IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Fiat 500X: Off-Road X-perience
Το νέο μικρό crossover 500Χ σηματοδοτεί την εξέλιξη της μάρκας, μια ευρύτερη έκφραση της τεχνολογικής της ωριμότητας, ενώ φαίνεται πως ολοκληρώνει τη γκάμα του 500, το μικρού sub-premium μοντέλου του ομίλου Fiat.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Όμορφο, με χαρακτήρα, εξερευνά μια ολοκαίνουργια διάσταση της ταυτότητας του 500, όπου ένα ώριμο, κομψό αυτοκίνητο, με εξολοκλήρου Ιταλικό στιλ, είναι άνετο κι έχει υψηλές επιδόσεις. Αυτό είναι το νέο Fiat 500X, παραγόμενο στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza). Θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με δυο διαφορετικές όψεις -μια πιο αστική και μια πιο off-road- που θα εξοπλίζονται με αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, 3 τύπους συστήματος μετάδοσης [χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο 9 σχέσεων ή 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη] και με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς ή στους 4 τροχούς ή μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς με Traction Plus.
 
Το 500X δεν είναι ένα απλό crossover, αλλά καλείται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών αγοραστών, διαφορετικών φύλων και απόψεων. Υπό αυτή την έννοια, το σύμβολο «X» αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει τον νέο, τον ώριμο, τον λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Πολλοί από αυτούς είναι δυναμικοί, με έντονη κοινωνική ζωή και διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι όμως έχουν κάτι κοινό, την επιθυμία να απολαμβάνουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία και να εκφράζουν τη δική τους προσωπικότητα μέσα από ένα ξεχωριστό στιλ.
 
Το 500X διαθέτει δυο χαρακτήρες: ο πρώτος, με το ελκυστικό, κομψό στιλ του, ευελπιστεί να κερδίσει τους νέους και δυναμικούς πελάτες των αστικών περιοχών. Ο δεύτερος, προωθώντας μια εμφάνιση κι ένα τεχνολογικό προφίλ εκτός δρόμου, είναι υποψήφιος γι’ αυτούς που λατρεύουν τις εξορμήσεις εκτός πόλης, αλλά δεν θέλουν να συμβιβαστούν σε ό,τι αφορά στο μοναδικό στιλ του Fiat 500. Σχεδιασμένο από το Centro Stile Fiat, το νέο 500X αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου συνδυάζει το εμβληματικό στιλ με την μοντέρνα ιδέα του crossover, με την προσθήκη των εκτός δρόμου ικανοτήτων.
 
Ξεχωριστό στιλ και συμπαγείς αλλά επαρκείς διαστάσεις
Το 500X προσφέρει ευελιξία, αξιοπιστία και ποιότητα, αξίες ενταγμένες στις συμπαγείς του διαστάσεις, στον άνετο εσωτερικό χώρο και στην επιλογή κορυφαίων υλικών, καθώς επίσης και στην εφαρμογή της πιο εξελιγμένης τεχνολογίας στην υπηρεσία της ασφάλειας και της άνετης μεταφοράς. Το 500X είναι ένα ευχάριστο καθημερινό αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή, προσφέρει λύση σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του, με 4,25 μέτρα μήκος (20 χλστ. περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα πλάτος και 1,60 μέτρα ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της 4κίνητης έκδοσης).
 
Ένα άνετο, ευχάριστο περιβάλλον με εκτεταμένη χρήση κορυφαίων υλικών, υψηλής ποιότητας φινίρισμα και πρακτικές θήκες αποθήκευσης, καθώς και επιλογές από υπέροχα υλικά, ταπετσαρίες, δέρματα και χρώματα χαρακτηρίζουν το νέο 500Χ. Πρακτικό εσωτερικά και με πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, αφού υπάρχουν 7 δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού, το 500Χ προσφέρει κι έναν γενναιόδωρο χώρο αποσκευών με 350 λίτρα. Τέλος, ο πελάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών αποχρώσεων που δίνουν έμφαση στην αίσθηση του 500X και διευρύνονται από τις 8 επιλογές στις ζάντες αλουμινίου 16, 17 και 18 ιντσών.
 
Πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου
Το νέο 500X προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης, απαντώντας σε όλες τις χρήσεις του αυτοκινήτου, με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις, την ελάχιστη κατανάλωση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Με το λανσάρισμα του 500Χ, η γκάμα βενζινοκινητήρων απαρτίζεται από τον 1.4 Turbo MultiAir II των 140 ίππων (μπροστινή κίνηση και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο), τον 1.6 E-torQ των 110 ίππων (μπροστινή κίνηση και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο), τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 Multijet II των 120 ίππων (μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) και τον επίσης πετρελαιοκινητήρα 2.0 Multijet II των ;40 ίππων (4κίνηση και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων). Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir II των 170 ίππων (4κίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο) και τον 1.4 Turbo MultiAir II των 140 ίππων, ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με μπροστινή κίνηση και 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο πετρελαιοκινητήρας 1.3 Multijet II με 95 ίππους, μπροστινή κίνηση και 5άρι μηχανικό κιβώτιο.
 
Και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων
Το 500X crossover είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης, τοποθετείται στους κινητήρες 1.4 Turbo MultiAir II 170 HP και 2.0 MultiJet II 140 HP, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με δυνατότητα λειτουργίας και ως χειροκίνητου σειριακού.
 
4κίνηση και σύστημα αποσύνδεσης πίσω άξονα
Το νέο 500X είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 4κίνηση. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της 4κίνησης του νέου crossover της Fiat, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της 4κίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη  κατανάλωση. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους 4 τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό.
 
Συστήματα Mood Selector και Traction Plus
Το νέο 500X προσφέρει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Mood Selector που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης), επιτρέποντας 3 διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Πρόκειται για την Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), την Sport (για οδήγηση με προτεραιότητα στις επιδόσεις) και την All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση). Στις εκδόσεις off-road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία Traction, που ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου Traction Plus (αν πρόκειται για μπροστινή κίνηση), το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα κι από την άλλη έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερους ρύπους και κόστος, σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα 4κίνησης. Αν πρόκειται για 4κίνηση, η λειτουργία Traction επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.
 
Προηγμένο σύστημα infotainment
Το 500X ξεχωρίζει στην κατηγορία του και για τον εξοπλισμό, όπως το σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5 ή 6,5 ιντσών και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in και θύρα USB. Το Uconnect Radio Nav 5’’ προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5’’ Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και One Shot Voice Destination Entry, για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή. Χρησιμοποιώντας έγχρωμη οθόνη αφής, το σύστημα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες: από το ραδιόφωνο σε όλες τις πηγές πολυμέσων (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω της θύρας USB ή της θήκης Aux-in ή με το Bluetooth audio streaming. Κι όλα αυτά μπορούν να ελεγχθούν μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, ώστε να μη χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Επίσης, το 500Χ προσφέρει το eco:Drive, που επιτρέπει την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 16% και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.
 
Δυναμική και αποδοτική εξωτερική σχεδίαση
Με την πρώτη ματιά είναι ξεκάθαρο ότι στο 500Χ οι στιλιστικές ρίζες του 500 βρίσκουν μια ολοκαίνουργια έμπνευση, πιο «μυώδη» αυτή τη φορά. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις και το «γενναιόδωρο» μεταξόνιο, το 500X προσφέρει λείες, καθαρές γραμμές που του προσδίδουν δυναμισμό. Το στιλ του νέου μικρού crossover της Fiat εκφράζει όλα τα στοιχεία, τόσο της παρούσας οικογένειας του 500, όσο και του εμβληματικού 500 της δεκαετίας του 1950. Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στον πρόγονο του μοντέλου βρίσκεται στο συνδυασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, που αν και κυκλικά έχουν πιο δυναμική εμφάνιση, με τα «φώτα πορείας» και τη σχεδίαση του λογοτύπου.
 
Από το πλάι είναι φανερή η δυναμική σχεδίαση, μέσω μιας μεσαίας γραμμής ελαφρά κεκλιμένης εμπρός, που ενισχύει την αίσθηση της γεροδεμένης κατασκευής. Το σχήμα και η ιδέα του ιστορικού 500 ξεχωρίζουν, αλλά δοσμένα με έναν καθαρότερο, πιο μοντέρνο τρόπο. Όλα αυτά ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος [162 χλστ. για τις εκδόσεις FWD και 179 χλστ. για τις 4κίνητες εκδόσεις] και από τους μεγάλους τροχούς. Χάρη στα εξαιρετικά off-road χαρακτηριστικά του, όπως οι ειδικά σχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές, οι εκδόσεις Cross και Cross plus εξασφαλίζουν εξαιρετικές τιμές για τις γωνίες που χαρακτηρίζουν την κίνηση εκτός δρόμου, με την γωνία προσέγγισης στα 21,3 μοίρες, την γωνία φυγής στις 30,1 μοίρες και την γωνία ράμπας στις 22,3 μοίρες.
 
Το πίσω μέρος του 500X ξεχωρίζει από τη χαρακτηριστική χρωμιωμένη χειρολαβή της πίσω πόρτας, αλλά και από τα φωτιστικά σώματα με το εξίσου χαρακτηριστικό σχήμα. Η πίσω αεροτομή προσφέρει μια σύγχρονη εικόνα, παίζοντας το ρόλο της στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή (CX 0,34). Η Ιταλική σχεδίαση φαίνεται και στις πιο μικρές λεπτομέρειες, κάνοντας το 500X πραγματικά ξεχωριστό. Παράδειγμα, η γυάλινη ηλιοροφή Sky Dome, που προσφέρει μια καθαρή, φωτεινή οροφή, τονίζοντας τα τόξα που δημιουργούν οι κολόνες. Το εξωτερικό στιλ του νέου μοντέλου συμπληρώνεται από τη μεγάλη γκάμα χρωμάτων, που προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, χαρακτηριστικό στοιχείο του DNA του 500. Κάθε επιλογή εξωτερικού χρώματος συνδυάζεται με μία επιλογή ταιριαστού εσωτερικού σε ύφασμα ή δέρμα και φυσικά με ένα ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος.
 
Πλήρους εξοπλισμού και περίσσιας άνεσης εσωτερικό
Ένα γενναιόδωρο, προστατευτικό εσωτερικό φιλοξενεί του επιβάτες του 500Χ, με εξαιρετικής ποιότητας συναρμογή και υλικά και με την παρουσία άφθονων αποθηκευτικών χώρων να κάνει τη διαφορά στην καθημερινή χρήση. Η σχεδίασή του είναι επηρεασμένη από το ιστορικό 500, αλλά δοσμένο με έναν σύγχρονο τρόπο που το καθιστά ιδανικό για όλες τις ηλικίες. Όταν ο οδηγός βρεθεί πίσω από το νέο τιμόνι του 500X με το σπορ σχήμα, θα εντυπωσιαστεί από τη λειτουργική σχεδίαση του πίνακα με τα ευανάγνωστα όργανα. Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη χάρη στη σωστή κλίση του τιμονιού, τα ανατομικά καθίσματα και το γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια. Η εργονομία και η άνεση είναι αυτές που εντυπωσιάζουν τους επιβάτες, ενώ η σχεδίαση και η πρακτικότητα κερδίζουν και τον πιο απαιτητικό επιβάτη.
 
Προσεγμένο πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για κορυφαία ασφάλεια, άνεση και δυναμική οδήγηση, το 500X χρησιμοποιεί την καινοτόμο αρθρωτή αρχιτεκτονική Small Wide για να εξασφαλίσει απαράμιλλη ποιότητα και αξιοπιστία. Η αρχιτεκτονική του 500X εξασφαλίζει εξαιρετική στρεπτική ακαμψία, για βέλτιστο έλεγχο της γεωμετρίας του αμαξώματος. Επιπλέον, χάρη στην ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson, το 500X θέτει νέα όρια στην κατηγορία του στην ασφαλή, δυναμική οδήγηση. Επίσης, προσφέρει αυξημένη ακρίβεια χειρισμών και οδηγική ευχαρίστηση χάρη στο ηλεκτρικό τιμόνι του και στο σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που βελτιώνει την οδηγησιμότητα. Το νέο 500X προσφέρει την κορυφαία επίδοση στην κατηγορία του στους τομείς της άνεσης και του τρίπτυχου NHV (noise, vibration & harshness), δηλαδή θόρυβος-κραδασμοί-τραχύτητα, χάρη στη μελετημένη κατασκευή του αμαξώματος και την εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών.
 
Υψηλά επίπεδα ασφάλειας
Για να εξασφαλίσει την προστασία των επιβατών του το νέο 500X προσφέρει τα καλύτερα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Όλη η γκάμα διαθέτει στάνταρ 6 αερόσακους, ESC (Electronic Stability Control) και τα φώτα ομίχλης με λειτουργία φωτισμού γωνίας. Ανάλογα την έκδοση, διατίθενται προαιρετικά τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου). Σημαντική είναι και η ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος αποφυγής ανατροπής ERM (Electronic Rollover Mitigation), που επεμβαίνει για να σταθεροποιήσει το αυτοκίνητο και να επαναφέρει τον έλεγχό του στον οδηγό όταν ένας τροχός χάσει την επαφή με το έδαφος.
 
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση και το σύστημα Brake Control για υποβοήθηση του συστήματος πέδησης. Το σύστημα (που λειτουργεί σε ταχύτητες 7-200 χ.α.ώ.) χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και βίντεο για να ανίχνευση την προσέγγιση άλλου αυτοκινήτου ή εμποδίου και προειδοποιεί ακουστικά και οπτικά τον οδηγό, επεμβαίνοντας και φρενάροντας το αυτοκίνητο σε περίπτωση που αυτός παρ' όλα αυτά δεν αντιδράσει. Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους διπλούς δίσκους εμπρός και συμπαγείς (μονούς) δίσκους πίσω, για να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στο φρενάρισμα. Οι εκδόσεις 1.4 Turbo MultiAir και 1.6 Multijet εφοδιάζονται με αεριζόμενους δίσκους 281 χλστ. εμπρός, ενώ η έκδοση 2.0 Multijet έχει εμπρός αεριζόμενους δίσκους 305 χλστ.
 
Από τον Μάρτιο του 2015 οι πρώτες παραδόσεις
Διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην Ελληνική αγορά, είναι η γκάμα του μοντέλου με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 Turbo MultiAir II των 140 ίππων με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και με τον επίσης βενζίνης κινητήρα 1.6 E-torQ των 110 ίππων με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Όσον αφορά τις εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου, αυτές αφορούν τον κινητήρα 1.6 Multijet II των 120 ίππων με εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και τον κινητήρα 2.0 Multijet II των 140 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και κίνηση στους 4 τροχούς. Οι παραγγελίες αναμένεται να ανοίξουν μέσα στον Νοέμβριο (2014), ενώ τα πρώτα 500X θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015, όπου έχει προγραμματιστεί και το επίσημο λανσάρισμα. Τέλος, η γκάμα του νέου 500X ξεκινάει από 18.500 ευρώ, για την έκδοση Pop με τον κινητήρα 1.6 E-torQ των 110 ίππων.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 16/11/2014, 8:33 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Fiat
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα