IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βραζιλίας: Πικρός καφές για τον Hamilton η νίκη του Rosberg


Νίκη και μόνο νίκη ήθελε ο Nico Rosberg στη Βραζιλία, για να διατηρήσει τις ελπίδες του για τον τίτλο του 2014, απέναντι στον ομόσταυλό του Lewis Hamilton, που μετά από 5 σερί νίκες, ήπιε πικρό Βραζιλιάνικο καφέ από τον Γερμανό πιλότο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Rosberg κράτησε πίσω του τον team-mate του στην Mercedes σε όλον τον αγώνα, προκειμένου να κλείσει το μεταξύ τους χάσμα στο πρωτάθλημα, μειώνοντας την διαφορά από τους 24 στους 17 βαθμούς, με το μυαλό του τώρα στη νίκη των διπλών (50) πόντων στο τελευταίο GP στο Abu Dhabi. Ο Hamilton είχε τις πιθανότητές να πάρει το προβάδισμα, αλλά μία έξοδος πριν από το 2ο pit-stop του, του περιόρισε τις πιθανότητες για νίκη. Ήταν στο 1’’ από τον Rosberg στους τελευταίους 20 γύρους, αλλά δεν είχε το πλεονέκτημα της ταχύτητας να κάνει μία κίνηση να περάσει στην 1η και την 4η στροφή, που ήταν τα καλύτερα σημεία για προσπέρασμα.
 
Ο Felipe Massa πήρε την 3η στον αγώνα της πατρίδας του. Τα λιγότερο από 40’’ διαφοράς του από τον 2ο Hamilton θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικά της μεταξύ τους διαφοράς, καθώς ο οδηγός της Williams τιμωρήθηκε για παράβαση του ορίου ταχύτητας στον χώρο των pits με ποινή 5’’ και αργότερα, σε άλλο pit stop, μπήκε από λάθος στον χώρο των pits της McLaren, που ήταν πριν τον αντίστοιχο της ομάδας του. Ο Jenson Button (McLaren) εντυπωσίασε και πάλι με έναν καλό αγώνα που του χάρισε την 4η θέση, μπροστά από την Red Bull του περσινού και επί 4 συνεχόμενα έτη παγκόσμιου πρωταθλητή, Sebastian Vettel.
 
Οι οδηγοί της Ferrari, Fernando Alonso και Kimi Raikkonen, τερμάτισαν στην 6η και 7η θέση, μετά από μια μεταξύ τους μάχη στους τελευταίους γύρους. Ο Raikkonen ανέκτησε επιτυχώς από ένα κακό ξεκίνημα, για μια στρατηγική 2 pit stop, αλλά τα φθαρμένα του ελαστικά δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν την φρέσκια γόμα του Alonso και τελικά έχασε την 6η θέση από τον Ισπανό ομόσταυλό του 3 γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Ο Nico Hulkenberg, που έκανε μια εναλλακτική στρατηγική με 3 pit stop, τερμάτισε 8ος μπροστά από τους Kevin Magnussen Κέβιν και Valtteri Bottas, Ο Φιλανδός οδηγός της Williams αρκέστηκε στη 10η θέση, μετά από προβλήματα στο δικό του pit-stop. Ο Daniel Ricciardo έκανε προσπάθεια να τερματίσει στην 10άδα, αλλά ένα πρόβλημα με την αριστερή εμπρός ανάρτηση, τον οδήγησε εκτός αγώνα στον 40ό γύρο.
 
 
Με την εκκίνηση, ο Rosberg πήρε κεφάλι στον αγώνα με τον Hamilton σταθερά πίσω του. Η σύντομη διάρκεια ζωής των μαλακών ελαστικών σήμαινε την ανάγκη για το 1ο τους pit stop στον 7ο και 8ο γύρο αντίστοιχα. Ο Hamilton προσπάθησε να μαζέψει τη διαφορά από τον Rosberg πριν το 2ο pit-stop, ως μία καλή ευκαιρία να πάρει το προβάδισμα. Ο Rosberg έκανε την 2η στάση του στον 26ο γύρο, δίνοντας καθαρό αέρα στον Hamilton να πιέσει σκληρά πριν από το δικό του pit stop. Ο Βρετανός μείωσε τον μεταξύ τους χρόνο στον 27ο γύρο, αλλά όταν έφτασε στην 4η στροφή στον 28ο γύρο, έκανε ένα λάθος που τον οδήγησε με σχεδόν τετ-α-κε εκτός πίστας. Κατάφερε όμως να κρατήσει το μονοθέσιό του σε τροχιά και επανήλθε στην πίστα πριν πάει στα pits για ένα φρέσκο σετ ελαστικών, που έτσι ή αλλιώς χρειαζόταν. Το λάθος του τον υποχρέωσε σε μία διαφορά περίπου 7’’ από τον σταθερά πρωτοπόρο Rosberg. Μετά τον αγώνα, ο ίδιος παραδέχτηκε ότι του κόστισε μία μεγάλη ευκαιρία για τη νίκη, που θα σήμαινε παράλληλα και τον τίτλο του 2014.
 
Ο Hamilton δεν αποθαρρύνθηκε και κατάφερε να μαζέψει και πάλι την διαφορά, παρά τις ανησυχίες για την αύξηση της θερμοκρασίας των ελαστικών. Στο 3ο και τελευταίο pit stop αναδύθηκε μέσα στο 1’’ του Rosberg και πέρασε τους 20 τελευταίους γύρους πιέζοντας τον team-mate του και καραδοκώντας για κάποιο λάθος του. Ποτέ δεν είχε όμως αρκετή ταχύτητα στο τέλος κάθε ευθείας, για να κάνει κίνηση να περάσει μπροστά, παρά το γεγονός ότι το είχε το πλεονέκτημα του DRS ως μέσο βοήθειας για προσπέραση. Καθ’ όλη τη μάχη ο Rosberg κράτησε την ψυχραιμία του και κράτησε τον Hamilton εκτός τίτλου, προκειμένου να δοθεί η τελική μεταξύ τους μάχη στο διπλά βαθμολογούμενο τελευταίο GP στο Abu Dhabi. Μια 2η θέση πίσω από τον Rosberg θα είναι αρκετή για να εξασφαλίσει τον τίτλο στον Hamilton, αλλά αν ο Βρετανός τερματίσει 3ος -πάντα με νικητή τον Rosberg- ο τίτλος θα πάει στον Γερμανό πιλότο της ήδη πρωταθλήτριας ομάδας της Mercedes. Όλα θα έχουν ξεκαθαρίσει την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014. Ίδωμεν...
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.30’02’’555, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +1’’457, 3. Felipe Massa (Williams) +41’’031, 4. Jenson Button (McLaren) +48’’658, 5. Sebastian Vettel (Red Bull) +51’’420, 6. Fernando Alonso (Ferrari) +1’01’’906, 7. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’03’’730, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1’03’’934, 9. Kevin Magnussen (McLaren) +1’10’’085, 10. Valtteri Bottas (Williams) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 334, 2. Rosberg 317, 3. Ricciardo 214, 4. Vettel 159, 5. Alonso 157, 6. Bottas 156, 7. Button 106, 8. Massa 98, 9. Hulkenberg 80, 10. Magnussen 55, 11. Raikkonen 53, 12. Perez 47, 13. Vergne 22, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16. Maldonado 2, 17. Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 651, 2. Red Bull 373, 3. Williams 254, 4. Ferrari 210, 5. McLaren 161, 6. Force India 127, 7. Toro Rosso 30, 8. Lotus 10, 9. Marussia 2.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Αναπολώντας το Βραζιλιανό ιστορικό παρελθόν
Με αφορμή το GP της Βραζιλίας, αυτό που θέλω να σχολιάσω είναι η εξαφάνιση της Βραζιλιάνικης σχολής οδηγών στην F1. Είναι πολλοί οι οδηγοί που κατάφεραν στη ζωή τους να φτάσουν στο ανώτερο σκαλί του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αναφέροντας αρχικά τους πιο γνωστούς στο ευρύ κοινό, τον Emerson Fittipaldi, 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1972 και 1974), τον Nelson Piquet, 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1981, 1983 και 1987), τον αείμνηστο Ayrton Senna, επίσης 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1988, 1990 και 1991), τον Rubens Barrichello, χωρίς τίτλο αλλά ο οδηγός με τα περισσότερα F1 GP, και τον «τελευταίο των μοϊκανών» Felipe Massa, τον μοναδικό εν ενεργεία Βραζιλιάνο οδηγό στον θεσμό, επίσης χωρίς τίτλο αλλά με αξιοπρεπείς εμφανίσεις, όπως στον αγώνα αυτόν.
 
Το γεγονός ότι πολλοί δεν γνωρίζουν αρκετούς οδηγούς από την Βραζιλία που πέρασαν από την F1, με αναγκάζει να παραθέσω -τιμής ένεκεν- τα ονόματα Βραζιλιάνων πιλότων της F1 που έκαναν τουλάχιστον 10 εκκινήσεις και είναι 19 στον αριθμό: Pedro Diniz, Mauricio Gugelmin, Carlos Pace, Roberto Moreno, Christian Fittipaldi, Ricardo Zonta, Wilson Fittipaldi, Enrique Bernoldi, Cristiano da Matta, Nelson Piquet Jr., Ricardo Rosset, Tarso Marques, Raul Boesel, Antonio Pizzonia, Lucas di Grassi, Chico Serra, Luciano Burti, Alex Ribeiro και Bruno Senna. Πού είναι σήμερα οι οδηγοί από την χώρα που έχει πολλάκις αποδείξει ότι δεν παράγει μόνον ποδοσφαιριστές; Πού είναι οι μεγάλοι πιλότοι που σάρωναν τα πρωταθλήματα και τώρα το κοινό της Βραζιλίας αρκείται να πανηγυρίζει την 3η θέση στο βάθρο των νικητών του αγώνα;
 
Η Βραζιλία είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες του κόσμου, με αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης, πλουτοπαραγωγική και με μεγάλη παράδοση, τόσο στον αθλητισμό γενικότερα, όσο και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι Βραζιλιάνοι λατρεύουν τις πίστες, όπως έχει αποδειχθεί εδώ και δεκαετίες, καθώς δεν έχουν να επιδείξουν διακεκριμένους οδηγούς σε αγώνες ράλι, αλλά η Φόρμουλα 1 έχει πολλές φορές να επιδείξει την Βραζιλιάνικη σημαία στην 65χρονη ιστορία της. Και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, τείνουν να εξαφανιστούν οι Βραζιλιάνοι οδηγοί από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Φόρμουλα 1, μόνο θλίψη μας γεμίζει. Αλλά δεν περιμένουμε [προς το παρόν] και πολλά, από έναν θεσμό που δείχνει ότι ταλανίζεται [κι αυτός] από οικονομικά προβλήματα. Ελπίζω πάντως σε καλύτερες -γενικώς- μέρες.
 
Αλέξανδρος Μοζ: Νίκη, ελπίδα -κατάκτησης τίτλου- για Rosberg!..
Η ελπίδα τελικά ήλθε στην Βραζιλία, για την Γερμανό, με μία νίκη εξιλεωτική [τουλάχιστον προς το παρόν] έναντι του Βρετανού ομόσταυλού του και προπορευόμενου στην πορεία προς την κατάκτηση του εφετινού τίτλου του πρωταθλήματος οδηγών, ο οποίος έχασε την ευκαιρία του να έχει πάρει τον τίτλο ήδη από την χώρα των Merengues, αν λόγω του υπερφίαλου χαρακτήρα του δεν «χόρευε σάμπα» με το μονοθέσιό του, αντί να κάνει μία συνετή και αντάξια πρωταθλητού οδήγηση! Τα λάθη του πληρώνονται -ποιος ξέρει;- ίσως και με ένα πρωτάθλημα!..

Άλλη μία εξιλέωση ήρθε στην Βραζιλία, αυτή την φορά για τον Massa, με την άνοδό του στο 3ο σκαλί του βάθρου, στην πίστα της πατρίδας του, θυμίζοντάς μας ότι εκεί πρόπερσι, 2 στροφές πριν τον τερματισμό ήταν πρωταθλητής και αμέσως μετά, μία στροφή πριν τον τερματισμό, έχασε το πρωτάθλημα, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του! Όσο για την ιστορική κόκκινη Ιταλική ομάδα, για πολλοστή φορά, ήταν κάπου χαμένη στην μετάφραση, των ολίγιστων ηγετικών στελεχών της, που -απ’ ό,τι φαίνεται- βγάζουν τα απωθημένα τους και μαζί, τα ίδια τα μάτια τους!.. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, για τους οδηγούς όλα θα κριθούν στην τελευταία στροφή του πρωταθλήματος, κάτω από τον ανηλεή Αραβικό ήλιο, όπου όλα -σωστά ή/και λάθη- θα μετράνε διπλά!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 11/11/2014, 00:23 πμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Felipe Massa
Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Felipe Massa
Jenson Button - McLaren
Jenson Button - McLaren
Kimi Raikkonen - Fernando Alonso (Ferrari)
Kimi Raikkonen - Fernando Alonso (Ferrari)

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων, Λιπαντικά, Μπαταρίες (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας (έναντι ΟΑΕΔ), 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721069313, E-mail: giakoumakis190@gmail.com
Βρείτε μας κι ακολουθήστε μας στους Χάρτες Google.

 

 
Χρήσιμα