IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ο Nico Rosberg ταχύτερος στη Monza στις δοκιμές της Παρασκευής


Η Mercedes ήταν στην κορυφή και στις δύο ελεύθερες περιόδους δοκιμών για το Ιταλικό GP στη Monza, την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου (2014), με τον Lewis Hamilton ταχύτερο το πρωί με την σκληρή γόμα και τον Nico Rosberg ταχύτερο το απόγευμα με τη μέση γόμα και τον καλύτερο χρόνο, 1’26’’225. Η Monza διαθέτει τις υψηλότερες ταχύτητες και τις χαμηλότερες ρυθμίσεις αεροδυναμικής πίεσης της σεζόν, αλλά παρά το δύσκολο περιβάλλον, μόνον ένα pit stop αναμένεται την Κυριακή στον αγώνα. Τα επίπεδα φθοράς ήταν χαμηλά και στις δύο γόμες κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ελεύθερων δοκιμών και αναμένονται ακόμη χαμηλότερα, καθώς συνεχίζεται το Σαββατοκύριακο και πιο πολύ γόμα θα εγκαθίσταται πάνω στην πίστα. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος στο FP2 [2ο σκέλος ελεύθερων δοκιμών] έφτασε τους 28 βαθμούς Κελσίου και 40 βαθμούς στην άσφαλτο -λίγο πιο πάνω απ’ ό,τι αναμενόταν- κι αναμένεται να παραμείνει η θερμοκρασία αυτή για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
 
Το χρονικό χάσμα μεταξύ των δύο προεπιλεγμένων τύπων ελαστικών είναι περίπου 0,6’’ για τους περισσότερους οδηγούς, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν αρκετές στρατηγικές όχι μόνον για τον αγώνα, αλλά και για τις κατατακτήριες δοκιμές. Μία δυνατότητα, για παράδειγμα, θα είναι να καταταγούν το Σάββατο με τα σκληρά ελαστικά και να φυλάξουν την μέση γόμα για τον αγώνα. Με τα σκληρά και μεσαία ελαστικά που έχουν επιλεγεί εδώ, σημαίνει ότι οι δύο πιο ανθεκτικές γόμες στη γκάμα της Pirelli, έχουν προταθεί για το Σαββατοκύριακο στο Ιταλικό GP.
 
Μέρος του έργου των ομάδων στις ελεύθερες δοκιμές είναι να καθορίσουν πόσο θα πάρει χρονικά για τα ελαστικά να προσφέρουν την μέγιστη απόδοση, που είναι απαραίτητη πληροφόρηση για τις κατατακτήριες δοκιμές. Η μέση γόμα, για παράδειγμα, φαίνεται να είναι σε θέση να προσφέρει 2 γρήγορους γύρους. Ως συνήθως, οι ομάδες συμπλήρωσαν επίσης προσομοιώσεις αγώνα για διαφορετικές γόμες και τα φορτία καυσίμου, προκειμένου να συλλάβουν τα δεδομένα σχετικά με τις επιδόσεις του ελαστικού σε κάθε φάση του αγώνα. Αυτή η πληροφορία χρησιμοποιείται κατόπιν για την διαμόρφωση της στρατηγικής [του αγώνα], που θα περιστρέφεται γύρω από τον χρονισμό των pit stops.

Και τέλος, λίγη ιστορία. Με νίκη το 1925 στη Monza, ο Gastone Brilli Peri κέρδισε το 1ο παγκόσμιο πρωτάθλημα grand prix για τους κατασκευαστές, οδηγώντας μια Alfa Romeo P2 που φορούσε ελαστικά Superflex Cord της Pirelli. Το πιο σημαντικό είναι ότι μπήκε στα pits μόνο μία φορά, στον 32ο γύρο (από του συνολικά 80) κι άλλαξε μόνο τα πίσω ελαστικά του, κερδίζοντας τελικά τον αγώνα με ένα συνολικό χρόνο 5 ώρες και 14 λεπτά, έχοντας διανύσει περίπου 800 χλμ. και πετυχαίνοντας μια μέση ωριαία ταχύτητα στα 152 χ.α.ώ. Πρόκειται για ένα σπουδαίο κατόρθωμα, αν αναλογιστεί κανείς το τεχνολογικό επίπεδο της εποχής εκείνης.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 06/09/2014, 01:25 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα