IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ιαπωνίας: Ο υδάτινος κόσμος των... σαμουράι!


Ο Lewis Hamilton κέρδισε το σύντομο σε γύρους αλλά μεγάλης χρονικής διάρκειας Ιαπωνικό Grand Prix λόγω καιρού, το οποίο έληξε με μια κόκκινη σημαία, όταν οι Adrian Sutil και Jules Bianchi είχαν ατύχημα στην ίδια στροφή στον αγώνα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο αγώνας ξεκίνησε υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, σπάνιο δεδομένο για την F1, που συμβαίνει κυρίως -αν όχι αποκλειστικά- σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες και μετά από μια σύντομη κόκκινη σημαία κατά τη διάρκεια της χειρότερης των συνθηκών, άρχισε και πάλι στον 9ο γύρο. Ο Nico Rosberg, που είχε πάρει την pole position από τις «στεγνές» κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου [4 Οκτωβρίου 2014], οδήγησε την κούρσα, μέχρι τη στιγμή που ο Lewis Hamilton πήρε την απόφαση να εξαπολύσει την επίθεσή του και να προβεί σε μια γενναία προσπέραση στην 1η στροφή στον 29ο γύρο, το οποίο θα μπορούσε να αποδειχθεί κρίσιμης σημασίας για το πρωτάθλημα. Ο Rosberg τερμάτισε 2ος μπροστά από τους ισχυρούς στα τελευταία GP, Sebastian Vettel (3ος) και ο Daniel Ricciardo (4ος).
 
Η καθυστέρηση στην επανεκκίνηση του αγώνα, μετά την αρχική κόκκινη σημαία, είχε ως αποτέλεσμα να τραβήξει αρκετά τη χρονική διάρκεια του αγώνα, κι απ’ ότι φαινόταν, δεν θα προλάβαιναν τα μονοθέσια να συμπληρώσουν τους 53 γύρους του αγώνα σε λιγότερο των 2 ωρών, για 2η συνεχόμενη φορά στη σεζόν του 2014, μετά τον νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης. Ωστόσο, καθώς η βροχή εντάθηκε στους τελευταίους γύρους του αγώνα, ο Adrian Sutil έχασε το πίσω μέρος της δική τους Sauber του στην στροφή 7 και πλαγιολισθαίνοντας χτύπησε στα προστατευτικά εμπόδια στο εξωτερικό μέρος της πίστας. Διπλές κίτρινες σημαίες κυμάτιζαν στην προηγούμενη γωνία για να προειδοποιήσει τους οδηγούς, αλλά ο Bianchi πήγε με τον ίδιο περίπου τρόπο στο ίδιο σημείο έναν γύρο μετά, αν και δεν είχε ενημερωθεί για το γεγονός.
 
Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα στον 42ο γύρο, και μαζί με το αυτοκίνητο που συνοδεύει το ιατρικό επιτελείο του αγώνα, έσπευσαν να αναλάβουν τον Bianchi, μετά την ενημέρωση του τραυματισμού του που πήραν από τους κριτές που βρίσκονταν στο σημείο, λόγω και του περιστατικού του Sutil για το οποίο είχαν αναλάβει δράση. Ο Bianchi ήταν αναίσθητος τη στιγμή εκείνη και μεταφέρθηκε στο τοπικό νοσοκομείο με ασθενοφόρο. Οι κριτές, μετά κι από αυτήν την εξέλιξη, έθεσαν τον αγώνα σε καθεστώς κόκκινης σημαίας και τερματίστηκε μετά από 44 γύρους. Τα πανηγύρια για τους νικητές ήταν υποτονικά στη συνέχεια, χωρίς τον καθιερωμένο ψεκασμό με σαμπάνιες στο βάθρο.
 
Μετά την πρώτη επανεκκίνηση, ο Jenson Button επέλεξε ενδιάμεσα ελαστικά, μία κίνηση που ανέβασε τον πιλότο της McLaren στην 3η θέση. Ενώ οι δύο Mercedes φαίνονταν αχτύπητες μπροστά, υπήρχαν πραγματικές μάχες για όλες τις θέσεις πίσω τους. Οι Williams των Valtteri Bottas και Felipe Massa πήγαιναν πιο αργά στη βροχή και οι Red Bull των Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo τους πέρασαν διαδοχικά, οι οποίοι στη συνέχεια πλησίασαν και επιτέθηκαν στον Βρετανό πιλότο της McLaren για την διεκδίκηση της 3ης θέσης. Στα pit stops ο Vettel κατάφερε να περάσει τον Button, πριν ο Ricciardo χρησιμοποιήσει τα φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά του αργότερα για να κερδίσει την 4η θέση λίγο πριν τον 42ο γύρο, που έγινε το ατύχημα στην στροφή 7. Η FIA επιβεβαίωσε λίγο αργότερα ότι ο Bianchi είχε διακομιστεί στο νοσοκομείο και ήταν αναίσθητος.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.51’43’’021, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +9’’180, 3. Sebastian Vettel (Red Bull) +29’’122, 4. Daniel Ricciardo (Red Bull) +38’’818, 5. Jenson Button (McLaren) +1’07’’550, 6. Valtteri Bottas (Williams) +1’53’’773, 7. Felipe Massa (Williams) +1’55’’126, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1’55’’948, 9. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +2’07’’638, 10. Sergio Perez (Force India) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 266, 2. Rosberg 256, 3. Ricciardo 193, 4. Vettel 139, 5. Alonso 133, 6. Bottas 130, 7. Button 82, 8. Hulkenberg 76, 9. Massa 71, 10. Perez 46, 11. Raikkonen 45, 12. Magnussen 39, 13. Vergne 21, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16 Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 522, 2. Red Bull 332, 3. Williams 201, 4. Ferrari 178, 5. Force India 122, 6. McLaren 121, 7. Toro Rosso 29, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Αποφάσεις υψηλού ρίσκου από τους διοργανωτές
Το ατύχημα του Bianchi, με την εξέλιξη που είχε, επισκίασε τον αγώνα, που θα μπορούσε να είχε διακοπεί μερικούς γύρους πριν, ή να είχε αλλάξει ο ώρα διεξαγωγής τους τόσο, ώστε να αποφευχθεί η επιδείνωση των καιρικών συνθηκών στους τελευταίους γύρους. Το γεγονός αυτό όμως, θα «χάλαγε» τα ωράρια της τηλεοπτικής -δορυφορικής- μετάδοσης του αγώνα. Μπροστά στα λεφτά, λοιπόν, οι διοργανωτές δεν πήραν μία απόφαση υψηλού ρίσκου από οικονομικής πλευράς, αλλά μία απόφαση υψηλού ρίσκου για την σωματική ακεραιότητα των πιλότων, πράγμα τραγικό. Με την ανθρώπινη ζωή δεν πρέπει, ούτε καν να σκεφτείς να παίξεις. Με τον αγώνα σε κορύφωση και μόλις λίγους γύρους πριν το τέλος -λιγότερους και λόγω ωραρίου- παρά την δυνάμωση της βροχής οι οδηγοί δεν θα είχαν τόσο πολύ το μυαλό τους στη βροχή, αλλά στη διεκδίκηση της καλύτερης δυνατής θέσης στην τελική κατάταξη. Ο Massa είχε δίκιο που φώναζε να διακοπεί ο αγώνας έγκαιρα. Θέλω να πιστεύω ότι στο μέλλον δεν θα κληθεί κανείς διοργανωτής να βρεθεί αντιμέτωπος με τέτοιου είδους ρίσκα. Και φυσικά, κλείνω με την ευχή για ταχεία ανάρρωση στον άτυχο Jules Bianchi.
 
 
Αλέξανδρος Μοζ: Ένας αγώνας που έγινε, αλλά, που -λόγω καιρού- δεν έγινε...
Πιο πολύ με αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος Power Boat, παρά με αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος F1 έμοιαζε αυτός στη Suzuka της Ιαπωνίας. Όλα «πνίγηκαν» στο νερό! Στους παλιούς, μετά κι από το δυσάρεστο -λόγω της σοβαρότητός του- συμβάν με τον οδηγό της Marussia, Jules Bianchi, όλο αυτό το σκηνικό θα ήγειρε μνήμες από τον παρόμοιο -και τότε πολύ δυσάρεστο στην κατάληξή του, ειδικά για τον Niki Lauda- αγώνα στο παλαιό Nürburgring, το 1976.
 
Πάντως, τα «θεματικά γεγονότα» που επισκίασαν την καθαρά αγωνιστική δράση [ο θεός να την κάνει δράση και δη αγωνιστική, (εκτός κι αν ο «αγώνας επιβίωσης» των πιλότων των μονοθέσιων για να μείνουν σώοι κι αβλαβείς υπολογίζεται ως στοιχείο του εν λόγω πρωταθλήματος...)] -κατά διαδοχική σειρά- ήταν αρχικώς η μεταγραφική σεναριολογία, με πρωταγωνιστές τους Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Daniil Kvyat και Carlos Sainz Jr., που όπως διαφαίνεται, ο Sebastian Vettel από την επόμενη σεζόν θα αντικαταστήσει στην Ferrari τον Fernando Alonso, κι αυτός με την σειρά του φέρεται να μετακινείται στη McLaren-Honda, ενώ την θέση του πρώην πρωταθλητή στη Red Bull προβλέπεται να κληθεί να καλύψει ο πολλά υποσχόμενος Daniil Kvyat, ο οποίος αναμένεται να αντικατασταθεί στην Toro Rosso από τον Carlos Sainz Jr.
 
 
Εν συνεχεία, ήταν οι πολύ έντονες «αντιαθλητικές» καιρικές συνθήκες και ακολούθως, η δυσάρεστη συνέπεια -λόγω του ότι δεν εξεδόθη «απαγορευτικό αγωνιστικού απόπλου»(!..)- το -παρ’ ολίγον τραγικής κατάληξης- συμβάν με τον οδηγό της Marussia, Jules Bianchi! Κι εν κατακλείδι, το ότι ο αγώνας έγινε με 4 διακοπές [υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας(!)] την τριπλή(!) παρουσία του Safety Car [την πρώτη αντί της εκκίνησης(!), την δεύτερη όταν ο αγώνας εκκίνησε εκ νέου υπό την «προστασία» του οχήματος ασφαλείας και την τρίτη, όταν αφ’ ενός μεν το μονοθέσιο του Sutil προσέκρουσε στις προστατευτικά κιγκλιδώματα, κι όταν αφ’ ετέρου δε, στο ίδιο -χρονικά- σημείο χτύπησε και ο Bianchi (ο οποίος μεταφέρθηκε αναίσθητος στο ιατρικό κέντρο της πίστας), οπότε τότε -8 γύρους πριν από τον κανονικό τερματισμό- ο αγώνας διακόπηκε οριστικώς κι αμετακλήτως]!

Στην αμιγώς αγωνιστική δράση, το πρώτο χαρακτηριστικό «σκιώδες» γεγονός ήταν η για άλλη μία «όλως περιέργως» αρνητική συγκυρία της ελλιπούς λειτουργίας του μονοθέσιου του Rosberg, συνεπεία της οποίας ήταν -ω του θαύματος- τελικώς να ωφεληθεί ο Βρετανός ομόσταυλός του, με αποτέλεσμα να πάρει τη νίκη, αλλά και να αυξήσει σε 10 τους βαθμούς της διαφοράς του! Το δεύτερο χαρακτηριστικό «σκιώδες» γεγονός, ήταν η «ως δια μαγείας» [δεύτερη στη σειρά(!)] «απόσυρση» του κόκκινου μονοθέσιου του [αποχωρούντος(;...) ή ωθούμενου προς τη έξοδο (ως «αποδιοπομπαίου τράγου», προκειμένου έτσι να καλύψουν κάποιοι τα τραγικά τους λάθη και την τεράστια ανικανότητά τους;)] Ισπανού! Μ’ αυτά και μ’ αυτά, φτάνουμε στον επόμενο αγώνα που είναι -για πρώτη φορά στην ιστορία της F1- στο Sochi της Ρωσίας, το Σαββατοκύριακο 11-12 Οκτωβρίου (2014).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 06/10/2014, 02:04 πμ.)


Εκκίνηση με βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας
Εκκίνηση με βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας
Το βάθρο των νικητών στη Suzuka
Το βάθρο των νικητών στη Suzuka
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Sebastian Vettel - Red Bull
Sebastian Vettel - Red Bull
Το σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi (Marussia)
Το σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi (Marussia)

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΙΟΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ιερά Οδός 176, 122 42 Αιγάλεω Αττικής
Τηλ.: +302103428671, Fax: +302103421286
E-mail: audiinfo@filippaios.gr, Website: www.filippaios.gr

 

 
Χρήσιμα