IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Alfa Romeo 4C Spider: Με «ανοιχτό» αγωνιστικό πνεύμα
Προσθέτοντας μια ακόμα σελίδα στη θρυλική αγωνιστική ιστορία της Alfa Romeo και στην συναρπαστική εμπειρία των ανοιχτών αυτοκινήτων, η νέα Alfa Romeo 4C Spider, χάρμα οφθαλμών, κάνει το ντεμπούτο της με το ανοιχτό αμάξωμα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Η νέα Alfa Romeo 4C Spider με το ανοιχτό της αμάξωμα, προσφέρει πανοραμική θέα, συνδυασμένο με τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα της βραβευμένης 4C Coupe, κατασκευασμένη στη Modena, με πρωτοποριακή και λειτουργική Ιταλική σχεδίαση, κορυφαίο τεχνολογικά «μονοκόκ» πλαίσιο από ανθρακονήματα, εμπνευσμένο από τη Formula 1, που επιτρέπει έναν ιδιαίτερα χαμηλό λόγο βάρους/ισχύος. Επίσης, προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που συμπεριλαμβάνουν τον αλουμινένιο κινητήρα 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο οποίος επιτρέπει επιδόσεις επιπέδου supercar.
 
Η 4Cκαι η κληρονομιά της AlfaRomeo
Το όνομα της Alfa Romeo 4C Spider υπενθυμίζει τη μεγάλη σπορ παράδοση της μάρκας. Τα ακρωνύμια 8C και 6C στις δεκαετίες των 1930 και 1940 ήταν διακριτικά αυτοκινήτων -αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου- που χρησιμοποιούσαν δυνατούς 8-κύλινδρους και 6-κύλινδρους κινητήρες. Όπως και για την βραβευμένη 4C Coupe, στόχος της νέας 4C Spider είναι μια επιστροφή των σπουδαίων Alfa Romeo μοντέλων, συνεχίζοντας αυτήν την παράδοση με τον καινοτόμο αλουμινένιο 4-κύλινδρο κινητήρα 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό και διπλό intercooler, που αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 136 ίππων/λίτρο. Η 4C Spider προέρχεται από μία οικογενειακή παράδοση που συμπεριλαμβάνει μερικά ειδικά κατασκευασμένα μοντέλα επιδόσεων, τα οποία συνδυάζουν μικρό βάρος και επιδόσεις με το στιλ της Alfa Romeo. Την αλουμινένια 8C 2900 B Touring (1938), τη 1900 C52 Disco Volante (1952) που ξεπερνούσε τα 230 χ.α.ώ. και πάνω απ' όλα, την 33 Stradale του 1967, με το σωληνωτό σασί από κράμα χάλυβα και μαγνησίου και τον κινητήρα στο κέντρο.
 
Πρωτοποριακή και ελκυστική Ιταλική σχεδίαση
Εμπνευσμένη από την 33 Stradale, η 4C Spider χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με τον κινητήρα στο κέντρο όπως αυτό το θρυλικό μοντέλο και ακολουθεί την ίδια παράδοση του χαμηλού βάρους, με τις επιφάνειες από ανθρακονήματα να σχηματίζουν ένα ελκυστικό σχέδιο. Το πίσω μέρος, που περικλείει την παλλόμενη καρδιά του μοντέλου, τα μηχανικά μέρη και τον κινητήρα, υποστηρίζεται από στρογγυλά πίσω φώτα LED και χαρακτηρίζεται από 2 μυώδη φτερά, που ενσωματώνουν όμορφα τους πλευρικούς αεραγωγούς, αναγκαίους για την ψύξη του κινητήρα. Από κάτω, 2 εξατμίσεις είναι τοποθετημένες στις γωνίες, τονίζοντας την εικόνα της 4C Spider ως supercar. Αργότερα θα είναι διαθέσιμο κι ένα κεντρικά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης δύο σταδίων Akrapovič, εμπνευσμένο από την 4C Spider Concept.
 
Εσωτερικό εμπνευσμένο από τους αγώνες
Το cockpit της 4C Spider είναι εμπνευσμένο από τους αγώνες. Υπάρχουν 2 σπορ δερμάτινα καθίσματα κατασκευασμένα από σύνθετο υλικό, ενώ το δερμάτινο σπορ τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ τονίζουν το αγωνιστικό πνεύμα της μάρκας. Η χρήση των ανθρακονημάτων για την κατασκευή του εσωτερικού, ενισχύσει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του χαμηλού βάρους. Αντίστοιχου επιπέδου είναι ο εξοπλισμός, με την υψηλής τεχνολογίας έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών παροχής πληροφοριών, να προσφέρει την αποτελεσματικότητα της πληροφόρησης, που επιτρέπει στον οδηγό να έχει την προσοχή του συγκεντρωμένη στο δρόμο (ή την πίστα). Νέο στη γκάμα της 4C είναι το ηχοσύστημα της Alpine, που προσφέρει ήχο υψηλής ποιότητας και πολλαπλή συνδεσιμότητα.
 
Μοναδικές τεχνολογικές λύσεις
Χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, τις μικρές διαστάσεις της και την προηγμένη τεχνολογία της, η 4C Spider προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, πλευρική επιτάχυνση 1,1 g και επιβράδυνση φρεναρίσματος 1,25 g. Ψάχνοντας για λύσεις μείωσης του βάρους που θα εξασφάλιζαν κορυφαίες επιδόσεις, οι μηχανικοί της Alfa Romeo στράφηκαν προς την Formula 1 και τα πιο προηγμένα supercars. Το πλαίσιο είναι ένα «μονοκόκ» από ανθρακονήματα, τεχνολογίας «pre-preg», που προέρχεται από την Formula 1 και ζυγίζει μόνον 65 κιλά. Τα εμπρός και πίσω τμήματα του σασί και το πλαίσιο στήριξης του κινητήρα είναι από αλουμίνιο. Για να κρατηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους, χρησιμοποιήθηκε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα για το παρμπρίζ, ενώ ένα αλουμινένιο roll-bar προσφέρει σημεία στήριξης για το πίσω καπό. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo βελτιστοποίησαν ακόμα και το παρμπρίζ, καθώς και τα πλαϊνά παράθυρα, χρησιμοποιώντας 10% πιο λεπτό γυαλί για τη μείωση του βάρους κατά 15%.
 
Αλουμινένιος turboκινητήρας και σπορ κιβώτιο
Ο αλουμινένιος κινητήρας 1750 turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αποδίδει 237 ίππους, ή αλλιώς μια εντυπωσιακή ειδική ισχύ 136 ίππων/λίτρο. Ο ψεκασμός υψηλής πίεσης σε ακροφύσια πολλαπλών οπών, επιτρέπει ομοιόμορφη κατανομή του καυσίμου, ενώ για τη μείωση των κραδασμών στις υψηλές ταχύτητες ο στροφαλοφόρος έχει 8 αντίβαρα. Η προηγμένη τεχνολογία του υπερσυμπιεστή επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, αλλά και τη μείωση της υστέρησης απόκρισης του turbo. Το αποτέλεσμα είναι μία ροπή 350 Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο μόλις στις 1.700 σ.α.λ. Ιδανικά συνδυάζονται με τον συγκεκριμένο κινητήρα το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT και ο επιλογέας Alfa DNA, που μετατρέπουν την 4C Spider σε επέκταση του οδηγού.
 
Ο καινοτόμος επιλογέας Alfa DNA προσφέρει 4 διαφορετικές επιλογές [Dynamic, Natural, All Weather, Race] βελτιώνοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του κιβωτίου, του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού Alfa Q2 και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού για τον τρόπο οδήγησης. Η επιλογή Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία στις αγωνιστικές πίστες, είναι αυτή που αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό, απενεργοποιώντας το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα αντισπιναρίσματος.
 
Αναρτήσεις για κορυφαίο κράτημα
Η Alfa Romeo 4C Spider χρησιμοποιεί λύσεις που προέρχονται από τους αγώνες για να εξασφαλίσει κορυφαίο κράτημα και ευελιξία. Η μπροστινή ανάρτηση χρησιμοποιεί ένα σύστημα με διπλά επάλληλα ψαλίδια, για άμεση και αφιλτράριστη επικοινωνία με τον οδηγό. Πίσω, μια εξέλιξη του συστήματος McPherson εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και οδική συμπεριφορά, ακόμα και στους πιο ακραίους ελιγμούς. Οι αναρτήσεις είναι κατασκευασμένες από υψηλής αντοχής χάλυβα και αλουμίνιο. Γι' αυτούς που θέλουν το μέγιστο στο κράτημα, θα είναι διαθέσιμο ένα κιτ ανάρτησης (Track Package) με υψηλής απόδοσης αμορτισέρ, μεγαλύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, μεγαλύτερους τροχούς και λάστιχα Pirelli P-Zero AR Racing. Σε πλήρη αρμονία με το ελαφρύ αμάξωμα της 4C Spider, το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει υποβοήθηση, για μείωση του βάρους, αλλά και για να εξασφαλίζει εξαιρετική αίσθηση στον οδηγό. Το σύστημα των φρένων έχει 4 αεριζόμενους διάτρητους δίσκους, με 4-πίστονες δαγκάνες της Brembo στους μπροστινούς τροχούς.
 
Με την υπογραφή κατασκευής της Maserati
Η 4C Spider συνδυάζει την τεχνολογία κορυφαίων επιδόσεων της Alfa Romeo με την κατασκευαστική ποιότητα της Maserati. Η κορυφαία τεχνολογική και βιομηχανική τεχνογνωσία των Alfa Romeo και Maserati χρησιμοποιήθηκε στην εξέλιξη των 4C Coupe και Spider. Η συνεργασία των δυο εταιριών στόχευε στην ενσωμάτωση της δουλειάς του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo. στην πολύ εξειδικευμένη παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου της Maserati στη Modena. Και το τελικό αποτέλεσμα, δεν περιγράφεται!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 14/01/2015, 11:49 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741074154, +302741074072, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα