IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Πολυμορφικά οχήματα ως περιπολικά!


Από τότε που έγινε για τα καλά προμηθευτής οχημάτων του Ελληνικού Δημοσίου ο όμιλος Συγγελίδη, έχουμε δει κάθε λογής αμάξωμα με τα σήματα της Ελληνικής Αστυνομίας, μέχρι που είδαμε και... πολυμορφικό περιπολικό όχημα!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μέχρι και την δεκαετία του 1980, τα περιπολικά οχήματα της Ελλάδας (και πολλών άλλων κρατών ανά τον κόσμο) ήταν 4-θυρα σεντάν. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους και 5-θυρα hatchback οχήματα. Θυμάμαι τις δοκιμές της Ελληνικής Αστυνομίας, πριν την παραλαβή της παρτίδας των Opel Astra GSi, για τα οποία εκδόθηκε ειδική έγκριση τύπου, καθώς το Astra GSi που εισαγόταν στην Ελληνική αγορά ήταν αποκλειστικά 3-θυρο, ενώ τα αντίστοιχα περιπολικά θα έπρεπε να είναι 5-θυρα. Από τότε, πολλά άλλαξαν ως προς τις προμήθειες των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
 
Από τυπικά σεντάν, σε βάγκον και 4x4
Καθώς οι ανάγκες των ειδικών δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ. ήταν διαφορετικές από περιοχή σε περιοχή, λογικό μου ακούγεται να εξοπλίζεται με διαφορετικά οχήματα, ανάλογα τον σκοπό της χρήσης τους. Για παράδειγμα, υπηρεσίες της Τροχαίας εξοπλίστηκαν και με βάγκον οχήματα, ενώ οι δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. στη φύλαξη των συνόρων και μάλιστα στις ορεινές περιοχές, χρειάστηκαν οχήματα εκτός δρόμου. Κατ’ εμέ, τα πιο αντιπροσωπευτικά για τις ανάγκες φύλαξης εκεί ήταν τα Nissan Terrano. «Βουνίσιο» όχημα, γνήσιο off-road και ανίκητο σε πολλές δυσκολίες κίνησης εκτός δρόμου. Βέβαια, ο καλός προμηθευτής οχημάτων του Ελληνικού Δημοσίου, ο όμιλος Συγγελίδη, προμήθευσε μέχρι και Jeep Cherokee την ΕΛ.ΑΣ., ενώ είχε ήδη κάνει «άλωση» στα Σώματα Ασφαλείας, τόσο με οχήματα Citroen, όσο και Jeep, αλλά τα τελευταία χρόνια κυρίως με Skoda Octavia, σεντάν ή βάγκον.
 
Μάλιστα, όταν είχα κάποια στιγμή επισκεφθεί το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. και συνάντησα τον τότε υπεύθυνο της Διεύθυνσης Οικονομικού του Σώματος, στην τοποθέτησή μου: «Κύριε ταξίαρχε, δε λέω, καλά τα Skoda, αλλά πάρτε και κάτι άλλο, ο κόσμος αρχίζει να πιστεύει ότι κάτι μεμπτό υπάρχει εδώ», απάντησε λακωνικά: «Κύριε Σπυράκη, η Skoda χτυπάει τις τιμές». Για όσους δεν γνωρίζουν, όταν ο κ. Μαρίνος, μέτοχος της αντιπροσωπείας Skoda (Βιαμάρ ΑΕ) και συνέταιρος με τον κ. Πανόπουλο, αποσύρθηκε από τις επιχειρήσεις του στο χώρο του αυτοκινήτου, πούλησε το ποσοστό του στον όμιλο Συγγελίδη. Λίγο αργότερα, τα Skoda έγιναν ανάρπαστα στην ΕΛ.ΑΣ. Πληροφοριακά, το κτίριο που στεγάζει υπηρεσίες ελέγχου (και όχι μόνον) του υπουργείου Οικονομικών στην οδό Πειραιώς (Πειραιάς) ανήκει στην Βιαμάρ ΑΕ. Δηλαδή, διπλός προμηθευτής του Ελληνικού Δημοσίου, με ενοικίαση ακινήτου και σάρωση των διαγωνισμών οχημάτων.
 
Και πολυμορφικά, γιατί όχι;!
Στις 5 Απριλίου αργά το βράδυ στο νοσοκομείο Γεννηματάς, ήταν σταθμευμένο (αντικανονικά, αλλά αυτό δεν έχει και τόσο ιδιαίτερη σημασία) ένα πολυμορφικό Citroen Picasso περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. Για πρώτη φορά έβλεπα κάτι τέτοιο! Μα καλά, πόσο αναγκαίο ήταν ένα πολυμορφικό όχημα ως περιπολικό; Κι αν τελικά τέτοιου τύπου οχήματα ταιριάζουν στις ανάγκες της Αστυνομίας πόλεων, γιατί φορτωθήκαμε και πληρώσαμε ένα ολόκληρο στοκ από βάγκον Citroen Xsara; Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν τελικά για τον τύπο των οχημάτων που θα πρέπει να προμηθεύονται τα Σώματα Ασφαλείας και με ποια κριτήρια; Οι αρμόδιοι των εκάστοτε υπηρεσιών ή ο ίδιος ο προμηθευτής; Πάντως, έτσι όπως πάμε, άντε με το καλό και Citroen Cactus. Έτσι, για να ξεχωρίζουν τα περιπολικά οχήματα της ΕΛ.ΑΣ. ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Άλλωστε, για μία μοναδικότητα ζούμε!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/04/2015, 00:23 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα