IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
65 χρόνια από την πρώτη νίκη της Alfa Romeo στην Formula 1


Η Alfa Romeo γιόρτασε την 65η επέτειο της 1ης νίκης ενός μονοθέσιού της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 που μόλις είχε δημιουργηθεί. Ήταν 13 Μαΐου του 1950, όταν 4 μονοθέσια 158 βρέθηκαν στην πίστα του Silverstone. Ο Giuseppe «Nino» Farina ήταν ο νικητής και ταυτόχρονα πραγματοποίησε το πρώτο «χατ τρικ» στη Formula 1, δηλαδή, pole position, νίκη και ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Επίσης, κέρδισε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στο τέλος της σεζόν. Η Alfetta 158 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα του ιστορικού μουσείου της Alfa Romeo, ένα από τα πιο πολύτιμα εκθέματα λόγω της  σχέσης του με την ιστορία του σπορ. Είναι το ίδιο αυτοκίνητο που στις 13 Μαΐου γιόρτασε 65 χρόνια από την πρώτη νίκη της Alfa Romeo στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1.

Εκείνη την ημέρα, τις 4 Alfetta που βρέθηκαν στο Silverstone οδηγούσαν οι Giuseppe «Nino» Farina, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fangio, ο ανερχόμενος Αργεντινός που κέρδισε τον τίτλο το 1951 πάλι με την Alfetta, και Reg Parnell, Άγγλος οδηγός που είχε επιλεγεί προς τιμήν της χώρας που φιλοξενούσε το πρώτο πρωτάθλημα. Ο Farina νίκησε στον αγώνα κι άλλες δύο Alfa Romeo συμπλήρωσαν το πόντιουμ, καθώς τα αυτοκίνητα της μιλανέζικης εταιρίας κυριάρχησαν στον αγώνα, κάτι που έγινε κι άλλες φορές στη διάρκεια του πρωταθλήματος. Κατά τη διάρκεια της σεζόν το τρίο Farina-Fagioli- Fangio, επονομάστηκε από το κοινό «τα τρία F» και μαζί με τις Alfa Romeo τους, κράτησαν ψηλά το όνομα της Ιταλίας στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα, σε μια σημαντική ιστορική στιγμή για τη χώρα και την ίδια την Alfa Romeo.


Η σκηνή για την εξαιρετική παράσταση της ομάδας της Alfa Romeo ήταν το γκραν πρι της Βρετανίας -το «III RAC British Grand Prix», που εκείνη τη χρονιά είχε επίσης τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Grand Prix και διεξήχθη στην πίστα του Northamptonshire στη διαμόρφωση του 1948- το Silverstone, 40 μίλια βόρεια του Λονδίνου, είναι μια πίστα που δημιουργήθηκε πάνω σ' ένα παλιό αεροδρόμιο της Royal Air Force κι επρόκειτο να εξελιχθεί σε μία από τις πιο θεαματικές πίστες της Formula 1. Μετά την πτώση της καρό σημαίας ανάμεσα στις στροφές Abbey και Woodcote, ο βασιλιάς Γεώργιος VI συνεχάρη προσωπικά όλους τους οδηγούς της ομάδας της Alfa για το εξαιρετικό αποτέλεσμά τους. Pole position για τον Farina, νίκη για τον ίδιο κι άλλες 2 θέσεις στο πόντιουμ, ταχύτερος γύρος για τον Farina και τελικά η 1η θέση στην βαθμολογία.

Αυτή ήταν η αρχή μιας νέας εποχής στον κόσμο των αγώνων. Στις επόμενες δεκαετίες, η Formula 1 θα γινόταν η «βασίλισσα» ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες αγώνων, αυτή που παρακολουθούσε περισσότερο το κοινό, ένα πραγματικό παγκόσμιο φαινόμενο, ενώ η Alfa Romeo θα ακολουθούσε ένα δρόμο τεράστιας εμπορικής ανάπτυξης και διεθνούς φήμης. Η 158 ήταν το αποτέλεσμα ενός προγράμματος του 1938 και οι Alfetta, που εξακολουθούσαν να είναι ανταγωνιστικές 12 χρόνια μετά, αν και με ένα διάλειμμα που είχε επιβληθεί από τη παγκόσμια κατάσταση, βρίσκονταν ακόμα στη διάρκεια της τεχνολογικής τους εξέλιξης. Οι κανονισμοί του νέου θεσμού της Formula 1 επέτρεπαν στα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 λίτρων ή έναν ατμοσφαιρικό 4.5 λίτρων. Η 158 είχε έναν 8-κύλινδρο εν σειρά 1.479 κ.εκ. με υπερσυμπιεστή, που είχε ξεκινήσει από τους 195 ίππους το 1938 και με την εξέλιξή του έφτασε στο Silverstone το 1950 με σχεδόν 300 ίππους.

Το 1951 με την 159, εξέλιξη της 158, ο κινητήρας έφτασε τους 425 ίππους (450 σε δοκιμές), με έναν υπερσυμπιεστή δύο σταδίων και πολλές άλλες βελτιώσεις. Οι κανονισμοί δεν ανέφεραν κάποιο όριο βάρους για τα αυτοκίνητα, ούτε για την ποσότητα καυσίμου. Η απόλυτη υπεροχή της 158 στο Silverstone είχε μεγάλη συμβολική αξία για την Alfa Romeo. Οι αγωνιστικές επιτυχίες της Alfetta ήταν η κινητήρια δύναμη για την αναγέννηση της Alfa, μετά τις δυσκολίες και τις καταστροφές ενός παγκοσμίου πολέμου, που αναπόφευκτα είχε αφήσει τα σημάδια του. Η Alfetta 158 θεωρείται το αυτοκίνητο που κλείνει την προπολεμική εποχή της μάρκας. Το 1951, μετά το 2ο παγκόσμιο πρωτάθλημα που κέρδισε ο Fangio με την 159, η Alfa Romeo αποσύρθηκε επίσημα από τους αγώνες, για να επικεντρωθεί το προσωπικό και ο εξοπλισμός της στην κατασκευή αυτοκινήτων παραγωγής.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/05/2015, 11:38 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΛΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Audi, VW, Seat, Skoda) & Παντός Τύπου
Μικράς Ασίας 42, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ. & Fax: +302109631480, E-mail: saradoslalogiannis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα