IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Audi TT Clubsport turbo: Με ηλεκτρικό biturbo και 600 άλογα
Με ιδιαίτερα μυώδες αμάξωμα, μία ισχυρή πίσω πτέρυγα και 600 ίππους κάτω από το καπό, το TT Clubsport turbo πρωτότυπο της Audi εντυπωσιάζει με τη δύναμη και το σχεδιασμό του, αλλά και την μοναδική υψηλή τεχνολογία του.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Στις 13-16 Μαΐου 2015, η Audi παρουσιάζει αυτό το πρωτότυπο υψηλής τεχνολογίας της στο Wörthersee Tour στην Αυστριακή πόλη Reifnitz. Η έμπνευση για το αυτοκίνητο αυτό προήλθε απ’ το πετυχημένο Audi 90 IMSA GTO, από τα τέλη του 1980. Μια νέα τεχνολογία κάνει το ντεμπούτο της κάτω από το καπό. Το ηλεκτρικό biturbo του αυτοκινήτου προσθέτει ακόμα περισσότερο δυναμισμό στην οδηγική εμπειρία. «Το ηλεκτρικό biturbo σηματοδοτεί μια νέα διάσταση στην οδηγική απόλαυση. Ενισχύει την ικανότητα επιταχύνσεων και ροπής και επιτρέπει την υψηλή ισχύ αιχμής», εξηγεί ο Δρ. Ulrich Hackenberg, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Audi για την τεχνολογική ανάπτυξη. «Με τους TDI κινητήρες μας, είμαστε κοντά σε ετοιμότητα παραγωγής με την τεχνολογία αυτή. Τώρα το παρουσιάζουμε σε TFSI και εδώ είμαστε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που κάνει κάτι τέτοιο. Για τους οπαδούς μας στο Wörthersee, έχουμε πακετάρει το ηλεκτρικό biturbo σ’ ένα αυτοκίνητο με πολύ σπορ εμφάνιση», συμπλήρωσε ο κ. Hackenberg.
 
Ο 2.5 TFSI κινητήρας με 600 ίππους
Το Clubsport turbo Audi TT διαθέτει έναν ενισχυμένο κινητήρα 2.5 TFSI με πολύ εντυπωσιακές επιδόσεις. Από 2.480 κ.εκ., ο 5-κύλινδρος κινητήρας παράγει 600 ίππους ισχύ και 650 Nm ροπής, η τελευταία στις 3.000-7.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι παράγει 240 ίππους και 260 Nm στο λίτρο κυβισμού. Η Ισχύς μεταφέρεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Χάρη στη συστηματική σχεδίαση ελαφρού βάρους, το TT Clubsport turbo έχει απόβαρο μόλις 1.396 κιλά. Το αυτοκίνητο ολοκληρώνει την επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. σε 3,6’’, ενώ η τελική ταχύτητα του είναι 310 χ.α.ώ. Το turbo TT Clubsport έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των πρώτων λίγων μέτρων σε μία επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής του επιτρέπει να καλύψει έως και 16 μέτρα εντός των πρώτων 2,5’’, που είναι 6 μέτρα πέρα από ένα συγκρίσιμο αυτοκίνητο χωρίς αυτή την καινοτομία. Αυτή είναι μια διαφορά περίπου 1,5 μήκους αυτοκινήτου.
 
Πρόσθετος ηλεκτρικής ώσης συμπιεστής γεμίζει την τρύπα του turbo
Ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Περιστρέφεται μέχρι τον μέγιστο αριθμό στροφών γρήγορα και χωρίς καμία εμφανή καθυστέρηση και συνεχίζει να αυξάνει την πίεση όταν πολύ λίγη ενέργεια κίνησης έχει απομείνει στα καυσαέρια για τον συμβατικό υπερσυμπιεστή. Αυτή η αρχή λειτουργίας καθιστά δυνατό να σχεδιαστεί ο συμβατικός υπερσυμπιεστής πιο συγκεκριμένα για υψηλές πιέσεις φορτίου και κατά συνέπεια, για την υψηλή ισχύ του κινητήρα. Το e-turbo εξασφαλίζει άμεση απόκριση και ισχυρή επιτάχυνση από χαμηλές στροφές ανά πάσα στιγμή. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Ο κινητήρας 2.5 TFSI συσσωρεύει την τεράστια δύναμή του χωρίς καμία αισθητή καθυστέρηση. Η ισχύς αυτή είναι διαθέσιμη σε κάθε περίπτωση, όταν το πεντάλ του γκαζιού πατηθεί. Σε μια επιτάχυνση στο όριο, το TT Clubsport turbo τραβάει αβίαστα, μακριά από τον ομόλογό του που κινείται με τον ίδιο τρόπο με κινητήρα χωρίς ηλεκτρικό biturbo.
 
Αποθήκευση ενέργειας με το ηλεκτρικό σύστημα 48-volt
Ωστόσο, δεν είναι μόνον η δύναμη του 5-κύλινδρου κινητήρα που είναι συναρπαστική, έτσι είναι αλάνθαστος ο τραχύς ήχος του. Το σύστημα εξάτμισης έχει σχεδιαστεί για ελάχιστη πίεση επαναφοράς, όπου ο πλευρικός σωλήνας με τον ατμοσφαιρικό αέρα βρίσκεται αμέσως μετά τον αγωνιστικού τύπου σιγαστήρα. Ο κινητήρας 2.5 TFSI ψύχεται από ένα καλοριφέρ αγωνιστικού τύπου. Στο χαμηλότερο εύρος στροφών του κινητήρα, ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής αυξάνει τη ροπή μέχρι 200 Nm. Ένα ειδικό 48-volt ηλεκτρικό υποσύστημα -άλλη μία βασική μελλοντική τεχνολογία από την Audi- προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια στον υπερσυμπιεστή. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου στο χώρο αποσκευών, αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται από την ανάκτηση, όταν ρολάρει. Ένας μετατροπέας DC/DC παρέχει τη σύνδεση στο ηλεκτρικό σύστημα των 12 volt.
 
Η δύναμη του Audi TT Clubsport turbo φτάνει στο δρόμο εντυπωσιακά μέσω ενός συστήματος μόνιμης 4-κίνησης quattro του οποίου ο πολύδισκος συμπλέκτης είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους. Ένα σύστημα ανάρτησης επιτρέπει εξαιρετικά ακριβή ρύθμιση στο ύψος του αμαξώματος και της συμπίεσης και επαναφοράς των αμορτισέρ. Μια ηλεκτρική λειτουργία ανύψωσης προστατεύει τον εξοπλισμό από τη ζημία από κράσπεδα του δρόμου. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος σταθερότητας (ESC) και η κατανομή ροπής ολοκληρώνουν ιδανικά τις δυναμικές αρετές της ανάρτησης. Οι τροχοί του αυτοκινήτου είναι σε μέγεθος 9,5 J x 20 ίντσες. Ο σχεδιασμός των 6 διπλών ακτινών τους έχει φινίρισμα διχρωμίας στην όψη, τόσο γυαλιστερή που γυρίζει τελικά σε μαύρο ματ και τα ελαστικά είναι διαστάσεων 275/30. Κεραμικά δισκόφρενα από ανθρακονήματα είναι τοποθετημένα και στους 4 τροχούς, το οποία είναι πολύ ελαφριά και ανθεκτικά στη φθορά. Τα μπροστινά δισκόφρενα είναι 370 χλστ. σε διάμετρο.
 
Θεαματικά σπορ αμάξωμα και 14 εκατοστά πιο φαρδύ
Το συμπαγές σπορ αυτοκίνητο παίρνει μια πλήρη στάση στο δρόμο με το ευρύ μετατρόχιο των 1,736 μέτρων μπροστά και 1,729 μ. πίσω. Το αυτοκίνητο είναι 4,33 μέτρα μήκος και 1,97 μέτρα πλάτος, συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών, 14 εκατοστά ευρύτερα από την τεχνική πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίστηκε. Τα γωνιακά φτερά του συνεισφέρουν ένα ξεχωριστό πρόσθετο σχήμα στο σώμα του αυτοκινήτου. Παίρνουν το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό μοτίβο του Audi TT, σε μια ακραία και τονισμένη κατανομή της ισχύος του κινητήρα και στους 4 τροχούς. Τα φτερά του αυτοκινήτου δείχνουν ζωγραφισμένα στο εξωτερικό χρώμα Ferro τιτανίου και είναι ανοιχτά μπροστά και πίσω. Ο αέρας από τον ανατροχασμό του αυτοκινήτου, ρέει μέσα από αυτά για την ψύξη των φρένων.
 
Η μάσκα Singleframe και οι μεγάλες είσοδοι αέρα, των οποίων τα κάθετα πτερύγια αποτελούν μια συνέχεια στο χαρακτηριστικό φως των Matrix LED προβολέων, έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί για μέγιστη απόδοση του αέρα. Η ρυθμιζόμενη με το χέρι πίσω πτέρυγα, είναι μια προηγμένη ανάπτυξη του Audi Sport TT Cup με το οποίο η μάρκα ξεκίνησε πολύ πρόσφατα μια ειδική σειρά αγώνων. Τώρα είναι 20 εκατοστά ευρύτερη και τα πλευρικά πτερύγια, τα οποία διαθέτουν τα 4 δαχτυλίδια, δόθηκε μια νέα γεωμετρία. Η πτέρυγα αποτελείται από ίνες άνθρακα, ενισχυμένη με ίνες πολυμερούς (CFRF), όπως κι όλα τα άλλα πρόσθετα εξαρτήματα, οι εισαγωγές αέρα και το μεγάλο splitter μπροστά, τα πλαϊνά πάνελ και διακοσμητικά μαρσπιέ, καθώς και ο ογκώδης διαχύτης στο πίσω μέρος του οποίου τα εγκάρσια τμήματα προάγουν το μοτίβο των εισαγωγών αέρα.
 
Εσωτερικό πλήρως προσηλωμένο στη σπορ οδήγηση
Ένας προστατευτικός κλωβός με σωλήνες τιτανίου υπερύψηλης αντοχής καθιστά την πίσω ζώνη του εσωτερικού ακόμα πιο άκαμπτη και ασφαλή. Μπροστά υπάρχουν ελαφριά αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες 4 σημείων. Η οθόνη και το λειτουργικό concept με το ψηφιακό Audi εικονικό πιλοτήριο, εστιάζεται στον οδηγό, ο οποίος μπορεί να ελέγξει όλες τις βασικές παραμέτρους οδήγησης μέσα από 4 δορυφορικά πλήκτρα στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Σπορ υλικά όπως ανθρακονήματα και μαύρο Alcantara καθορίζουν το εσωτερικό του Audi TT Clubsport turbo. Τα αγωνιστικά καθίσματα είναι επενδεδυμένα με Coral πορτοκαλί Alcantara και διαθέτουν ραφές που δημιουργούν αντίθεση και σωληνώσεις. Στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα, CFRP μέρη με τις μεγάλες επιφάνειές τους δημιουργούν σπορ πινελιές και οι πόρτες κλείνουν με το τράβηγμα ενός σωλήνα σχήματος λαβής με ένθετο Alcantara. Οι αεραγωγοί και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν επίσης Coral πορτοκαλί αποχρώσεις και ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων από αλουμίνιο, κινείται σε μια ανοιχτή πύλη επιλογής των σχέσεων του κιβωτίου.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/05/2015, 10:49 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΞΟΥΡΙΣΤΟΣ

Εισαγωγή & Εμπορία Μεταχειρισμένων Ανταλλακτικών & Αξεσουάρ
Λιοσίων 194 & Μωραϊτίνη, 104 45 Κάτω Πατήσια (Αθήνα)
Τηλ.: +302108542663, Fax: +302114110346
E-mail: kostas_ax@windowslive.com,
Website: www.smartaxouristos.com, www.axouristos.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα