IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ουγγαρίας: Ένα GP, όπως όλα θα έπρεπε να είναι!


Μάχες ρόδα με ρόδα, εναλλαγές του καιρού και της 1ης θέσης, ατυχήματα με είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, μάχες ακόμη και στα pits, ό,τι ακριβώς αναζητούσαμε απ’ την F1, που το είδαμε για το 2014 στην Ουγγαρία, μόλις στο 11ο GP!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Daniel Ricciardo ήταν τελικά ο νικητής του συναρπαστικού Ουγγρικού Grand Prix, που έχει δραματική εξέλιξη και μάχες ρόδα με ρόδα, ένας αγώνας μακράν ο καλύτερος σε θέαμα και εξέλιξη από κάθε άλλον για τη σεζόν του 2014. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull πήρε το προβάδισμα στον αγώνα μετά από 2 γενναίες κινήσεις προσπέρασης στον 67ο και 68ο γύρο στους Hamilton και Alonso αντιστοίχως. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari πραγματοποίησε μια εξίσου εντυπωσιακή εμφάνιση και του αξίζει πέρα για πέρα η 2η θέση, μπροστά από το αντιμαχόμενο δίδυμο της Mercedes, τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg, οι οποίοι ήταν μέσα στην 4άδα που πάλευε για τη νίκη στους τελευταίους γύρους.
 
Ο Ricciardo ευνοήθηκε -σε αντίθεση με τον Rosberg- από νωρίς, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα για να καθαρίσουν οι κριτές τα συντρίμμια της Caterham του Marcus Ericsson, αλλά αυτό δεν ήταν τίποτα μπροστά στο τι έκανε ο οδηγός της Red Bull για τη νίκη κατά την υπόλοιπη διάρκεια του αγώνα. Ο Alonso κατάφερε να ολοκληρώσει 32 γύρους με τα μαλακά ελαστικά, κάτι που κανείς άλλος πιλότος δεν τόλμησε στον αγώνα, που όμως δικαιώθηκε με τον τρόπο που οδήγησε. Αξιοσημείωτη είναι και η 3η θέση του Hamilton, δεδομένου ότι ξεκίνησε από τα pits (τελευταίος), ενώ είχε κι ένα τετ-α-κε στη 2η στροφή, που θα μπορούσε να τον θέσει εκτός αγώνα από τον 1ο κιόλας γύρο.
 
Ο Felipe Massa, επιστρέφοντας στη δράση -μετά από διαδοχικές εγκαταλείψεις στα δύο προηγούμενα GP, Βρετανίας και Γερμανίας- πήρε την 5η θέση από τον Kimi Raikkonen, ο οποίος άρχισε μεν να βρίσκει τον εαυτό του, λίγο αργά όμως, καθώς διανύουμε ήδη το 2ο μισό του πρωταθλήματος. Οι Sebastian Vettel και Valtteri Bottas που ακολούθησαν, είχαν κι αυτοί συναρπαστικές μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα των 70 γύρων. Ο Jean-Eric Vergne πήρε την 9η θέση για λογαριασμό της Toro Rosso, ενώ ο Jenson Button, ο οποίος ηγήθηκε μετά την 1η είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, αλλά τελικά πήρε την 10η -και τελευταία βαθμολογούμενη- θέση.
 
Σε υγρές συνθήκες και με ένα διάστημα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ο Rosberg έκανε μια καλή αρχή από την pole position και είχε αρχικά τον Bottas να τον ακολουθεί στην 1η στροφή, αυξήσει τον ρυθμό της Mercedes του, κάνοντας μια άνετη διαφορά από τον 1ο γύρο. Εν τω μεταξύ, ο Hamilton είχε αρχίσει από τα pits με κρύα φρένα κι έχασε το πίσω μέρος του μονοθέσιού του στη 2η στροφή, έχοντας μία ανώδυνη επαφή στο προστατευτικό μέρος της πίστας στο επίμαχο σημείο, καθώς το αυτοκίνητό του περιστράφηκε. Κατάφερε όμως να φέρει το αυτοκίνητό του ταχέως προς τη σωστή κατεύθυνση και πάλι και να συνεχίσει χωρίς εμφανείς ζημιές στο αυτοκίνητό του.


 
Ο Hamilton είχε ανέβει στην 13η θέση, όταν ο Ericsson έχασε το πίσω μέρος της Caterham στην έξοδο της 3ης στροφής και χτύπησε στα εμπόδια. Τα συντρίμμια του μονοθέσιού του που γέμισαν στο σημείο την πίστα, ανάγκασαν να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας που «μάζεψε» τις διαφορές μεταξύ των οδηγών στον αγώνα. Button, Hamilton και Ricciardo ήταν μεταξύ των οδηγών που μπήκαν στα pits αμέσως και ανταμείφθηκαν με θέσεις στον αγώνα. Rosberg, Bottas, Vettel και Alonso έχασαν, μπαίνοντας στα pits έναν γύρο αργότερα. Ο Rosberg βρέθηκε 4ος πίσω από τους Massa, Button και τον Ricciardo, που βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα. Ο Alonso βρέθηκε στην 8η θέση και ο Hamilton παρέμενε 13ος, αλλά με την πίστα τώρα στεγνή, η στρατηγική των ελαστικών άρχισε να παίζει τον δικό της σημαντικό ρόλο.
 
Η επανεκκίνηση του αγώνα καθυστέρησε, καθώς ο Romain Grosjean γλίστρησε, καθώς προσπαθούσε να ζεστάνει τα slick ελαστικά του, πράγμα που σημαίνει ότι ο αγώνας γι’ αυτόν τελείωσε πριν την συμπλήρωση του 13ου γύρου. Ο Button, ο οποίος είχε επιλέξει για 2η φορά τα ενδιάμεσα ελαστικά, πήρε το προβάδισμα, αλλά δεν κράτησαν για πολύ, με την βροχή να απουσιάζει για το υπόλοιπο της ημέρας. Ο Rosberg φάνηκε να αγωνίζεται με τα slick ελαστικά κι έπεσε στην 5η θέση, πίσω από τον Vergne με την Toro Rosso, πριν από την 2η είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, όταν ο Sergio Perez έχασε τον έλεγχο της Force India και περιστρεφόμενος κατέληξε στον τοίχο των pits.
 
Ο Ricciardo είχε την ευκαιρία να σταματήσει στα pits για φρέσκα slick ελαστικά, μαζί με τον Massa, αφήνοντας το προβάδισμα στον Alonso, στην επανεκκίνηση του αγώνα στον 26ο γύρο, από τον Vergne και τον Rosberg. Για άλλη μια φορά, ο Vergne έκανε καλή δουλειά στο να κρατήσει τον Rosberg σε τροχιά νίκης, πριν τον τραβήξει στα pits η Mercedes στον 32ο γύρο. Καθώς μπήκε στα pits, ο Vettel ήταν ο επόμενος που έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του βγαίνοντας από την τελευταία στροφή, αλλά διατήρησε το αυτοκίνητό του εκτός επαφής στις μπαριέρες, αποτρέποντας το χειρότερο για τον ίδιο κι ακόμη μία φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Μπήκε στα pits τον επόμενο γύρο και βγήκε μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος ερχόταν με φόρα και πέρασε τον Vettel με μια απίστευτη κίνηση από το εξωτερικό μέρος της 4ης στροφής της πίστας.


 
Ο Alonso έμεινε έξω μέχρι τον 38ο γύρο, όταν έβαλε τα μαλακά ελαστικά που -αν και δεν είχε προβλεφθεί κατά την τρέχουσα χρονική στιγμή- τον είδαμε τελικά να πηγαίνει με αυτά μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Hamilton μπήκε στα pits έναν γύρο μετά -στον 39ο- για τα μεσαία ελαστικά, με την πρόθεση να βγάλει τον αγώνα για στρατηγική 2 pit stop. Ο Rosberg, ο οποίος ήταν σε στρατηγική τριών pit stop, τελικά έφτασε τον Hamilton, με αποτέλεσμα να ζητήσει από την ομάδα του -στα pits της Mercedes- να ζητήσουν από τον Βρετανό ομόσταυλό του να του παραχωρήσει θέση. Ωστόσο, ο Hamilton, έδειξε πρόθυμος να επικεντρωθεί στον αγώνα του και ήταν σε θέση να κρατηθεί άνετα μπροστά από τον Rosberg, αγνοώντας την εντολή της ομάδας του, παραμένοντας μπροστά, προς μεγάλη απογοήτευση του Rosberg.
 
Ο Ricciardo έκανε το τελικό του pit stop στον 54ο γύρο, που τον έριξε στην 4η θέση και με 16 γύρους να απομένουν για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα φρέσκα μαλακά ελαστικά του. Ο Rosberg «μπερδεύτηκε» πίσω από την Red Bull, όταν έκανε το δικό του pit stop στον 56ο γύρο και του είπαν [από τα pits] να πιέσει μέχρι το τέλος του αγώνα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πετύχει και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ο Alonso, με τα ελαστικά του σε κόπωση, που είχε βρεθεί στην 1η θέση στον αγώνα, αγωνιζόταν να κρατήσει τους αντιπάλους του πίσω, με δυσκολία αλλά πολύ ηρωισμό, από τον 63ο γύρο. Ο Hamilton άρχισε να αγωνίζεται να κρατήσει σε αντοχή τα δικά του ελαστικά, όταν είδε ότι δεν μπορούσε να περάσει τον Ισπανό πιλότο της Ferrari, ενώ ο Ricciardo έκλεισε πίσω τους τη διαφορά και περίμενε τη στιγμή του.
 
Στον 67ο γύρο, μόλις 3 γύρους πριν το τέλος, πήρε την εξωτερική του Hamilton στη 2η στροφή, αφήνοντας να γλιστρήσει [ελεγχόμενα] η Red Bull του από το εξωτερικό μέρος, πριν πιάσει την κορυφή της 3ης στροφής και κινηθεί για την 2η θέση. Ο ίδιος, για να μην χάσει χρόνο, μετά τον Hamilton όρμησε να περάσει τον Alonso στην 1η στροφή στον 68ο γύρο, για να πάρει το προβάδισμα που κράτησε μέχρι το τέλος του αγώνα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Rosberg είχε φτάσει στο πίσω μέρος του Hamilton, αλλά δεν ήταν σε θέση να βρει τρόπο να περάσει, ο οποίος είχε στο μυαλό του την αίσθηση της αδικίας, μετά την αγνόηση της εντολής να περάσει τον Hamilton 20 γύρους νωρίτερα. Ο Alonso, εν τω μεταξύ, αφού κατάφερε να κρατήσει «ζωντανά» για 32 γύρους τα μαλακά ελαστικά του, τερμάτισε για πρώτη φορά στη σεζόν στο βάθρο, καταλαμβάνοντας παλικαρίσια την 2η θέση, πίσω από τον νικητή Ricciardo.
 
Μετά από το GP της Ουγγαρίας, του οποίου η εξέλιξη μας «άνοιξε την όρεξη», περιμένουμε πώς και πώς μέχρι τον επόμενο αγώνα, με την ελπίδα να μειωθούν οι διαφορές μεταξύ των πρωτοπόρων οδηγών και να συνεχίσουμε να βλέπουμε συγκλονιστικές μάχες κατάταξης. Ο φορμαρισμένος Hamilton υπολείπεται 11 βαθμούς από τον Rosberg στην κατάταξη των οδηγών, έχοντας όμως δείξει ότι έχει προοπτικές να «χτυπήσει» στα ίσια τον τίτλο των οδηγών, όντας ο μόνος που μπορεί ουσιαστικά να απειλήσει τον Rosberg, αφού ο Ricciardo βρίσκεται 71 βαθμούς πίσω του. Ο επόμενος, 12ος στη σειρά αγώνας της χρονιάς, είναι το Grand Prix του Βελγίου, στη θρυλική πίστα Spa-Francorchamps, 23-24 Αυγούστου (2014) μετά από μία ανάπαυλα περίπου ενός μήνα.


 
Αποτελέσματα
1. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1.53’05’’058, 2. Fernando Alonso (Ferrari) +5’’225, 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +5’’857, 4. Nico Rosberg (Mercedes) +6’’361, 5. Felipe Massa (Williams) +29’’841, 6. Kimi Raikkonen (Ferrari) +31’’491, 7. Sebastian Vettel (Red Bull) +40’’964, 8. Valtteri Bottas (Williams) +41’’344, 9. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +58’’527, 10. Jenson Button (McLaren) +1’07’’280.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 202, 2. Hamilton 191, 3. Ricciardo 131, 4. Alonso 115, 5. Bottas 95, 6. Vettel 88, 7. Hulkenberg 69, 8. Button 60, 9. Massa 40, 10. Magnussen 37, 11. Perez 29, 12. Raikkonen 27, 13. Vergne 11, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 6, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 393, 2. Red Bull 219, 3. Ferrari 142, 5. Williams 135, 5. Force India 98, 6. McLaren 97, 7. Toro Rosso 17, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Έρχεται η Ferrari;...
Δεν θέλω να κάνω πολλά σχόλια γι’ αυτόν τον αγώνα. Μου αρκούν επιγραμματικά κάποια πράγματα, που αν συνεχίσουν έτσι -τουλάχιστον- θα χαρούμε θέαμα και συγκινήσεις στους αγώνες που απομένουν για τη σεζόν του 2014. Η Mercedes δεν είναι άτρωτη, είναι το αποτέλεσμα του αγώνα της Ουγγαρίας. Η Ferrari δείχνει να βελτιώνεται αγώνα με τον αγώνα, κι αυτό είναι ευχάριστο για τους φίλους της Scuderia αλλά και για το θέαμα που πηγάζει από τον ανταγωνισμό. Επίσης, σταμάτησε το σερί τερματισμών στους βαθμούς για τον Nico Hulkenberg, τη στιγμή που συνεχίστηκε και μάλιστα με τον καλύτερο –δυνατό- τρόπο για τον Alonso. Ο Ισπανός είναι ο μόνος που έχει βαθμούς και στα 11 GP, με τους Rosberg, Bottas και Hulkenberg με 10 GP στους βαθμούς, τους Hamilton και Ricciardo με 9 GP και τον Vettel με 8 GP. Ίδωμεν!..
 
Αλέξανδρος Μοζ: Μια βροχή, θέαμα θα μας δώσει!
Μία βροχή και τα παρεπόμενά της [που έφεραν μία σειρά μονοθέσιων να τίθενται -το ένα μετά το άλλο- εκτός αγώνα] μας έδωσαν έναν πάρα πολύ ενδιαφέροντα αγώνα(!..), με τις αρχικές θέσεις των οδηγών να ανακατεύονται -όπως τα χαρτιά σε μία τράπουλα- και να έρχονται -κυριολεκτικώς- τα πάνω-κάτω! Ο αγώνας στην πολύ ιδιαίτερη αυτήν πίστα [συνεπικουρημένης και -του κορυφαίου αστάθμητου παράγοντα- της βροχής...] επιβεβαίωσε την πρόβλεψή μου, ότι -αγωνιστικώς- θα ήταν σαν την «Ουγγρική ραψωδία», η οποία πράγματι απεικόνισε την επική δράση, την ανατρεπτική αγωνιστική εξέλιξη και τα ηρωικά κατορθώματα -πρωτευόντως- οδηγών και -δευτερευόντως- ομάδων της F1, που διαδραματίστηκαν στο Hungaroring!

Ίσως για πρώτη φορά εφέτος, το βάθρο απηχούσε -αρκούντως- την πραγματικότητα ενός αγώνα, ως προς την οδηγική επίδοση και εμφάνιση των οδηγών, αναλογικά με την κατάσταση του μονοθέσιού τους! Ο «ταύρος» Ricciardo επαξίως κατέλαβε την 1η θέση, αφού κατάφερε να περάσει -λίγο πριν τον τερματισμό- το κόκκινο «πανί» του Alonso, το οποίο ήθελε να «διαπεράσει» [και παραλίγο να προλάβει να το καταφέρει] με το «ασημί βέλος» του ο Hamilton, που -κυριολεκτικώς- έφερε τα πάνω-κάτω, αφού από τον πάτο, βρέθηκε στην κορυφή! Πάντως, το μυστικό της επιτυχημένης συνταγής για την διεξαγωγή του πολύ ωραίου αυτού αγώνα, ήταν η ολική ανατροπή της αρχικής κατάταξης των μονοθέσιων και των στρατηγικών [που είχαν σχεδιάσει για τους πιλότους τους οι ομάδες τους], συνεπεία του βροχερού καιρού, αλλιώς... ποιος ξέρει τι «σούπα» θα μας σέρβιραν [...και να ήταν η περίφημη Ουγγρική «γκούλας» καλά θα ήταν]. Τώρα, η συνέχεια θα δοθεί επί Βελγικού εδάφους, στην καταπράσινη πίστα του Spa-Francorchamps, μετά την θερινή διακοπή και την σχετική ευκαιρία για ανασυγκρότηση των ομάδων.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/07/2014, 08:38 μμ.)


Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Felipe Massa - Williams
Felipe Massa - Williams

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΗΛΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΕΣΗΣ

Ζάντες, Ελαστικά, Αξεσουάρ, Αναρτήσεις, Αγωνιστικός Εξοπλισμός (Ζυγοστάθμιση/Ευθυγράμμιση, Αμορτισερόμετρο/Φρενόμετρο)
1ο χλμ. Ε.Ο. Ζαχάρως-Κυπαρισσίας, 270 54 Ζαχάρω Ηλείας
Τηλ.: +302625034355, Fax: +302625034456
E-mail: chris323@otenet.gr

 
Χρήσιμα