IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Σιγκαπούρης: Η νύχτα των μεγάλων αποκαλύψεων


Ο Lewis Hamilton πήρε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, αφού ο ομόσταυλός του Rosberg με πρόβλημα στη δική του Mercedes, ξεκίνησε από τα pits και εγκατέλειψε στον 14 γύρο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes, Lewis Hamilton, μπορεί να κέρδισε με 13,5’’ διαφορά, όμως αγωνίστηκε σκληρά για το αποτέλεσμα αυτό,  μετά από μια έξοδο διαρκείας του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο «αναστάτωσε» την στρατηγική του. Πιο πίσω, ο Sebastian Vettel με την Red Bull, κράτησε μακριά τον ομόσταυλό του Daniel Ricciardo για τη 2η θέση, με τον Fernando Alonso της Ferrari επίσης χαμένο από το αυτοκίνητο ασφαλείας, που ενώ είχε προοπτικές να πάρει το λιγότερο μία θέση στο βάθρο [να σημειωθεί ότι βρέθηκε 3,8’’ πίσω από τον πρωτοπόρο του αγώνα εκείνη την στιγμή, Lewis Hamilton], περιορίστηκε τελικά στην 4η θέση.
 
Ο Rosberg θα μπορούσε να παρακολουθήσει μόνο από τα pits της Mercedes τον αγώνα, καθώς ο Hamilton πέρασε 1ος τη γραμμή του τερματισμού και σκόραρε μία νίκη που του έδωσε προβάδισμα 3 βαθμούς στο πρωτάθλημα -η πρώτη φορά που οδηγεί την κούρσα του τίτλου από το Ισπανικό Grand Prix. Ο Rosberg αντιμετώπισε μια ηλεκτρική βλάβη στη σχάρα της εκκίνησης, που απέτυχε να την αποφύγει στο γύρο προθέρμανσης κι έτσι, έπρεπε να ξεκινήσει από το pit lane. Μετά από έναν υποτονικό ρυθμό στον ξεκίνημα του δικού του αγώνα, μπήκε στα pits για να αλλάξει το τιμόνι στον 14ο γύρο, αλλά δεν ήταν σε θέση να λειτουργήσει τον συμπλέκτη του μονοθέσιού του για να επιλέξει μία σχέση στο κιβώτιο και τελικά επιλέξετε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
 
Ως αποτέλεσμα των ζητημάτων του Rosberg, που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά μόλις πήρε το αυτοκίνητο στο pit της ομάδας του [Mercedes], ο Hamilton είχε μια κενή θέση δίπλα του στη σχάρα εκκίνησης και δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει το προβάδισμα στην 1η στροφή. Πίσω του, ο Alonso έκανε υπέρβαση στην 1η στροφή, τη στιγμή που προσπάθησε να περάσει και τα δύο μονοθέσια της Red Bull από την εξωτερική πλευρά, που σήμαινε ότι έπρεπε να παραχωρήσει τη 2η θέση στον Vettel αργότερα μέσα στον τρέχοντα γύρο. Ο Hamilton σύντομα έχτισε ένα άνετο προβάδισμα έναντι του Vettel, με το 1ο του pit stop πολύ νωρίς, μόλις στον 8ο γύρο.
 
Ο Alonso άρχισε να πιέζει τον Vettel και πήρε τελικά την 2η θέση μετά το 2ο pit-stop. Ωστόσο, τόσο ο Alonso όσο και ο Hamilton, επέλεξαν ένα 3ο σετ των πολύ μαλακών ελαστικών, ενώ οι Red Bull επέλεξαν τη μαλακή γόμα. Τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν μια σοφή απόφαση από τους πρωταθλητές, καθώς μια σύγκρουση μεταξύ του Sergio Perez και του Adrian Sutil λίγους γύρους αργότερα, οδήγησε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην είσοδό του στην πίστα. Είναι υποχρεωτικό για τους οδηγούς να χρησιμοποιούν και όλες τις επιλεγμένες για τον αγώνα γόμες στη διάρκεια αυτού, έτσι οι Hamilton και Alonso είχε ακόμη ένα pit stop τουλάχιστον, ενώ οι Red Bull ήταν σε θέση να πάνε έτσι μέχρι το τέλος του αγώνα.
 
 
Η Ferrari οδηγήθηκε στο επιπλέον pit-stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και για τους δύο οδηγούς της, στην περίπτωση του Alonso μάλιστα, μόλις 7 γύρους μετά το 2ο προσωπικό του pit stop. Ο Hamilton, ωστόσο, προτίμησε να μείνει στην πίστα, γνωρίζοντας ότι το πλεονέκτημα του ρυθμού του θα του επιτρέψει να δημιουργήσει ένα προβάδισμα, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε και θα του επέτρεπε να σταματήσει αργότερα. Μόλις 5 γύρους μετά από την επανέναρξη της αγωνιστικής δράσης είχε ανακάμψει. Είχε 11,5’’ προβάδισμα και 7 γύρους αργότερα ήταν άνετα πάνω από 25’’ μπροστά από τον 2ο. Στον 51ο γύρο τα ελαστικά του έπαψαν να του δίνουν πλεονέκτημα κι άρχισε να χάνει χρόνο από τον 2ο Vettel, αναγκάζοντάς τον να μπει στα pits. Το πλήρωμα της ομάδας του -με χρόνο στάθμευσης μόλις 2,9’’- έβγαλε τον Βρετανό στην πίστα πίσω από τον Vettel, αλλά μέσα σε 2 γύρους ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσει τα φρέσκα ελαστικά του και το σύστημα DRS για να τον περάσει από την εσωτερική στην υψηλής ταχύτητας 6η στροφή. Από εκείνο το σημείο και μετά, μόνο ένα θέμα αξιοπιστίας θα μπορούσε να σταματήσει τον Hamilton.
 
Πίσω από τον πρωτοπόρο, Vettel, Ricciardo και Alonso έδιναν μάχη, αλλά παρά το πρόβλημα μπαταρίας στο μονοθέσιο του Ricciardo και τα φθαρμένα ελαστικά και στις δύο Red Bull, η Ferrari δεν μπορούσε να βρει τρόπο να περάσει, παρά το γεγονός ότι είχε έρθει πολύ κοντά τους. Ο Felipe Massa πήρε την 5η θέση για λογαριασμό της Williams, αλλά ο άλλος πιλότος της ομάδας, ο Valtteri Bottas, αγωνίστηκε με τα ελαστικά του στους τελευταίους 2 γύρους και υποχώρησε υπό την πίεση των αντιπάλων του. Ο πιο κερδισμένος ήταν ο Jean-Eric Vergne, που έκανε μια εκπληκτική προσπέραση στον Kimi Raikkonen, ενώ η Ferrari ήταν στοιβαγμένη πίσω από την Williams του Bottas. Ο Vergne στη συνέχεια πέρασε και τον Φιλανδό οδηγό της Williams, καθώς έλαβε μια πανάξια 6η θέση για την Toro Rosso.
 
Ο Sergio Perez πήρε επίσης πλεονέκτημα έναντι του Bottas, καθώς η Williams «έπαιρνε» όλο και περισσότερο προς το πλάι -προς το τέλος του γύρου- και ο Μεξικάνος ήταν σε θέση να κινηθεί προς την 7η θέση, μπροστά από τον Raikkonen στην 8η. Οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen επίσης βρήκαν τρόπο να περάσουν τον Bottas στον τελευταίο γύρο, για να πάρουν τις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις, την 9η και την 10η. Μετά τον νυχτερινό αγώνα στην Σιγκαπούρη, ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος είναι το GP της Ιαπωνίας, στη φημισμένη πίστα Suzuka, την Κυριακή 5 Οκτωβρίου (2014), με άλλα 4 GP να απομένουν μετά, για το πέσιμο της αυλαίας στη σεζόν του 2014.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 2.00’04’’795, 2. Sebastian Vettel (Red Bull) +13’’534, 3. Daniel Ricciardo (Red Bull) +14’’273, 4. Fernando Alonso (Ferrari) +15’’389, 5. Felipe Massa (Williams) +42’’161, 6. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +56’’801, 7. Sergio Perez (Force India) +59’’038, 8. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’00’’641, 9. Nico Hulkenberg (Force India) +1’01’’661, 10. Kevin Magnussen (McLaren) +1’02’’230.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 241, 2. Rosberg 238, 3. Ricciardo 181, 4. Alonso 133, 5. Vettel 124, 6. Bottas 122, 7. Button 72, 8. Hulkenberg 72, 9. Massa 65, 10. Perez 45, 11. Raikkonen 45, 12. Magnussen 39, 13. Vergne 19, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 479, 2. Red Bull 305, 3. Williams 187, 4. Ferrari 178, 5. Force India 117, 6. McLaren 111, 7. Toro Rosso 27, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Ύποπτα σενάρια ή παιχνίδια της τύχης;
Σε έναν «βαθιά σκεπτόμενο» φίλο της Formula 1, το σενάριο του αγώνα στην Σιγκαπούρη φαντάζει περισσότερο ως ένα καλοσχεδιασμένο «κινηματογραφικό» έργο και λιγότερο ως ένα απρόβλεπτο γεγονός που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα. Ο 2ος στις επίσημες κατατακτήριες δοκιμές Rosberg, με πλεονέκτημα 22 βαθμών από τον ομόσταυλό του Hamilton, αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα από την εκκίνηση του γύρου προθέρμανσης και δεν μπορεί να εκκινήσει, με αποτέλεσμα να ξεκινάει τελικά τελευταίος μέσα από τα pits. Και μέχρι εδώ, άντε να το δεχθούμε το «έργο». Αλλά να μην μπορεί να περάσει τους ουραγούς και να εγκαταλείπει τον αγώνα, την ίδια στιγμή που ο Hamilton «πετούσε» προς τη νίκη χωρίς αντίπαλο, αυτό φαντάζει και λίγο «σκηνοθετημένο», αφού, όποτε αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα ο Βρετανός και ξεκινούσε από τον «πάτο», έφτανε στην κορυφή και «χτυπούσε» στα ίσια τη νίκη.
 
Εμένα όλα αυτά δεν μου φαίνονται και τόσο φυσιολογικά. Κάποιο λάκκο έχει η... «φάβα», που ίσως να μην τον ανακαλύψουμε ποτέ. Το μόνο σίγουρο πλέον, είναι ότι οι πιλότοι της Mercedes θα αναλωθούν σ’ έναν «πόλεμο δίχως αύριο» στα εναπομείναντα GP, καθώς ο Hamilton «καβάλησε» τον Rosberg και τώρα είναι ο Γερμανός που κυνηγάει τον Βρετανό, σε μία μοναδική ευκαιρία για τον γιο του παλαίμαχου της F1, Keke Rosberg, να στεφτεί κι αυτός πρωταθλητής της F1. Το τι ακριβώς θα ακολουθήσει στα 5 τελευταία GP δε λέγεται, καθώς -πιστεύω- και οι δύο θα τα δώσουν όλα για όλα. Κι αν δεν βάλουν «δάκτυλο» μέσα από την ομάδα, τότε -σίγουρα- θα δούμε ένα συναρπαστικό φινάλε. Από την άλλη, μην το ξεχάσω, ο Alonso και η Ferrari έδειξαν ότι μπορούσαν εδώ να κάνουν την έκπληξη, καθώς το πολύπλοκο κουβάρι της στρατηγικής των ομάδων και το αυτοκίνητο ασφαλείας, έφεραν τον Ισπανό για μία στιγμή 3,8’’ πίσω από τον πρωτοπόρο του αγώνα, Hamilton. Η συνέχεια μπορεί να μην ήταν η ιδανική για τους «κόκκινους», έδειξαν όμως ότι συνεχώς καραδοκούν. Και στην πρώτη ευκαιρία, θα «χτυπήσουν»!..
 
 
Αλέξανδρος Μοζ: Της νύχτας τα καμώματα...
Έπρεπε «να του έρθει» η εγκατάλειψη [(;)ή «να του φέρουν» στο πιάτο(;...) την εγκατάλειψη] του Nico Rosberg, για να πάρει την 1η θέση στον σημερινό αγώνα και την -προς το παρόν- 1η θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, ο Lewis Hamilton. Επιτέλους και μία παρουσία αξιώσεων, είδαμε από την Ferrari, μετά από μία σειρά συγκυριακών γεγονότων, αρχής γενομένης της [επί τέλους] αποπομπής του «παρωχημένου» Luca Di Montezemolo, αποκλειστικά υπευθύνου της έως τώρα κατρακύλας της Ιταλικής ομάδας. Επίσης, ως προς τα του αγώνα, είχαμε μία πίστα που ταιριάζει -πρωτευόντως- στις φετινές αδυναμίες και -δευτερευόντως- στις φετινές αρετές των κόκκινων μονοθέσιων, συνδυασμένη με δύο οδηγούς οι οποίοι είναι μάστορες σε «κλειστές» πίστες.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι «κόκκινοι ταύροι» έδειξαν ότι είναι οι μόνοι που μπορούν να αντιμετωπίσουν με αξιώσεις τα Γερμανικά «ασημί βέλη», εξ ου και το 2-3 που έκαναν στην πίστα του Ασιατικού λιμένα. Διόλου απαρατήρητο δεν θα πρέπει να περάσει το προσπέρασμα της McLaren από την Force India, στην βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών! Υπενθυμίζουμε το ότι το επόμενο, 15ο φετινό Grand Prix της Formula-1, θα διεξαχθεί στη Suzuka της Ιαπωνίας, το 3ήμερο 3-5 Οκτωβρίου. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα αρχίσουν 8 το πρωί [ώρα Ελλάδος] του Σαββάτου [4/10] και ο αγώνας 9 το πρωί [ώρα Ελλάδος] της Κυριακής [5/10].
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 22/09/2014, 01:19 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Η ώρα της σαμπάνιας για Hamilton και Vettel
Η ώρα της σαμπάνιας για Hamilton και Vettel
Fernando Alonso - Ferrari
Fernando Alonso - Ferrari
Προσομοίωση με άνθη της Ferrari του Alonso
Προσομοίωση με άνθη της Ferrari του Alonso
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Εντυπωσιακό πλάνο από ψηλά της πίστας της Σιγκαπούρης
Εντυπωσιακό πλάνο από ψηλά της πίστας της Σιγκαπούρης

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜ. ΜΕΛΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Ιαπωνικά-Ευρωπαϊκά) Επιβατικών Φορτηγών Αγροτικών
Λεωφ. Μαραθώνος 34, 153 43 Γέρακας (Γέφυρα Σταυρού)
Τηλ.: +302106612556, +302109221246, Fax: +302106613640
Website: www.used-carparts.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
 
Χρήσιμα