IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
BMW Museum: Βιώνοντας την απόλυτη ιστορία BMW
Το μουσείο της BMW προσφέρει και πάλι μία καινοτομική εκθεσιακή και σχεδιαστική φιλοσοφία. Στις 21 Ιουνίου 2008, άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το νέο μουσείο BMW, ένα εντυπωσιακό ταξίδι στο χρόνο.
 
Το μουσείο της BMW, δίπλα στα κεντρικά γραφεία του BMW Group στο Μόναχο, προσφέρει σε κάθε επισκέπτη μία αληθινά πρωτοποριακή σύνθεση αρχιτεκτονικής, εκθεσιακών τεχνών και μέσων επικοινωνίας. Η έμφαση, όπως είναι φυσικό, δίδεται στα 125 πρωτότυπα εκθέματα, στους 25 εκθεσιακούς χώρους, σε διάφορες ιστορικές φάσεις εξέλιξης που παρουσιάζουν το δυναμισμό και καινοτομική δύναμη της μάρκας σε μία ιστορία 90 και πλέον χρόνων. Μετά την επαναλειτουργία του, το Μουσείο BMW περιμένει 400.000 επισκέπτες το χρόνο. «Είμαστε ευτυχείς που μετά το άνοιγμα του πρώτου Μουσείου BMW, το 1973, καταφέραμε και πάλι να δημιουργήσουμε μία καινοτομική και σύγχρονη φιλοσοφία Μουσείου, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία μάρκας σε όλο τον κόσμο, εκεί που βρίσκεται η έδρα μας, σε ένα σύμπλεγμα του κτιρίου BMW, του εργοστασίου BMW, του BMW Welt, και του μουσείου BMW», σχολιάζει ο Dr. Norbert Reithofer, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. Από το 1973 που άνοιξε για πρώτη φορά, το Museum Bowl, όπως αποκαλείται χαϊδευτικά, όχι μόνο φιλοξενεί το μουσείο BMW, αλλά αποτελεί και ορόσημο αρχιτεκτονικής. Τώρα, με τη νέα φιλοσοφία του μουσείου, το Bowl διευρύνεται με το γειτονικό, μονώροφο οίκημα που ανήκει στα κεντρικά γραφεία του BMW Group, το 4κύλινδρο συγκρότημα, αυξάνοντας την επιφάνεια της έκθεσης σε 5.000 τμ. Η νέα εκθεσιακή φιλοσοφία όχι μόνο παρουσιάζει την ιστορία με χρονολογική σειρά, αλλά προβάλλει και ειδικά θέματα και ιστορικές φάσεις εξέλιξης που ξεκίνησαν στο παρελθόν, συνεχίζονται στο παρόν και επιτρέπουν προβλέψεις για το μέλλον. Τόσο τα μέσα όσο και τα ατομικά εκθέματα και το στυλ παρουσίασης δίδουν περαιτέρω έμφαση σε αυτές τις φάσεις εξέλιξης και τις προάγουν σε γνήσια, εμπειρία αισθήσεων.
Αν αρχήν με κινητήρες αεροσκαφών
Όλα ξεκίνησαν το 1917 με την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών. Στη συνέχεια, το 1923, η Ανώτερη Ηγεσία της BMW αποφάσισε την κατασκευή μοτοσικλετών και τα πρώτα αυτοκίνητα BMW ακολούθησαν το 1928. Ειδικότερα η αξιοπιστία των κινητήρων BMW και η έξοχη αγωνιστική επιτυχία έχουν κάνει τη BMW μία παγκοσμίου φήμης και ξακουστή μάρκα σε όλο τον κόσμο. Ανοίγοντας το μουσείο το 1973, η BMW ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που παρουσίαζαν τη μάρκα σε περιβάλλον πολιτιστικής κληρονομιάς, τεχνολογίας και σύγχρονης ιστορίας μέσω μιας εκπληκτικής εγκατάστασης. Το μουσείο, που δημιουργήθηκε υπό την καθοδήγηση του αρχιτέκτονα, Καθηγητή Karl Schwanzer, εγκαινίασε νέα πρότυπα στην εποχή του, στη θεώρηση και παρουσίαση της ιστορίας της Εταιρίας και στη αντίληψη των τεχνολογικών εκθεμάτων εντός του κοινωνικού τους περιβάλλοντος. Τα τελευταία 35 χρόνια, το μουσείο BMW είναι ο εκθεσιακός χώρος τριών σημαντικών μεγάλης διάρκειας εκθέσεων, ιδιαίτερης ποιότητας και στυλ που έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό. Κατά μέσο όρο, το μουσείο BMW καλωσορίζει πάνω από 200.000 επισκέπτες το χρόνο από το 1973 και επομένως κατατάσσεται ως 2ο σε επισκεψιμότητα μουσείων του Μονάχου, μετά το δημοφιλές Γερμανικό μουσείο. Επαναλειτουργώντας από τις 19 Ιουνίου 2008 και προσφέροντας μία μοντέρνα και καινοτομική εκθεσιακή φιλοσοφία που περιβάλλει μοναδικά εκθέματα από την ιστορία της BMW, το Μουσείο BMW συνεχίζει την ιστορία επιτυχίας του. Αυτός ο επαναπροσανατολισμός, η ανακαίνιση και η επέκταση του μουσείου BMW ήταν απαραίτητα για αρκετούς λόγους. Από το 1973, η εταιρία έχει αυξηθεί με μεγάλη επιτυχία κι έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, η BMW έχει να επιδείξει μία εξαιρετικά πλούσια προϊοντική γκάμα με πολυάριθμες καινοτομίες σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας και είναι παγκοσμίως διάσημη για την πρωτοποριακή της σχεδίαση. Καθώς η ιστορία της μάρκας εξελίσσεται με ραγδαίο ρυθμό μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο χώρος που προσέφερε το αρχικό μουσείο και ο οποίος προοριζόταν για τα τέλη της δεκαετίας του ’60 δεν ήταν πλέον επαρκής για να καλύψει την πλούσια γκάμα διαφορετικών προϊόντων και το εύρος της ιστορίας της BMW όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Τώρα, το μουσείο BMW ξεχωρίζει αποκτώντας νέα λάμψη, υπογραμμίζοντας τη μοναδική θέση της BMW ως κατασκευάστριας αυτοκινήτων premium και προσφέροντας, όπως είναι φυσικό, το πιο προηγμένο εκθεσιακό μουσειακό πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσω της μοντέρνας σχεδίασης, της νέας εκθεσιακής φιλοσοφίας και, ασφαλώς μέσω των συναρπαστικών προϊόντων του, το μουσείο BMW θέτει πάλι νέα πρότυπα, και επομένως παραμένει ένα σημαντικό αξιοθέατο του Μονάχου, σαν ένα πολιτιστικό κέντρο και, πάνω απ’ όλα, ένας πολύ σημαντικός τουριστικός πόλος έλξης. Το νέο Μουσείο BMW προβλέπει προσέλευση περίπου 400.000 επισκεπτών το χρόνο.
Μπαίνοντας...
Το μουσείο BMW ούτε απομονώνεται, ούτε διαχωρίζεται από το άμεσο αστικό περιβάλλον του, αλλά συμβολικά παίρνει το μήνυμα του περιβάλλοντα χώρου και το συνεχίζει μέσα στο κτίριο. Ένα σύστημα ραμπών που εκτείνεται δυναμικά στην περιοχή του μουσείου, δείχνει αβαρές, δίνοντας την αίσθηση ότι οι ράμπες αιωρούνται στο χώρο, ενώ συνδέεται με ανοιχτές και κλειστές περιοχές εκθεμάτων. Μοντέρνες προσόψεις, αλληλοσυνδεόμενοι διάδρομοι και μαγευτικές οπτικές γωνίες, δημιουργούν ένα συναρπαστικό θέαμα, αστικού τύπου. Πράγματι, το μουσείο BMW είναι φιλοτεχνημένο σαν μία αστική δομή μεταφορών, που αποτελείται από τα διάφορα στοιχεία του περιβάλλοντός του, τα οποία διέπονται από το πνεύμα της κινητικότητας (mobility), δρόμοι, πλατείες, γέφυρες και κτίσματα. Αυτή η φιλοσοφία υπογραμμίζεται και τονίζεται περαιτέρω με όλη τη σημασία της λέξης από το ασφάλτινο πάτωμα που οδηγεί μέσα στο μουσείο, μία ασφάλτινη επιφάνεια ειδικής επεξεργασίας που υπογραμμίζει την ιδιαίτερη λάμψη και αίσθηση του δρόμου, φέρνοντας πιο κοντά στοιχεία και λειτουργίες. «Ήταν σημαντικό να δημιουργήσουμε μία αρχιτεκτονική δομή με μακροπρόθεσμο, πειστικό μήνυμα, παρουσιάζοντας μια σχεδιαστική γλώσσα μέσα από τα στοιχεία της», δηλώνει ο Καθηγητής Uwe R. Brückner, ο δημιουργός του νέου μουσείου BMW. Έτσι, το νέο μουσείο BMW γεφυρώνει την αρχική αρχιτεκτονική του Bowl του Μουσείου, που χρονολογείται από τη δεκαετία του ’70 και αφενός διατηρεί ακόμα και σήμερα την διαχρονική κομψότητα και το σύγχρονο στιλ, αφετέρου με την αρχιτεκτονική μέσων του 21ου αιώνα που κάνει το μουσείο BMW θαυμαστό. Το σύστημα ραμπών συνδέει 25 εκθεσιακούς χώρους με 7 αλληλεπιδρώμενα θεματικά μπλοκ, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση στον επισκέπτη καλύτερη και πιο ουσιαστική εικόνα ενός συγκεκριμένου θέματος. Έτσι, ο επισκέπτης μπορεί να συσχετίζει ενεργά τις πληροφορίες που έχει ήδη αποκτήσει από άλλες θεματικές περιοχές, με διάφορα στοιχεία του νέου χώρου. Αυτό το ιδιαίτερο στυλ αρχιτεκτονικής εσωτερικού αναδεικνύει τα διάφορα εντυπωσιακά στοιχεία της έκθεσης μέσα από μία κάθετη και οριζόντια διάταξη. Το νέο μονώροφο κτίριο προσφέρει μία πρόσθετη επιφάνεια 4.000 τμ. σε διάφορα τμήματα για μόνιμες εκθέσεις του μουσείου, ενώ μέσα στο Bowl, τα εκθέματα και οι εκθέσεις αλλάζουν συνεχώς, εστιάζοντας κάθε τόσο σε διαφορετική και ενδιαφέρουσα θεματολογία.
Ένα πραγματικό ταξίδι στο χρόνο
Χάρη στην εγγενή φιλοσοφία αυτοκαθοδήγησης, το μουσείο επιτρέπει στο επισκέπτη να παρακολουθεί ενεργά την εξέλιξη της BMW ως μάρκας και εταιρίας, και να διαπιστώνει ανεξάρτητα τις ιδιαίτερες ικανότητες του BMW Group. Διάφορες ψυχαγωγικές εκθέσεις διαφορετικών θεμάτων συνδυάζονται για να προσφέρουν μοναδικά συναισθήματα και εικόνες περνώντας από τη μία περιοχή στην επόμενη. Στη διαδικασία αυτή, τα διάφορα οχήματα, οι φιλοσοφίες, η αρχιτεκτονική, η διάταξη και η σχεδίαση των μέσων παρουσίασης, όλα μαζί συνθέτουν μία πραγματικά καινοτομική εκθεσιακή φιλοσοφία από κάθε άποψη. Ένας κεντρικός διάδρομος του μουσείου ταξιδεύει τους επισκέπτες μέσα στο χρόνο και στο χώρο, δείχνοντάς τους το δρόμο για ατομικά σημαντικά εκθέματα. Αλλά κανείς δεν αναγκάζεται να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη σειρά όταν επισκέπτεται τους εκθεσιακούς χώρους, το αντίθετο, υπάρχει αρκετό περιθώριο για όλους τους επισκέπτες, να δημιουργούν τη δική τους διαδρομή μέσα στο μουσείο. Ξεχωριστές περιοχές εστιάζονται σε σύγχρονα θέματα σχεδίασης, τεχνολογίας, μοντέλων, ιστορίας της εταιρίας, μηχανοκίνητου αθλητισμού, ιστορίας της μοτοσικλέτας και μάρκας BMW. Αυτά τα ξεχωριστά «Οικήματα», όπως αποκαλούνται, αποτελούνται από αρκετές αίθουσες σε διάφορα επίπεδα που προβάλλουν τις διαφορετικές διαστάσεις κάθε συγκεκριμένου θέματος. Το Οίκημα της Τεχνολογίας, πχ., υποδιαιρείται στις αίθουσες: Κινητήρες, Τεχνολογία Ελαφρού Βάρους και Αεροδυναμική. Και κάθε Οίκημα έχει τη δική του ταυτότητα που δημιουργείται επιπρόσθετα, από τη μοναδική, χαρακτηριστική του σχεδίαση. Τα μέσα που προβάλλουν τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες BMW μέσω της ξεχωριστής, ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής τους (Mediatecture) δημιουργούν μία ιδιαίτερη απήχηση και ταυτόχρονα, αποτελούν μέρος της συνολικής αρχιτεκτονικής. Η Mediatecture αποτελείται από ένα στρώμα λυχνιών LED, άμεσα συνδεδεμένων σε στρώμα κρυστάλλου και μέσω της αλληλεπίδρασής τους φωτίζονται τα Οικήματα της Έκθεσης. Οι προσόψεις αποτελούνται από επιφάνειες LED μεγαλύτερες των 700 τμ. και συνολικά 1.765 φωτοδίοδοι λειτουργούν σαν κεντρική πηγή φωτός για το μουσείο, προσφέροντας τον ιδανικό φωτισμό σε ολόκληρη την έκθεση. Οι επιφάνειες των προσόψεων που περιβάλλουν την κεντρική μονάδα μέσα στο μουσείο, την Πλατεία BMW, φωτίζονται ενεργά με μία συνεχώς μεταβαλλόμενη διαδικασία, ενώ αυτό το αποτέλεσμα των μέσων στις προσόψεις εξαϋλώνει και δυναμώνει τα στατικά στοιχεία. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο αποκαλείται Acousmonium, δημιουργώντας μία μοναδική ηχητική επένδυση που υπογραμμίζει τις οπτικές εντυπώσεις της έκθεσης μέσω της ανάλογης και συνεχούς ακουστικής συμβολής. Διαδραστικά στοιχεία από διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών εντάσσουν ενεργά τον επισκέπτη στην ίδια την έκθεση και σε όσα διαδραματίζονται εκεί. Εκτός από τις επιφάνειες αφής, το Οίκημα της Εταιρίας, πχ., παρουσιάζει υπερμεγέθη βιβλία με φωτογραφίες. Στη συνέχεια, κοιτάζοντας της φωτογραφίες και ξεφυλλίζοντας τα βιβλία, οι επισκέπτες ακούνε ένα κείμενο που εξηγεί τα όσα απεικονίζονται στις φωτογραφίες και περιγράφονται στις σελίδες που τις συνοδεύουν, λαμβάνοντας επομένως χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες. Μία ακόμα σημαντική καινοτομία στη χρήση οπτικοαουστικών μέσων προσφέρει στους επισκέπτες την ίδια μαγική εμπειρία στο τέλος της περιήγησης του μουσείου. Πρόκειται για μία αληθινά εξαιρετική πανοραμική προβολή στο εσωτερικό τοίχωμα του κελύφους που μπορεί κανείς να θαυμάσει γύρω από το πάνω άκρο του Bowl του Μουσείου. Εδώ, σε αυτό ειδικά το σημείο που δεν έχει κολόνες ή στοιχεία στήριξης, και με μία επιφάνεια τοίχων μήκους έως 120 μέτρα και ύψους έως 6 μέτρα, ισχυρές δέσμες προβολέων προσφέρουν μία εντυπωσιακή τρισδιάστατη πανοραμική άποψη (360°).
Πλήρως οργανωμένη παρουσίαση
Οι διάφορες ιστορικές φάσεις εξέλιξης της μάρκας BMW και της εταιρίας καταδεικνύονται με εντυπωσιακό τρόπο από τα πρωτοποριακά οχήματα που έχει κατασκευάσει και δημιουργήσει η BMW τα τελευταία 90 χρόνια, γνήσια εκθέματα BMW που ξυπνούν ιδιαίτερες αναμνήσεις σε πολλούς επισκέπτες. Ανάμεσα στα πιο αγαπημένα και εντυπωσιακά εκθέματα που θα θαυμάσουν οι επισκέπτες, είναι τα Isetta, 2002, 328, 507, η μοτοσικλέτα R32, καθώς και το αυτοκίνητο H2R που κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτητας. Αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, αγωνιστικά μοντέλα, κινητήρες και εξαρτήματα καταδεικνύουν περίτρανα την ποικιλία, διαχρονικότητα και καινοτομική δύναμη της μάρκας, με όλα τα εκθέματα να έχουν ανακαινιστεί καθολικά, με ιδιαίτερη φροντίδα και σύμφωνα με την αρχική τους κατάσταση. Μία οργανωμένη ξενάγηση είναι σίγουρα η καλύτερη δυνατότητα για τον ενθουσιώδη επισκέπτη, ο οποίος αναζητά μία σε βάθος διερεύνηση των διαφόρων φάσεων εξέλιξης της BMW. Αυτή η ξενάγηση διαρκεί περίπου 90’, αλλά μπορεί να μειωθεί για κάθε γκρουπ, ανάλογα με τα ατομικά του ενδιαφέροντα. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε περίπτωση είναι 15, ενώ ιδιωτικά γκρουπ 5-15 επισκεπτών μπορούν να κλείσουν ραντεβού για αποκλειστικές ξεναγήσεις. Ωστόσο, η φιλοσοφία αυτοκαθοδήγησης της έκθεσης επιτρέπει στον επισκέπτη, ακόμα και χωρίς περιήγηση, να γνωρίσει όλες τις περιοχές και τα ενδιαφέροντα εκθέματα στο σύνολό τους, κυρίως επειδή η Υπηρεσία Ξενάγησης είναι διαθέσιμη όλες τις ώρες για να απαντά στις ερωτήσεις που ενδεχομένως έχουν οι επισκέπτες. Αυτοί που επιθυμούν να κάνουν ένα διάλειμμα, θα βρουν ότι επιθυμεί η καρδιά τους στο M1 Cafe του μουσείου BMW. Πράγματι, και μόνον η θέα από την ταράτσα του M1 Cafe στο BMW Welt και τις γειτονικές Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις αξίζουν κάτι παραπάνω από ένα σύντομο διάλειμμα. Τελευταίο αλλά σημαντικό, οι επισκέπτες μπορούν να αγοράζουν σουβενίρ στο κατάστημα του μουσείου (Museum Shop) φεύγοντας. Για να κλείσετε μία οργανωμένη ξενάγηση, πρέπει να τηλεφωνήσετε στο 01802-118822 στη Γερμανία, καθημερινά, 8:00-22:00, ή να αποστείλουν e-mail στο BMW Welt Info Service (infowelt@bmw-welt.com). Τα εισιτήρια πρέπει να παραλαμβάνονται 30’ πριν την έναρξη της ξενάγησης στο γκισέ εισιτηρίων και πληροφοριών του μουσείου. Η πληρωμή πρέπει να γίνεται με μετρητά, μέσω κάρτας EC ή πιστωτικής. Προκαταβολική πληρωμή δεν είναι δυνατή. Μία ολοκληρωμένη επίσκεψη στις μόνιμες και τακτικά εναλλασσόμενες εκθέσεις διαρκεί περίπου 2 ώρες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο μουσείο, οι επισκέπτες μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία Cicerone, αν επιθυμούν περαιτέρω λεπτομέρειες και πληροφορίες από ειδικούς πάνω σε θέματα ιστορίας της BMW.
Επισκόπηση των εκθεμάτων σε 90’
Αποτελώντας το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, τα πρωτότυπα εκθέματα BMW σηματοδοτούν την είσοδο και ταυτόχρονα, το πιο σημαντικό στοιχείο κάθε θεματικής ενότητας. Οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν πάνω από 120 εκθέματα που καλύπτουν μία περίοδο 9 δεκαετιών. 4τροχα, αγωνιστικά, 2τροχα, κινητήρες και στοιχεία που απεικονίζουν την ποικιλία, συνοχή και καινοτομική δύναμη της μάρκας. Αυτά τα σημαντικά εκθέματα συμβολίζουν ξεχωριστά γεγονότα και αποτελέσματα, φάσεις εξέλιξης και επιτυχίες στην ιστορία των 90 και πλέον χρόνων της BMW. Και για τη διατήρηση του υψηλού διεθνούς προτύπου του μουσείου BMW, πολυάριθμα εκθέματα έχουν αναπαλαιωθεί με ακρίβεια και προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Τα εκθέματα που παρουσιάζονται στο μουσείο BMW είναι τα: 3/15 PS Wartburg, 315/1, 328, 507, Z1, Z3 1.8 και Z8, όσον αφορά τα roadsters, τα M1, M3 Sports Evolution, M5 E 28, M635CSi, M Roadster και M3 CSL, όσον αφορά την οικογένεια των μοντέλων «Μ» και τα 2000 TI, 3.0 CSL IMSA, 320 Group 5 (E 21), M3 Group A (E 30) και M3 GTR (E 46), όσον αφορά τα αυτοκίνητα τουρισμού. Τα πρώτα βήματα της εταιρίας αντικατοπτρίζονται στα BMW IV, R 32 και 3/15 DA 2 Sedan ενώ η τεχνολογία ελαφρού βάρους στο πλαίσιο και την ανάρτηση του 303, το χωροδικτύωμα του αγωνιστικού sedan 328 Kamm Racing Saloon, το πλαίσιο της Μ6 και η μοτοσικλέτα 500 κ.εκ. του 1949 με μηχανικό υπερσυμπιεστή. Αξιόλογη είναι και η ιστορία της φίρμας στην F1, παρουσιάζοντας τις Brabham BT 52 και F1 Sauber 2006. Στη θεματική ενότητα κινητήρων υπάρχουν οι: M 88 (έκδοση παραγωγής της M1), S 14 B 23 (1η γενιά M3), M 88/3 (1η γενιά M5, M635CSi), S 54 (2η γενιά M3) και S 54 B 32 S (3η γενιά M3). Ανάμεσα στους τόσους κινητήρες που δύναται να δει κανείς, υπάρχουν και οι 6κύλινδρες μονάδες M 78a (303), M 328 (328), M 30 (E3/E9), M 20 (323i-E 21), M 50 (325i-E 36) και N 52 (NG6 & 630Ci). Οι σειρές μοντέλων περιλαμβάνουν τα: 520 (1η γενιά), 323i (1η γενιά), 745i (1η γενιά), 633CSi (1η γενιά), Σειρά 7, 335 Saloon, 502 3.2 Super, 3.3 Li, 745i (1η γενιά), 750i (2η γενιά) και 730d (3η γενιά). Στη θεματική ενότητα BMW Design μπορεί κανείς να δει τα 328 MM Roadster, 3.0 CSi, R 5, R 90 S, Z9 Coupe και K 40 Vision Model. Επίσης υπάρχουν: ένα μοντέλο αμαξώματος από πηλό, ένα μοντέλο επίδειξης εσωτερικού χρώματος και επενδύσεων, ένα μοντέλο μοτοσικλέτας από πηλό, το Art Car 3.0 CSL Alexander Calder. Στην κατηγορία των πρωτοτύπων μοντέλων (Museum Bowl), υπάρχουν τα: 531 Prototype, BMW Turbo, Z22, CS1, GINA, X Coupe και Mille Miglia Concept Car 2006. Οι αγωνιστικοί κινητήρες (γκαλερί, πάνω πάτωμα) που εκτίθενται είναι οι: M 10 (Brabham BT 7), M49 (BMW 3.0 CSL), M12/7 (Formula 2), M12/13 (Brabham BT 52), P85 (F1 V19 Williams), P75 (BMW V12 LMR), P60/B40 (V8 BMW M3 GTR E46) και P54 (R6 BMW 320i E46). Τα Isetta 250 Standard και 2002 TI καταδεικνύουν τη μάρκα στο πέρασμα των χρόνων. Όσον αφορά τις μοτοσικλέτες, εκτίθεται ο κινητήρας M 2 B 15 και τα μοντέλα: R 63, R 39, R 2, R 51, R 75 (μοτοσικλέτα με καλάθι-sidecar), R 68, R 25/3 (μοτοσικλέτα με καλάθι-sidecar), R 50/2 (μοτοσικλέτα αστυνομίας), R 75/5, R 100 RS, R 80 G/S, K 100, K 1, F 650, R 1100 RS, R 1200 C, K 75 RT (υπηρεσίας πρώτων βοηθειών), C1 Family Friend, R 1100 S και Ernst Henne (ο θρύλος, όχημα παγκοσμίου ρεκόρ), R 17 και R 37. Την ιστορία των μοτοσικλετών συνεχίζεται με την αντίστοιχη των αγώνων των 2τροχων μοντέλων της φίρμας, όπως η R 51 RS Kraus/Huser (μοτοσικλέτα με καλάθι-sidecar), η αγωνιστική μοτοσικλέτα της ομάδας Zeller του 1956, η αγωνιστική μοτοσικλέτα με καλάθι της ομάδας Schauzu, η R 90 Butler & Smith Daytona, η G/S Paris-Dakar του 1981, η F 650 RR Paris-Dakar και K 1200 R Power Cup.
Art Car Collection by BMW
Φεύγοντας από την περιοχή παρουσίασης μόνιμων εκθεμάτων στο επίπεδο κτίριο του μουσείου και πηγαίνοντας στο χώρο εναλλασσόμενων εκθέσεων στο Bowl του μουσείου, ο επισκέπτης συναντούν τα παγκοσμίου φήμης Art Cars της BMW. Η Art Car Collection της BMW είναι γνωστή σαν μία εξαιρετική σειρά έργων τέχνης πάνω σε τροχούς, μοναδική παγκοσμίως. Συνολικά, η συλλογή περιλαμβάνει 16 αυτοκίνητα που δημιούργησαν διεθνούς φήμης καλλιτέχνες (Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, Michael Jagamara Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, Cesar Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia, David Hockney, Jenny Holzer και Olafur Eliasson). Ένα από τα Art Cars εκτίθεται μόνιμα στο μουσείο BMW, ενώ τα υπόλοιπα κοσμούν άλλα διάσημα μουσείο και πολιτιστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο. Η πρώτη έκθεση στο Bowl που σηματοδοτεί την επάνοδο του μουσείου BMW στη λειτουργική ζωή του, έχει σαν θέμα τα πρωτότυπα οχήματα BMW (Concept Cars).
Πρόγραμμα εκμάθησης για παιδιά και νέους
Το πρόγραμμα εκμάθησης του μουσείου για παιδικά ηλικίας 6-13 και νεαρά άτομα από 14 ετών στοχεύει επίσης, στη δημιουργία μιας ενεργούς εμπειρίας για επιλεγμένα εκθέματα του μουσείου. Εξετάζοντας τα εκθέματα από διάφορες οπτικές γωνίες, το πρόγραμμα προσφέρει εκπαιδευτικές γνώσεις σε τομείς όπως η τεχνολογία, η ιστορία και η σχεδίαση, επιτρέποντας στα παιδιά και στα νεαρά άτομα να αναπτύσσουν μία σύγχρονη, πολυδιάστατη και εμπεριστατωμένη άποψη για τα διάφορα εκθέματα. Επομένως, η Διδασκαλία στο Μουσείο γίνεται ψυχαγωγία. Η 60’ ξενάγηση του Μουσείου που ολοκληρώνεται με ένα διάλογο προσαρμοσμένο στις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων, ακολουθείται από δημιουργική, πρακτική εργασία στο Δημιουργικό Εργαστήριο του μουσείου BMW. Ως εκπαιδευτική συνέχεια (follow-up) στο σχολείο ή το σπίτι, η ειδική έκδοση «Γνωστικά Τουβλάκια για Νέους» καθώς και οι «Δημιουργικές Σελίδες για Παιδιά», προσφέρουν συνεχή ενημέρωση και κίνητρα για το θέμα της κινητικότητας (mobility) ανάλογα με την ηλικία του αντίστοιχου γκρουπ.
Εύκολη πρόσβαση για όλους
Μπορείτε να μεταβείτε στο μουσείο BMW εύκολα, είτε με τα δημόσια μέσα μεταφοράς του Μονάχου (υπόγειος σιδηρόδρομος U3 για Ολυμπιακό Κέντρο Olympiazentrum, αστικό λεωφορείο Νο 50, 173, 174 ή Metrobus 51 για Olympiazentrum Busbahnhof, Σταθμός Λεωφορείων Ολυμπιακού Κέντρου και το Τραμ 27 για Petuelring). Επισκέπτες που έρχονται με αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα, βρίσκουν χώρο στάθμευσης γύρω από το κτίριο του μουσείου, στο υπόγειο γκαράζ του BMW Welt (με χρέωση), στο χώρο στάθμευσης του 4κύλινδρου κτιρίου της BMW και στο χώρο στάθμευσης των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων. Περισσότερος χώρος στάθμευσης για μοτοσικλέτες διατίθεται δωρεάν κατά μήκος της ράμπας πρόσβασης στο υπόγειο γκαράζ. Το ίδιο το μουσείο δεν προσφέρει χώρο στάθμευσης. Δεν επιτρέπεται η στάθμευση λεωφορείων στο υπόγειο γκαράζ του BMW Welt. Χώρος στάθμευσης λεωφορείων διατίθεται, ωστόσο, στην περιοχή στάθμευσης των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων και σε άλλες γειτονικές περιοχές. Χώρος για ποδήλατα διατίθεται βόρεια του BMW Welt, ακριβώς απέναντι από το Olympiazentrum Underground Station. Οι τιμές στάθμευσης στο υπόγειο γκαράζ του BMW Welt θα λέγαμε ότι είναι συμβολικές, καθώς η χρεώσεις για τις 1η και 2η ώρα είναι 1,50 ευρώ, με κάθε επιπλέον ώρα στο +1 ευρώ και τη μέγιστη ημερήσια τιμή στα 10 ευρώ. Οι ώρες λειτουργίας του υπόγειου γκαράζ του BMW Welt, τις εργάσιμες ημέρες, είναι 6:30-24:00 και τα Σαββατοκύριακα 8:00-24:00. Κατοικίδια και ζώα δεν επιτρέπονται στο μουσείο (οι κανόνες των εγκαταστάσεων υπάρχουν στο Lobby του μουσείου).
Ωράριο λειτουργίας και χρεώσεις
Το μουσείο BMW λειτουργεί Τρίτη-Παρασκευή 9:00-18:00, τα Σάββατα, τις Κυριακές και τις δημόσιες αργίες 10:00-20:00. Θα είναι κλειστό 24-26 και 31 Δεκεμβρίου 2008 και την 1η Ιανουαρίου 2009. Το αντίτιμο εισόδου ανά επισκέπτη είναι 12 ευρώ (μειωμένο 6 ευρώ), για ομάδες 5 ή περισσότερων επισκεπτών 9 ευρώ/άτομο και το οικογενειακό εισιτήριο είναι 24 ευρώ για μέχρι 5 επισκέπτες (μέλη της οικογένειας και συγγενείς πρώτου βαθμού). Οργανωμένες ξεναγήσεις γίνονται Δευτέρα-Παρασκευή, 9:00-16:00. Σάββατα, Κυριακές και Δημόσιες Αργίες 10:00-16:00. Οι ξεναγήσεις προσφέρονται στη Γερμανική και Αγγλική γλώσσα. Μεμονωμένοι επισκέπτες και μικρά γκρουπ μπορούν επίσης να συμμετάσχουν σε ξεναγήσεις του κοινού, σε ομάδες των 15 επισκεπτών ανά ξενάγηση. Η οργανωμένη ξενάγηση μεμονωμένου επισκέπτη κοστίζει 15 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εισόδου) και η αντίστοιχη τιμή του μειωμένου εισιτηρίου είναι 7,50 ευρώ (είσοδος μέχρι 1 ώρα πριν το κλείσιμο για όλους τους επισκέπτες, διαφορετικά, ισχύουν μειωμένες τιμές για παιδιά και σπουδαστές μέχρι 18 ετών, μαθητευόμενους, άτομα με ειδικές ανάγκες με συνοδό, στρατιωτικούς, εκπαιδευόμενους σε κοινωνικούς και οικολογικούς τομείς, άνεργους, ηλικιωμένους συνταξιούχους, μέλη των BMW Club, ξεναγούς του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Συνδέσμου, δημοσιογράφους, κατόχους κάρτας BMW και/ή Premium Κάρτας BMW). Αποκλειστικές ξεναγήσεις κλείνονται επίσης για 5-15 επισκέπτες. Για λόγους χωρητικότητας, δεν είναι δυνατόν να κλείνονται αρκετές ξεναγήσεις ταυτόχρονα για μεγαλύτερα γκρουπ. Αν η χωρητικότητα το επιτρέπει, ωστόσο, αρκετές περιηγήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν την ίδια ημέρα. Η ομαδική ξενάγηση τιμάται στα 150 ευρώ και η αντίστοιχη μειωμένη τιμή είναι 75 ευρώ. Το εντυπωσιακό σκηνικό του μουσείου BMW μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για νυχτερινές εκδηλώσεις (πληροφορίες: events.museum@bmw.de ή στο 01802-118822 στη Γερμανία).
Δεδομένα και αριθμοί
Η έναρξη της κατασκευής του μουσείου BMW έγινε την 1η Νοεμβρίου 2006 και τα εγκαίνια 19 Ιουνίου 2008. Η έναρξη της λειτουργίας του για το κοινό έγινε 2 ημέρες αργότερα, στις 21 Ιουνίου 2008. Η συνολική περιοχή της έκθεσης του μουσείου περιλαμβάνει 5.000 τμ., με συνολική καθαρή περιοχή στα 10.000 τμ. και μικτή επιφάνεια πατώματος 12.200 τμ. Υπάρχουν 3 επίπεδα στο μόνιμο εκθεσιακό χώρο και 5 στο Bowl του μουσείου. Η περιοχή LED καταλαμβάνει 706 τμ. και ο αριθμός των φωτοδιόδων που χρησιμοποιήθηκαν φτάνει τα 1.765.000. Το μουσείο εξοπλίζεται με 540 ηχεία και διαθέτει 50 συστήματα προβολής. Τα Θεματικά Οικήματα είναι 7, οι Θεματικές Αίθουσες 25 και τα εκθέματα, όπως προαναφέραμε, 125. Οι αναμενόμενοι επισκέπτες στο μουσείο BMW αναμένεται να είναι περίπου 400.000 σε ετήσια βάση. Το προσωπικό που εργάζεται στο μουσείο BMW είναι 110 άτομα.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΧΑΡΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων)
Φρε (Λιβάδια Αγ. Ιωάννη), 713 34 Χανιά
Τηλ.: +302821094222, +302821092008, Fax: +302821099540
E-mail: kanoypakis@cha.forthnet.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα