IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Cayman GT4: Άμεση πρόκληση στην 911!
Το νέο μέλος της οικογένειας Porsche GT είναι η Cayman GT4. Είναι η πρώτη φορά που η Porsche παρουσιάζει ένα σπορ αυτοκίνητο GT με βάση την Cayman, το οποίο έχει στοιχεία από την κορυφαία και διαχρονική 911 GT3.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το φθινόπωρο του 2005, οι περισσότεροι θεώρησαν ότι η Cayman θα αποτελέσει απλά την κουπέ έκδοση του roadster μοντέλου της μάρκας, της Boxster. Κάποιοι άλλοι όμως, είδαν ότι γεννήθηκε ένα μοντέλο της Porsche, που μπορεί να ήταν μικρότερο της βασίλισσας 911, η κορυφαία έκδοσή της όμως, η Cayman S, έθετε θέμα αμφισβήτησης του παραδοσιακού σπορ κουπέ μοντέλου της θρυλικής Γερμανικής μάρκας. Πέρασαν χρόνια και μετά τις Cayman R και Cayman GTS, η επιβεβαίωση ήρθε με τη νέα Cayman GT4. Ο χρόνος γύρου 7’40’’ στο Nordschleife του Nürburgring, την τοποθετεί ως το νέο σημείο αναφοράς στην κορυφή της κατηγορίας της. Κάνει επίσης μια σαφή δήλωση, ότι η Porsche θα συνεχίσει να προωθεί ριζικά δίθυρα σπορ αυτοκίνητα στο μέλλον, σπορ αυτοκίνητα που αναπτύσσονται στο τμήμα Motorsport της εταιρίας, στο Weissach.
 
Κινητήρας από 911 S
Στην Cayman GT4, ο κινητήρας, το πλαίσιο, τα φρένα και η αεροδυναμική της σχεδίαση, είναι προσαρμοσμένα για μέγιστη δυναμική οδήγηση. Ωστόσο, το κορυφαίο μοντέλο εξακολουθεί να διατηρεί την ευελιξία και την καθημερινή χρησιμότητα που χαρακτηρίζουν το διθέσιο κουπέ της Porsche. Τροφοδοτείται από έναν 3.8 λίτρων 6-κύλινδρο κινητήρα με 385 ίππους, που προέρχεται από τον κινητήρα 911 Carrera S. Η δύναμη αυτή μεταδίδεται μέσω ενός μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων με δυναμικές βάσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Η Cayman GT4 έχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 4,4’’ και μία τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 295 χ.α.ώ. Η κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου είναι 7,8 λίτρα/100 χλμ. σε υπεραστικό κύκλο, 10,3 λίτρα/100 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο και 14,8 λίτρα/100 χλμ. στον αστικό κύκλο, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 238 γραμμ./χλμ. Το πλαίσιο -το οποίο διαθέτει 30 χλστ. χαμηλότερη θέση του αμαξώματος κι ένα ευμεγέθη σύστημα φρένων- αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τα συστατικά της 911 GT3.
 
Φαινόταν από καιρό
Αποτελεί «κρυφό μυστικό». Από τότε που είχα κι εγώ μία Cayman S, σκεφτόμουν ότι οι μετατροπές στο μοντέλο δεν θα περιορίζονταν μόνον σε κάποιο πρόγραμμα για τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ή σ’ ένα πιο ελεύθερο σύστημα εξαγωγής, για μερικά άλογα παραπάνω, από τα αρχικά 295. Με τον κινητήρα των 3.4 λίτρων της έκδοσης S και χωρίς τη λύση της υπερπλήρωσης (δύσκολο έως ακατόρθωτο να τα χωρέσεις όλα αυτά στο «πνιγμένο» χωροδικτύωμα του αυτοκινήτου), δεν μπορούσες να ξεπεράσεις τα 330 άλογα, εκτός αν... έκανες περιέλιξη του μοτέρ, κάτι που είδα για πρώτη φορά σε μετατροπές του οίκου RUF, όταν έκανε 3.9 λίτρα τον υφιστάμενο κινητήρα, ή άλλαζε το μπλοκ με αυτό της 911 S (της αρχικής 997, όχι της FL [face-lift]), μεγαλώνοντάς το από 3.8 σε 4.1 λίτρα, αλλά διατηρώντας την δική της κοντή πολλαπλή, καθώς η αντίστοιχη της 911 ήταν μεγάλη, μη επιτρέποντας την πλήρη κάλυψη του κινητήρα στα «σωθικά» του αυτοκινήτου. Όσον αφορά την ισχύ, κοντά στους 420 ίππους και... το «παιχνίδι» με τις 911, μόλις άρχιζε!
 
Έτοιμη για την πίστα!
Εξωτερικά, η Cayman GT4 σαφώς διαφοροποιείται από τα σχετικά κεντρομήχανα κουπέ. Τα 3 διακριτικά ανοίγματα εισόδου [του αέρα] στο μπροστινό μέρος και μια μεγάλη σταθερή πίσω πτέρυγα, είναι μέρος ενός αεροδυναμικού πακέτου που συστηματικά έχει σχεδιαστεί για κάθετη δύναμη. Είναι η πρώτη Cayman με κάθετη δύναμη στους 2 άξονες. Κατόπιν αιτήματος, η Cayman GT4 μπορεί να εξοπλιστεί ακόμη πιο πολύ για σπορ χρήση. Οι προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν το σύστημα κεραμικών φρένων PCCB, καθίσματα με πλήρη κέλυφος κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ένα προσαρμοσμένο πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono με την μοναδική εφαρμογή (application) Track Precision κι ένα Club Sport πακέτο.
 
Εσωτερικό στο ύψος των περιστάσεων
Το εσωτερικό της Cayman GT4 είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε ο οδηγός και ο συνοδηγός να μπορούν να βιώσουν μία αφιλτράριστη οδηγική απόλαυση. Κάθονται στα σπορ καθίσματα, επενδυμένα με ένα συνδυασμό δέρμα και Alcantara, τα οποία διακρίνονται από πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το νέο σπορ GT4 τιμόνι, εγγυάται τον ιδανικό έλεγχο και την άμεση ανατροφοδότηση, λόγω των συμπαγών του διαστάσεων. Το μόνο σίγουρο, όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της Cayman GT4, βυθισμένος παράλληλα στο εξαίρετης πλευρικής στήριξης αγωνιστικού τύπου κάθισμα, δεν θα ξεκολλάς!
 
Γνήσιος απόγονος της οικογένεια των Porsche GT
Οι τεχνικές πτυχές του νέου GT σπορ αυτοκινήτου, βασίζονται στην 911 GT3. Ως ένα κεντρομήχανο σπορ αυτοκίνητο κι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δυναμικής οδήγησης στην κατηγορία του, ακολουθεί την εννοιολογική παράδοση αυτοκινήτων όπως τα 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT και 918 Spyder. Τα GT σπορ αυτοκίνητα από την Porsche ενσωματώνουν την πιο παθιασμένη δυνατή σχέση μεταξύ της καθημερινής οδήγηση και της οδήγησης στην πίστα, διατηρώντας έτσι τον σπορ πυρήνα της μάρκας [Intelligent Performance]. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι 4 στους 5 οδηγούς των σπορ αυτοκινήτων της Porsche, με αυτή την φιλοσοφία σκέψης κάνουν χρήση των οχημάτων τους και σε αγωνιστικές πίστες.
 
Πρεμιέρα στο σαλόνι της Γενεύης του 2015
Η Cayman GT4 γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα την στις αρχές Μαρτίου στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, την οποία -Θεού θέλοντας και καιρού επιτρέποντος- θα δούμε και από κοντά. Η Porsche δέχεται ήδη παραγγελίες για τη νέα Cayman GT4 και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στους επίσημους εμπόρους της μάρκας στο τέλος Μαρτίου (2015). Όσον αφορά στην τιμή της, στη Γερμανία η Cayman GT4 θα ξεκινάει από 85.779 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των ειδικών χαρακτηριστικών της χώρας. Τώρα, όσον αφορά στην Ελληνική αγορά, δεν γνωρίζουμε τιμή αλλά ούτε και θέλουμε να ξέρουμε, καθώς το υφιστάμενο φορολογικό σύστημα για τα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού και κυρίως υψηλού κόστους κτήσης, γίνονται κυριολεκτικά ασύμφορα, καθώς η τιμής τους υπερδιπλασιάζεται, χάρη στον φόρο πολυτελείας και το ΕΤΤ (Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/02/2015, 5:48 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Volkswagen
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Πωλήσεις Αυτοκινήτων)
Αμαρουσίου Χαλανδρίου 12, 151 25 Μαρούσι
Τηλ.: +302106180529, +302106196297, Τηλ. & Fax: +302106196328
E-mail: georgejeferakos@gmail.com

 

 
Χρήσιμα