IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Audi A3 Sportback g-tron: Το σημείο g της οικολογικής μετακίνησης
Σε συνέχεια της πετυχημένης έλευσης της 3ης γενιάς Α3, η Audi εξελίσσει περαιτέρω το δημοφιλές premium hatchback, εφαρμόζοντας ακόμα πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, παρουσιάζοντας το πρώτο CNG όχημά της, το A3 Sportback g-tron.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Κατά την παρουσίαση του νέου Audi A3 g-tron και στην Ελληνική αγορά, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη οδηγική δοκιμή του μοντέλου, που φαινομενικά δείχνει να μην διαφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας του, όμως κάτω από το αμάξωμα και ειδικότερα κάτω από το καπό, «κρύβεται» καλά μία ευρύτατη τεχνολογία. Η φιλοσοφία του Audi g-tron έχει μια σειρά από οφέλη, όχι μόνο για τους εν δυνάμει πελάτες, αλλά και για το ίδιο το περιβάλλον. H προστασία του περιβάλλοντος για την Audi δεν είναι απλά μια δέσμευση που καλύπτει εργοστασιακές υποχρεώσεις κι αυτό το έχει αποδείξει εμπράκτως πολλές φορές, αφού προτεραιότητα της μάρκας είναι η κατασκευή αυτοκινήτων που να πετυχαίνουν τα χαμηλότερα επίπεδα ρύπων CΟ2 και τις μικρότερες καταναλώσεις καυσίμου, με στόχο ακόμα και την εκμηδένιση τους.
 
Με ελάχιστες οπτικές διαφοροποιήσεις
Τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το νέο A3 g-tron από ένα συμβατικό A3 Sportback, εντοπίζονται στην ειδική σχεδίαση του πίσω προφυλακτήρα, ο οποίος περιλαμβάνει διαχύτη με αντηρίδες σε γκρι απόχρωση, αποκρύπτοντας τις απολήξεις εξάτμισης και στα λογότυπα «g-tron», τα οποία συναντάμε στα εμπρός φτερά, στην πίσω πόρτα αποσκευών, στο κατώφλι των θυρών, στον κεντρικό πίνακα οργάνων, στο σύστημα πληροφόρησης του οδηγού (DIS) κατά την έναρξη και στο λεβιέ ταχυτήτων (μόνο για την έκδοση S-tronic). Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η Audi δεν επεδίωκε μία «τρανταχτή» παρουσία με το μοντέλο g-tron, για να μην διαταράξει την σχεδιαστική αρμονία ανάμεσα στις εκδόσεις της γκάμας του μοντέλου. Άλλωστε, δεν πρόκειται για μία σπορ έκδοση, αλλά για την πλέον οικονομική πρόταση εντός της γκάμας του A3, με βλέψεις –γιατί όχι- την επέκταση αυτής της τεχνολογίας και σε άλλα μοντέλα της.
 
Ένα ακόμη τεχνολογικό βήμα προς χάρη του περιβάλλοντος
Το νέο Audi Α3 g-tron βαδίζει ακριβώς επάνω σε αυτή την κατεύθυνση, αφού παρέχει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2, τόσο από τους κινητήρες βενζίνης όσο ακόμα κι αυτούς του αντίστοιχους πετρελαίου TDI. Μέσω της τεχνολογίας CNG, συνδυάζει μια σημαντική δέσμευση ως προς το περιβάλλον με χαμηλό κόστος λειτουργίας. Συνδυάζει έναν συμβατικής τεχνολογίας ΤFSI κινητήρα με την τεχνολογία CNG, παρέχοντας παράλληλα ιδιαίτερα δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης με δύο εναλλακτικές επιλογές καυσίμου (βενζίνης/φυσικού αερίου), προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει και τα 1.300 χλμ. Να σημειώσουμε εδώ ότι το CNG είναι φθηνότερο, τόσο από τη βενζίνη όσο και από το πετρέλαιο.
 
Μεγάλη οικονομία και εκτεταμένη αυτονομία
Η «καρδιά» του νέου A3 Sportback g-tron χτυπά μέσω ενός βελτιστοποιημένου για λειτουργία με CNG βενζινοκινητήρα 1.4 ΤFSI κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους. Εκτός του συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων, το νέο g-tron είναι επίσης εφοδιασμένο με 2 δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά. Πρόκειται για 2 επιπρόσθετα δοχεία υψηλής πίεσης (δομή ρεζερβουάρ: 2x7,2 κιλά) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής, που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής CFRP-GRP matrix, ζυγίζουν 16 κιλά το καθένα (27 κιλά λιγότερο συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ). Το ρεζερβουάρ του CNG βρίσκεται στον χώρο του εφεδρικού τροχού ο οποίος έχει αντικατασταθεί με κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 380 λίτρα.
 
Ο διττός αυτός χαρακτήρας του αυτοκινήτου (Bi-fuel) προσφέρει μοναδικά επίπεδα αυτονομίας και οικονομίας χωρίς κανέναν περιορισμό στη μετακίνηση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε, πως η αυτονομία με φυσικό αέριο φτάνει τα 400 χλμ., ενώ η αντίστοιχη με βενζίνη τα 900 χλμ., δίνοντας συνδυαστικά μια συνολική αυτονομία στα 1.300 χλμ. Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού, το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης. Ο εφοδιασμός των αυτοκίνητων με φυσικό αέριο προς το παρόν γίνεται σε επιλεγμένα σημεία ανά την Ελλάδα, ενώ η εταιρία Fysikon, η οποία και τα διαχειρίζεται, βρίσκεται στην υλοποίηση ανάπτυξης πρατηρίων CNG, με σκοπό τα επόμενα 2 χρόνια η κάλυψη να είναι Πανελλαδική.
 
Με πλούσιο βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό
Το επίπεδο τόσο του βασικού όσο και του προαιρετικού εξοπλισμού του νέου Α3 g-tron είναι αντίστοιχο με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του Α3. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, ABS με EBD & ESC, ASR και EDL, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού/κεφαλής (Αudi Sideguard), πλευρικούς εμπρός αερόσακους και γονάτου οδηγού, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, σύστημα μείωσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Start-Stop, υποβοήθηση εκκίνησης οχήματος, δερμάτινο τιμόνι ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης, επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα Marathon, προεγκατάσταση παιδικού καθίσματος (ISOFIX) με δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού, ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και Immobilizer, προβολείς ομίχλης, οθόνη βασικών λειτουργιών και υπολογιστής ταξιδίου, ηλεκτρομηχανικός κλιματισμός (Air Condition), ηχοσύστημα Αudi βυθιζόμενο στο ταμπλό με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 και ΑUX IN, εξωτερικούς καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω spoiler οροφής και τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών.
 
Επιπλέον του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης, η έκδοση Ambition περιλαμβάνει το Audi Drive Select, σπορ εμπρός καθίσματα σε ύφασμα Rallye, ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος και υποστήριξης μηρού, εκτεταμένα στοιχεία αλουμινίου στο εσωτερικό, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, έγχρωμη οθόνη  βασικών λειτουργιών και υπολογιστής ταξιδίου, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτινών, ηχοσύστημα Audi MMI με ηλεκτρικά αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη 5,8 ιντσών στο ταμπλό, σπορ ανάρτηση και τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών 5 βραχιόνων. Πλούσια είναι και ο προαιρετικός εξοπλισμός που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δερμάτινες επενδύσεις, Connectivity Package, συστήματα πλοήγησης 2D & 3D, συστήματα συνδεσιμότητας Audi Connect, συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, Audi Side & Lane Assist, Αudi Magnetic Ride, εξοπλισμούς S-line και τροχούς αλουμινίου έως και 18 ιντσών.
 
Συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας
Το νέο A3 g-tron θα διατίθεται μόνο στην έκδοση Sportback με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και με δύο εναλλακτικές επιλογές σε ό,τι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, την χειροκίνητη έκδοση των 6 σχέσεων και την αυτόματη, διπλού συμπλέκτη S-tronic με 6 σχέσεις. Το μηχανικό σύνολο των 1.390 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους στις 4.800-6.000 σ.α.λ. και διαθέτει μέγιστη ροπή 200 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Αυτό το εύρος στροφών όσον αφορά την ροπή και συνδυαστικά με την προσφερόμενη ελαστικότητα του κινητήρα, τον κάνει να κινεί το αυτοκίνητο με μέγιστη ταχύτητα στα 197 χ.α.ώ. και με επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 10,8’’ (οι επιδόσεις αυτές είναι ίδιες και για τις δύο επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων, μηχανικού ή S-tronic). Οι γενικότερες προδιαγραφές του κινητήρα, βοηθούμενος και από τη νέα τεχνολογία CNG που έχει χρησιμοποιηθεί εδώ, τον κατατάσσει στις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.
 
Αναθεώρηση της οικονομικής και «πράσινης» οδήγησης
Το νέο Audi A3 Sportback g-tron αποτελεί την πιο χαρακτηριστική περίπτωση εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης, καθώς η συνύπαρξη του συστήματος χρήσης φυσικού αερίου με το τυπικό, συμβατικό καύσιμο της βενζίνης, γίνεται με τρόπο που δεν γίνεται αντιληπτός από τον οδηγό, πέραν των ενδείξεων και των μετρητών ποσότητας καυσίμου στις δεξαμενές εκατέρωθεν. Αν και η χωρητικότητα του φυσικού αερίου δεν είναι μεγάλη, μπορεί όμως να δώσει μία καλή αυτονομία, η οποία επεκτείνεται στο μέγιστο με την εξάντληση των αποθεμάτων του ρεζερβουάρ βενζίνης. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του οχήματος είναι πραγματικά, προκλητικά χαμηλό, αν λάβουμε υπόψη το όγκο και το συνολικό βάρος του οχήματος. Αυτό ευνοεί τους χρήστες που μετακινούνται συχνά και καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, περιορίζοντας έτσι το κόστος μετακίνησής τους.
 
Απολαυστική οδήγηση χωρίς περιορισμούς
Το A3 Sportback g-tron, με βάση τις τεχνικές του προδιαγραφές, δεν υστερεί ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε οικονομία, ούτε σε άνεση. Εξακολουθεί να προσφέρει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπόσχεται ο premium κατασκευαστής του (Audi), τους χώρους για τους μέχρι 5 επιβάτες του και τις αποσκευές τους, καθώς και τον γνωστό εξοπλισμό άνεσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της μάρκας. Η οδική συμπεριφορά δεν προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Άλλωστε, η διαφορετικότητα του A3 Sportback g-tron σε σχέση με άλλες εκδόσεις της γκάμας του Α3, δεν έχει να κάνει με την άνεση και τις επιδόσεις της ανάρτησης, τους χώρους και τον εξοπλισμό. Η τεχνολογία του βρίσκεται καλά κρυμμένη κάτω από το αμάξωμα και το καπό και έχει να κάνει με τον τρόπο που κινεί το όχημα.
 
Αν και δεν κάναμε πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του A3 Sportback g-tron, δεν αργήσαμε να καταλήξουμε σε θετικά συμπεράσματα. Δεν σας κρύβουμε, ότι καθώς οδηγούσαμε το εν λόγω μοντέλο, περνούσαν σκέψεις από το μυαλό μας, για το πόσο ενδιαφέρον θα προκαλούσαν αντίστοιχες εκδόσεις και για άλλα μοντέλα της Audi, όπως τα SUV/Crossover της, Q3, Q5 και Q7, οι λιμουζίνες της, Α3 sedan, A4, A6, A7 και Α8, το κουπέ της Α5, το μικρό hatchback Α1, ακόμη και οι πιο σπορ εκδόσεις της σειράς ΤΤ, γιατί όχι, και το supercar R8. Η χαμηλότερη κατανάλωση χωρίς περιορισμούς στις επιδόσεις, θα βοηθούσε την μάρκα, αλλά και τον όμιλο στον οποίο ανήκει (VW Group), να διευρύνει τις πωλήσεις χωρίς να επηρεάσει αρνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της. Η τιμή λανσαρίσματος του A3 Sportback g-tron ξεκινάει από 26.040 ευρώ (με το όφελος της απόσυρσης) για την έκδοση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων S-Tronic, ξεκινάει από 28.440 ευρώ. Τιμές λογικές, για το status και την τεχνολογία του μοντέλου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 10/08/2014, 3:55 μμ.)
Audi A3 Sportback g-tron
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,31 x 1,785 x 1,425 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,635 & 1,53/1,505 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 380-1.100 λίτρα
Βάρος: 1.260 κιλά
Κυβισμός: 1.360 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5 x 80 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 110/4.800-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 200/1.500-3.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,8’’ (9,3’’)
Τελική ταχύτητα: 197 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο με CNG: 4,4 (4,1) κιλά/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο με CNG: 2,7 (2,7) κιλά/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο με CNG: 3,3 (3,2) κιλά/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ CNG: 2 x 7,2 κιλά
Μέση κατανάλωση με βενζίνη: 5,2 (5) λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ βενζίνης: 50 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2 με CNG: 92 (88) γραμμ./χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2 με βενζίνη: 120 (115) γραμμ./χλμ.

( ) Επιδόσεις και χαρακτηριστικά με το S-Tronic 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων




 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΙΩΣΗΦ ΜΟΣΚΑΤ

Βαφείο Αυτοκινήτων
Αλεπού (έναντι ΔΕΗ), 491 00 Κέρκυρα, Τηλ.: +302661048878

 
Χρήσιμα