IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ισπανίας: Γερμανική επικράτηση με Mercedes και Rosberg


Ο Nico Rosberg πέτυχε την ζωτικής σημασίας πρώτη του νίκη στη σεζόν του 2015, κερδίζοντας το Ισπανικό Grand Prix ξεκινώντας από την pole position, καθώς επιβλήθηκε των βασικών του αντιπάλων, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Rosberg οδήγησε από την pole position μέχρι την καρό σημαία άνετα, με κύριο σημείο ενδιαφέροντος, μετά την 1η στροφή, να είναι η μάχη τακτικής μεταξύ του ομόσταυλού του Hamilton και του Vettel της Ferrari. Η νίκη του Γερμανού είναι η πρώτη μετά το Grand Prix της Βραζιλίας του περασμένου έτους (2014). Ο Rosberg μείωσε την διαφορά του από Hamilton στο πρωτάθλημα στους 20 βαθμούς, πετυχαίνοντας μία πανάξια και καθαρή νίκη, αφού τερμάτισε 17’’ μπροστά από τον Hamilton και 45’’ μπροστά από τον Vettel, μόλις 3’’ πιο κοντά από την 3η θέση για το μονοθέσιο που ήταν πίσω από την Mercedes στο ίδιο GP το 2014.
 
Ο Hamilton φάνηκε να ξεκινάει σιγά-σιγά στο γύρο σχηματισμού και αγωνίστηκε και πάλι στην εκκίνηση, επιτρέποντας στον Vettel να τον περάσει λίγο πριν την 1η στροφή, αποδεικνύοντας ότι ήταν η πιο κρίσιμη στιγμή του αγώνα, καθώς επέτρεψε στον Rosberg να χτίσει προβάδισμα στους πρώτους γύρους, ενώ ο Hamilton βρέθηκε κολλημένος πίσω από τον Vettel, μη μπορώντας να φτάσει αρκετά κοντά για να περάσει, ακόμη και με DRS. Στον 13ο γύρο η Mercedes αντέδρασε βάζοντας τον Hamilton στα pits για φρέσκα ελαστικά μέσης γόμας, σε μια προσπάθεια να μειώσει την διαφορά του από τον Vettel, αλλά ένα πρόβλημα με τον πίσω αριστερό τροχό, κόστισε στον Βρετανό ζωτικής σημασίας χρόνο στο pit-stop. Ο Vettel θα βρεθεί 1,5’’ μπροστά από τον Hamilton στον γύρο που ακολούθησε.
 
 
Μεγάλο μέρος της έγκαιρης δράσης αφορούσε το DRS και την κύρια ευθεία. Οι Toro Rosso ήταν η έκπληξη του Σαββατοκύριακου, καθώς τα μονοθέσιά της πλασαρίστηκαν ψηλά στη σχάρα εκκίνησης, αλλά μετά το πράσινο φως της έναρξης του αγώνα, οι Kimi Raikkonen και Felipe Massa πέρασαν μπροστά. Ο Pastor Maldonado, στην πίστα που έκανε την παρθενική του νίκη το 2012, ήταν σε καλή φόρμα κατά την εκκίνησης του αγώνα, αλλά η πορεία του στον αγώνα δεν ήταν ανάλογη. Ο πιλότος από την Βενεζουέλα χτυπήθηκε στο πίσω μέρος του από τον ομόσταυλό του Romain Grosjean στο 3ο γύρο, ενώ συναγωνίζονταν για μια θέση στην 3η στροφή και υπέστη ζημιά στην πίσω πτέρυγα στο αριστερό κάθετο πτερύγιο. Η λύση που έδωσε η ομάδα του ήταν να αφαιρέσουν το σπασμένο κομμάτι όταν έκανε το 1ο του pit stop, αλλά ο Maldonado αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη στον 43ο γύρο.
 
Στη μάχη για την 2η θέση, ο Hamilton ξεκίνησε ανεπιτυχώς μια άλλη επίθεση στον Vettel, πριν η Mercedes τον καλέσει στα pits στον 33ο γύρο για τα σκληρά ελαστικά. Στο γεγονός αυτό η Ferrari δεν αντέδρασε με το να φέρει στα pits τον Vettel, προτείνοντας στον Γερμανό να μείνει σε μια στρατηγική 2 pit stop, καθώς έμοιαζε πως ο Hamilton θα πρέπει να σταματήσει και πάλι. Ο Βρετανός τελικά ανέβηκε στη 2η θέση στον 41ο γύρο, όταν ο Vettel μπήκε στα pits για τα νέα ελαστικά, πριν αυτός πάρει το προβάδισμα στο 48ο γύρο, όταν ο Rosberg έκανε την 2η στάση του. Ωστόσο, από εκείνο το σημείο το επίκεντρο του Hamilton ήταν να χτίσει αρκετά ένα χάσμα που θα προέκυπτε από την τελική στάση του μπροστά από τον Vettel. Ο Βρετανός έκανε ένα καθαρό pit stop στον 51ο γύρο και εμφανίστηκε άνετα μπροστά από τον Vettel, ο οποίος παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα του: «έχουμε χάσει πάρα πολύ χρόνο στην κίνηση».
 
Ο Hamilton ζήτησε από την ομάδα να του πουν για το ενδεχόμενο νίκης, αλλά είχε ήδη μία διαφορά 18’’ από τον Rosberg με 15 γύρους να απομένουν. Είχε βέβαια το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών, αλλά δεν φαινόταν να είχε αρκετό ρυθμό ή γύρους για να διαχειριστεί κάτι τέτοιο. Η Mercedes του είπε σύντομα ότι ήταν «αδύνατο» και του πρότεινε να παγιωθεί στη 2η θέση, η οποία του φάνηκε τελικά να τον ικανοποιεί. Στη μάχη για την 4η θέση, ο Raikkonen είχε κολλήσει πίσω από τον συμπατριώτη του, Valtteri Bottas. Ωστόσο, δεν μπορούσε να βρει τρόπο να τον περάσει, ακόμη και με το όφελος του DRS, κι έπρεπε να αρκεστεί 5ος, πίσω από τον οδηγό που φημολογείται ότι είναι υποψήφιος για την θέση του στην Ferrari την επόμενη σεζόν (2016).
 
 
Στους τελευταίους γύρους κατά μήκος της βασικής ευθείας της πίστας, ο Carlos Sainz Jr. προσπάθησε να περάσει τον ομόσταυλό του Max Verstappen, χάρη στο DRS. Στον τελευταίο γύρο, ο Ισπανός πιλότος βρήκε τρόπο να διεκδικήσει στα ίσια την θέση του Daniil Kvyat της Red Bull, με τους δυο τους να έρχονται σε επαφή στην 1η στροφής. Ο Kvyat κράτησε την εσωτερική γραμμή και ανάγκασε τον Ισπανό να περάσει πάνω από τα curbs με την τραχιά επιφάνεια, αλλά ο νέος πιλότος της Toro Rosso τελείωσε τον γύρο και τον αγώνα μπροστά, κάτι που επιβεβαίωσε η FIA ότι ήταν υπό έρευνα, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας.
 
Και αυτός ο αγώνας ήταν άλλο ένα GP που θα θέλουν να ξεχάσουν στη McLaren. Ο Fernando Alonso έκανε μία καλή εκκίνηση και ήταν μέσα στους βαθμούς μέχρι το 1ο του pit-stop, εν μέρει χάρη στην πολλή καλή διαχείριση των ελαστικών του, αλλά στο 2ο μέρος του στον αγώνα έγινε γρήγορα φανερό ότι είχε ένα πρόβλημα στα φρένα, όταν άνοιξε την καμπή του στην 1η στροφή. Μπήκε στα pits στον επόμενο γύρο, αλλά το μονοθέσιό του δεν κατάφερε να σταματήσει στο σημείο που έπρεπε, χτυπώντας τον μοχλό ανύψωσης του εμπρός μέρους του μονοθέσιου μέτρα μακριά και τον χειριστή του, που κατάλαβε τι θα επακολουθούσε, να αποφεύγει το χτύπημα την τελευταία στιγμή. Αυτό σήμανε και το τέλος του αγώνα για τον Ισπανό. Ο Jenson Button δεν πέρασε καλύτερο απόγευμα, αφού είχε κι αυτός προβλήματα με το δικό του μονοθέσιο, πάσχοντας από ολίσθηση των τροχών κάθε φορά που πατούσε δυνατά το γκάζι. Το τέλος του αγώνα τον βρήκε στην 16η θέση, μπροστά από τις Manor Marussia. Τέλος, η συνέχεια του πρωταθλήματος θα δοθεί στο ιστορικό GP του Μονακό, 22-24 Μαΐου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.41’12’’555, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +17’’551, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +45’’342, 4. Valtteri Bottas (Williams) +59’’212, 5. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’00’’002, 6. Felipe Massa (Williams) +1’21’’314, 7. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1 γύρος, 8. Romain Grosjean (Lotus) +1 γύρος, 9. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +1 γύρος, 10. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 γύρος.
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 111, 2. Rosberg 91, 3. Vettel 80, 4. Raikkonen 52, 5. Bottas 42, 6. Massa 39, 7. Ricciardo 25, 8. Grosjean 16, 9. Nasr 14, 10. Sainz Jr. 8, 11. Verstappen 6, 12. Hulkenberg. 6, 13. Perez 5, 14. Ericsson 5, 15. Kvyat 5.
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 202, 2. Ferrari 132, 3. Williams 81, 4. Red Bull 30, 5. Sauber 19, 6. Lotus 16, 7. Toro Rosso 14, 8. Force India 11.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: 9 αγώνες, 9 διαφορετικοίνικητές!
Όπως καταλάβατε ίσως κι από τον τίτλο στο δικό μου σχόλιο, ο αγώνας είχε τόσο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που η στατιστική του Ισπανικού GP παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον εδώ, απ’ ότι ο αγώνας, ο οποίος κύλισε χωρίς κάτι το ιδιαίτερο ή εντυπωσιακό. Η Mercedes έκανε πάλι το 1-2, η Ferrari είναι η μόνη που καραδοκεί για το λάθος της Γερμανικής ομάδας στο να της κλέψει κάποιες νίκες, η Williams έχει πιάσει θέση «business class» και παρακολουθεί το έργο μεταξύ των Mercedes και Ferrari, κι όλοι οι υπόλοιποι, στριμώχνονται στην «οικονομική θέση» αυτής της παράστασης.
 
Το αξιόλογο εδώ, που αφορά μάλιστα τον νικητή Rosberg, είναι ότι ο Γερμανός έχει τερματίσει σε όλους τους αγώνες του 2015 από την θέση που ξεκίνησε. Ίσως αυτό να του έδωσε αυτοπεποίθηση πριν το πράσινο φως της εκκίνησης του αγώνα, καθώς ξεκινούσε από την pole position. Κι αν θελήσει κανείς να το μεταφράσει αυτό στην ψυχολογία του οδηγού, φάνηκε από το γεγονός ότι ο Γερμανός πιλότος της Mercedes κάλπασε προς τη νίκη, με τον Hamilton να μην μπορεί να σκεφτεί ούτε στιγμή τη νίκη. Από την άλλη, ένα ακόμη στατιστικό δεδομένο, είναι το γεγονός ότι στους 9 αγώνες που έχουν γίνει σ’ αυτή την πίστα, έχουμε μέχρι τώρα 9 διαφορετικούς νικητές, κάτι ομολογουμένως ανεπανάληπτο. Όντως ανεπανάληπτο; Θα αποδειχθεί ίσως το 2016.
 
Αλέξανδρος Μοζ: Το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο...
Η καλή εκκίνηση και η βελτιωμένη στρατηγική για τις Ferrari επιβεβαίωσε το ότι η Ιταλική ομάδα είναι εδώ και θα δώσει την μάχη της επαξίως έναντι της Mercedes και μάλιστα και με τους δύο οδηγούς της, οι οποίοι φαίνεται ότι -μεταξύ τους- διατηρούν καλλίτερες σχέσεις απ’ ό,τι το περσυνό δίδυμο των «κόκκινων»! Τα «ασημί βέλη» -από την άλλη- και με το σημερινό 1-2, επιβεβαίωσαν την ισχυρότερη θέση τους έναντι όλων, αλλά, όχι την απόλυτη κυριαρχική τους θέση την οποία -αδιαμφισβήτητα- είχαν εναλλάξ τα Γερμανικά μονοθέσια πέρυσι!

Πλήρης απογοήτευση από τα μονοθέσια της McLaren-Honda και παρά τις εργώδεις προσπάθειες των δύο πρώην παγκόσμιων πρωταθλητών της, που βρίσκονται στα τιμόνια των μονοθέσιών της, τα οποία -τουλάχιστον- δεν μας αφήνουν να βαρεθούμε, λόγω της μεγάλης ποικιλίας των προβλημάτων που παρουσιάζουν! Ελπιδοφόρα εξακολουθεί να είναι η παρουσία των Williams και των οδηγών της και δη του Valtteri Bottas, όπως επίσης των δύο νεότερων οδηγών στο φετινό πρωτάθλημα της F1, Verstappen και Sainz Jr. Τώρα πλέον όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο ιστορικό και μοναδικό GP του Μονακό.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 11/05/2015, 01:25 πμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Valtteri Bottas - Williams
Valtteri Bottas - Williams

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΘΩΜΑΣ ΤΖΟΓΑΝΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Θεομήτορος 60 & Έλλης Αλεξίου 4, 173 42 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109855513, Τηλ. & Fax: +302109851192
E-mail: tzoganis.mbservice@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα