IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ο Nico Rosberg πετυχαίνει την pole position στην Ουγγαρία


Για 3η συνεχόμενη φορά και 6η στη σεζόν, ο πιλότος της Mercedes, Nico Rosberg, πετυχαίνει την pole position - η οποία θα πρέπει να βοηθήσει τις προοπτικές του στο Ουγγρικό Grand Prix, καθώς 13 νίκες έχουν επιτευχθεί από την 1η θέση της εκκίνησης στο Hungaroring, στους μέχρι τώρα 28 αγώνες. Δίπλα του στην εκκίνηση από την 2η θέση ξεκινάει ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel. Οι συνθήκες ήταν παρόμοιες μ’ αυτές στις ελεύθερες δοκιμές μία ημέρα πριν (Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014), με τις κατατακτήριες και -συνεπώς- τη στρατηγική του αγώνα γύρω απ’ το χάσμα απόδοσης μεταξύ της μεσαίας γόμας του Pirelli P Zero White και της μαλακής του P Zero Yellow, το οποίο ήταν περίπου 1,6’’. Οι μισοί περίπου οδηγοί χρησιμοποίησαν τα μαλακά ελαστικά για να είναι σίγουροι ότι θα περάσουν στο Q2 και μετά με την μεσαία γόμα, η προσπάθειά τους για το Q1 εμπεριείχε τον κίνδυνο πρόωρης αποβολής.
 
Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τα μαλακά ελαστικά στο Q2, ενώ το Q3 διακόπηκε κατά τη διάρκεια σύντομης ψιλής βροχής. Η κόκκινη σημαία βγήκε μερικά λεπτά μετά την έναρξη της 3ης περιόδου χρονομετρημένων δοκιμών, μετά από ένα ατύχημα, γεγονός που σήμαινε ότι κανένας από τους οδηγούς δεν ήταν σε θέση να ορίσει ένα χρονικό διάστημα πριν από τη διακοπή. Όταν η δράση επανήλθε, οι 10 πρώτοι επέστρεψαν με τα μαλακά ελαστικά για ακόμη μία φορά, καθώς με 39 βαθμούς θερμοκρασία πίστας το οδόστρωμα στέγνωνε πολύ γρήγορα.
 
Πολλοί οδηγοί ολοκλήρωσαν 3 χρονομετρημένους γύρους στο Q3, επωφελούμενοι από τον νέο κανόνα -σε ισχύ από την τρέχουσα σεζόν- που επιτρέπει στους οδηγούς στο Q3 ένα επιπλέον σύνολο μαλακής γόμας για τις κατατακτήριες. Οι οδηγοί εκτός της κορυφαίας 10άδας λαμβάνουν αντίστοιχα ένα επιπλέον σετ της γόμας που θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα. Ο άλλος πιλότος της Mercedes, Lewis Hamilton, ήταν ταχύτερος στο FP3 το πρωί του Σαββάτου (26 Ιουλίου 2014) με την μαλακή γόμα, ολοκληρώνοντας τις ελεύθερες δοκιμές του στην Ουγγαρία. Μια πυρκαγιά στις κατατακτήριες δοκιμές όμως, σημαίνει ότι αναμένεται να ξεκινήσει τελευταίος τον αγώνα, έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική των ελαστικών για να ανέβει θέσεις, σε μια πίστα που οι προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολες.
 
«Η Ουγγαρία είναι γνωστή για την ιδιαίτερη χάραξή της, είναι δύσκολο να προσπεράσεις εκεί ή να βρεις το ιδανικό στήσιμο για όλο το γύρο. Η στρατηγική έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία καθώς σπάνια δίνεται η ευκαιρία να κερδίσεις θέση στην πίστα», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Ο καιρός συνήθως αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στην Ουγγαρία. Είδαμε όμως πως συμπεριφέρθηκαν τα ελαστικά μας στις πολύ ζεστές συνθήκες του Hockenheim οπότε αισιοδοξούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Τα ελαστικά που πηγαίνουμε στην Ουγγαρία είναι ένα επίπεδο πιο σκληρά ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε τις αυξημένες απαιτήσεις. Τούτου δοθέντος περιμένουμε στρατηγική 2 pit stop αν και θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα μετά από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής», είπε ο κ. Hembery.
 
«Τα τελευταία χρόνια το Hungaroring άλλαξε προς το καλύτερο. Είναι μια πίστα που απαιτεί μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο λόγω των αργών στροφών και των βίαιων επιταχύνσεων με μικρή σχέση στο κιβώτιο στην έξοδο αυτών», λέει ο σύμβουλος της Pirelli και πρώην πιλότος της F1, Jean Alesi. «Υπάρχουν όμως και κάποια σημεία που μπορείς να πιέσεις στο μέγιστο. Καθοριστική πρόκληση από τεχνικής πλευράς είναι το να έχεις καλή πρόσφυση. Πάνω απ’ όλα πρέπει να προσέχεις τα πίσω ελαστικά, αλλιώς πολύ σύντομα θα βρεθείς χωρίς πρόσφυση και με αστάθεια στο φρενάρισμα. Υπάρχουν μερικά σημεία κλειδιά σ’ αυτή την πίστα. Η 2η στροφή μετά τα pits είναι μια κατηφορική αριστερή που μοιάζει γρήγορη αλλά δεν είναι. Πρέπει να κρατηθείς εσωτερικά ώστε να έχεις την καλύτερη έξοδο για τη δεξιά στροφή που ακολουθεί. Αυτό είναι το κλειδί στο Hungaroring η μια στροφή επηρεάζει την επόμενη. Νομίζω θα είναι ακόμη πιο δύσκολο φέτος γιατί οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στη δοσολογία γκαζιού. Με την περίσσεια ροπής φέτος δεν θα είναι εύκολο θέμα να παραμείνεις στη σωστή αγωνιστική γραμμή κάθε φορά», συμπλήρωσε.
 
Το Hungaroring είναι μια ισορροπημένη διαδρομή όσον αφορά στις απαιτήσεις πρόσφυσης, φρεναρίσματος αλλά και τα πλευρικά φορτία. Τα μονοθέσια έχουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε το αεροδυναμικό φορτίο να πιέζει προς τα κάτω, για καλύτερη μηχανική πρόσφυση στις αργές στροφές. Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες ενώ αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος στην Ουγγαρία είναι συχνά από τις υψηλότερες της χρονιάς. Τα ελαστικά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων σ’ αυτή την πίστα. Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως συνέπεια τα ελαστικά να πιέζονται από κάθετη δύναμη προς τα κάτω, ταυτόχρονα ασκούνται πλευρικές δυνάμεις στις στροφές αλλά και διαμήκεις στη φάση της επιτάχυνσης και της πέδησης. Όλα αυτά αυξάνουν την δομική καταπόνηση.

Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη το 2013 ήταν τα 3 pit stop με τον Lewis Hamilton να σημειώνει την πρώτη νίκη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes, χρησιμοποιώντας τη μέση και τη μαλακή γόμα. Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε 2ος για λογαριασμό της Lotus, πραγματοποιώντας όμως μόνον 2 pit stop. Η ταχύτερη στρατηγική για 3 pit stop, είναι η εκκίνηση με τα μαλακά ελαστικά με αλλαγή σε μαλακά στον 22ο γύρο και πάλι σε μαλακά στον 44ο γύρο και το τελευταίο κομμάτι 5 γύρων με την μέση γόμα στον 65ο γύρο. Η καλύτερη στρατηγική με 2 pit stop, είναι η εκκίνηση με την μαλακή γόμα, αλλαγή σε μαλακή και πάλι στον 29ο γύρο και στη συνέχεια μετάβαση στη μέση γόμα στον 54ο γύρο. Όπως και να ’χει, αναμένεται ένας ενδιαφέρον αγώνας, ο οποίος ξεκινάει το μεσημέρι της Κυριακής 27 Ιουλίου (2014) στις 2:00 μμ. τοπική ώρα (3:00 μμ. ώρα Ελλάδας).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/07/2014, 01:18 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
ΠΑΝ. ΜΑΣΤΟΡΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πωλήσεις Καινούργιων & Μεταχειρισμένων Οχημάτων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 604 Δ, 167 77 Ελληνικό
Τηλ.: +302109624362, +302109933380, Fax: +302109634466
E-mail: hondamastoras@ath.forthnet.gr, Website: www.mastoras-motors.gr
 
Χρήσιμα