IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Hamilton και Rosberg στην 1η σειρά εκκίνησης στην Σιγκαπούρη


Με την 1η και την 2η θέση στο grid στην Σιγκαπούρη, χάρη στους Lewis Hamilton και Nico Rosberg, η Mercedes έκανε για 7η φορά στη σεζόν [2014] το 1-2, αλλά η στρατηγική των ελαστικών θα είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας για τον αγώνα της Κυριακής [21 Σεπτεμβρίου 2014]. Ήταν τα πιο ανταγωνιστικά προκριματικά της χρονιάς, με τον Hamilton να «κλέβει» από τον ομόσταυλό του την πρωτιά με διαφορά μόλις 0’’007, χρησιμοποιώντας τα πολύ μαλακά ελαστικά Pirelli P Zero Red. Κατά τη διάρκεια του Q1, που ξεκίνησε σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος 28 βαθμών και πίστας 34 βαθμών, οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τόσο τα μαλακά όσο και τα πολύ μαλακά ελαστικά. Όλοι οι οδηγοί έκλεισαν τις δοκιμές τους με τα πολύ μαλακά ελαστικά -μια ασυνήθιστη κατάσταση- καθώς συνήθως οι κορυφαίοι οδηγοί κάνουν το Q1 χρησιμοποιώντας μόνο την πιο σκληρή από τις (2) διαθέσιμες γόμες.
 
Αλλά με μια σημαντική χρονική διαφορά μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών μόλις πάνω από 2’’, ήταν απαραίτητο ακόμη και για τους πρωτοπόρους να χρησιμοποιήσουν τα πολύ μαλακά ελαστικά στο Q1, που επηρεάζουν τη στρατηγική για τις υπόλοιπες κατατακτήριες δοκιμές. Σε έναν ιδανικό περιβάλλον, οι οδηγοί στις 10 πρώτες θέσεις θα θέλουν 2 νέα σετ πολύ μαλακών ελαστικών για το Q3, επιτρέποντάς τους 2 γύρους για ένα καλό πλασάρισμα στο grid. Ως αποτέλεσμα, ένας σημαντικός αριθμός οδηγών -συμπεριλαμβανομένων των Hamilton, Ricciardo, Alonso και Raikkonen- αποφάσισαν να κάνουν μόνον ένα τρέξιμο με νέα πολύ μαλακά ελαστικά στο Q2, για να μεγιστοποιήσουν τη διάρκεια ζωής των ελαστικών για το τελικό Q3, όπου σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2014, οι 10 πρώτοι λαμβάνουν ένα επιπλέον σετ της μαλακότερης γόμας, για να το χρησιμοποιήσουν στο 3ο σκέλος. Όλοι οι οδηγοί έκαναν 2 γύρους στο Q3, για να εξοικονομήσουν ένα σύνολο φρέσκων πολύ μαλακών ελαστικών για τον 2ο γύρο.
 
Όντας με συνολικά 23 στροφές, η Σιγκαπούρη έχει τις περισσότερες στροφές της σεζόν [2014]. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμβλυνση του χρονικού χάσματος μεταξύ των μαλακών και των πολύ μαλακών ελαστικών της Pirelli, που έχουν οριστεί για το Σαββατοκύριακο, λόγω έλξης από τις αργές στροφές -που χαρακτηρίζουν την Σιγκαπούρη- είναι που η περισσότερη απόδοση κερδίζεται ή χάνεται. Ως αποτέλεσμα, οι προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολες και το να κερδίσεις μια καλή θέση στο grid, είναι ζωτικής σημασίας. Αλλά με τη διαφορά χρόνου μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών, θα πρέπει να εξακολουθεί να υπάρχει έντονη δράση. Ο οδηγός της Ferrari, Fernando Alonso, ήταν ο ταχύτερος στις τελικές ελεύθερες δοκιμές το πρωί του Σαββάτου [20 Σεπτεμβρίου 2014], καθώς τα αυτοκίνητα επικεντρώνονται κυρίως σε ρυθμό αγώνα. Ο Alonso -ένας από τους μόλις 3 οδηγούς που έχουν ποτέ κερδίσει στην Σιγκαπούρη- έκανε χρόνο 1’47’’299 με τα πολύ μαλακά ελαστικά.
 
«Είδαμε τους πιο ανταγωνιστικούς προκριματικούς γύρους του έτους, και ήταν κατά ένα μεγάλο μέρος κάτω των 2’’ η διαφορά μεταξύ των γομών, που στην πραγματικότητα μειώθηκε λίγο, σε σύγκριση με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής [19 Σεπτεμβρίου 2014]», εξηγεί ο κ. Paul Hembery αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Λόγω αυτής της διαφοράς χρόνου, υπήρχε ένα στοιχείο στρατηγικής σημασίας από την αρχή των κατατακτήριων δοκιμών, με όλα τα προγράμματα οδήγησης που έχουν, να χρησιμοποιούν την πολλή μαλακή γόμα, ακόμη και στο Q1», λέει. «Η μάχη για την pole position ήταν εξαιρετικά συναρπαστική, με τον αρκετούς οδηγούς στην κόντρα για την 1η θέση, που είναι σπουδαία για το άθλημα. Περιμένουμε οι 3 στάσεις [στα pits] να είναι η πιο γρήγορη στρατηγική, αλλά με τη διαφορά χρόνου μεταξύ των γομών ελαφρώς μειωμένο τώρα. Το μόνο που χρειάζεται, είναι η σωστή διαχείριση του ρυθμού ή ένα αυτοκίνητο ασφάλειας την κατάλληλη στιγμή, για να οδηγήσει σε στρατηγική 2 pit stops».

Μια στρατηγική με 3 pit stops φαίνεται να είναι η καλύτερη για τον αγώνα των 61 γύρων. Η Pirelli, κατά την θεωρητική της προσομοίωση, λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη πιθανότητα για το αυτοκίνητο ασφαλείας -ιδίως κατά την έναρξη του αγώνα- προτείνει την εκκίνηση με την πολλή μαλακή γόμα, αλλαγή σε επίσης πολύ μαλακά ελαστικά και πάλι στον 20ό γύρο, τα πολύ μαλακά ελαστικά ξανά στον 36ο γύρο και στη συνέχεια ολοκλήρωση του αγώνα με τα μαλακά από τον 51ο γύρο. Στα χαρτιά, αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε μια συνολικό χρόνο αγώνα περίπου 10’’ ταχύτερα απ’ ό,τι η γρηγορότερη στρατηγική 2 pit stops [έναρξη στα πολύ μαλακά, αλλαγή σε πολύ μαλακά και πάλι στον 22ο γύρο και μαλακά ελαστικά στον 44ο γύρο μέχρι το τέλος του αγώνα]. Στην πραγματικότητα -ιστορικά- υπάρχει 100% πιθανότητα για το αυτοκίνητο ασφαλείας στη Σιγκαπούρη, κι αυτό θα έχει σαφώς μια σημαντική επίδραση στην στρατηγική που θα έχουν εξ αρχής επιλέξει οι ομάδες.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 21/09/2014, 03:17 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΠΑΝ. ΜΑΣΤΟΡΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πωλήσεις Καινούργιων & Μεταχειρισμένων Οχημάτων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 604 Δ, 167 77 Ελληνικό
Τηλ.: +302109624362, +302109933380, Fax: +302109634466
E-mail: mastoras@acci.gr, Website: www.mastoras-motors.gr
 
 
Χρήσιμα