IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ο Rosberg ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές του GP της Βραζιλίας


Ο Nico Rosberg με Mercedes έκανε τον καλύτερο χρόνο γύρου στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής 7 Νοεμβρίου (2014) στην πίστα του Interlagos στην καρδιά του Σάο Πάολο, την 2η μικρότερη σε μήκος πίστα της σεζόν του 2014 μετά το Μονακό. Μια αλληλουχία στροφών, αλλαγών πορείας και υψομετρικών διαφορών, την καθιστούν μια συναρπαστική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά. Η μέση και η μαλακή γόμα έχουν επιλεγεί για το Interlagos, καθώς παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για βροχερό καιρό σε μεγάλα διαστήματα του Σαββατοκύριακου (8 & 9 Νοεμβρίου 2014).
 
Ο υπερβολικός αριθμός στροφών για τα 4,309 χλμ. της διαδρομής έχει ως αποτέλεσμα συνεχή δουλειά για τα ελαστικά. Ταυτόχρονα λόγω απουσίας μεγάλων ευθειών δεν υπάρχει σημείο όπου έχουν την ευκαιρία ν’ αποβάλλουν θερμότητα. Παράλληλα, είναι γνωστό σ’ όλους πως η συγκεκριμένη πίστα έχει ανομοιομορφίες στις γρήγορες καμπές αλλά και μικρές περιοχές διαφυγής όλα αυτά απαιτούν το μέγιστο της συγκέντρωσης από τους οδηγούς. Πάνω απ’ όλα, το Interlagos είναι γνωστό για τους ενθουσιώδεις φιλάθλους και τη μοναδική του ατμόσφαιρα. Είναι μια πίστα όπου στο παρελθόν έχουν κριθεί πολλοί τίτλοι, αλλά με τους διπλούς βαθμούς που θα δοθούν στο Abu Dhabi, αποκλείεται να κριθεί ο φετινός τίτλος σ’ αυτή την πίστα το 2014.
 
«Η Βραζιλιάνικη αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο για την Pirelli και για μας είναι ευχαρίστηση να βρισκόμαστε ανάμεσα σε φίλους και υποστηρικτές», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Κάθε γύρος απαιτεί πολλά από τα ελαστικά, καθώς οι στροφές είναι συνεχόμενες, μερικές εξ’ αυτών δε, πολύ υψηλής ταχύτητας. Το να εκμεταλλευτεί κανείς πλήρως τα ελαστικά με την κατάλληλη στρατηγική είναι προφανώς καθοριστικής σημασίας για τον αγώνα», σχολιάζει ο κ. Hembery και συμπληρώνει: «Στο παρελθόν έχουμε δει βροχή σε πολλούς αγώνες στο Interlagos κι αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί και φέτος [2014]. Όλα αυτά προσδίδουν στη φήμη του Βραζιλιάνικου GP, που θεωρείται πως δίνει δραματικούς αγώνες όπου κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει. Ανυπομονούμε για ένα ακόμη συναρπαστικό Σαββατοκύριακο, μπροστά σ’ ένα κοινό που είναι πραγματικά παθιασμένο με τη F1».
 
 
Ο σύμβουλος της Pirelli και πρώην πιλότος της F1, Jean Alesi, σχολίασε: «Έχω αγωνιστεί στο Interlagos 12 φορές. Το λατρεύω, παρότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό από πλευράς φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς. Αυτό συμβαίνει γιατί στρίβεις συνεχώς και δέχεσαι συνδυασμό δυνάμεων. Ειδικότερα οι απαιτήσεις είναι μεγάλες από τους αυχενικούς μύες και στο παρελθόν ήταν ακόμη πιο δύσκολο, όταν ο αγώνας γίνονταν στην αρχή του πρωταθλήματος και δεν είχαμε συνηθίσει. Θυμάμαι τις αναπηδήσεις της πίστας, επίσης την Παρασκευή το οδόστρωμα ήταν σκονισμένο και γλιστρούσε, μετά βελτιώνονταν και κράταγε όσο καθάριζε η γραμμή καθώς η άσφαλτος είναι τραχιά. Να δούμε αν ισχύει το ίδιο φέτος [2014]».
 
Το Interlagos είναι μια από τις λίγες πίστες του πρωταθλήματος που η φορά κίνησης είναι αντίθετη από τους δείκτες του ρολογιού. Το φινάλε του πρωταθλήματος είναι αριστερόστροφο, καθώς το ίδιο ισχύει για το Circuit of the Americas και την Yas Marina. Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών, ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό θα επηρεάσει τη στρατηγική αγώνα.

Τα ελαστικά στο Interlagos υπόκεινται σε συνδυασμό φορτίσεων. Πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις ασκούνται την ίδια στιγμή με αποτέλεσμα την αύξηση στη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα της κάθετης δύναμης είναι συνήθως υψηλά. Οι απαιτήσεις σε μηχανική και αεροδυναμική πρόσφυση είναι παραπλήσιες. Το 2013 η στρατηγική νίκης ήταν αυτή των 2 pit stop. O οδηγός της Red Bull, Sebastian Vettel, εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 24ο γύρο και τελικά την σκληρή στον 47ο γύρο. Πριν τον αγώνα οι οδηγοί δεν μπόρεσαν να δοκιμάσουν σε στεγνό οδόστρωμα κι αυτό δημιούργησε μπέρδεμα στην χάραξη στρατηγικής.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/11/2014, 03:18 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ

Εμπορία & Αντιπροσώπευση Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων
Θηβών 282, 122 41 Αιγάλεω
Τηλ.: +302104833980-2, +302104827766, Fax: +302104833983
E-mail: troxosa@otenet.gr, Website: www.kayabahellas.gr

 

 
Χρήσιμα