IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Κίνας: Η Mercedes επαναφέρει «νόμο και τάξη»


Η Mercedes, μετά τη νίκη του Sebastian Vettel και της Ferrari στο GP της Μαλαισίας, φαίνεται πως επανέφερε το «νόμο και την τάξη» στο αμέσως επόμενο GP, αυτό της Κίνας, μετά το 1-2 που πέτυχαν οι πιλότοι της, Hamilton και Rosberg.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μόλις 2 εβδομάδες μετά τη νίκη της Ferrari με τον Vettel στον αγώνα της Μαλαισίας, η κυριαρχία της Mercedes στο GP που ακολούθησε, αυτό της Κίνας, επανήλθε και μάλιστα με καθολική υπεροχή, καθώς τα μονοθέσια της Γερμανικής ομάδας έφεραν το απόλυτο αποτέλεσμα, τερματίζοντας στις 2 πρώτες θέσεις. Ο Hamilton οδήγησε έξυπνα και πήρε κεφάλι στον αγώνα από την εκκίνηση (είχε και pole position) κερδίζοντας σχετικά άνετα, αφού διαχειρίστηκε ιδανικά την εξέλιξη του αγώνα. Εμφανίστηκε μάλιστα να οδηγεί συντηρητικά, παρά τις όποιες εκκλήσεις της ομάδας του να επιταχύνει, προκειμένου να δώσει στον ομόσταυλό του Rosberg κάποια περιθώρια «ανάσας», μπροστά από τον Vettel που προσπαθούσε να πλησιάσει τους προπορευόμενούς του.
 
Ο Hamilton στη συνέχεια έδειξε το αληθινό ρυθμό της Mercedes, με τις επιδόσεις του στους τελευταίους γύρους πριν από το τελικό του pit stop. Τα 7’’ προβάδισμα που είχε εξανεμίστηκαν στο τέλος του αγώνα, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά αυτό δεν μειώνει την άνετη νίκη που πέτυχε ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος πέτυχε το απόλυτο στον αγώνα αυτόν, έχοντας την pole position, τη νίκη, καθώς και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ο Rosberg και η Mercedes κατάφεραν να κάνει αρκετά για να εξασφαλίσουν το 1-2, αν και η Ferrari καραδοκούσε συνεχώς και με τους δύο της πιλότους. Η Williams πέρασε ένα μεγάλο μέρος του αγώνα στις θέσεις 5 και 6, στις οποίες και τερμάτισαν τα δικά της μονοθέσια, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι έχει μείνει πίσω από την Ferrari σε ιεραρχία.
 
Ο Hamilton ξεκίνησε καλά και κινήθηκε αμέσως να καλύψει τον Rosberg με την εκκίνηση, ο οποίος ξεκίνησε επίσης αρκετά καλά για να κρατήσει τη Ferrari του Vettel πίσω στην 1η στροφή. Πίσω, μία γρήγορη εκκίνηση του Bottas τον έφερε μπροστά από τον ομόσταυλό του Massa, τον οποίο είχε επίσης περάσει ο Raikkonen. Ερχόμενοι προς την 6η στροφή, ο Φιλανδός βούτηξε στο εσωτερικό της στροφής για να διεκδικήσει την 4η θέση από τον συμπατριώτη του Bottas, ο οποίος έχασε επίσης θέση από τον Massa, καθώς πήγε αμυντικά. Οι Williams θα παραμείνουν στις θέσεις 5 και 6 για το υπόλοιπο του αγώνα. Ο Ricciardo είχε μια κακή εκκίνηση που τον έριξε αρκετά πίσω. Γρήγορα πέρασε τον Alonso, αλλά στη συνέχεια «ίδρωσε» για να περάσει τον ομόσταβλό του Kvyat, παρά το ότι είχε ειπωθεί στον Ρώσο πιλότο από τη Red Bull να μην αγωνιστεί για τη θέση, καθώς οι δυο τους ήταν σε διαφορετική στρατηγική αγώνα.
 
 
Η σειρά μπροστά δεν άλλαξε μετά τα πρώτα pit-stop, αν και η Mercedes αντέδρασε απέναντι στον Vettel, εφοδιάζοντας με τα μαλακά ελαστικά και τους δύο οδηγούς της, αντί να τους βάλει τα μεσαία, όπως είχε αρχικά προγραμματίσει η ομάδα. Μετά τα pit stop, η Mercedes κατάφερε να ταρακουνήσει τις Ferrari, με τον Rosberg σύντομα να διαμαρτύρεται ότι ο Hamilton δεν οδηγούσα αρκετά γρήγορα μπροστά, καθώς ο Vettel οδηγούσε με σκοπό να πάρει αυτός την 2η θέση. Ο Hamilton μόλις είχε ανεβάσει τον ρυθμό του, με σκοπό να κρατήσει πίσω τον Vettel, αλλά ο ρυθμός του δεν φάνηκε ιδιαίτερα αυξημένος, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο Βρετανός πιλότος της Mercedes είχε σκοπό να κάνει διαχείριση των ελαστικών του.
 
Μακριά πιο πίσω, το ενδιαφέρον προήλθε από τον μόλις 17 ετών Max Verstappen, ο οποίος έκανε δύο υποδειγματικές κινήσεις και στους δύο οδηγούς της Sauber, μέσα στην 14η στροφή. Η πρώτη -τολμηρή- κίνηση, ήταν ο ελιγμός μετά από καθυστέρηση στα φρένα στην επίθεσή του στον Ericsson στον 10ο γύρο, κάτι που επανέλαβε 10 γύρους αργότερα, στον 20ό γύρο, στον νεοεμφανιζόμενο στην F1 Βραζιλιάνο Nasr. Αργότερα στον αγώνα, ο Verstappen κατάφερε και πέρασε και τον Perez, με μια υπέροχη κίνηση στο εσωτερικό της 5ης στροφής, που έκανε κίνηση για να επωφεληθεί στην επόμενη στροφή.
 
Η Mercedes στη συνέχεια έστειλε ένα ενδιαφέρον μήνυμα στον Hamilton στον 28ο γύρο, λέγοντας ότι αν δεν είχε γυρολόγιο στο 1’43’’3, θα έβαζε στα pits πρώτα τον Rosberg, που είχε δυνατότητα για χαμηλότερους χρόνους και μία καλύτερη προοπτική για τη νίκη. Χρειάστηκαν 2 γύροι πριν ο Hamilton απαντήσει, σημειώνοντας ατομικό ρεκόρ γύρου στον 30ό γύρο, που συνέπεσε με την διαμαρτυρία του Rosberg για το εμπρός αριστερό μέρος του δικού του μονοθέσιου και την Ferrari να φέρνει τον Vettel μέσα για το 2ο pit stop του. Αυτό σήμαινε ότι η Mercedes αναγκάστηκε να απαντήσει με τον Rosberg να μπαίνει ούτως ή άλλως πριν τον Hamilton μέσα στα pits της Γερμανικής ομάδας, αλλά αυτή τη φορά για την αποφυγή του Vettel να μειώσει χρόνο, που κατάφεραν να κάνουν, αν και με τη Ferrari πολύ πιο κοντά πίσω. Ο Hamilton στο μεταξύ, έκανε ταχύτερο γύρο με 1’42’’208, 1’’ πιο γρήγορα απ’ ό,τι γύριζε στους προηγούμενες 10 γύρους, με το δικό του pit stop πολύ πιο μετά απ’ αυτό του Rosberg, στον 34ο γύρο.
 
 
Στη μάχη της κορυφής, ήταν σαφές τελικά ότι η Ferrari δεν είχε καμία απάντηση στο ρυθμό της Mercedes με τα μεσαία ελαστικά. Το σημείο ενδιαφέροντος στη συνέχεια στράφηκε στον Raikkonen, που έκλεινε την διαφορά του από τον Vettel, με το όφελος των πιο φρέσκων ελαστικών. Ωστόσο, αυτή του η επίδοση δεν απέδωσε, μετά από καθυστερημένη ανάπτυξη του αυτοκινήτου ασφαλείας, που ενεργοποιήθηκε όταν η πολύ καλή κούρσα του Verstappen τελείωσε μέσα σε ένα σύννεφο καπνού στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, 3 γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Οι κριτές άργησαν να μετακινήσουν την Toro Rosso από το επίμαχο σημείο, που σημαίνει ότι ο αγώνας τελείωσε υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, δίνοντας έτσι στον Hamilton μία εύκολη οδήγηση προς μία ακόμη επάξια νίκη.
 
Οι McLaren είχε άλλον έναν αγώνα μακριά από την βαθμολογούμενη 10άδα, με τον Fernando Alonso να βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να δεχθεί γύρο και από τα δύο μονοθέσια της προηγούμενης ομάδας του, της Ferrari, προς το τέλος του αγώνα. Ο Button φάνηκε να δίνει κάποιες αναλαμπές της δυναμικής της McLaren αργά στον αγώνα, καθώς ο ίδιος πάλεψε με τον Maldonado της Lotus -που από φέτος αγωνίζεται με κινητήρες Mercedes- για την 13η θέση. Ωστόσο, όταν συνέχισαν να μάχονται οι δυο τους στον 49ο γύρο, είχαν επαφή στην 1η στροφή, όταν ο Button οδήγησε κατευθείαν στο πίσω μέρος της Lotus. Αυτό επέτρεψε στον Alonso να πιάσει την 13η θέση, ο οποίος είχε πέσει πίσω μετά από ένα pit stop και μία εξαιρετική 2η περίοδο με τα μαλακά ελαστικά.
 
Εκτός από την εγκατάλειψη του Verstappen, ο αγώνας είχε άλλες 3 αποχωρήσεις. Ο αγώνας του Hulkenberg διήρκεσε μόλις 10 γύρους πριν τον προδώσει το κιβώτιο ταχυτήτων της Force India. Ο Kvyat ήταν ο επόμενος που εγκατέλειψε τον αγώνα στον 16ο γύρο, με τον κινητήρα της Renault να τυλίγεται στους καπνούς και ταραγμένα πρόσωπα πίσω στα pits της Red Bull. Ο Sainz Jr. ήταν ο επόμενος άτυχος του αγώνα, όταν αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη στον 25ο γύρο, και αυτός προδομένος από το κιβώτιο ταχυτήτων της δικής του Toro Rosso. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με το νυχτερινό GP του Μπαχρέιν (17-19 Απριλίου 2015) λίγο πριν έρθει η μάχη της σεζόν του 2015 στην Ευρώπη, με το GP της Ισπανίας (8-10 Μαΐου 2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.39’42’’008, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +0’’714, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +2’’988, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +3’’835, 5. Felipe Massa (Williams) +8’’544, 6. Valtteri Bottas (Williams) +9’’885, 7. Romain Grosjean (Lotus) +19’’008, 8. Felipe Nasr (Sauber) +22’’625, 9. Daniel Ricciardo (Red Bull) +32’’117, 10. Marcus Ericsson (Sauber) +1 γύρος.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 68, 2. Vettel 53, 3. Rosberg 51, 4. Massa 30, 5. Raikkonen 24, 6. Bottas 18, 7. Nasr 14, 8. Ricciardo 11, 9. Grosjean 6, 10. Hulkenberg 6, 11. Verstappen 6, 12. Sainz Jr. 6, 12. Ericsson 5, 13. Kvyat 2, 14. Perez 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 119, 2. Ferrari 79, 3. Williams 48, 4. Sauber 19, 5. Red Bull 13, 6. Toro Rosso 12, 7. Force India 7, 8. Lotus 6.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Πού είσαι Μαλαισία;!
Ο 3ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 δεν επιφύλαξε τις εκπλήξεις που με χαρά βιώσαμε στο GP της Μαλαισίας, κάνοντάς μας να αναπολούμε τον προηγούμενο αγώνα. Η Mercedes επανέφερε το «νόμο και την τάξη», καθώς διαχειρίστηκε άψογα τον αγώνα και έθεσε τις βάσεις για ακόμη ένα πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών. Βέβαια -ελπίζουμε δηλαδή- η Ferrari έχει σκοπό να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Mercedes. Προς το παρόν, φαίνεται να εδραιώνεται πίσω από την Γερμανική ομάδα, καθώς η Williams δεν έδειξε ότι μπορεί να χτυπήσει την Ferrari φέτος. Καθώς είναι πολύ νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα, θα περιμένουμε τον νυχτερινό αγώνα στο Μπαχρέιν και τον πρώτο αγώνα σε Ευρωπαϊκό έδαφος, το GP της Ισπανίας, θεωρώντας ότι θα έχουμε πιο σαφείς ενδείξεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος και μάλιστα για όλες τις ομάδες.
 
Αλέξανδρος Μοζ: Μία από τα ίδια!
Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο άρχισε και τελείωσε ο αγώνας στην χώρα του δράκου. Καθαρή νίκη -«κεφάλι & τέρμα»- ήταν αυτή του ικανότατου, αλλά επηρμένου, Lewis Hamilton, στην Σαγκάη. Σαφώς δυνατό παρόν έδωσε ξανά η Ferrari και με τους δύο οδηγού της, Vettel και Raikkonen. Άχρωμος, άοσμος και αβλαβής, για τον ομόσταυλό του και βασικό συνδιεκδικητή και του εφετινού τίτλου, ήταν ο Γερμανός Nico Rosberg. Κατά τα λοιπά, πολύ λίγες ήταν οι ενδιαφέρουσες στιγμές. Ξεχώρισε η ώριμη οδήγηση του νεαρού και πολλά υποσχόμενου Max Verstappen και το ότι τερμάτισαν 3 Mercedes, με την 1η να μην παίρνει τη νίκη, αλλά να την κατακτά η 2η. Προφανώς, αυτό το λογοπαίγνιο αφορά τον τερματισμό των 2 αγωνιζομένων Mercedes στις 2 πρώτες θέσεις, με μία άλλη Mercedes -αυτή του Ben Meylander- να προηγείται και τελικώς, ο αγώνας να ολοκληρώνεται με το Safety Car στην πίστα.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/04/2015, 01:28 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Το βάθρο των νικητών του GP της Κίνας πνιγμένο στη σαμπάνια
Το βάθρο των νικητών του GP της Κίνας πνιγμένο στη σαμπάνια
Οι νικητές του GP της Κίνας
Οι νικητές του GP της Κίνας
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Νέα Είσοδος, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721088610, Fax: +302721099760
E-mail: georgiadiservicetoyota@yahoo.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 

 
Χρήσιμα