IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes A160 CDI: Οικονομία και πολυτέλεια στη μικρή κατηγορία
Η χρήση των μικρών πετρελαιοκινητήρων της Renault στα μικρά μοντέλα Mercedes από την Daimler, έδωσε και πάλι ώθηση στις πωλήσεις της μάρκας που αγωνίζεται σκληρά για την 1η θέση των παγκόσμιων premium πωλήσεων.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η ιστορία της A-Class είναι μεγάλη και «πολυτάραχη», παρά το γεγονός ότι δεν την έχουν πάρει κατά πολύ τα χρόνια. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας, από τότε που θυμόμαστε, που αλλιώς ξεκίνησε κι άλλο έγινε στην πορεία. Τι εννοούμε μ’ αυτό; Το 1998, όπου λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το μοντέλο A-Class, αποτελούσε την πρόταση της εταιρίας στα μικρά συμπαγή πολυμορφικά αυτοκίνητα. Για πρώτη φορά ένα μοντέλο με εμπρός κίνηση από την αιωνόβια Mercedes και για πρώτη φορά με κινητήρες από τα 1.4 λίτρα. Ήταν σαφής η πρόθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Στουτγάρδη να εισέλθει σε «χωράφια» που ούτε καν είχε σκεφτεί, μέχρι και πολύ πίσω στο ιστορικό της παρελθόν.
 
Στην πορεία όμως, τα πράγματα άλλαξαν δραματικά. Αιτία γι’ αυτό, αποτέλεσε και ο πολύ κοντινός της ανταγωνισμός, από τις Audi και BMW, οι οποίες στράφηκαν στα μικρομεσαία συμπαγή hatchback κι από τότε, δεν προλάβαιναν να μετράνε τα κέρδη τους. Με την έλευση της B-Class, μιας σαφώς πιο ολοκληρωμένης πρότασης στην κατηγορία των πολυμορφικών και τον σκληρό ανταγωνισμό να «οργώνει» τα χωράφια του segment-C, το οποίο ζητούσε όλο και πιο πολύ premium προτάσεις από τους κατασκευαστές, η Mercedes, που είχε θέσει τον μακροπρόθεσμο στόχο να είναι αυτή ο μεγαλύτερος [σε πωλήσεις] premium κατασκευαστής στον κόσμο μέχρι το 2020, δεν μπορούσε να μην ακολουθήσει.
 
Το 2004, η μάρκα πειραματίστηκε με την 2η γενιά A-Class, παρουσιάζοντας, τόσο 5-θυρες όσο και 3-θυρες εκδόσεις, σε μια προσπάθεια να κάνει πιο σπορ -σε αίσθηση τουλάχιστον- το μοντέλο. Όμως, 6 χρόνια αργότερα, το 2010, το μοντέλο σταμάτησε την παραγωγή του, έχοντας κάνει τον κύκλο του, ενώ η εταιρία είχε ήδη αρχίσει να αναπροσανατολίζεται όσον αφορά τη νέα της πρόταση, που θα έπαιρνε στις πλάτες της το βαρύ όνομα «A-Class». Σχεδόν μια διετία αργότερα, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, η νέα A-Class ήταν εκεί, για να δείξει το μέλλον της μάρκας στα μικρά αυτοκίνητα, αλλά και το ότι δεν είχαν την πρόθεση να αφήσουν μόνους τους ανταγωνιστές τους, σε μια κατηγορία αγοράς με μεγάλους όγκους πωλήσεων. Το μήνυμα πλέον ήταν σαφές. Η επίτευξη του στόχου της Mercedes, στο να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο σε πωλήσεις premium αυτοκινήτων, δεν μπορεί να έρθει χωρίς τη νέα A-Class, με αυτή την όψη.
 
Με σπορ περιτύλιγμα
Η νέα A-Class στοχεύει σε πιο μικρές ηλικίες από τις μέχρι πρότινος καθιερωμένες της μάρκας. Άρα, το μοντέλο θα έπρεπε να έχει σπορ γραμμή, επιδόσεις, χώρους και οικονομία, όλα αυτά σ’ ένα συμπαγές σε διαστάσεις «πακέτο». Εξωτερικά, η νέα A-Class είναι ο ορισμός του hatchback αμαξώματος. Συμπαγής διαστάσεις στα όρια της κατηγορίας, με ευελιξία στην τελική του όψη, μέσω των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, της μάσκας και των τροχών, που ορίζουν το εύρος της σπορ διάθεσης, από την πιο «αθώα», μιας πετρελαιοκίνητης βασικής έκδοσης, μέχρι την πιο «επιθετική», αυτή της AMG, που σημειωτέον, διαθέτει και τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής στα 2.0 λίτρα με υπερπλήρωση (360 ίπποι). Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι στο κάτω άκρο, της πιο «ήπιας» πετρελαιοκίνητης έκδοσης, των 90 ίππων.
 
Γαλλική λύση στην κινητήρια μονάδα
Η συνεργασία του ομίλου Daimler, της μητρικής εταιρίας της Mercedes, με την Γαλλο-Ιαπωνική συμμαχία Renault-Nissan Alliance, είχε ως αποτέλεσμα την τροφοδοσία του Γερμανικού ομίλου οχημάτων με μικρού κυβισμού πετρελαιοκινητήρες, που θα τον βοηθούσαν να συγκρατήσει τους ρύπους χαμηλά, τόσο στο μοντέλο όσο και στο σύνολο της παραγωγής του. Πέραν όμως του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ομίλου Daimler, οι μικροί και αξιόπιστοι κινητήρες πετρελαίου της Renault, θα μπορούσαν να συμβάλλουν και στην εμπορική επιτυχία της A-Class, κάτι που αποδείχθηκε από την τάση των παραγγελιών του μοντέλου, που οδήγησε την Daimler σε συμφωνία με την Φιλανδική Valmet Automotive για την παραγωγή 100.000 μονάδων A-Class.
 
Αν και το βάρος του αυτοκινήτου δεν χαρακτηρίζεται μικρό, ο diesel κινητήρας 1.5 λίτρων των μόλις 90 ίππων, έχει την ικανότητα να το κινήσει με αξιοπρέπεια, μιας και οι δεν υφίστανται απαιτήσεις για κορυφαίες επιδόσεις, από το εν δυνάμει αγοραστικό κοινό του μοντέλου. Το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή κυμαίνεται από τις χαμηλές μέχρι και τις μεσαίες στροφές του κινητήρα, βοηθάει στο να μην γίνεται αντιληπτή η περιορισμένη ισχύς του κινητήρα. Βέβαια, υπάρχει ακόμη μία έκδοση ισχύος αυτής της κινητήριας μονάδας με επιπλέον 20 ίππους (110), ο οποίος τοποθετείται στην ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου, την A180 CDI. Όμως, αυτός ο κινητήρας των 90 ίππων, έχει τις χαμηλότερες καταναλώσεις και ρύπους, αντιστοίχως, που είχε ποτέ όχημα αυτής της κατηγορίας της μάρκας Mercedes. Επίσης, το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, συνδυαστικά με τις δυνατότητες απόδοσης του κινητήρα, μπορεί να δώσει μεγάλη αυτονομία, που εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χλμ.
 
Επιτυχημένο «πείραμα»
Η κίνηση της Mercedes να επαναπροσδιορίσει τον ορισμό του μοντέλου της, A-Class, ήταν πολύ καλά μελετημένη και μοιραία «καταδικασμένη» να στεφτεί επιτυχημένη. Οι παραγγελίες μέρα με την ημέρα προκαλούν χαμόγελα ακόμη και στα πιο συγκρατημένα μέλη του Δ.Σ. της εταιρίας, κι απ’ ό,τι φαίνεται, η A-Class θα έχει σημαντικό μερίδιο στους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους πωλήσεων του ομίλου Daimler. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στα γνωστά πρότυπα ποιότητας, εξοπλισμού και απόδοσης της μάρκας, ακόμη ένας λόγος που θα οδηγήσει σε σοβαρές σκέψεις τους υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 10/08/2014, 3:05 μμ.)
Mercedes A160 CDI
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,29 x 1,78 x 1,435 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,70 & 1,55/1,55 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 340-1.155 λίτρα
Βάρος: 1.315 κιλά
Κυβισμός: 1.461 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 76 x 80,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 15,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 90/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 240/1.750-2.750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13,8’’
Τελική ταχύτητα: 180 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,3 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα

Εκπομπές ρύπων CO2: 98 γραμμ./χλμ.




 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
Ζ. & Γ. ΧΑΛΙΔΑΣ

Χρώματα Αυτοκινήτων, Σκαφών, Κτιρίων
Μυστρά 25, 165 61 Γλυφάδα Αττικής
Τηλ.: +302109631114, +302109623199, E-mail: halidaszg@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα