IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Εξαγορά της Pirelli με 7,1 δις ευρώ σχεδιάζει η ChemChina


H China National Chemical Corporation (ChemChina) θα αγοράσει την Pirelli, την 5η μεγαλύτερη εταιρία ελαστικών στον κόσμο, με μία συμφωνία 7,1 δις ευρώ, που θα τοποθετήσει ένα από τα σύμβολα της μεταποιητικής βιομηχανίας της Ιταλίας σε Κινεζικά χέρια. Αλλά η προσφορά μπορεί να μετατραπεί σε μια παρατεταμένη μάχη εξαγοράς, μετά την προσφορά της ChemChina για 15 ευρώ/μετοχή για την Pirelli, μόλις 4% υψηλότερα από την τιμή της Pirelli την τελευταία ημέρα πριν από οι συνομιλίες δημοσιοποιηθούν, την περασμένη εβδομάδα. Οι μετοχές της Pirelli αυξήθηκαν 3,5% την Δευτέρα 23 Μαρτίου (2015) σε 15,76 ευρώ, πάνω από την τιμή προσφοράς, με ορισμένους επιχειρηματίες να δείχνουν προσδοκίες ότι η ChemChina μπορεί να χρειαστεί να άρει την προσφορά της, για να κερδίσει πάνω από τους μετόχους.
 
Αν είναι επιτυχής η συμφωνία θα δώσει στην ChemChina πρόσβαση στην τεχνολογία για να κάνει τα premium ελαστικά, τα οποία μπορούν να πουληθούν σε υψηλότερα περιθώρια κέρδους, και να δώσει στην Ιταλική εταιρία ώθηση στην τεράστια Κινεζική αγορά. Η Κινεζική εταιρία και ο συνεργάτης της Cam Finanziaria -ο μεγαλύτερος επενδυτής της Pirelli, όπου ανήκει εν μέρει στον πρόεδρο κ. Marco Tronchetti Provera- έχει ένα υψηλό όριο για τον τερματισμό της δημόσιας εισαγωγή της εταιρίας με έδρα το Μιλάνο, όπως είχε προγραμματιστεί, και χρειάζεται να εξασφαλίσει το 90% των μετοχών της Pirelli για να κάνει την κίνησή της. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2015, σύμφωνα με τη συμφωνία. «Οι μέτοχοι μειοψηφίας έχουν πολλή δύναμη στα χέρια τους», δήλωσε ο κ. Vincenzo Longo, ένας στρατηγικός αναλυτής της IG Markets στο Μιλάνο. «Η τιμή που προσφέρθηκε δεν τους δίνει το αναμενόμενο ασφάλιστρο». «Η επιτυχία της πιθανής δημόσιας προσφοράς στα 15 ευρώ, δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη», είπε σε μία αναφορά η Banca Akros.
 
Η συμφωνία θα δώσει στην Pirelli, της οποίας τα ελαστικά εφοδιάσουν τα μονοθέσια της Formula 1, ένα μεγαλύτερο εύρος ζώνης για να ανταγωνιστεί ενάντια σε μεγαλύτερους αντιπάλους, όπως οι Michelin και Continental, οι οποίες ψάχνουν για την ανάπτυξη στην Ασία. Η συμφωνία εγκρίθηκε με τους μετόχους της Pirelli την Κυριακή 22 Μαρτίου 2015. Η ChemChina συμφώνησε να πληρώσει 15 ευρώ για κάθε μετοχή για το 26,2% της Pirelli που ανήκει στην Cam Finanziaria, ή την Camfin, όπως ανέφεραν οι εταιρίες σε μια δήλωση. Η ChemChina τότε θα προβεί σε δημόσια προσφορά για το υπόλοιπο των μετοχών στην ίδια τιμή. Η τιμή προσφοράς της Pirelli ανέρχεται σε περίπου 7,1 δις ευρώ. Η συμφωνία καλεί την ChemChina να κατέχει τουλάχιστον το 50,1% της Pirelli και η Camfin το 49,9%. Η συμφωνία θα είναι η μεγαλύτερη Ιταλική αγορά από μια Κινεζική εταιρία.
 
 
Αν οι εταίροι αδυνατούν να επιτύχουν το 90% που απαιτείται για να λάβει την Pirelli από την αγορά, υπάρχει μια πιο περίπλοκη εναλλακτική λύση. Με ποσοστό τουλάχιστον 66%, η ChemChina θα μπορούσε να συγχωνεύσει τις συμμετοχές της με την Camfin και να αναγκάσει μια διαγραφή, σύμφωνα με τους αναλυτές. Ακόμη και με την επιρροή που έχουν οι μικρότεροι μέτοχοι, η συμφωνία της ChemChina είναι πιθανό να είναι το μόνο παιχνίδι στην πόλη. Οι προοπτικές αντιπροσφοράς για την Pirelli εμφανίζονται περιορισμένες, λόγω της ισχυρής συμφωνίας μεταξύ Camfin και ChemChina, σύμφωνα με τον κ. Longo της IG Markets. Ο 67χρονος κ. Provera, ο οποίος είναι συνιδιοκτήτης της Pirelli, θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος βάσει της συμφωνίας, ενώ η ChemChina θα διορίσει νέο πρόεδρο. Το 2013 η ChemChina απέφερε έσοδα 244 δις γιουάν (35,9 δις ευρώ), σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Η ChemChina θα πραγματοποιήσει τη συναλλαγή από τη θυγατρική της China National Tire & Rubber Co.
 
Η συμφωνία είναι η τελευταία σε μια σειρά από εξαγορές στην Ιταλία από τους πλούσιους σε μετρητά Κινέζους αγοραστές, οι οποίοι μπορούν να επωφεληθούν από ένα αδύναμο ευρώ, καθώς προκύπτουν ενδείξεις ότι η Ευρώπη βγαίνει από την οικονομική στασιμότητα. Η προσφορά σηματοδοτεί επίσης την επιστροφή των Κινεζικών Κρατικών Επιχειρήσεων (SOE) σε παγκόσμιου επιπέδου συμφωνίες, μετά από μια παύση που είχε ζητηθεί από τον πρόεδρο (της χώρας) κ. Xi Jinping, απευθυνόμενος σε διάφορους νυν και πρώην ανώτερους αξιωματούχους κρατικών επιχειρήσεων. Θα ήταν 5η μεγαλύτερη εξερχόμενη συμφωνία της Κίνας με SOE επιχείρηση, σύμφωνα με στοιχεία της Thomson Reuters, και η 1η μεγάλη εξαγορά από τότε που η Κινεζική MMG ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας το 2014 για να αγοράσει το τεράστιο ορυχείο χαλκού Las Bambas στο Περού από την Glencore.
 
 
Η προσφορά θα ξεκινήσει από ένα όχημα που ελέγχεται από τον Κινεζικό κρατικό όμιλο και μερικών ανήκει σε επενδυτές της Camfin, στους οποίους συγκαταλέγεται και ο κ. Provera, μαζί με τις Ιταλικές τράπεζες UniCredit και Intesa Sanpaolo, και την Rosneft της Ρωσίας, είπε σε μια δήλωση η Camfin. Η ChemChina προτίθεται να πάρει την Pirelli η ίδια. Η Pirelli θα διατηρήσει την έδρα της στην Ιταλία και μπορεί να ανανεωθεί (η έδρα της) σε 4 χρόνια. Πηγές προσκείμενες στο θέμα, δήλωσαν την Παρασκευή 20 Μαρτίου (2015) ότι η συμφωνία με τον Κινεζικό όμιλο θα σημαίνει ότι η Rosneft, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις διεθνείς κυρώσεις λόγω της κρίσης της Ουκρανίας και θα πρέπει να μειώσει το χρέος, μειώνοντας το μερίδιό της στην Pirelli. Η Camfin δήλωσε την Κυριακή 22 Μαρτίου (2015) ότι η Pirelli, που είναι λιγότερο κερδοφόρα σε ελαστικά φορτηγών και βιομηχανικών επιχειρήσεων, θα πρέπει να διπλώνεται στην εισηγμένη μονάδα Aeolus της ChemChina, που επιτρέπει να διπλασιάσει την παραγωγή της.

Η Pirelli ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1872 από τον Giovanni Battista Pirelli. Στη διάρκεια του επόμενου αιώνα, επεκτάθηκε σε καλώδια τηλεπικοινωνιών και ακινήτων. Το 2001, υπό τον κ. Tronchetti Provera, η Pirelli προέβη στην εξαγορά της μεγαλύτερης εταιρίας τηλεπικοινωνιών της Ιταλίας, της Telecom Italia. Αυτή η μετοχή πουλήθηκε το 2007 για να οδηγήσει την Pirelli να εστιάσει στα ελαστικά της λεγόμενης κατηγορίας premium, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών για τα μονοθέσια της Formula 1. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν 6,8% σε 838.000.000 ευρώ το 2014, με τα έσοδα στα 6 δις ευρώ. Εξαιρουμένου του χρηματοπιστωτικού τομέα, η Ιταλία είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά απόκτησης της Κίνας στην Ευρώπη και η 5η σε μέγεθος παγκοσμίως, με 10 συμφωνίες να έχουν ολοκληρωθεί από το 2014, σύμφωνα με στοιχεία της Thomson Reuters. Προηγούμενες Κινεζικές εξαγορές στην Ιταλία, την 3η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης, περιλαμβάνουν συμμετοχές στις επιχειρήσεις δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας Terna και Snam, την παραγωγό στροβίλων Ansaldo και την εταιρία πολυτελών γιοτ Ferretti.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 24/03/2015, 12:23 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
SINIOROS - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ευθυγραμμίσεις
(Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου, Βελτιώσεις Chip Tuning by Overload)
Α' πάροδος Γιαννιτσών, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ. & Fax: +302721069026, E-mail: mrsinioros@gmail.com

 
Χρήσιμα