IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ο Nico Rosberg στην pole position του GP της F1 στη Βραζιλία


Ο Nico Rosberg πήρε την pole position για το Grand Prix της Φόρμουλα 1 στη Βραζιλία, χρησιμοποιώντας τα μαλακά ελαστικά Pirelli P Zero Yellow, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα τον ταχύτερο γύρο κατάταξης από ποτέ στην 41χρονη ιστορία του Interlagos. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes είχε έναν ταχύτερο χρόνο σε 1’10’’023 στον τελικό των κατατακτήριων δοκιμών, καταρρίπτοντας το ρεκόρ γύρου κατάταξης του Rubens Barrichello [1’10’’646] που είχε από το 2004. Ο γύρος του Rosberg ήταν πολύ κοντά στο ρεκόρ ταχύτερου γύρου του Interlagos επίσης από τον Barrichello, στο 1ο σκέλος κατατακτήριων δοκιμών την ίδια χρονιά [1’09’’822]. Η Mercedes ισοφάρισε επίσης το ρεκόρ της Red Bull, με 18 pole positions σε μία σεζόν, ενώ ο Rosberg έχει πετύχει τις περισσότερες pole position για την τρέχουσα σεζόν του 2014.
 
Με ένα καλό ποσοστό πρόσφυσης και υψηλή εξέλιξη της πίστας στην φρεσκοστρωμένη άσφαλτο στη Βραζιλία, οι χρόνοι έγιναν ταχύτεροι, με το ρεκόρ pole position να καταρρίπτεται ήδη στο Q1. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή γόμα, σε μια προσπάθεια να περάσουν στο Q2, με τους οδηγούς της Williams τους τελευταίους που άλλαξαν από τη μέση γόμα. Κατά μέσο όρο, η διαφορά μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών παρέμεινε στο 0,8’’-1’’, ανάλογα με το μονοθέσιο. Παρά τις εκτεταμένες προβλέψεις της βροχής και μια ολονύκτια καταιγίδα, οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν στεγνές με το σκέλος να ξεκινάει στους 27 βαθμούς Κελσίου περιβάλλοντος και 39 βαθμούς θερμοκρασία πίστας. Ωστόσο, ψιλή βροχή αναμένεται ακόμη για στον αγώνα, που αναμφίβολα θα περιπλέξει την στρατηγική, ειδικά καθώς η ιστορική πιθανότητα για αυτοκίνητο ασφαλείας είναι ήδη 60%.
 
Φυσιολογικά, μια στρατηγική με 3 στάσεις θα είναι η πιο γρήγορη, αλλά με μια μικρή πίστα μόλις 4,309 χλμ., η κυκλοφορία θα είναι ένα ζήτημα κι αυτό θα επηρεάσει την επιλογή της τακτικής της κάθε ομάδας. Διαφορετικές στρατηγικές ήταν ήδη εμφανείς, με την Toro Rosso του Daniil Kvyat να επιλέγει να μην τρέξει καθόλου στο Q2 και να «αποθηκεύσει» τα ελαστικά, με αποτέλεσμα -ως ποινή- να ξεκινάει από το τέλος, σε κάθε περίπτωση. Οι οδηγοί της Ferrari ήταν οι μόνοι που ολοκλήρωσαν έναν μόνον γύρο στο Q3, επίσης για εξοικονόμηση ενός σετ ελαστικών. Όπως συνέβη και στις ΗΠΑ, μόλις 4 μονοθέσια είχαν εξαλειφθεί στο Q1 κι άλλα 4 στο Q2. Ο Rosberg συνέχισε επίσης το μονοπώλιό του στα 3 ελεύθερα δοκιμαστικά στη Βραζιλία, με τον ταχύτερο χρόνο στο FP3 το πρωί [του Σαββάτου 8 Νοεμβρίου 2014], χρησιμοποιώντας τη μεσαία γόμα.
 
«Είχαμε ψυχρότερες συνθήκες σήμερα [Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014], που ταιριάζουν στα ελαστικά μας καλύτερα από τις ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες πίστας που είδαμε χθες [Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014]», είπε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Τα προκριματικά ήταν μια εξαιρετικά σκληρή μάχη, με την απειλή της βροχής να παρέχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα, αλλά η απειλή αυτή, αν μη τι άλλο, θα ενταθεί αύριο [Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014]. Προφανώς, αυτό θα έχει μεγάλη επίδραση στην στρατηγική, αλλά αν μένει στεγνή [η πίστα], η πιο γρήγορη θεωρητικά στρατηγική είναι 3 pit stop, παρόλο που θα περιμέναμε οι περισσότερες ομάδες να δοκιμάσουν 2 στάσεις, προκειμένου να αποφύγουν να πέσουν σε κυκλοφορία. Μετά από μια διακεκομμένο μέρα χθες, όλες οι ομάδες κατάφεραν να συλλέξουν περισσότερα στοιχεία σήμερα, με τους δύο κορυφαίους προκριματικούς να τους χωρίζει μόλις 0,03’’. Έχουμε δει την ταχύτερη από ποτέ pole position του Interlagos σήμερα, που υπογραμμίζει τον τρόπο που τα αυτοκίνητα και τα ελαστικά έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία 10 χρόνια».

Η στρατηγική με 3 pit stop είναι θεωρητικά η πιο γρήγορη στον αγώνα των 71 γύρων στο Interlagos, που σημαίνει ότι η κίνηση είναι ένα πραγματικό ζήτημα, τόσο, που η στρατηγική αυτή αποτελεί κίνδυνο για οτιδήποτε άλλο, εκτός από τα ταχύτερα μονοθέσια. Η πιο γρήγορη -θεωρητικά- στρατηγική, είναι ένα σύντομο πέρασμα με μαλακή γόμα πριν την αλλαγή σε μεσαία, μεσαία και πάλι στον 21ο γύρο κι ένα τελικό stop με τη μέση γόμα στον 46ο γύρο. Μια στρατηγική 2 pit stop είναι επίσης γρήγορη, ώστε να φέρει έναν πολύ μικρότερο κίνδυνο αναμονής. Ξεκινάνε με μαλακή γόμα, μεσαία στον 13ο γύρο και στη συνέχεια πάλι μεσαία στον 42ο γύρο. Αυτοί που επιλέγουν να ξεκινήσουν με μεσαία γόμα, έχουν άλλη επιλογή 2 pit stop. Αλλαγή σε μέση και πάλι στον 29ο γύρο και μετά σε μαλακή στον 58ο γύρο. Οι περισσότερες ομάδες ίσως ξεκινήσουν με στρατηγική 2 pit stop, αλλά με την ευελιξία για 3 στάσεις, αν είναι απαραίτητο. Αν θα βρέχει, κάτι πολύ πιθανό, τότε ολόκληρη η στρατηγική αλλάζει εντελώς.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 09/11/2014, 02:27 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
QUICK FIT by CAR CENTER (ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ & ΣΙΑ ΟΕ)

Ελαστικά, Ζάντες, Ευθυγραμμίσεις
Δημοσθένους 8 & Πεντέλης (όπισθεν Λεωφ. Αμφιθέας), 175 64 Π. Φάληρο
Τηλ.: +302109422250, +302109428157 (4 γραμμές), Fax: +302109402904
E-mail: carcenter@ath.forthnet.gr, Website: www.center.gr/carcenter
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
 
Χρήσιμα