IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Citroen C5 2.0: Επαναπροσδιορισμός της άνεσης και της πολυτέλειας
Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγράψει κανείς με λίγα λόγια, όλα όσα θέλει να πει η Citroen για τη δική της πρόταση στην κατηγορία των παραδοσιακών σεντάν μοντέλων, με το νέο C5.
 
Έχοντας εμπειρία σχεδόν απ’ όλη τη γκάμα της Citroen στην μεγάλη κατηγορία, με το νέο C5 στα χέρια μας, διαπιστώσαμε το πόσο σημαντικά και μεγάλα τεχνολογικά βήματα έχουν γίνει στην αυτοκίνηση. Για παράδειγμα, το πολύ καλό (τότε) Xantia, έμοιαζε «λίγο» μπροστά στον αντικαταστάτη του C5 1ης γενιάς ενώ μπροστά στο εντελώς νέο τωρινό μοντέλο, απλά, παύει να υπάρχει. Η μεταξύ τους διαφορά, τόσο κατασκευαστικά όσο και σε επίπεδο άνεσης, ποιότητας, εξοπλισμού και ασφάλειας, είναι πλέον αγεφύρωτη. Οδηγώντας το νέο C5, καταλήγουμε με σιγουριά στο συμπέρασμα ότι η Citroen επιδιώκει τη δυναμική της επιστροφή στη μεγάλη κατηγορία και φυσικά, δεν συμβιβάζεται με κανένα άλλο ρόλο πλην αυτό του πρωταγωνιστή.
Νέα σχεδιαστική και αισθητική διάσταση
Οι διαστάσεις του νέου C5 το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας των μεγάλων μοντέλων. Η σχεδίαση του μοντέλου εκφράζει απόλυτα τη νέα γενιά μοντέλων της φίρμας. Καμπύλες σε αναλογίες που δίνουν μία ρέουσα μορφή στο αμάξωμα, ορίζουν μία λιμουζίνα με προοπτικές αμαξώματος, ακόμη και για κουπέ ή κάμπριο εκδόσεις. Το εμπρός μέρος διαθέτει μεγάλες εισαγωγές αέρα και μακριά τραβηγμένα προς τα πίσω φωτιστικά σώματα. Αυτή η σχεδίαση προσδίδει στο μοντέλο έναν επιθετικό χαρακτήρα, θέλοντας να μας δείξει ότι πέραν όλων των άλλων, εστιάζει την προσοχή του και στις επιδόσεις. Η πλευρική του όψη, καταδεικνύει σαφώς την προσπάθεια για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Η τραβηγμένη προς τα πίσω, γραμμή της οροφής, τονίζει ακόμα περισσότερο τις αρμονικές αναλογίες του αμαξώματος. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες με το 3ο πλευρικό παράθυρο, αφήνουν περισσότερο φως να εισχωρήσει στο εσωτερικό. Το κοίλο πίσω παράθυρο παραπέμπει άμεσα στις παραδοσιακά μεγάλες εκδόσεις των μοντέλων της φίρμας, με τα εμφανή πλευρικά νεύρα και τα τονισμένα φτερά να τονίζουν επιπρόσθετα το κύρος και την αισθητική του αυτοκινήτου, με τα χαρακτηριστικά διπλά πίσω φώτα σε στιλ boomerang, να παίζουν και αυτά το δικό τους ρόλο εδώ.
Πολυτελές και άνετο εσωτερικό
Με 2,82 μέτρα μεταξόνιο, γίνεται σαφές ότι οι δημιουργοί του νέου C5, ήθελαν ευρυχωρία στο εσωτερικό που να αφήνει ικανοποιημένους 5 απαιτητικούς επιβάτες. Η άνεση στο εσωτερικό προσμετρά στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, όπως επίσης και ο χώρος αποσκευών, που καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες των επιβατών. Το νέο C5 είναι σχεδιασμένο ώστε να αφήνει τον οδηγό να συγκεντρώνεται απόλυτα στον δρόμο. Η θέση οδήγησης ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά της ιδανικής εργονομίας. Στο δρόμο το αυτοκίνητο παρέχει στον οδηγό μία μοναδική αίσθηση των κορυφαίων τεχνολογιών αλλά και υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες. Το νέο C5 διατίθεται με 2 τύπους εμπρός καθισμάτων, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και εσωτερικής διακόσμησης. Οι οριζόντιες και αρμονικές γραμμές του ταμπλό δίνουν την εικόνα της κίνησης. Οι αεραγωγοί είναι τοποθετημένοι δεξιά και αριστερά από τα όργανα. Για πρώτη φορά στην κατηγορία, τα ηλεκτρικά καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό ξεχωριστής ρύθμισης του πάνω τμήματος της πλάτης ώστε να επιτυγχάνεται η άψογη στήριξη του επιβάτη. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την κλίση της πλάτης του καθίσματος, χωρίς να απομακρύνει τους ώμους του από αυτό, ενώ οι επιβάτες μπορούν να καθίσουν ακόμα πιο άνετα χωρίς όμως να χάσουν την οπτική επαφή με το δρόμο. Επίσης, στην έκδοση με τα ηλεκτρικά καθίσματα, το κάθισμα του οδηγού μπορεί να διαθέτει και λειτουργία «μασάζ». Η λειτουργία αυτή συνδέεται με τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Τεχνολογία αιχμής για άνεση και ασφάλεια
Όπως τα C4 και C4 Picasso, το νέο C5 διαθέτει τιμόνι σταθερού κέντρου 2ης γενιάς, με τα χειριστήρια στο κέντρο, συμβάλλοντας έτσι και στην ασφάλεια. Το σταθερό κέντρο επιτρέπει την τοποθέτηση του αερόσακου με τέτοιο τρόπο ώστε να ανοίγει πάντα στην σωστή γωνία και να παρέχει πάντα την μέγιστη προστασία. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε στεφάνη 2 τμημάτων περιμετρικά του ομφαλού του τιμονιού. Προβολείς υψηλής απόδοσης με σύστημα λειτουργίας και την ημέρα, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Διατίθενται 2 τύποι προβολέων. Αλογόνου, συνδεδεμένοι με το σύστημα κατευθυνόμενου φωτισμού και ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι προβολείς διπλής λειτουργίας, xenon, για βελτιωμένη ορατότητα στις στροφές. Το συγκεκριμένο σύστημα δυναμικού φωτισμού σε συνδυασμό με τα φλάς, λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω από 40 χ.α.ώ., κατευθύνοντας την δέσμη της μεσαίας σκάλας, στην σκοτεινή περιοχή της στροφής ενώ βοηθά και στο παρκάρισμα. Σε αυτή την περίπτωση, το τόξο της φωτισμένης περιοχής καλύπτει γωνία έως και 105° σε χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα AFIL, προειδοποίησης παρέκκλισης από τις γραμμές πορείας, εντοπίζει κάθε αθέλητη αλλαγή λωρίδας (με βάση τη διαγράμμιση του οδοστρώματος). Εφόσον δεν έχει προηγουμένως ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο φλας σε εθνική οδό ή μεγάλους δρόμους και σε ταχύτητες άνω των 80 χ.α.ώ., προειδοποιεί τον οδηγό μέσω ενός μηχανισμού δόνησης στο κάθισμά του, ώστε να τον «ξυπνήσει» και να το επαναφέρει στην αρχική του πορεία. Για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, οι εκδόσεις με την υδρο-ενεργητική ανάρτηση Hydractive III+ του νέου C5, διαθέτουν στον στάνταρτ εξοπλισμό τους και το αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το σύστημα ενεργοποιεί το χειρόφρενο μόλις σβήσει ο κινητήρας και το απελευθερώνει μόλις το αυτοκίνητο ξεκινήσει να κινείται. Ο μηχανισμός του ηλεκτρικού χειρόφρενου περιλαμβάνει και την λειτουργία υποβοήθησης σε ξεκίνημα σε ανηφόρα, που είναι διαθέσιμη με όλους τους τύπους των κιβωτίων. Σε δρόμο με κλίση μεγαλύτερη από 3%, το σύστημα κρατά το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για 2’’, ώστε να ξεκινάει με απόλυτη ασφάλεια. Το νέο C5 διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, όπου σε συνδυασμό με τους εμπρός, λειτουργεί και το σύστημα υπολογισμού του επιλεγμένου χώρου παρκαρίσματος και πληροφορεί τον οδηγό αν το αυτοκίνητο χωράει στην διαθέσιμη θέση στάθμευσης. Θέσεις στάθμευσης με μήκος από 3 έως 8m, μπορούν να υπολογιστούν εφόσον η ταχύτητα του κινούμενου αυτοκινήτου δεν ξεπερνάει τα 20 χλμ. Το νέο C5 μπορεί να εφοδιαστεί και με το νέας γενιάς σύστημα τηλεματικής, που ενσωματώνει λειτουργίες όπως: κινητό τηλέφωνο GSM, λειτουργίες ηχοσυστήματος (ράδιο-CD, MP3, σκληρό δίσκο για την αποθήκευση μουσικών κομματιών) και πλοήγηση GPS. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης και μία έγχρωμη οθόνη 7’’. Οι κυριότερες εντολές μπορούν να δοθούν είτε από το πλήκτρα ελέγχου που βρίσκονται στον σταθερό ομφαλό του τιμονιού, αλλά και μέσω φωνητικών εντολών τις οποίες το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει. Το σύστημα NaviDrive διαθέτει πλέον και σκληρό δίσκο 30GB για αποθήκευση χαρτών αλλά και μουσικών κομματιών. Με την επιλογή Juke-Box δίνεται η δυνατότητα αποθήκευσης μέχρι και 180 ωρών μουσικής. Η λειτουργία της δορυφορικής πλοήγησης μέσω GPS, περιλαμβάνει και τρισδιάστατη απεικόνιση της πορείας στο χάρτη (Birdview), με τις λεπτομέρειες για κάθε επόμενη διασταύρωση, να προβάλλονται έγχρωμες σε απεικόνιση πλήρους οθόνης. Οι πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης μπορούν να εμφανίζονται και στην κεντρική οθόνη που βρίσκεται μέσα στο ταχύμετρο. Το νέο C5 διατίθεται με σύστημα Bluetooth που επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του χωρίς να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο και τα χέρια του από το τιμόνι.
Επαρκείς επιδόσεις
Το δίλιτρο 16-βάλβιδο σύνολο αποδίδει 143 ίππους και μέγιστη ροπή 200 Nm. Ο όγκος και το μοιραία μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου, αποδεικνύουν ότι η απαιτούμενη δύναμη για αξιοπρεπείς επιδόσεις και υποδειγματική κίνηση του αυτοκινήτου στο δρόμο, τουλάχιστο στο βαθμό που παραπέμπει η τόσο έντονα δυναμική όψη του μοντέλου, πρέπει να είναι περισσότερη από τους 143 ίππους, πολύ περισσότερο αν φροντίσεις να εκμεταλλευτείς πλήρως τη χωρητικότητα του αμαξώματος σε επιβάτες και αποσκευές. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT) ώστε να επιτυγχάνει την ιδανική πλήρωση του θαλάμου καύσης σε όλο το φάσμα των στροφών ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων (προαιρετικά και με 4άρι αυτόματο). Παρ’ όλα αυτά, αν θέλεις να κινηθείς με ήπιους ρυθμούς, ευχαριστιέσαι την απόδοση στις μεσαίες στροφές του κινητήρα και συνάμα, δεν αισθάνεσαι την... τσέπη σου να «ματώνει», καθώς η κατανάλωση, ναι μεν ανάλογη των περιστάσεων, σε λογικά επίπεδα όμως για τα δεδομένα της κατηγορίας του.
Υποδειγματική οδική συμπεριφορά
Η αψεγάδιαστη συμπεριφορά στο δρόμο είναι αναπόσπαστο μέρος της απολαυστικής και ήρεμης οδήγησης. Ο οδηγός του νέου C5 απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα του αποτελεσματικού στησίματος αυτού του αυτοκινήτου. Και οι 2 τύποι ανάρτησης (με αμορτισέρ ή με υδρο-ενεργητική ανάρτηση) θέτουν νέα δεδομένα στην απόκριση του τιμονιού και την απόσβεση των ανωμαλιών, με στόχο την καλύτερη άνεση και ασφάλεια των επιβατών. Σαν αποτέλεσμα, το νέο C5, επιτυγχάνει κορυφαίες οδηγικές επιδόσεις και συνδυάζει οδηγική απόλαυση και μοναδική σταθερότητα με την απόλυτη συμπεριφορά στο δρόμο. Η υδρο-ενεργητική ανάρτηση καθώς και η κλασσική διάταξη, όπως και στο Citroën C6 αποτελούνται από διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική ράβδο μπροστά, και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αντιστρεπτική διαμήκη δοκό. Αρωγός στην αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, είναι και η αυξημένη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, που αναλαμβάνει την διαρκή κατανομή των κάθετων φορτίων ισομερώς και στους 4 τροχούς, συντελώντας έτσι στην άριστη οδική συμπεριφορά.
Πιστοποιημένη ποιότητα κατασκευής
Το εργοστάσιο στην Rennes πιστοποιημένο με ISO 9001, διαθέτει μακρά εμπειρία στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων, ειδικότερα δε με την παρουσίαση του C6, το οποίο έχει επιτύχει μέχρι στιγμής αξιοσημείωτα επίπεδα ποιότητας. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο, έχει αναλάβει ισχυρές δεσμεύσεις σε ότι αφορά τους ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και το σεβασμό στο περιβάλλον, διαθέτοντας ήδη και την πιστοποίηση ISO 14001. Εκεί επέλεξαν οι άνθρωποι της Citroen να κατασκευάζουν το νέο C5, δείχνοντάς μας έτσι πόσο σημαντικό θεωρείται το μοντέλο αυτό για τη Γαλλική φίρμα.
Στο δια ταύτα
Ξεπερνώντας κάθε προσωπική επιλογή όσον αφορά την αισθητική, τη σχεδίαση, τις επιδόσεις κλπ., θα κρίνουμε το νέο C5 αξιόλογο «παίχτη» στην κατηγορία των πολυτελών λιμουζίνων που ενδιαφέρουν και το Ελληνικό κοινό. Δεν έχουμε καμία ένσταση όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Θα έπρεπε ίσως εδώ, να έχουμε αμάξωμα 2,5 όγκων, με πίσω πόρτα και όχι πορτμπαγκάζ, για την καλύτερη προσέγγιση του χώρου αποσκευών και ευκολότερη φόρτωσή του. Το τιμόνι μπορεί να ξενίζει κάποιον που έρχεται για πρώτη φορά σ’ επαφή με τέτοια φιλοσοφία κατευθυντικότητας, όμως συνηθίζεται γρήγορα και δεν αργεί η στιγμή που θα το θεωρείς και χρηστικό. Τα φρένα δουλεύουν άψογα, ακολουθώντας την υποδειγματική ανάρτηση και το γρήγορο τιμόνι (2,9 στροφές από τέρμα σε τέρμα). Ο μεγάλος όγκος και το μοιραία υψηλό βάρος, όπως προείπαμε, δεν βοηθάει ιδιαίτερα στις επιδόσεις, ειδικότερα με μεγάλο φορτίο (5 επιβάτες και αποσκευές). Αναλογικά θα αναφερθούμε και στην κατανάλωση, με το «βαρύ» πόδι να σου κοστίζει αισθητά παραπάνω. Το νέο C5 το παίρνεις με κλειστά μάτια, αν είσαι ήδη γνώστης της φιλοσοφίας και κουλτούρας της φίρμας. Για τους άλλους, μία προσωπική δοκιμή οδήγησης είναι απαραίτητη, για του λόγου το αληθές.
 
Μήκος
4,779 μέτρα
Πλάτος
1,86 μέτρα
Ύψος
1,458 μέτρα
Μεταξόνιο
2,815 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,524/1,495 μέτρα
Χώρος αποσκευών
439 λίτρα
Βάρος
1.521 κιλά
Κυβισμός
1.997 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
85 x 88 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,8:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
143/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/4.000
0-100 χ.α.ώ.
9,7’’
0-400 μέτρα
16,9’’
0-1.000 μέτρα
31,5’’
Τελική ταχύτητα
210 χ.α.ώ.
Τροχοί
245/45R18*
Κατανάλωση εκτός πόλης
6,3 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
8,4 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
12 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
198 γραμμ./χλμ.
* 225/60R16 ή 225/55R17 σε διαφορετικές εκδόσεις



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Jeep
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr

 

 
Χρήσιμα