IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Golf 1.4 TGI: Οικονομία και περιβαλλοντική φροντίδα
Η έκδοση του πλέον πετυχημένου μοντέλου της VW με την δυνατότητα κίνησης με φυσικό αέριο, μας βάζει σε σκέψεις, όσον αφορά την οικονομία στην μετακίνησή μας, αλλά και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Αυτό το αυτοκίνητο είναι πολύ ιδιαίτερο. Κι αυτή του η ιδιαιτερότητα, ήταν που μας κέντρισε το ενδιαφέρον να το δούμε πιο σχολαστικά και με περισσότερη προσοχή. Ο λόγος, η δυνατότητα κίνησής του και με φυσικό αέριο, ένα ορυκτό καύσιμο πιο «καθαρό» από τα παραδοσιακά υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο), η χρήση του οποίου χαρακτηρίζεται από αισθητά μεγάλη οικονομία. Η VW φρόντισε να κάνει το «λουκούμι» στα χέρια της, το πετυχημένο της Golf, ένα αστείρευτο προϊόν, καθώς είναι ίσως το μοναδικό μοντέλο που προσφέρεται με όλες τις εμπορεύσιμες μορφές κίνησης. Το τελευταίας γενιάς Golf περιλαμβάνει στη γκάμα του βενζινοκίνητες εκδόσεις, αντίστοιχες πετρελαίου, LPG (υγραερίου), υβριδική και ηλεκτρική, καθώς και CNG (φυσικό αέριο).
 
«Καμουφλαρισμένη» τεχνολογία
Το Golf TGI δεν διαφέρει εξωτερικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις Golf, με εξαίρεση, για τους πολύ παρατηρητικούς, τους διαφορετικής διάστασης τροχούς, καθώς το αυτοκίνητο εδράζεται σε 15άρες ζάντες με ελαστικά διάστασης 195/65R15. Ό,τι ακριβώς χαρακτηρίζει το Golf TGI, βρίσκεται στα εσώψυχά του. Ακόμη και στο εσωτερικό του, σχεδόν τίποτα δεν προδίδει ότι πρόκειται για μοντέλο με χαρακτηριστικά μιας ιδιαίτερης τεχνολογίας, μέχρι τη στιγμή που θα πέσει το βλέμμα σου στον πίνακα οργάνων του οχήματος. Εκεί, βλέπεις ότι υπάρχουν ξεχωριστοί μετρητές καυσίμου για την βενζίνη και το φυσικό αέριο, τις δύο πηγές ενέργειας του αυτοκινήτου. Πρόκειται για δύο αυτόνομες και εντελώς διαφορετικές μονάδες αποθήκευσης της καύσιμης ύλης. Το δοχείο καυσίμου βενζίνης μπορεί να δεχθεί μέχρι 50 λίτρα. Είναι το ίδιο ακριβώς που χρησιμοποιείται και σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις με υγρό καύσιμο.
 
Δοχεία φυσικού αερίου αντί ρεζέρβας
Καταργώντας τον εφεδρικό τροχό, που βρισκόταν επιμελώς κάτω από τον χώρο φόρτωσης των αποσκευών, η εταιρία μπόρεσε να προσαρμόσει εκεί δύο ειδικά καζάνια που μπορούν να δεχθούν και να αποθηκεύσουν το εναλλακτικό καύσιμο, το φυσικό αέριο, στις συνθήκες που απαιτείται, δηλαδή υπό πίεση περίπου 200 bar. Μια και πρόκειται για αέριο καύσιμο και με τον τρόπο που αποθηκεύεται στα κατάλληλα δοχεία, η μέτρησή του γίνεται σε κιλά και όχι σε λίτρα. Η χωρητικότητα του καθενός δοχείου αποθήκευσης του φυσικού αερίου είναι 7,2 κιλά επισήμως. Και λέμε επισήμως, γιατί στην πράξη υπάρχει ενδεχόμενο η «πρεσαριστεί» περισσότερο καύσιμο, όπως έγινε και στη δική μας περίπτωση, όπου το φουλάρισμα τερμάτισε στα 15,07 κιλά (2 x 7,53 κιλά περίπου).
 
Ο ανεφοδιασμός του οχήματος έχει ένα πολύ θετικό στοιχείο κι ένα αρνητικό. Το θετικό στοιχείο έχει να κάνει με την τιμή της μονάδας. Το φυσικό αέριο έχει τιμή/κιλό στα 0,852 του ευρώ (τη στιγμή της δοκιμής μας, τουλάχιστον), κάτι που σημαίνει ότι στο εικοσάρικο θα έχει αρκετά ρέστα (πάνω από 7 ευρώ). Το αρνητικό είναι ότι δεν μπορείς να ζητήσεις μερικό ανεφοδιασμό αλλά ολικό, μέχρι την πλήρωση των δοχείου του οχήματος. Το γεγονός αυτό δεν το λες και τόσο αρνητικό, όσο τα δοχεία CNG είναι μικρής χωρητικότητας. Αν στο μέλλον διπλασιαστούν ή τριπλασιαστούν, τότε, ίσως.
Κινητήρια μονάδα ένας 1.400άρης TSI
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας βενζίνης τεχνολογίας TSI των 1.4 λίτρων, μόνο που εδώ δεν αποδίδει την γνωστή ισχύ των 122 ίππων, αλλά έχει προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Η απόδοσή του είναι 110 ίπποι, καθώς δόθηκε έμφαση στη ροπή από χαμηλές στροφές και με διάρκεια, μέχρι και τις στροφές που προσεγγίζεται η μέγιστη ισχύς, έτσι ώστε να παρέχει μια «γραμμική» απόδοση και να συνεργάζεται πλήρως και με το εναλλακτικό καύσιμο, το φυσικό αέριο. Παρά την μειωμένη ισχύ του, η υπερπλήρωση κάνει καλά τη δουλειά της και κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το αυτοκίνητο.
 
Η χαρά της οικονομίας στην οδήγηση
Περνώντας στην πράξη, το Golf TGI δεν το χορταίνεις να το οδηγείς, όσο ξέρεις ότι δεν σου κοστίζει ακριβά. Με ένα άριστα προσαρμοσμένο σύνολο, η άνεση στην οδήγηση, όσο κι αυτή στην καμπίνα των επιβατών, παραμένει στα ίδια υψηλά επίπεδα Golf. Επίσης, το αυτοκίνητο διαθέτει άριστη ηχομόνωση, κάνοντας τα ταξίδια λιγότερο κουραστικά. Η ορατότητα είναι πολύ καλή ολόγυρα, η θέση οδήγησης προσαρμόζεται σε κάθε σωματότυπο, το τιμόνι παρέχει κάθε απαιτούμενη πληροφόρηση από τον δρόμο και τα χιλιόμετρα έρχονται ευχάριστα, όσο βλέπεις να αργεί να πέσει ο δείκτης καυσίμου του φυσικού αερίου. Με ένα πλήρες γέμισμα, διανύσαμε περισσότερα από 400 χλμ., πριν περάσουμε στην κατανάλωση της βενζίνης.
 
Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή εκείνη και μετά, αρχίσαμε να δυσανασχετούμε. Αν και το αυτοκίνητο δεν κρίνεται και τόσο «λαίμαργο» στη βενζίνη, εντούτοις, η αλλαγή στην κατανάλωση μας φάνηκε άσχημα, καθώς απαιτούνται περίπου 8-9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε μικτό κύκλο και με πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Καμία σχέση με τα 2, 3, 4, ακόμη και 5 κιλά/100 χλμ. του φυσικού αερίου, που σημειωτέον, είναι και κατά πολύ πιο φθηνό. Με ήπια οδήγηση και με πλήρη εκμετάλλευση των δοχείων καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου, είναι εφικτό να ξεπεράσεις τα 1.000 χλμ. αυτονομίας.
 
Ελάχιστα σημεία ανεφοδιασμού φυσικού αερίου
Αν και πρόκειται για ένα πραγματικά ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο και όχι μόνον, το άσχημο της υπόθεσης όμως, μέχρι και τη στιγμή που αναρτήθηκε το εν λόγω άρθρο, είναι ότι τα σημεία ανεφοδιασμό φυσικού αερίου είναι ελάχιστα, μετρημένα στο χέρι ενός... κουλού, 3 στην Αττική και μόλις ένα στη Θεσσαλονίκη. Με συνολικό κόστος υποδομής άνω των 200.000 ευρώ, πελατολόγιο που τώρα αρχίζει να διαμορφώνεται στην Ελλάδα και με δεδομένη την οικονομική συγκυρία που πλήττει τη χώρα, είναι αδύνατο να σηκώσει στις πλάτες του ένα οποιοδήποτε πρατήριο καυσίμων μία τέτοια επένδυση. Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση που έχει γίνει στα 4 αυτά πρατήρια, ανήκει εξ ολοκλήρου στην εταιρία διαχείρισης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, την ΔΕΠΑ. Η εταιρία υπόσχεται τη δημιουργία σημείων ανεφοδιασμού και σε άλλες πόλεις, αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένος σχετικός χρονικός ορίζοντας. Μέχρι τότε, ο ανεφοδιασμός με φυσικό αέριο θα γίνεται μόνον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σε οποιοδήποτε άλλο μέρος, ανεφοδιασμός αποκλειστικά και μόνον (τι κρίμα) με βενζίνη.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/02/2014, 3:40 πμ.)
VWGolf 1.4 TGI
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,255 x 1,79 x 1,45 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,635 & 1,55/1,52 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 380-1.270 λίτρα
Βάρος: 1.310 κιλά
Κυβισμός: 1.395 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5 x 80 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 110/4.800-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 200/1.500-3.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,9’’
Τελική ταχύτητα: 194 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,5 κιλά/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 2,9 κιλά/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,5 κιλά/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ καυσίμου βενζίνης: 50 λίτρα
Ρεζερβουάρ καυσίμου φυσικού αερίου: 2 x 7,2 κιλά
Εκπομπές ρύπων CO2: 94 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα