IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ιταλίας: Φινάλε με 1-2 για τα «ασημένια βέλη» στη Monza


Το Ιταλικό Grand Prix, που διεξήχθη στη θρυλική -όσο και ταχύτατη- πίστα της Monza, προσέφερε εντυπωσιακές μάχες και προσπεράσματα, μία εντυπωσιακή εκκίνηση, αλλά στο τέλος επικράτησαν και πάλη τα μονοθέσια της Mercedes.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton έκανε ένα αργό ξεκίνημα αλλά πήρε μια κρίσιμη νίκη στο Ιταλικό Grand Prix μπροστά από την Mercedes του ομόσταυλού του αλλά αντιπάλου του στο πρωτάθλημα, Nico Rosberg. Ο Βρετανός πιλότος της F1 ξεκίνησε από την pole position, αλλά έκανε μια αργή εκκίνηση και βρέθηκε στην 4η θέση από την 1η (κιόλας) στροφή. Τους πρώτους 10 γύρους αγωνίστηκε για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και βρέθηκε 2ος πριν από τη μάχη του με τον Rosberg, μετά το μοναδικό pit-stop που έκανε -όπως πολλοί άλλωστε. Αυξάνοντας την πίεσή του από τον 28ο γύρο, ο Rosberg φάνηκε να το αισθάνεται, καθώς έχασε το σημείο φρεναρίσματός του για το 1ο chicane στον 29ο γύρο και αναγκάστηκε να κάνει το σλάλομ στο σημείο διαφυγής. Πίσω του, ο Hamilton «κούρευε» την διαφορά στροφή-στροφή, για να πάρει αργότερα το προβάδισμα, για το οποίο ποτέ δεν απειλήθηκε από αυτό το σημείο και μετά.
 
Ο Hamilton πήρε πίσω 7 βαθμούς (από τους 29) από τον Rosberg για να κλείσει το μεταξύ τους χάσμα στην κατάταξη των οδηγών στους 22 βαθμούς. Ο Felipe Massa είχε ένα μοναχικό αγώνα για την 3η θέση, άνετα μπροστά από τον δικό του ομόσταυλο, Valtteri Bottas, ο οποίος έκανε επίσης μια αργή εκκίνηση και αναγκάστηκε να αντεπιτεθεί. Ο Daniel Ricciardo ήταν άλλος ένας οδηγός που αγωνιζόταν να ανακάμψει, καθώς ο ίδιος έκανε μια πολλή καλή οδήγηση για την 5η θέση, επιστέγασμα της οποίας υπήρξε και μια εκπληκτική κίνηση προσπέρασης του δικού του ομόσταυλου οδηγού, του Sebastian Vettel.
 
 
Ο Kevin Magnussen τερμάτισε 7ος στην πίστα αλλά υποβιβάστηκε στη 10η θέση για την αντικανονική υπεράσπιση της θέσης του απέναντι στον Bottas στην 1η στροφή στον 35 γύρο. Ως αποτέλεσμα, ο Sergio Perez ήταν αυτός που τερμάτισε 7ος, μετά από μια επιθετική μάχη με τον πρώην ομόσταυλό του Jenson Button. Ο Kimi Raikkonen ήταν ο μόνος πιλότος της Ferrari που απέμεινε στην πίστα στο τέλος του αγώνα στην 9η θέση, μετά την εγκατάλειψη του Fernando Alonso στον 29ο γύρο, όταν το μονοθέσιό του σταμάτησε μπροστά από το σημείο Tifosi στην 1η στροφή. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Ισπανός πιλότος της «κόκκινης» ομάδας ήταν ο μοναδικός οδηγός της σεζόν του 2014 που είχε από τον 1ο αγώνα τερματισμούς σε βαθμολογούμενες θέσεις, δηλαδή ένα σερί για 13 αγώνες.
 
Ο Hamilton εξήγησε ότι το κουμπί για τη ακολουθία εκτόξευσης [Launch Control] δεν λειτούργησε όταν ο ίδιος έφτασε στη σχάρα εκκίνησης, που σημαίνει ότι οι στροφές του δεν ήταν ελεγχόμενες ως έσβησαν τα φώτα για την εκκίνηση. Μη γνωρίζοντας τι να κάνει, αγνόησε τα ηλεκτρονικά και τερμάτισε το γκάζι, καθώς είδε τους Magnussen και Massa να τον περνούν από τις δύο πλευρές. Στον 2ο γύρο είπε ότι «όλα είναι σε σύγχυση» από την πλευρά των pits, αλλά έβαλε κάτω το κεφάλι και οδήγησε επιθετικά, με αποτέλεσμα να περάσει τον Magnussen για την 3η θέση στον 5ο γύρο, στην έξοδο του 2ου chicane και στη συνέχεια πέρασε και τον Massa στο εσωτερικό της 1ης στροφής στον 10 γύρο.
 
 
Ο Hamilton μάζεψε την διαφορά από τον Rosberg μέχρι τα 2,2’’ στον 11ο γύρο, παίρνοντας 0.3’’ από τον ομόσταυλό του για τους επόμενους 2 γύρους. Αλλά με τα αυτοκίνητα να αρχίζουν να μπαίνουν στα pits, η μάχη παρέμεινε, με την Mercedes νε επιλέγει τα pit-stops αργότερα, στον 26ο γύρο για τον Rosberg και στον 27ο γύρο για τον Hamilton. Στον 28ο γύρο ο Hamilton πήρε 0,5’’ από τον Rosberg στο 2ο σκέλος και μόνο, και στη συνέχεια ήρθε το σφάλμα του Γερμανού. Μετά τον αγώνα, παραδέχτηκε ότι ήταν ένα απλό λάθος. Μια ριπή καπνού απ’ το δεξί εμπρός ελαστικό, θα μπορούσε να αποδειχθεί οδυνηρή δια τη συνέχεια του δικού του αγώνα.
 
Ο Hamilton στη συνέχεια διεύρυνε το προβάδισμά του έναντι του Rosberg, ο οποίος επέλεξε να σώσει τα ελαστικά του, για μια επίθεση στο τέλος. Ο Γερμανός ανέκτησε ένα μέρος του χρονικού του χάσματος από τον Βρετανό, αλλά ποτέ δεν πήγε αρκετά κοντά του, για να εξετάσει μια κίνηση προσπεράσματος και έπρεπε να διασφαλίσει την 2η θέση. Ο νικητής Hamilton σκόραρε εδώ την 2η νίκη του στην πίστα της Monza και την 28η νίκη της καριέρας του στην F1, φιγουράροντας στην 7η θέση της σχετικής λίστας με τους νικητές όλων των εποχών, αφού εδώ πέρασε σε νίκες τον συμπατριώτη του, Sir Jackie Stewart. Ο Hamilton πήρε το τρόπαιο στο βάθρο από τον «πρεσβευτή» της Pirelli και βετεράνο πιλότο της F1, τον Γάλλο Jean Alesi. Ο επόμενος -14ος αγώνας της χρονιάς- είναι το GP της Σιγκαπούρης, στις 21 Σεπτεμβρίου (2014), με άλλα 5 GP να απομένουν μετά για το πέσιμο της αυλαίας της σεζόν του 2014.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.19’10’’236, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +3’’175, 3. Felipe Massa (Williams) +25’’026, 4. Valtteri Bottas (Williams) +40’’786, 5. Daniel Ricciardo (Red Bull) +50’’309, 6. Sebastian Vettel (Red Bull) +59’’965, 7. Sergio Perez (Force India) +1’02’’518, 8. Jenson Button (McLaren) +1’03’’063, 9. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’03’’535, 10. Kevin Magnussen (McLaren) +1’06’’171.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 238, 2. Hamilton 216, 3. Ricciardo 166, 4. Bottas 122, 5. Alonso 121, 6. Vettel 106, 7. Button 72, 8. Hulkenberg 70, 9. Massa 55, 10. Raikkonen 41, 11. Perez 39, 12. Magnussen 38, 13. Vergne 11, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 454, 2. Red Bull 272, 3. Williams 177, 4. Ferrari 162, 5. McLaren 110, 6. Force India 109, 7. Toro Rosso 19, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Ποιος θα πάρει τον τίτλο, ποιος θα σώσει την Ferrari!
Με ανάμικτα συναισθήματα πέρασε στη μνήμη μου το Ιταλικό GP της σεζόν του 2014. Αν υπήρξε κάτι που μου άρεσε, ήταν η νίκη του Hamilton, που σε συνδυασμό με την 2η θέση του Rosberg, «ψαλίδισε» την διαφορά των 29 βαθμών στους 22 και τώρα ζω [όπως ίσως αρκετοί] με την ελπίδα να συνεχίσει έτσι μέχρι το τέλος, μήπως δούμε κάποια μάχη για τον τίτλο, γιατί όλα δείχνουν ότι θα κριθεί ανάμεσα στους πιλότους της, Mercedes. Από την άλλη, με χαροποίησε η καλή επίδοση του Massa, ο οποίος, μετά τις ατυχίες στα προηγούμενα GP, άξιζε και με το παραπάνω την 3η θέση, κάτι που άρεσε και στους θεατές, τους Ιταλούς κατά βάση, οι οποίοι δεν ξεχνούν την πολυετή παρουσία του πίσω από το τιμόνι των Ferrari, παρέα με τον μοναδικό Michael Schumacher.
 
Τώρα, αυτό που δεν μου άρεσε, ήταν η νέα «κατρακύλα» της Ferrari. Ο ανανεωμένος Raikkonen έσωσε τα προσχήματα μόλις από την 9η θέση! Ο δε Alonso ήταν ο πιο άτυχος του αγώνα κατ’ εμέ, καθώς έσπασε το σερί του στους βαθμούς από την αρχή της χρονιάς και μετά από 13 αγώνες. Κρίμα για τον Ισπανό, ο οποίος, είμαι σίγουρος, έχει αρχίσει να νοιώθει ότι δεν τον «χωράει» πλέον το κάθισμα του μονοθέσιού του, με τις φήμες ότι επιστρέφει στη McLaren από το 2015 να φουντώνουν. Αν τελικά επιστρέψει στην McLaren, με την Βρετανική ομάδα να αγωνίζεται με Ιαπωνική «καρδιά», αυτή της Honda, θα προσπαθήσει να μας φέρει πίσω στο μυαλό, την θρυλική εποχή που ο αείμνηστος Ayrton Senna «άρπαζε» τις καρό σημαίες την μία πίσω από την άλλη, με την McLaren-Honda Turbo της εποχής εκείνης. Ίδωμεν!..
 
Αλέξανδρος Μοζ: Τερματισμός σαν τελική κατάταξη κατασκευαστών!
Σαν την διαφαινόμενη τελική κατάταξη της κορυφαίας τριάδας του πρωταθλήματος των κατασκευαστών ήταν αυτός ο τερματισμός. Δύο Mercedes μπροστά, δύο Williams-Mercedes μετά και δύο Red Bull Racing-Renault από πίσω, ήταν ο κατά σειρά τερματισμός του αγώνα στη Monza, που άνευ απροόπτου, αυτή θα είναι και η τελική κατάταξη στο εφετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών. Όσον αφορά τον Rosberg, η φράση που θα πρέπει να ηχεί στα αυτιά του είναι «Ένα λάθος αρκεί!», αφού ένα διπλό λάθος του στοίχισε την 1η θέση στον εν λόγω αγώνα. Η Ferrari όντως ήταν σαν να ήταν στο σπίτι της, αφού ήταν «ανύπαρκτη» στον αγώνα, ο οποίος διεξήχθη στην έδρα της! Πολύ καλή και πάλι η παρουσία της Williams-Mercedes και -επί τέλους- του Massa. Για άλλη μία φορά έλαμψαν με τις οδηγικές τους επιδόσεις, δείχνοντας έτσι ότι στο μέλλον φαίνεται πως θα είναι σε πρωταγωνιστικούς ρόλους και θέσεις, οι πολλά υποσχόμενοι Ricciardo, Bottas, Hulkenberg και Perez.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 11/09/2014, 02:18 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Το βάθρο των νικητών στη Monza
Το βάθρο των νικητών στη Monza
Felipe Massa - Williams
Felipe Massa - Williams
Daniel Ricciardo (Red Bull) - Kimi Raikkonen (Ferrari)
Daniel Ricciardo (Red Bull) - Kimi Raikkonen (Ferrari)
Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari
Μία Red Bull εισέρχεται στα pits
Μία Red Bull εισέρχεται στα pits

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Audi-VW-Seat-Skoda
Σκύρου 21, 341 00 Χαλκίδα
Τηλ.: +302221079696, Τηλ. & Fax: +302221077304
E-mail: skodars@otenet.gr, Website: www.skoda-gianoutsos.gr

 
Χρήσιμα