IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Alonso-Hamilton οι ταχύτεροι στα ελεύθερα του GP της Σιγκαπούρης


Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari, Fernando Alonso και ο Βρετανός Lewis Hamilton της Mercedes, ήταν αντίστοιχα οι ταχύτεροι στο 1ο και το 2ο σκέλος των ελεύθερων χρονομετρημένων δοκιμών της Παρασκευής 19 Σεπτεμβρίου (2014) στην πίστα της Σιγκαπούρης. Με 23 στροφές, η Σιγκαπούρη είναι η πίστα με τις περισσότερες ανατροπές και στροφές της χρονιάς, και είναι πιθανό να είναι αλήθεια, όταν πρόκειται για την ιστορία του αγώνα. Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας γίνεται νύχτα, η θερμοκρασία περιβάλλοντος και ιδίως η υγρασία είναι πολύ υψηλή, όπως στην περίπτωση των ελεύθερων δοκιμών το βράδυ της Παρασκευής 19 Σεπτεμβρίου (2014). Παράλληλα με τα ελάχιστα διαστήματα διαφυγής, εξασφαλίζει ότι ο αγώνας εδώ είναι από τους πιο απρόβλεπτους της σεζόν.
 
Η στρατηγική των τριών pit stops είναι η πιο πιθανή, ανάλογα και με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η πολλή μαλακή γόμα P Zero Red και η μαλακή γόμα P Zero Yellow έχουν προταθεί για το Σαββατοκύριακο, με την μεταξύ τους διαφορά στα περίπου 2,5’’ στον γύρο μέχρι στιγμής. Αυτό το χάσμα είναι πιθανό να κατέβει ελαφρώς με τη διαχείριση του ρυθμού, καθώς η γόμα στην πίστα θα καθαρίζει. Υπήρχαν συντρίμμια στην πίστα την Παρασκευή [19 Σεπτεμβρίου 2014] από ένα πλήρες πρόγραμμα των εκδηλώσεων υποστήριξης [παράλληλοι αγώνες άλλων πρωταθλημάτων], καθώς κι ένα σύντομο ψιλόβροχο το πρωί, πριν μπουν τα αυτοκίνητα να τρέξουν.
 
Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες κι αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος κι αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.
 
Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση. Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου. Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και να επιτυγχάνει την βέλτιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε αντίθεση, η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλό εύρος, γι’ αυτό αποδίδει σε υψηλές θερμοκρασίες.
 
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος στη Σιγκαπούρη κυμαίνεται μεταξύ 30 και 35 βαθμών Κελσίου. Ακόμη δεν έχει γίνει αγώνας υπό βροχή. Το οδόστρωμα έχει υψηλό συντελεστή τριβής όμως ταυτόχρονα αργεί πολύ να στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Έτσι η βελτίωση του κρατήματος έρχεται αργά, αυτό είναι συνηθισμένο όταν πρόκειται για άσφαλτο που δεν χρησιμοποιείται συνέχεια για αγώνες. Οι παροδικές καταιγίδες κατά τη διάρκεια του απογεύματος -συχνό φαινόμενο- επιτείνουν την κατάσταση, ξεπλένοντας το οδόστρωμα από τη γόμα που έχει ήδη στρωθεί.
 
«Μας δίνει πάντα μεγάλη ευχαρίστηση ο ερχομός στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για έναν από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες της χρονιάς», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Το ν’ αγωνίζεσαι υπό το φως των προβολέων σε μια πόλη που ζει έντονα, δημιουργεί μια εκπληκτική ατμόσφαιρα κι αυτό δίνει μια από τις καλύτερες εικόνες για την F1. Η μοναδική φύση του νυχτερινού αγώνα προφανώς επιδρά και στα ελαστικά. Επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας γιατί ζεσταίνονται γρήγορα, ενώ προσφέρουν και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτά είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά για ένα αγώνα σε δημόσιους δρόμους», εξηγεί ο κ. Hembery.
 
«Η επιλογή μας είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι [2013] που είχαμε χρησιμοποιήσει τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα. Περιμένουμε ενδιαφέρουσες επιλογές στρατηγικής, οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν το πλεονέκτημα απόδοσης που προσφέρουν αυτές οι γόμες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας οπότε η στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη ώστε να αντιμετωπιστεί μια πιθανή εμφάνιση. Καθώς η μάχη του πρωταθλήματος γίνεται πιο αμφίρροπη όλα τα σημάδια δείχνουν πως θα έχουμε έναν συναρπαστικό και απρόβλεπτο αγώνα», συμπλήρωσε ο κ. Hembery.
 
«Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στη Σιγκαπούρη αλλά η εντύπωση που μου δίνει είναι πως μοιάζει με το Μονακό», λέει ο Jean Alesi, σύμβουλος της Pirelli. «Σε αμφότερες περιπτώσεις, ένα μικρό λάθος μπορεί να φέρει την απόλυτη καταστροφή, καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής. Παρατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και μεγάλη υγρασία, ενώ επιπλέον αγωνίζεσαι νύχτα διατηρώντας το Ευρωπαϊκό ωράριο. Οπότε εύκολα μπορεί να δεις τους οδηγούς να κάμπτονται από κούραση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από τεχνικής άποψης, το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Συνεπώς είναι καθοριστικό να προσέχεις τα πίσω ελαστικά, αλλιώς χάνεις πολύ χρόνο στην έξοδο των στροφών. Σχεδόν όλες οι στροφές στη Σιγκαπούρη είναι αργές. Αυτό μπορεί να οριοθετήσει τον αγώνα σου, αν δεν είσαι προσεκτικός», είπε ολοκληρώνοντας ο πρώην πιλότος της F1.

Ο ταχύτερος χρόνος της ημέρας ήταν αυτός που «έγραψε» ο Lewis Hamilton με Mercedes στο FP2 με τα πολύ μαλακά ελαστικά, με σημείο αναφοράς το 1’47’’490. Ωστόσο, η Ferrari του Fernando Alonso, που ήταν η ταχύτερη στο FP1 με τα μαλακά ελαστικά και χρόνο στο 1’49’056, ήταν ελάχιστα πίσω από τον χρόνο του Βρετανού, με ίδια γόμα και χρόνο 1’47’’623. Η στρατηγική που χρησιμοποίησε το 2013 ο νικητής εδώ, ο Sebastian Vettel με την Red Bull, ήταν αυτή των 2 αλλαγών ελαστικών, στον 17ο και τον 44ο γύρο. Ο Γερμανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μέση στον 17ο γύρο, ενώ επέστρεψε στην πολύ μαλακή για το φινάλε.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 20/09/2014, 00:06 πμ.)


Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΠΑΣΠΑΛΙΑΡΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά - Ασφάλειες
Λεωφ. Αθηνών 226-230, 124 61 Χαϊδάρι Αττικής, Τηλ./Fax: +302105323700-3
E-mail: paspal@otenet.gr, website: www.toyota.gr/paspaliaris
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα