IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βελγίου: Ένας μελλοντικός πρωταθλητής «γεννιέται»!


Το Βελγικό Grand Prix στη θρυλική πίστα Spa Francorchamps μπορεί να μην ήταν τόσο συναρπαστικό όσο αυτό της Ουγγαρίας (που προηγήθηκε), έδωσε όμως σαφή μηνύματα για το μέλλον, όσον αφορά τους αυριανούς πρωταθλητές.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Daniel Ricciardo ήταν ο νικητής του Βελγικού Grand Prix, πετυχαίνοντας την 2η συνεχόμενη νίκη της καριέρας του για το 2014, αφήνοντας σαφή μηνύματα ότι δεν πρόκειται για ευκαιριακά αποτελέσματα του Αυστραλού νεαρού ταλαντούχου πιλότου, αλλά για μία οδηγική εξέλιξη που ίσως τον οδηγήσει στα χνάρια του 4 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και ομόσταυλού του, Sebastian Vettel. Ο Ricciardo πήρε τη νίκη, μετά την επαφή στο 2ο γύρο μεταξύ των μονοθέσιων της Mercedes, όπου ο Nico Rosberg αναγκάστηκε να αντεπιτεθεί στον Lewis Hamilton, με αποτέλεσμα μία σπασμένη αεροτομή εμπρός δεξιά για τον Γερμανό και ένα σκασμένο πίσω αριστερό ελαστικό για τον Βρετανό, που τον οδήγησε πολύ πίσω στην κατάταξη και τελικά εκτός αγώνα μετά από 38 γύρους, μόλις 6 γύρους πριν την καρό σημαία. Το αποτέλεσμα επεκτείνει το προβάδισμα του Rosberg στο πρωτάθλημα με 29 βαθμούς, θέτοντας νέα δεδομένα στη μάχη του τίτλου, μετά την εγκατάλειψη του Hamilton.
 
Η επαφή τους στη στροφή Les Combes στο 2ο γύρο, ήρθε όταν ο Rosberg προσπάθησε μια απίθανη προσπέραση στην εξωτερική πλευρά του Hamilton. Το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα να τρυπήσει το πίσω αριστερό ελαστικό του Βρετανού, το οποίο στη συνέχεια κατέρρευσε, ενώ καταστράφηκε το πάτωμα του μονοθέσιού του, οδηγώντας τον πίσω στα pits. Ο Rosberg υπέστη σχετικά μικρές ζημιές στη μπροστινή αεροτομή, η οποία αντικαταστάθηκε στο 1ο του pit-stop, αλλά με αυτό τον τρόπο παρέδωσε το πλεονέκτημα στον Ricciardo. Ο οδηγός της Red Bull επωφελήθηκε της ευκαιρίας και παρά την καθυστερημένη αντεπίθεση του Rosberg, πήρε τη 2η συνεχόμενη νίκη του.
 
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων και την έναρξη του αγώνα, ο Hamilton πετάχτηκε μπροστά, κάνοντας την καλύτερη εκκίνηση, ενώ ο Rosberg έπεσε 3ος πίσω από τον Vettel. Η Red Bull κατάφερε να πλησιάσει τον Hamilton μέσω της φημισμένης Eau Rouge και ήταν έτοιμη για ένα πέρασμα στην Les Combes πριν την έξοδο από την πίστα στα φρένα και την απώλεια θέσεων. Αυτό επέτρεψε στους Hamilton και Rosberg να έχουν μια δική τους μάχη, αλλά διήρκεσε λιγότερο από έναν γύρο, πριν πυροδοτήσει το περιστατικό που καθόρισε τον αγώνα. Μια σύγκρουση μεταξύ τους ήταν σχεδόν αναπόφευκτη, αλλά δεν ήταν λιγότερο δραματική, όταν τελικά συνέβη. Οι επιπτώσεις ήταν άμεσες, καθώς το πίσω μέρος της Mercedes του Βρετανού τινάχθηκε και ταλαντεύτηκε στην Malmedy, με το πίσω αριστερό ελαστικό να ξεφουσκώσει. Το άμεσο κλατάρισμα κατέστρεψε το πάτωμα του μονοθέσιού του, πριν μπει στα pits για ένα νέο σετ ελαστικών. Μέχρι τη στιγμή που επανεμφανίστηκε στην πίστα, ήταν 70’’ πίσω από την κορυφή με ένα μονοθέσιο πολύ κατεστραμμένο για να του προσφέρει κάθε ελπίδα στον αγώνα.


 
Ο Rosberg, εν τω μεταξύ, είχε το προβάδισμα, αλλά με «κουρεμένη» την εμπρός αεροτομή του, ήταν υπό πίεση από τον Vettel και τον Ricciardo, με τον τελευταίο να έχει περάσει τον Alonso στον 4ο γύρο. Ο Ricciardo βρήκε τρόπο να περάσει τον Vettel στον 5ο γύρο, όταν ο Γερμανός ανοίχτηκε πολύ στην στροφή Pouhon, όπου αποδείχθηκε μια κρίσιμη στιγμή για τη νίκη του Αυστραλού, καθώς του επέτρεψε να αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική της δικής του Red Bull. Ο Rosberg εισήλθε στα pits στον 8ο γύρο για μια νέα εμπρός πτέρυγα και φρέσκα ελαστικά, αλλά μετά το 1ο του pit stop, τα πράγματα γι’ αυτόν δεν ήταν και πολύ εύκολα. Προσπάθησε να επιτεθεί στον Vettel, που τον είχε περάσει στο 1ο pit stop, αλλά η εκβίαση ενός περάσματος στο τελικό σικέιν του προκάλεσε έντονη φθορά στο εμπρός αριστερό ελαστικό του. Αυτό τον άφησε ευάλωτο απέναντι στην Williams του Bottas, ο οποίος τον πέρασε στην ευθεία Kemmel.
 
Ο Rosberg εισήλθε στα pits και πάλι στον 23ο γύρο για να αντικαταστήσει το κατεστραμμένο εμπρός ελαστικό, αλλά όταν μπήκε και πάλι στην πίστα, πήρε ένα κομμάτι από την πίστα, πιθανόν υπόλειμμα από το κομματιασμένο ελαστικό του Hamilton, το οποίο «σκάλωσε» σε κάποια από τις κεραίες του μονοθέσιού του. Αν και προσπάθησε να το απομακρύνει, τελικά αναγκάστηκε να οδηγήσει μέχρι το επόμενο pit stop του. Οι Ricciardo και Bottas ήταν σε θέση να περιμένει μέχρι τον 27ο και 28ο γύρο αντίστοιχα, για να κάνουν το δικό τους pit stop, που σημαίνει ότι θα μπορούσαν στη συνέχεια να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα με ένα μόνο σετ ελαστικών. Ο Rosberg μπορεί να είχε αρχικά προγραμματίσει να κάνει το ίδιο, αλλά με τα ελαστικά του να αρχίζουν να χάνουν την πρόσφυσή, επέλεξε ένα τελικό pit stop στον 34ο γύρο, για να επιτεθεί με τα μαλακά ελαστικά στο τέλος. Μ’ αυτόν τον τρόπο, έπεσε πίσω από τους Raikkonen και Bottas, αλλά με φρέσκα ελαστικά και την Mercedes του τώρα σε πλήρη ισχύ, βρήκε εύκολα τρόπο να περάσει 2ος.
 
Με πλήρη δυναμική, ο Rosberg έπαιρνε πάνω από 2’’ στον γύρο από τον Ricciardo, που στα χαρτιά φαινόταν να κατευθύνεται προς μια τελική αναμέτρηση μαζί του λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Ωστόσο, ο Αυστραλός άρχισε να αυξάνει τον ρυθμό του -αποδεικνύοντας και πάλι πως είναι ένας πετυχημένος οδηγός αγώνων- και τερμάτισε μπροστά από τον Γερμανό, πετυχαίνοντας την 2η συνεχόμενη νίκη της καριέρας του και της σεζόν του ταυτόχρονα. Η νίκη του Ricciardo ήταν η 50ή για την Red Bull και η 3η του σε 6 αγώνες. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι ο Αυστραλός πιλότος έκανε τον ταχύτερο γύρο του στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Ο Rosberg τερμάτισε ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω του, παρά την εντελώς διαφορετική στρατηγική του. Ο επόμενος -13ος στη σειρά- αγώνας της χρονιάς, είναι το Ιταλικό GP, στη θρυλική και ταχύτατη πίστα Monza, 6-7 Σεπτέμβρη (2014), που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.


 
Αποτελέσματα
1. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1.24’36’’556, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +3’’383, 3. Valtteri Bottas (Williams) +28’’032, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +36’’815, 5. Sebastian Vettel (Red Bull) +52’’196, 6. Jenson Button (McLaren) +54’’580, 7. Fernando Alonso (Ferrari) +1’01’’162, 8. Sergio Perez (Force India) +1’04’’293, 9. Daniil Kvyat (Toro Rosso) +1’05’’347, 10. Nico Hulkenberg (Force India) +1’05’’697.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 220, 2. Hamilton 191, 3. Ricciardo 156, 4. Alonso 121, 5. Bottas 110, 6. Vettel 98, 7. Hulkenberg 70, 8. Button 68, 9. Massa 40, 10. Raikkonen 39, 11. Magnussen 37, 12. Perez 33, 13. Vergne 11, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 411, 2. Red Bull 254, 3. Ferrari 160, 5. Williams 150, 5. McLaren 105, 6. Force India 103, 7. Toro Rosso 19, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Στους δύο, μόνον ένας χωράει!
Με την έναρξη του αγώνα φάνηκε πως θα υπάρξει το ίδιο συναρπαστικό θέαμα και αποτελέσματα ανάλογα με αυτά του Ουγγρικού GP, αλλά στην πορεία, μας βγήκε αλλιώς το «έργο». Δεν μπορώ να πω ότι έχω μείνει απογοητευμένος από την συνολική εικόνα του αγώνα. Είχε και τα απρόοπτα, είχε και τις μάχες της στρατηγικής, είχε και εντυπωσιακά προσπεράσματα [δεν είχε αυτοκίνητο ασφαλείας, ευτυχώς], γενικά, κύλησε ήρεμα η μέρα. Θα σταθώ όμως στους πιλότους της Mercedes, που έδειξαν ότι δεν μπορούν να συνυπάρχουν στην πίστα προς όφελος της ομάδας τους, αφού έχει γίνει σαφές από την αρχή του πρωταθλήματος ότι βρίσκονται πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό και το νταμπλ θεωρείται [εκτός απροόπτου] δεδομένο.
 
Η μεταξύ τους κόντρα στους πρώτους γύρους από την εκκίνηση, είχε τέτοιο αποτέλεσμα, που άλλαξε εντελώς τη ροή του αγώνα και έδωσε μια γερή γροθιά στο «στομάχι» της ομάδας της Mercedes, που είχε φανεί από την αρχή ότι θα μπορούσε να κάνει ακόμη ένα «1-2» και να αρχίσει να τελειώνει την υπόθεση τίτλου [στους κατασκευαστές] 7 γύρους πριν το τέλος της σεζόν. Η επιμονή του Rosberg να περάσει τον Hamilton δεν κατακρίνεται, όμως, ένας έμπειρος οδηγός που θέλει να στεφτεί πρωταθλητής, πέραν των οδηγικών του αρετών, πρέπει να επιδεικνύει και την ευφυή του σκέψη, με την στρατηγική του στον τρόπο διαχείρισης του αγώνα. Εκβίασε την προσπέραση σ’ ένα όχι και τόσο εύκολο σημείο μόλις στον 2ο γύρο, όταν θα μπορούσε να περιμένει τον 4ο γύρο, όπου θα είχε σε λειτουργία το σύστημα KERS, που θα τον ευνοούσε περισσότερο στο προσπέρασμα, αν θα κρατούσε την μεταξύ τους διαφορά κάτω από το 1’’.
 
Ο Hamilton με την σειρά του, δεν διαχειρίστηκε με την ανάλογη ευφυΐα που πρέπει να διακατέχει έναν [εστεμμένο] παγκόσμιο πρωταθλητή, φροντίζοντας να «στριμώξει» τον -ομόσταυλο μεν αντίπαλο δε- Rosberg, για να μην του αφήσει κανένα περιθώριο να βρεθεί μπροστά του. Το άγχος του Βρετανού ήταν μεγάλο, γιατί γνωρίζει ότι αν θέλει αυτός τον τίτλο του 2014, πρέπει να τερματίσει όλους τους [υπόλοιπους] αγώνες με τον Γερμανό -το λιγότερο- πίσω του. Φυσικά, δεν τον δικαιολογεί αυτή του η αντίδραση. Θα μπορούσε να αφήσει τον Rosberg να περάσει εκεί, να τον κρατήσει κοντά του μέχρι την συμπλήρωση του τρέχοντος [2ου] γύρου και αμέσως μετά, με το πλεονέκτημα του KERS υπέρ του κι όχι εναντίον του, να ανακτούσε την 1η θέση.
 
Αντί όλως αυτών, η εξέλιξη ήταν μία σπασμένη αεροτομή για τον ανυπόμονο Rosberg κι ένα καταστρεμμένο πίσω ελαστικό για τον επιπόλαιο Hamilton. Το συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι ότι μόνον ένας εκ των δύο χωράει στην ομάδα, κι αυτός είναι ο Rosberg, όχι γιατί είναι καλύτερος και ταχύτερος, αλλά γιατί είναι... Γερμανός, πίσω από το τιμόνι ενός Γερμανικού μονοθέσιου, που κινείται από έναν Γερμανικό κινητήρα. Δε νομίζω ότι χρειάζονται άλλοι λόγοι. Νοιώθω πλέον σίγουρος ότι τα σενάρια αντικατάστασης του Hamilton έχουν ήδη αρχίσει και οι δικές μας σκέψεις τώρα είναι: Α). Πού θα «μετακομίσει» ο Hamilton [παίζει και η McLaren, ειδικά αν «κρεμάσει» τα γάντια του Button] και Β). Ποιος «καλός Γερμανός» με ταλέντο θα είναι πρόθυμος να τον αντικαταστήσει [ο Hulkenberg είναι η καλύτερη επιλογή, που με τη σειρά του θα πάρει εκδίκηση για την μη επιλογή του στην Ferrari]. Για να δούμε τι απ’ όλα αυτά θα βγει!..


 
Αλέξανδρος Μοζ: Κυριαρχία νέων οδηγών!
Πριν από τον σχολιασμό του καθαρά αγωνιστικού μέρους του αγώνα στο εκπληκτικό Spa, θα αναφερθώ στο «σήμερα» και στο «αύριο» των γενναίων που συμμετέχουν τις τελευταίες αγωνιστικές περιόδους στην F1. Κατά την γνώμη μου, το σημαντικότερο που διαδραματίζεται στο προσκήνιο και του εφετινού πρωταθλήματος, είναι η βαθμιαία αλλαγή «σειράς» ή «φρουράς», όπως λέγεται στον στρατό. Τα ινία φαίνεται να αλλάζουν χέρια, αφού σιγά-σιγά υπαναχωρούν «παλαιοί» πιλότοι [διολισθαίνοντας στις πίσω θέσεις επιδόσεων, άρα τερματισμών και κατατάξεων], κι ανέρχονται «νέοι», διαγράφοντας ακριβώς αντίθετη πορεία!
 
Πιο συγκεκριμένα [επικεντρωνόμενος εφ’ ενός μεν σε όσους ήδη μας έχουν -κάτι ή πολλά- πει, αφ’ ετέρου δε, σε όσους προδήλως φαίνεται ότι έχουν κάτι να μας πουν...] όσο -ίσως- κι αν ξενίζει κάποιους, στην «παλιοσειρά», συγκαταλέγω τους Massa, Button και Räikkönen, ενώ στους φερέλπιδες και πολλά υποσχόμενους -για αρκετά από τα επόμενα πρωταθλήματα- συγκαταλέγω κυρίως τους Rosberg, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg, Magnussen και Perez. Βεβαίως, υπάρχει και ο Vettel ο οποίος είναι κάπου στο ενδιάμεσο στάδιο. Εξαίρεση σε αυτό το σχόλιο αξιολόγησης αποτελούν οι Alonso και Hamilton, οι οποίοι «κινούνται» σε δική τους «τροχιά», ανεξαρτήτως ηλικίας, εμπειρίας και παλαιότητας!

Όσον αφορά την αξιολόγησης του αγώνα, για άλλη μία φορά τα πιο καλά μας τα φύλαγαν οι οδηγοί για το τελευταίο μέρος του αγώνα, οπότε -ως συνήθως- η σωματική κόπωση και η ψυχοσυναισθηματική φόρτιση των οδηγών, όπως επίσης και η λειτουργική επιβάρυνση -ως προς την απόδοση- των μονοθέσιων είναι υψηλή, πολλαπλασιάζοντας τις πιθανότητες διεξαγωγής αμφίρροπων και -κάποιες φορές- εντυπωσιακών μαχών. Εν κατακλείδι, ως προς τους οδηγούς κρατάμε την -για άλλη μία φορά- πρωτιά του Ricciardo, την πολύ καλή απόδοση των «νέων» [του Magnussen, με την πολύ αποτελεσματική, αν και οριακά αθέμιτη (unfair) οδήγησή του, προφανώς του Bottas, ο οποίος βρέθηκε και πάλι στο βάθρο και του Φιλανδού οδηγού της Ferrari, ο οποίος -παρά λίγο- θα ανέβαινε στο βάθρο], καθώς και ως προς τις ομάδες, κρατάμε την πολυπόθητη -έστω «σχετική»- βελτίωση των «κόκκινων» μονοθέσιων, συμπεριλαμβανομένης.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/08/2014, 01:09 μμ.)


Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Lewis Hamilton, Nico Rosberg - Mercedes
Lewis Hamilton, Nico Rosberg - Mercedes
Valtteri Bottas - Williams
Valtteri Bottas - Williams
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Jenson Button - McLaren
Jenson Button - McLaren

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Renault
Γ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ζαλοκώστα 5Α, 152 33 Χαλάνδρι Αττικής
Τηλ.: +302106851205, +302106893233, Fax: +302106816614
E-mail: info@renault-zervos.gr, Website: www.renault-zervos.gr
 
Χρήσιμα