διατηρήσει την θέση του, αφού συγκρούστηκε πολύ νωρίς [στην 1η κιόλας στροφή, ούτε 200 μέτρα από την εκκίνηση], επιβεβαιώνοντας έτσι τον τίτλο του «ηττοπαθή», που του έχω προσάψει.

Επίσης, αρνητικό πρόσημο βάζω στον -γενικώς- πολύ ικανό κι αποτελεσματικό Lewis Hamilton [ο οποίος κατέλαβε την 3η θέση, παρά του ότι εκκίνησε από την 20ή(!)], αφού προηγουμένως στιγμάτισε αυτό του το επίτευγμα με την -για άλλη μία φορά- σχεδόν αντιαθλητική του οδηγική συμπεριφορά, θυμίζοντας οδηγό -αν όχι σε συγκρουόμενα του Luna park (= πάρκο του τρελού)- σίγουρα σε αγώνες καρτ! Αυτά, εν αναμονή της «Ουγγρικής ραψωδίας», σε μία εβδομάδα.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 20/07/2014, 10:49 μμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Valtteri Bottas - Williams
Valtteri Bottas - Williams
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΤΣΑΚΗΣ

Φανοποιείο Αυτοκινήτων, Βαφείο, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γρα Λυγιάς, 722 00 Ιεράπετρα Κρήτης
Τηλ.: +302842023495, Fax: +302842023993
E-mail: hkartsakis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα