IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Abu Dhabi: Φινάλε με νίκη-τίτλου για τον Hamilton


Ο Lewis Hamilton στον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2014 πήρε πανηγυρικά τη νίκη στο Abu Dhabi κι έδειξε ποιος ήταν ο πιο άξιος για τον τίτλο της χρονιάς, απέναντι στον Nico Rosberg που του έμελε να έχει τον χειρότερο αγώνα του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton κατέκτησε με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο το 2ο πρωτάθλημα της καριέρας του στην F1, στο φινάλε της σεζόν και μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα όσον αφορά την εξέλιξή του για τις πρώτες θέσεις, που θα ευνοούσαν όσους θα τις καταλάμβαναν, καθώς οι βαθμοί τους μετρούσαν διπλοί. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes ακολούθησε μία στρατηγική με 2 pit stop. Ξεκίνησε τον αγώνα με τα πολύ μαλακά ελαστικά από την 2η θέση στο grid, αλλά πήρε το προβάδισμα με το πράσινο φως της εκκίνησης και μετά φόρεσε μαλακά ελαστικά και στις 2 στάσεις του στα pits. Η νίκη του Hamilton ήταν συνολικά η 16η για την Mercedes αυτή την σεζόν, σπάζοντας έτσι και το ρεκόρ όλων των εποχών των 15 νικών που κατείχαν μέχρι αυτή τη στιγμή οι Ferrari και McLaren. Ο Βρετανός οδηγός γίνεται επίσης ο 1ος παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes, μετά τον θρύλο Juan Manuel Fangio, πετυχαίνοντας 11 νίκες συνολικά στο πρωτάθλημα.
 
Κατά τους τελευταίους γύρους, λίγο έλειψε να γίνει μία μεγάλη έκπληξη, όχι για το αποτέλεσμα του τίτλου αλλά για τη νίκη του αγώνα, καθώς ο οδηγός της Williams, Felipe Massa, ο οποίος χρησιμοποίησε μια διαφορετική στρατηγική με 2 pit stop, ξεκίνησε με τα πολύ μαλακά ελαστικά από την 4η θέση στο grid, μεταπήδησε στα μαλακά και στη συνέχεια έτρεξε τους τελευταίους 13 γύρους και πάλι με τα πολύ μαλακά ελαστικά, τα οποία ήταν περίπου 1’’ στον γύρο ταχύτερα από ό,τι η μαλακή γόμα. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Βραζιλιάνο να κλείσει την μεγάλη διαφορά από τον Hamilton σε λιγότερο από 3’’ λίγο πριν πέσει η καρό σημαία. Ο ομόσταβλός του Valtteri Bottas, που χρησιμοποίησε μία στρατηγική με πολύ μαλακά ελαστικά και κατόπιν δύο φορές την μαλακή γόμα, παρά το ότι έκανε μία κακή εκκίνηση, κατάφερε τελικά να βρεθεί κι αυτός στο βάθρο, τερματίζοντας στην 3η θέση.
 
Μετά τον αποκλεισμό από τις κατατακτήριες δοκιμές, οι οδηγοί της Red Bull (Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo) ξεκίνησαν από το pit-lane, υιοθετώντας μία παρόμοια στρατηγική με 2 pit stop (από μαλακά σε επίσης μαλακά και κατόπιν σε πολύ μαλακά ελαστικά). Αυτό βοήθησε τον Daniel Ricciardo να τερματίσει 4ος, έχοντας φτάσει ακόμη και στην 3η θέση, ενώ έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (1’44’’496 στον 50ό γύρο). Ο Ricciardo ήταν επίσης αυτός με την υψηλότερη θέση από αυτούς που ξεκίνησαν τον αγώνα με τα μαλακά ελαστικά, με όλους αλλά μόλις 6 οδηγούς να ξεκινούν τον αγώνα με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Με την πτώση της θερμοκρασίας του αέρα αλλά και της πίστας, η οποία έτεινε να γίνει πιο γρήγορη καθώς ο αγώνας προχωρούσε, πράγμα που σημαίνει ότι οι ομάδες έπρεπε να παρακολουθούν την φθορά των ελαστικών και την υποβάθμισή τους πολύ προσεκτικά. Και οι δύο γόμες απέδιδαν ακριβώς σύμφωνα με τις προσδοκίες, επιτρέποντας στους οδηγούς και τις ομάδες να πιέζουν στο όριο.
 
 
Πιο πίσω, την 5η θέση κατέλαβε ο Jenson Button, όπου σε συνδυασμό με την 11η θέση του ομόσταυλού του Kevin Magnussen, απέδειξε ότι αυτός είναι ο πιο ικανός και άξιος να παραμείνει στην ομάδα της McLaren. Ο Βρετανός τερμάτισε τον αγώνα με τον Nico Hulkenberg στους καθρέπτες του, μπροστά από τον ομόσταυλο του Γερμανού πιλότου στην Force India, Sergio Perez. Ο Μεξικάνος οδηγός κράτησε υποδειγματικά πίσω του τον Sebastian Vettel, ο οποίος αρκέστηκε σε μία 8η θέση στον αγώνα για το φινάλε του πρωταθλήματος. Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, είχε πίσω του τα μονοθέσια της Scuderia Ferrari, ομάδα στην οποία θα αγωνίζεται το 2015, με τους απογοητευτικούς Alonso και Raikkonen να «στριμώχνονται» μόλις και μετά βίας στην βαθμολογούμενη 10άδα.
 
Μακριά από την 10άδα, στην 12η θέση, τερμάτισε ο Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), ο μόνος που έκλεισε τον αγώνα στον ίδιο γύρο με τους προπορευόμενους, καθώς όλοι οι υπόλοιποι τερματίζοντες είχαν δεχθεί γύρο. Η Lotus σίγουρα θέλει να ξεχάσει γρήγορα ολόκληρη τη σεζόν, καθώς δεν ευνοήθηκε από τους κινητήρες Renault. Ο Romain Grosjean πήρε την 13η θέση και ο ομόσταυλός του Pastor Maldonado εγκατέλειψε τον αγώνα στον 26ο γύρο με το μονοθέσιό του φλεγόμενο. Ο 14ος Nico Rosberg, στον πιο δραματικό αγώνα της καριέρας του, ξεκίνησε 1ος τον αγώνα αλλά η κακή του εκκίνηση τον έριξε 2ο πίσω από τον Lewis Hamilton. Στη συνέχεια, ένα πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του μονοθέσιού του και μία υπερθέρμανση στα φρένα των πίσω τροχών, τον έκανε να γυρίζει πολύ αργά, αναγκασμένος να δεχθεί αυτή την ταπεινωτική θέση. Αν απέμεναν μερικοί γύροι ακόμη, ίσως και να τερμάτιζε τελευταίος. Σίγουρα, πολύ οδυνηρός τρόπος να χάνει κανείς το πρωτάθλημα, από την 1η θέση στην εκκίνηση.
 
Για την ιστορία, τις θέσεις 15 και 16 πήραν τα μονοθέσια της Sauber, με τους Esteban Gutierrez και Adrian Sutil, ενώ την 17η και τελευταία θέση στον αγώνα πήρε ο Will Stevens, που οδήγησε το 2ο μονοθέσιο της επανεμφανιζόμενης Caterham. Ο άλλος πιλότος της ομάδας, η οποία κατάφερε να τρέξει στο GP του Abu Dhabi μετά από «έρανο» των οπαδών και φίλων της, ο Ιάπωνας Kamui Kobayashi, είχε πιο πριν, στον 42ο γύρο, εγκαταλείψει τον αγώνα. Στους εγκαταλείψαντες συγκαταλέγεται και ο Ρώσος Daniil Kvyat με την Toro Rosso, ο οποίος έφυγε νωρίς, από τον 14ο γύρο.
 
«Συγχαρητήρια στον Lewis Hamilton για την κατάκτηση του τίτλου, αλλά και προς τον Nico Rosberg, ο οποίος του έδωσε φανταστικό ανταγωνισμό όλο το χρόνο», δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Τα ελαστικά απέδωσαν όπως αναμενόταν εδώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί πριν από τον αγώνα. Είδαμε μια μεγάλη ποικιλία από ενδιαφέρουσες στρατηγικές, με τον Massa να προβάλλει την ταχύτητα των πολύ μαλακών ελαστικών στο τέλος του αγώνα και τον Ricciardo σε μια εξαιρετική απόδοση από πίσω, μετά την έναρξη με τα μαλακά [ελαστικά]. Ήταν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια συναρπαστική σεζόν, αλλά ήδη στρέφουμε την προσοχή μας στο 2015, καθώς μπαίνουμε στην τελική δοκιμή της σεζόν εδώ την επόμενη εβδομάδα, Τρίτη και Τετάρτη [25 & 26 Νοεμβρίου 2014], όπου κάποια νέα ελαστικά μας θα κάνουν το ντεμπούτο τους».
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.39’02’’619, 2. Felipe Massa (Williams) +2’’576, 3. Valtteri Bottas (Williams) +28’’880, 4. Daniel Ricciardo (Red Bull) +37’’237, 5. Jenson Button (McLaren) +1’00’’334, 6. Nico Hulkenberg (Force India) +1’02’’148, 7. Sergio Perez (Force India) +1’11’’060, 8. Sebastian Vettel (Red Bull) +1’12’’045, 9. Fernando Alonso (Ferrari) +1’25’’813, 10. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’27’’820.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 384, 2. Rosberg 317, 3. Ricciardo 238, 4. Bottas 186, 5. Vettel 167, 6. Alonso 161, 7. Massa 134, 8. Button 126, 9. Hulkenberg 96, 10. Perez 59, 11. Magnussen 55, 12. Raikkonen 55, 13. Vergne 22, 14. Grosjean 8, 15. Kvyat 8, 16. Maldonado 2, 17. Bianchi 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 701, 2. Red Bull 405, 3. Williams 320, 4. Ferrari 216, 5. McLaren 181, 6. Force India 155, 7. Toro Rosso 30, 8. Lotus 10, 9. Marussia 2.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Δικαία πρωταθλητής παρά το άδικο σύστημα πόντων
Πολλοί στράφηκαν ενάντια στο σύστημα των διπλών πόντων στον τελευταίο GP της χρονιάς, λέγοντας ότι θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στη διεκδίκηση του τίτλου και κάτι τέτοιο δεν είναι καλό, μάλιστα τόσο, ώστε να μην πρέπει να ισχύει και για το πρωτάθλημα της σεζόν του 2015 (και μετά). Αν και δεν είναι ακόμη επιβεβαιωμένο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα ισχύει από το 2015, αλλά το πιο σημαντικό, είναι ότι δεν επηρέασε την τελική εξέλιξη του πρωταθλήματος του 2014, κι αυτό χάρη στον ακαταμάχητο Hamilton, που είναι άξιος πρωταθλητής, με ή χωρίς τους διπλούς πόντους και ανεξάρτητα από την θέση του Rosberg στον αγώνα, καθώς φρόντισε να διαλύσει όλα τα πιθανά σενάρια τίτλου για τον ίδιο και τον ομόσταυλό του, κάνοντας κάτι πολύ απλό από την 1η κιόλας στροφή στον 1ο γύρο του αγώνα. Να τεθεί επικεφαλής και να παραμείνει εκεί μέχρι την καρό σημαία.
 
Η ιστορία έγραψε δίκαια λοιπόν τον Βρετανό, ως παγκόσμιο πρωταθλητή για το 2014 και δεν μένει παρά να δούμε σχεδόν έναν χρόνο μετά, αν το «στέμμα» αλλάξει... κεφάλι. Μέχρι τότε, να είμαστε όλοι καλά και να έχουμε ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον πρωτάθλημα το 2015. Άλλωστε, αναμένονται ήδη κάποιες αλλαγές, όχι μόνο όσον αφορά την σύνθεση των ομάδων με τις εν εξελίξει μεταγραφές, αλλά και τις αλλαγές κινητήρων σε ορισμένα μονοθέσια, όπως για παράδειγμα η Lotus, η οποία θα φορέσει μοτέρ Mercedes, αφήνοντας πλέον τους κινητήρες Renault. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε επίσης και την επανεμφάνιση της Honda στην McLaren, κυρίως λόγω της λαμπρής ιστορίας της Ιαπωνικής φίρμας με την ίδια ομάδα, τότε που μεσουρανούσε ο αείμνηστος Ayrton Senna! Για να δούμε...
 
 
Αλέξανδρος Μοζ: «Νίκη-πρωτάθλημα στα σημεία» έναντι του Rosberg, για τον Hamilton
Τον 2ο παγκόσμιο τίτλο του «στα σημεία» κατέκτησε έναντι του Rosberg, με την 11η -για φέτος- νίκη του στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην F1 στην πίστα του Abu Dhabi, ο Βρετανός οδηγός της Γερμανικής ομάδας. Μ’ αυτά και με τ’ άλλα, το πρωτάθλημα οδηγών κρίθηκε στην τελευταία στροφή του πρωταθλήματος, κάτω από τον ανηλεή Αραβικό ήλιο, όπου όλα -σωστά ή/και λάθη- μέτρησαν διπλά! Παρ’ όλα ταύτα, δεν μπορούμε να πούμε το ότι ο εν λόγω αγώνας, αλλά, ακόμα χειρότερα, όλο το εφετινό πρωτάθλημα μας συγκίνησε, παρ’ εξόν μόνο από την αρχή του κι αυτό για λίγο!..
 
Αυτό που ενοχλεί ακόμα περισσότερο είναι το ότι τα περισσότερα «παίχτηκαν»(...) «ουχί εις τα οδούς, αλλά, εις τας παρόδους» του πρωταθλήματος και στους «διαδρόμους των παρασκήνιων» των κορυφαίων ομάδων, οδηγών, χορηγών, διοργανωτών κ.λπ., άμεσα ή έμμεσα εμπλεκομένων και ενδιαφερομένων περί την F1! Το όλο πρωτάθλημα εφέτος ήταν μία σούπα, από κάθε άποψη... εξ ου και το ότι το πιο ενδιαφέρον από το εφετινό πρωτάθλημα είναι η αναμονή της ελεύσεως του επομένου!.. Κι αυτό, διότι -για άλλη μία φορά- μέχρι να αρχίσει θα έχει πολύ ενδιαφέρον το να δούμε πόσο θα ανακατευθεί η «τράπουλα», με το ποια στελέχη και οδηγοί θα πάνε -ή δεν θα πάνε- πού, πώς και πότε!..

Το ενδιαφέρον όλων έχει στραφεί τώρα πια στο 2015 και στο τι θα γίνει με τις μεταγραφές, στο πόσο καλή θα είναι η απόδοση της πρωταθλήτριας Mercedes, της νέας McLaren-Honda, της Ferrari, της Red Bull κ.λπ. και βεβαίως, το τι θα γίνει με τους οδηγούς και κυρίως, με τους Alonso, Räikkönen, Vettel, Button, Hulkenberg, Magnussen και Perez. Πάντως, όλα αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να έχουν απαντηθεί, μέχρι τον επόμενο αγώνα στο Albert Park της Μελβούρνης, όπου στις 15 Μαρτίου 2015 θα λάβει χώρα η πρεμιέρα του νέου πρωταθλήματος. Ελπίζω, να μην ξαναφάμε παρόμοια [αν όχι την ίδια -με εφέτος- ξαναζεσταμένη] σούπα, απλώς ολίγον ανακατεμένη!..
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 24/11/2014, 08:07 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Massa, Hamilton και Bottas στο βάθρο των νικητών
Massa, Hamilton και Bottas στο βάθρο των νικητών
Jenson Button - McLaren
Jenson Button - McLaren
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Σολωμού 6 (Μπουρνάζι), 121 33 Περιστέρι Αττικής
Τηλ.: +302105769253, Fax: +302105769999
E-mail: alexandris.xr@hotmail.com, Website: www.toyotaalexandris.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα