IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Πέθανε στα 105 του ο πρωτοπόρος και πατέρας του Datsun 240Z


Ο Yutaka Katayama, πρώτος πρόεδρος της Nissan στις ΗΠΑ, ο οποίος άρπαξε την Αμερικανική ευαισθητοποίηση των καταναλωτών με την παρουσίαση του προσιτού σπορ αυτοκινήτου Datsun Z στις αρχές του 1970, πέθανε σε ηλικία 105 ετών. Δημόσια γνωστός ως ο «Κύριος Κ.», ο Katayama άφησε το πόστο του στις ΗΠΑ πριν 40 χρόνια και αποσύρθηκε εντελώς από τη Nissan το 1977. Αλλά η παρατεταμένη παρουσία του ως ένας ηλικιωμένος, σβέλτος και μερικές φορές κρίσιμη φωνή από το παρελθόν, συνέχισε να διατηρεί το ενδιαφέρον των ΗΠΑ στα Ζ αυτοκίνητα της Nissan, όσο και στην ίδια τη Nissan. Στη δεκαετία του 1990, οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ της θυγατρικής της Nissan στις ΗΠΑ, όπου ο Katayama ήταν πρόεδρος (1965-1975), άρχισε να διαθέτει έναν σωσία ηθοποιό που απεικονίζει τον χαρακτήρα του «Κυρίου Κ.» στην τηλεοπτική διαφήμισή του.
 
Ο Katayama πέθανε από καρδιακή ανεπάρκεια το βράδυ της Πέμπτης 19 Φεβρουαρίου (2015) σε νοσοκομείο του Τόκιο. Ο ίδιος συνδέεται ευρέως με το αρχικό Datsun 240Z, που θεσπίστηκε το 1970 στον απόηχο της Ford Mustang και της δημοτικότητας της Chevrolet Camaro. Παρέμεινε ενεργός μέχρι πρόσφατα ως επισκέπτης διασημότητα στους συνδέσμους φίλων Ζ και σε εκδηλώσεις κληρονομιάς των Datsun και Nissan. Ήταν, επίσης, υπό την πρωτοποριακή εποχή του Katayama που έγινε στις ΗΠΑ το δίκτυο καταστημάτων της Nissan, με το ιστορικό Datsun 510, ένα μικρό αλλά σπορ Ιαπωνικό sedan που ο Katayama ήλπιζε ότι θα κλέψει ορισμένους αγοραστές από την Γερμανική BMW.
 
Το 1960 ο Katayama στάλθηκε ενάντια στις επιθυμίες του στις ΗΠΑ για την έγκαιρη έρευνα αγοράς. Θεώρησε την απόσπαση «εξορία» για να μιλήσει ενάντια στα Ιαπωνικά συνδικάτα της Nissan. Μόλις στη θέση του στη Νότια Καλιφόρνια, κέρδισε ένα όνομα για τον εαυτό του ως ένα Ιαπωνικό στέλεχος με λίγη υπομονή για την προσεκτική και συντηρητική προοπτική των φορέων λήψης αποφάσεων πίσω στην Ιαπωνία. Η καριέρα του χρησιμεύει ως μια ζωντανή εικόνα του τι πέρασε η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας για να καθιερωθεί στην Αμερική. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας στα τέλη της δεκαετίας του 1950, πιστεύεται ευρέως ότι τα εγχειρήματα στις ΗΠΑ ήταν παράτολμα. Συντηρητικά στελέχη της Nissan και άλλες Ιαπωνικές εταιρίες αυτοκινήτων ήταν απρόθυμοι να προσφέρουν τα μικρά, συνήθως μικρής ισχύος για τα υψηλής ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο της Αμερικής, προϊόντα τους.
 
 
Ο Katayama είχε επανειλημμένα κόντρα με την εταιρική διαχείριση πίσω στην Ιαπωνία, επιμένοντας ότι δεν υπάρχουν βιώσιμες ευκαιρίες για τη λήψη πελατών στην Αμερική. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο Katayama στάθηκε στο υφιστάμενο σχέδιο για την αγορά του νέου Z σπορ αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Ιαπωνική ονομασία του «Fairlady». Η διαχείριση της Nissan το 1970 με τη σειρά της, αρνήθηκε να προγραμματίσει τους όγκους παραγωγής που ο Katayama επέμεινε για την οργάνωσή του στις ΗΠΑ, που θα μπορούσε να πωλήσει. Επίσης έπεσε στον Katayama να επιμεληθεί ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων αντιπροσώπων Datsun στην Αμερική.
 
Όπως ίσχυε και για τις άλλες Ιαπωνικές εταιρίες που τόλμησαν να εισέλθουν στις ΗΠΑ στη δεκαετία του 1960 και του 1970, το σχέδιο διανομής της Nissan Datsun ήταν ένα χαλαρό μίγμα ανεξάρτητων εμπόρων και περιοχών διανομής, που δεν παρέλειψε να προσθέσει δίκτυο καταστημάτων στις 50 πολιτείες, ούτε προσπάθησε να συνεργαστεί. Ο Morrie Saga, αντιπρόσωπος στο Λος Άντζελες ο οποίος πέθανε το 2011, είχε πει ότι ο Katayama τον ενέπνευσε να αφήσει τη δουλειά του ως διευθυντής μιας τοπικής αντιπροσωπείας Ford για να γίνει έμπορος Datsun. Ο Sage είχε πει, ότι το 1969 είπε ο Katayama σε μια αίθουσα γεμάτη από πιθανούς μεταπωλητές Datsun: «Ο καθένας σε αυτή την αίθουσα μια μέρα θα γίνει εκατομμυριούχος». Η θυγατρική της Nissan έχει τώρα περίπου 1.100 αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ, οι οποίες το 2014 πούλησαν 1.269.565 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά.

Ο Katayama συνέχισε μιλώντας το μυαλό του μετά την ηλικία των 100 ετών. Μετά τη κίνηση του διευθύνοντα συμβούλου της Nissan, κ. Carlos Ghosn, να αναβιώσει τα μοντέλα Ζ στη δεκαετία του 2000 με το 350Z και το 370Z σε παγκόσμια αναγνώριση, ο Katayama απέρριψε το 370Z ως «έτσι κι έτσι» αυτοκίνητο. Το 2009, ο ίδιος είχε πει στην Automotive News ότι το 370Ζ ήταν πάρα πολύ βαρύ και πολύ ακριβό, σε σύγκριση με την φιλοσοφία του ευκίνητου και προσιτού 240Z. Ο Katayama επίσης αποδοκίμασε την κίνηση της Nissan το 1983, να κάνει πέρα το όνομα Datsun υπέρ του ονόματος Nissan, ως εμπορικό σήμα. Η Nissan εργάζεται τώρα για να επαναφέρει το όνομα Datsun ως μάρκα, σε επιλεγμένες αναδυόμενες παγκόσμιες αγορές. Τέλος, η Nissan παρήγαγε μια σειρά από 3 βίντεο με τίτλο «Life & Times of Mr. K, Yutaka Katayama», μέσα από τα οποία αντανακλά την προσωπικότητά του στα 80 χρόνια του στο χώρο του αυτοκινήτου.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 23/02/2015, 02:15 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
ΑΦΟΙ ΛΕΛΕΚΑΚΗ ΟΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Ιεράπετρας-Γρα Λυγιάς, 722 00 Ιεράπετρα Κρήτης
Τηλ.: +302842024190, +302842080245, +302842089173, Fax: +302842026424
E-mail: glelekak@otenet.gr, Website: http://lelekakis.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα