IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Μεσαία και μαλακή γόμα για το GP της F1 στο Austin των ΗΠΑ


Το GP των ΗΠΑ στο Τέξας είναι ένα από τα νεότερα στο ημερολόγιο της Φόρμουλα 1, που εγκαινιάστηκε μόλις το 2012. Οι μεσαία και μαλακή γόμες έχουν προταθεί εδώ για πρώτη φορά, με τη σκληρή και την μέση γόμα που είχε επιλεγεί για τα τελευταία 2 χρόνια. Αυτή η ευέλικτη επιλογή ελαστικών για το 2014 έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσουν οι ομάδες τις ποικίλες απαιτήσεις της πίστας, που λαμβάνουν χώρα σε 3 μεγάλες ευθείες, αλλά και μια σειρά από πιο τεχνικές στροφές. Αφορούν την 1η στροφή -μια σταθερή φουρκέτα που δίνει αφθονία ενέργειας μέσω των ελαστικών- καθώς κι άλλες αλλαγές γρήγορες στροφές, που θυμίζουν το Silverstone ή την Suzuka.
 
Με 20 στροφές κι εντυπωσιακές διαφορές στο υψόμετρο, η πίστα του Austin [Ώστιν] είναι ένας πολυάσχολος γύρος με κάποιες μοναδικές προκλήσεις, όπως μια ανηφορική περιοχή πέδησης μετά την εκκίνηση, που καθιστά δύσκολο να βρει κανείς το σωστό σημείο φρεναρίσματος. Πρόκειται για μία συναρπαστική πίστα που και οδηγοί και θεατές απολαμβάνουν πάρα πολύ τον αγώνα. Το GP των ΗΠΑ σηματοδοτεί επίσης την έναρξη της τελικής σειράς αγώνων της σεζόν, ο ένας μετά τον άλλον, με τις ομάδες στη συνέχεια να πηγαίνουν μία εβδομάδα μετά στο Interlagos [Ιντερλάγος] της Βραζιλίας, όπου τα ίδια ελαστικά (μέση και μαλακή γόμα) έχουν επιλεγεί.
 
«Όπως στην περίπτωση κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Αμερική είναι μια αγορά-κλειδί για την Pirelli. Έτσι, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πηγαίνουμε πίσω στο Austin, που είναι μια μεγάλη πόλη για να περνάς το χρόνο σου, καθώς κι ένα φανταστικό μέρος για αγώνες», λέει ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Με την επιφάνεια της πίστας πλέον στα 3 έτη, έχει γίνει πιο ώριμη και θα πρέπει θεωρητικά να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Τα μεσαία και μαλακά ελαστικά αναμένεται να μας βάλουν σε τροχιά για έναν αγώνα με 2 pit stops, αν και θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε τα προβαλλόμενα δεδομένα μας μετά τις ελεύθερες δοκιμές», συνεχίζει να σχολιάζει ο κ. Hembery.
 
«Πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες. Ακόμα κι αν ο αγώνας λαμβάνει χώρα τον Νοέμβριο, ζεστές αλλά μεταβλητές συνθήκες είναι ακόμα πιθανές, οπότε η θερμική αποικοδόμηση θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Πόσο μάλλον οι επιρροές φθοράς και η συνολική υποβάθμιση με τη νέα γενιά μονοθέσιων το τρέχον έτος [2014] -κι ως εκ τούτου η στρατηγική- είναι κάτι που θα το διαπιστώσουμε μόνον όταν θα βρεθούμε εκεί. Και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, η στρατηγική νίκης έχει πάντα ένα pit stop, επειδή ο αγώνας έρχεται σχετικά αργά στη σεζόν, οπότε οι περισσότερες ομάδες έχουν αναπτύξει μια καλή κατανόηση για το πώς να πάρουν τα μέγιστα από τα ελαστικά», είπε.
 
«Το Austin είναι πάνω απ’ όλα ένα πραγματικά συναρπαστικό GP για τους οδηγούς. Υπάρχουν καλές πιθανότητες για να επιτεθείς και να προσπεράσεις στο φρενάρισμα για την 1η στροφή, καθώς επίσης και μέσω των διαδοχικών στροφών όπου είναι δυνατόν ένας αριθμός διαφορετικών γραμμών». Λέει ο σύμβουλος της Pirelli και πρώην πιλότος της F1, Jean Alesi. «Πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις κανονικά εξασφαλίζουν ένα καλό GP. Αυτή η πίστα δεν είναι βαρετή. Η διακύμανση της θερμοκρασίας είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας. Τα τελευταία 2 χρόνια είχε κρύο το πρωί, αλλά ζέστη στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό κάνει τα ελαστικά να τρώγονται στο δεξί παράθυρο λειτουργίας, μία πρόσθετη πρόκληση για τους οδηγούς και τις ομάδες στην Αμερική», συμπλήρωσε.
 
Οι 3 μεγάλες ευθείες τείνουν να κρυώνουν τα ελαστικά των μονοθέσιων, καθιστώντας τις περιοχές πέδησης κρίσιμες, καθώς η θερμοκρασία των ελαστικών θα έχει πέσει ελαφρώς. Αυτό στη συνέχεια επηρεάζει την είσοδο στις γρήγορες στροφές, καθώς η γόμα έχει να επαναφέρει τη θερμοκρασία πολύ γρήγορα. Το μέσο ελαστικό είναι μία γόμα χαμηλού εύρους λειτουργίας, ικανό να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σ’ ένα ευρύ φάσμα χαμηλών θερμοκρασιών. Το μαλακό ελαστικό, αντιθέτως, είναι μια γόμα υψηλού εύρους λειτουργίας, κατάλληλο για υψηλές θερμοκρασίες. Υπήρξε ένα εξαιρετικά μεταβλητό φάσμα θερμοκρασίας στην πίστα σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο GP των ΗΠΑ το 2014, 18-37 βαθμών Κελσίου.

Ο συνδυασμός ευθείες/στροφές απαιτεί ένα συμβιβασμό όσον αφορά την αεροδυναμική πίεση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά. Όπως η παρατεταμένη 1η στροφή και οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης στο πρώτο μέρος του γύρου, η 11η στροφή θέτει επίσης μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά. Ο οδηγός αρχίζει να φρενάρει καθώς το μονοθέσιο στρίβει, δημιουργώντας μια άνιση κατανομή των δυνάμεων στο ελαστικό. Η στρατηγική νίκης το 2013 ήταν ένα pit stop. Ο Sebastian Vettel με την Red Bull ξεκίνησε με την μεσαία γόμα και στη συνέχεια μπήκε στα pits για τα σκληρά ελαστικά στον 27ο γύρο. Οι 12 πρώτοι στον τερματισμό είχαν κάνει όλοι τους μόνον ένα pit stop.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/10/2014, 01:18 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Σολωμού 6 (Μπουρνάζι), 121 33 Περιστέρι Αττικής
Τηλ.: +302105769253, Fax: +302105769999
E-mail: alexandris.xr@hotmail.com, Website: www.toyotaalexandris.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα