IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Απόστολος Πετιμεζάς - Πρόεδρος ΣΕΕΑΕ: Με πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης
 
Με αφορμή τις τελευταίες αλλαγές στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας, εξασφαλίσαμε μία αποκλειστική συνέντευξη του νέου Προέδρου, κ. Πετιμεζά.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Με πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης. Κάπως έτσι οραματίζεται το μέλλον των εμπόρων αυτοκινήτων, απέναντι στους επίσημους εισαγωγείς των κατασκευαστών (ΣΕΑΑ). Έχοντας θητεύσει ως Πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ και στο μακρινό παρελθόν, ο κ. Απόστολος Πετιμεζάς, από τους λίγους με τόσο μεγάλη εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου, μας παραχώρησε την Τρίτη 23 Ιουλίου μία αποκλειστική συνέντευξη, για θέματα που αφορούν άμεσα ή έμμεσα στον κλάδο των επιχειρήσεων εμπορίας αυτοκινήτων και για τα οποία ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αποφασισμένο να παλέψει.
Κατ’ αρχήν, θέλουμε να μας πείτε πόσα χρόνια ασχολείστε επαγγελματικά με το χώρου του αυτοκινήτου, πότε ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα εδώ, με ποια μορφή και πώς ήταν οι συνθήκες τότε;
Από το 1969, σχεδόν 40 χρόνια, ως έμπορος αυτοκινήτων. Σκεφθείτε ότι τότε, η λεωφ. Συγγρού ήταν ο μόνος «αυτοκινητόδρομος». Το πρώτο κατάστημα πώλησης αυτοκινήτων εκτός Συγγρού, ήταν δικό μου τόλμημα, στην Π. Ράλλη, στη Νίκαια. Ορισμένοι συνάδελφοι μάλιστα, με χαρακτήρισαν τότε τρελό! Θυμάμαι ότι τότε δεν επιτρέπονταν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η παράδοση των καινούριων απαιτούσε τουλάχιστο 6 μήνες, ανεξάρτητα τη μάρκα ή τον τύπο του μοντέλου. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες τότε. Ο πελάτης, πρέπει να είχε εξασφαλίσει το 100% του κόστους του αυτοκινήτου πριν επισκεφθεί κάποιον έμπορο, σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή.
Έχοντας μία πορεία πολλών ετών στο χώρο του αυτοκινήτου, πόσο διαφορετική πιστεύετε πως είναι η κατάσταση σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν;
Ανακαλώντας από τη μνήμη μου τις συνθήκες της αγοράς της δεκαετίας του ’80 και κάνοντας τη σύγκριση με τις σημερινές, γεγονός είναι ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Από το ιδιαίτερο περιβάλλον της δεκαετίας του ’80, με τις κρατικές παρεμβάσεις, την ιδιαίτερα υψηλή φορολογία των αυτοκινήτων και την απαγόρευση της χρηματοδότησης, παράγοντες που δημιούργησαν άναρχη και ανοργάνωτη αγορά, περάσαμε στη δεκαετία του ’90, που με συγκεκριμένα κίνητρα δόθηκε το έναυσμα για την οργάνωση της αγοράς. Φτάνοντας στο σήμερα, που οι επενδύσεις για ποιοτική παροχή υπηρεσιών στους καταναλωτές είναι πολύ υψηλές από τους εμπόρους αυτοκινήτων. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η πορεία είναι και διαφορετική και εντυπωσιακή.
Είστε ικανοποιημένος από την εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου σήμερα κι αν όχι, τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να αλλάξει;
Δεν είμαι από τους ανθρώπους που βλέπουν το ποτήρι μισοάδειο. Θέλω να το βλέπω μισογεμάτο. Βέβαια είμαι ικανοποιημένος από τον τζίρο της αγοράς του καινούριου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, αυτό όμως είναι ένα ποσοτικό κριτήριο. Υπάρχουν και τα ποιοτικά κριτήρια όμως κι εκεί υπάρχει υστέρηση. Τομείς όπως η προστασία του επαγγέλματος, το φορολογικό περιβάλλον στο οποίο εμπορευόμαστε, η υιοθέτηση σύγχρονων διαδικασιών και μεθόδων διακίνησης των εμπορευμάτων, συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, σταθερό δασμολογικό περιβάλλον, είναι θέματα τα οποία πρέπει να βελτιωθούν και να προσαρμοστούν στις επενδύσεις των συναδέλφων, για καλύτερη επιχειρηματική απόδοση, που θα ανταποκρίνεται στον τζίρο της αγοράς.
 
 
Ο Σύνδεσμός σας, έχει κάνει αρκετές προσπάθειες στο παρελθόν για να πείσει τις εκάστοτε κυβερνήσεις να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους όσον αφορά την έμμεση φορολογία των αυτοκινήτων, που κρίνεται παράνομη από την Ε.Ε., καθώς και τους περιορισμούς στην πετρελαιοκίνηση. Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές εδώ στο προσεχές μέλλον, κι αν ναι, πότε υπολογίζετε ότι θα γίνουν και σε τι βαθμό;
Πρέπει να υπάρξουν άμεσα. Χρόνια τώρα προσπαθούμε σ’ αυτή την κατεύθυνση για τον εναρμονισμό της αγοράς μας με την Ε.Ε. Θα συμφωνείτε ελπίζω μαζί μου ότι ο χώρος μας είναι ο μόνος για τον οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση για εκσυγχρονισμό. Να σταματήσει η πολιτεία να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για φοροεισπρακτικούς λόγους και να δώσει την ευκαιρία στον Έλληνα πολίτη να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του και μέσω του αυτοκινήτου, με τη δυνατότητα της αγοράς ποιοτικότερων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας για άμεσες αλλαγές και επιδιώκουμε την όσο το δυνατό νωρίτερα εξομάλυνση και εναρμόνιση της φορολογίας αλλά με ήπιο τρόπο, που θα δώσει την ευκαιρία προσαρμογής σε εμπόρους και καταναλωτές. Άλλωστε, σας τονίζω τη δυναμικότητα του κλάδου της εμπορίας αυτοκινήτου, τόσο σε επενδύσεις όσο και σε προσφορά εργασίας, που όσο τίποτε άλλο, χρειάζεται ξεκάθαρο περιβάλλον.
Ακούγεται έντονα και πάλι, ότι γίνονται σκέψεις από κυβερνητικής πλευράς για την εφαρμογή εκ νέου του μέτρου της απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων οχημάτων από την κυκλοφορία, εντός του επόμενου έτους (2009). Γνωρίζετε κάτι επί τούτου και πόσο πολύ πιστεύετε ότι είναι απαραίτητη μια τέτοια ενέργεια από την πλευρά του κράτους;
Γνωρίζουμε ότι στο Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, στα πλαίσια του προγράμματος «Πράσινες Μεταφορές», υπάρχει και συζητείται το ενδεχόμενο της απόσυρσης. Γνωρίζουμε από δηλώσεις του Υπουργού, κ. Χατζηδάκη, που έχουν δημοσιευθεί, ότι έχουν ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις. Θα περιμένουμε να μας καλέσουν ως κατ’ εξοχήν αρμόδιους της διαχείρισης ενός τέτοιου προγράμματος. Θεωρώ ότι αν δοθούν κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και αντικίνητρα κυκλοφορίας για όσους θέλουν να κυκλοφορούν τα παλαιά τους αυτοκίνητα, το όφελος θα είναι διπλό και έσοδα για το κράτος, αλλά κυρίως το όφελος για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον. Επίσης καθίσταται επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε, η επανεξέταση του ζητήματος της πετρελαιοκίνησης.
Πώς σχολιάζετε, ως άνθρωπος του χώρου του αυτοκινήτου αλλά και ως Πρόεδρος του ΣΕΑ, την εξέλιξη των πραγμάτων που αφορούν την αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων της Renault στην Ελλάδα; Έβλαψε το χώρο σας το γεγονός αυτό;
Θεωρώ ότι έβλαψε κυρίως τους συναδέλφους που ασχολούνται με την αντιπροσώπευση της συγκεκριμένης μάρκας και τους πελάτες της. Σε κάθε περίπτωση, η με «βίαιο» τρόπο εξέλιξη των πραγμάτων δεν παύει να δημιουργεί αμηχανία αλλά και στεναχώρια, ειδικότερα όταν αφορά επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που ανήκουν παραδοσιακά στην αγορά μας.
Τα γεγονότα γύρω από την υπόθεση της Renault στην Ελλάδα, πιστεύετε ότι προαναγγέλλουν μία νέα εποχή στον εμπορικό και επιχειρηματικό κλάδο του αυτοκινήτου για τα επόμενα χρόνια;
Δεν θεωρώ ότι η αλλαγή του επιχειρηματικού φορέα αντιπροσώπευσης των αυτοκινήτων Renault στη χώρα μας, προαναγγέλλει κάτι ιδιαίτερο. Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στον μέχρι τώρα αντιπρόσωπο στα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και στο νέο φορέα επίσης, προς όφελος και των συναδέλφων αλλά και των πελατών της μάρκας. Θα πρόσθετα ότι άλλου είδους γεγονότα θα μπορούσαν να αποτελούν εφαλτήριο νέων εποχών και σημαντικών ανακατατάξεων στον εμπορικό και επιχειρηματικό χώρο της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων. Όμως αυτό είναι μία μεγάλη συζήτηση που ελπίζω στο μέλλον να μου δώσετε την ευκαιρία να αναφερθώ εκτενώς.
Αλλάζοντας σταδιακά τα δεδομένα της αγοράς, πιστεύετε ότι θα διαφοροποιηθούν οι σχέσεις σας, ως έμποροι αυτοκινήτων, με τους εθνικούς αντιπροσώπους-εισαγωγείς;
Πρώτα απ’ όλα, θεωρώ ότι ο όρος Εθνικοί Αντιπρόσωποι δεν είναι δόκιμος. Υποθέτω ότι η λέξη είναι εντός εισαγωγικών. Θεωρώ ότι η ερώτησή σας έχει να κάνει με την εξέλιξη της αγοράς, ότι πλέον αρκετά εργοστάσια διαχειρίζονται μόνα τους τη διανομή των προϊόντων τους. Επίσης, παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των εισαγωγέων για ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής και ειδικότερα με τη διαδικασία και τη στρατηγική της πολυεμπορίας. Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο. Τώρα, αν όλοι γίνουν συνάδελφοί μας έμποροι αυτοκινήτων, έχει να κάνει με τη στρατηγική των εργοστασίων και όπως αυτά αντιλαμβάνονται ότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους. Όλες οι ενδείξεις λοιπόν δείχνουν ότι όλοι θα επανατοποθετηθούμε τα επόμενα χρόνια στην αγορά μας.
 
 
Κατά καιρούς μαθαίνουμε διάφορα παράπονα από την πλευρά των εμπόρων, κυρίως όσον αφορά τους οικονομικούς όρους συνεργασίας τους με τις εισαγωγικές εταιρίες αντιπροσώπευσης των εργοστασίων αυτοκινήτου στη χώρα μας. Εσείς, ως Πρόεδρος του ΣΕΑ, αισθάνεστε ικανοποιημένος από τη μέχρι σήμερα μεταξύ σας συνεργασία;
Προσπαθούμε, ως νέο Διοικητικό Συμβούλιο να «χτίσουμε» σχέσεις καλής συνεργασίας. Σχέσεις που να αναγνωρίζουν τις προσπάθειες και τις ανάγκες των εμπόρων αυτοκινήτων. Άλλωστε, από την ανάπτυξη και την ευημερία των επιχειρήσεών μας, κερδίζουμε και οι δύο. Και οι έμποροι και οι εισαγωγείς. Θεωρώ ότι το κλίμα είναι καλό και με διάθεση για εποικοδομητική συνεργασία. Ασφαλώς και υπάρχουν προβλήματα, που δημιουργούν παράπονα για οικονομικούς και όχι μόνο όρους. Είναι χρέος και υποχρέωσή μας να υπερασπίσουμε κάθε δίκαιο αίτημα συναδέλφου μας και να φροντίζουμε με καθημερινή δράση για τη βελτίωση της επαγγελματικής σχέσης μεταξύ εμπόρου και εισαγωγέα αυτοκινήτων.
Πώς κρίνετε την εξέλιξη της συμπεριφοράς του αγοραστικού κοινού, όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείστε επαγγελματικά με το χώρο του αυτοκινήτου;
Θεωρώ ότι το αγοραστικό κοινό της χώρας μας πέρασε από την εποχή του συναισθήματος στην εποχή του ορθολογισμού. Βλέπω ότι τώρα πια που η αγοραστική δύναμη πέρασε σε άλλες γενιές, που και πιο ενημερωμένες είναι και πιο κατασταλαγμένες, τα κριτήρια έχουν αλλάξει. Τα σύνδρομα της στέρησης, της μιζέριας, της άγνοιας, της δυσκολίας γενικά με την οποία αποκτούσε το αυτοκίνητό του, ξεπεράστηκαν. Περιβάλλον, οικονομία, πρακτικότητα, οικονομικοί όροι, απόκτηση, κόστος συντήρησης, ευελιξία στην καθημερινότητα, είναι μερικά μόνο από τα ορθολογιστικά κριτήρια με τα οποία οι σημερινοί καταναλωτές προσδιορίζουν την αγορά τους. Βέβαια οι εξελίξεις της συμπεριφοράς του αγοραστικού κοινού δεν προσδιορίζονται μόνο από την ενημέρωσή του και την ευαισθησία του για το περιβάλλον, αλλά και από τις γενικότερες οικονομικές συγκυρίες που δημιουργούν νέα δεδομένα.
Ως ενεργό μέλος του ΣΕΑ και λειτουργώντας, ως Πρόεδρος, για το κοινό σας συμφέρον, ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον και τι θα θέλατε να αλλάξετε ή να διαφοροποιήσετε άμεσα;
Είναι και παραμένουν διαχρονικοί στόχοι μας, ο εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος που αφορά τη δουλειά μας, ο καθορισμός ποσοστού κέρδους και άλλα θέματα που προωθούμε προς επίλυση και είναι κυρίως γραφειοκρατικά και διαδικαστικά, προς καλύτερη λειτουργία των επιχειρήσεών μας. Με την ευκαιρία όμως που μου δίνετε, θα σας εκμυστηρευτώ την φιλοδοξία αυτού του Διοικητικού Συμβουλίου, που είναι η αντιμετώπιση κάθε λογής προβλημάτων. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο επιτακτική, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, είναι η ανάγκη αποφάσεων και λύσεων που θα δώσουν την ευκαιρία στον Έλληνα επιχειρηματία έμπορο αυτοκινήτων, να επιχειρεί, σχεδιάζοντας μακροπρόθεσμα.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤΡΙΤΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Κρώμνης 64, 164 52 Αργυρούπολη, Τηλ. & Fax: +302109648403
E-mail: kastritis_service@yahoo.com, Website: www.kastritis-service.com

 

 
Χρήσιμα