IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Όλα έτοιμα για το θρυλικό GP της F1 στο Μόντε Κάρλο


Το Grand Prix του Μονακό έχει το μεγαλύτερο γόητρο ανάμεσα στους αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1. Η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red θα κάνει το ντεμπούτο της εκεί, σε συνδυασμό με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow. Για το 2015 υπάρχει νέα σύνθεση για την πολύ μαλακή γόμα, που προσφέρει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και την υψηλότερη απόδοση απ’ όλη τη γκάμα F1 της Pirelli. Πρόκειται για μια γόμα σχεδιασμένη να αποδίδει καλύτερα σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών, ενώ ζεσταίνεται πολύ γρήγορα ώστε να εξυπηρετεί σε δημόσιους δρόμους. Η Pirelli έχει συνδέσει ιστορικά το όνομά της με το Μονακό. Στο 1ο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1950, στο GP του Μονακό κέρδισε ο Juan Manuel Fangio με Alfa Romeo, που φορούσε ελαστικά Pirelli. Επίσης η τελευταία νίκη του Fangio στο Μονακό το 1957 (68 χρόνια από τότε) επετεύχθη με μια Maserati που επίσης φορούσε ελαστικά Pirelli.
 
Στο Μονακό υπάρχουν κάποιες ασυνήθιστες παράμετροι. Είναι ο αγώνας με τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα και έχει την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Αυτό δίνει έμφαση στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών και όχι στην αεροδυναμική απόδοση, που επίσης δημιουργεί πρόσφυση. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν τη συγκεκριμένη διαδρομή ως ιδανικό πεδίο για την πολύ μαλακή γόμα, που προσφέρει την καλύτερη πρόσφυση αλλά και το ταχύτερο ζέσταμα απ’ όλα τα ελαστικά της γκάμας. Επίσης το Μονακό είναι ο μόνος αγώνας που δεν ολοκληρώνεται μετά το ελάχιστο των 305 χλμ. που έχει θεσπίσει η FIA.
 
Η πολύ μαλακή γόμα είναι η μόνη που έχει νέα σύνθεση από τη φετινή γκάμα P Zero. Στόχος της νέας σύνθεσης είναι να προσφέρει μεγαλύτερη αντίσταση στην τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) αλλά και στην μερική αποκόλληση (blistering). Ένας από τους παράγοντες κλειδιά στην εξέλιξη όλων των ελαστικών για το 2015, είναι η βελτιστοποίηση της πίεσης στην επιφάνεια επαφής και της θερμοκρασιακής κατανομής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ομοιόμορφη επαφή με την άσφαλτο και βελτιώνει την πρόσφυση και το κράτημα, καθοριστικούς παράγοντες στους δρόμους του Μονακό.
 
 
Η επιφάνεια του οδοστρώματος στο Μονακό είναι η πιο λεία που απαντάται όλη τη χρονιά. Επίσης, υπάρχει ένα ασυνήθιστο πρόγραμμα στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς ο δρόμος την Παρασκευή είναι ανοικτός στην κυκλοφορία. Αυτό έχει επίπτωση στην βελτίωση του κρατήματος της πίστας καθώς η γόμα που στρώνεται στην επιφάνεια είναι ελάχιστη. Δεδομένου ότι τα σημεία διαφυγής είναι ελάχιστα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα για συμβάντα που θα προκαλέσουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας κι αυτό πρέπει να υπολογιστεί στις επιλογές στρατηγικής. Καθότι η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό του Grand Prix στο Μονακό πολύ συχνά η στρατηγική ενός pit stop αποδεικνύεται αποτελεσματική.
 
«Όλοι ανυπομονούν για τον αγώνα στο Μονακό. Υπάρχουν πολύ λίγες λέξεις που μπορούν να αποδώσουν το θέαμα», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Για πρώτη φορά φέτος [2015] θα χρησιμοποιήσουμε την ολοκαίνουργια πολύ μαλακή γόμα μας, μαζί με τη μαλακή όπως γίνεται στο συγκεκριμένο αγώνα από το 2011, που ξεκίνησε η σύγχρονη εποχή μας στη Formula 1. Το Μονακό συχνά περιγράφεται ως μια διαδρομή όπου είναι αδύνατον να προσπεράσεις. Έχουμε όμως δει στο παρελθόν πολλές περιπτώσεις, όπου η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους, έχει οδηγήσει σε ανακατατάξεις, ακόμη και σε προσπεράσματα στην πίστα», εξηγεί ο κ. Hembery.
 
«Ειδικότερα ο τρόπος που θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί την πολύ μαλακή γόμα που έχει μεγάλη διαφορά στην απόδοση θα είναι κρίσιμος. Υπάρχουν κάποιοι ασυνήθιστοι παράμετροι στο Μονακό όπως ο χρόνος που γίνονται οι ελεύθερες δοκιμές πράγμα που προσθέτει στον απρόβλεπτο χαρακτήρα του αγώνα. Οι συγκρίσεις με την ρόδα της ρουλέτας είναι αναπόφευκτες. Όπως πάντα η σωστή προετοιμασία και συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά στα ελεύθερα θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να βρεθούν σε καλή θέση και να μεγιστοποιήσουν τη δυναμική τους στον αγώνα αλλά και στις καθοριστικές κατατακτήριες δοκιμές», συμπλήρωσε ο κ. Hembery.

Στον αγώνα του 2014, η στρατηγική που έδωσε τη νίκη ήταν αυτή του ενός pit stop, αλλά έπαιξε ρόλο και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, που μετατόπισε το παράθυρο των pit stop. Ο Nico Rosberg -ο οποίος κέρδισε εκκινώντας από την pole position- και ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, άλλαξαν από την πολύ μαλακή στη μαλακή γόμα στον 25ο γύρο, από τους συνολικά 78 του αγώνα. Απ’ αυτούς που έκαναν 2 αλλαγές ελαστικών, πιο ψηλά τερμάτισε ο Romain Grosjean (8ος). Άλλοι οδηγοί ακολούθησαν καινοτόμες στρατηγικές για να κερδίσουν κάποιες θέσεις, παρότι εκκινούσαν από πιο πίσω. Πάντως, για τον αγώνα της σεζόν του 2015, όλα θα ξεκαθαρίσουν το απόγευμα της Κυριακής 24 Μαΐου (2015).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 21/05/2015, 00:39 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΠΑΣΠΑΛΙΑΡΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά - Ασφάλειες
Λεωφ. Αθηνών 226-230, 124 61 Χαϊδάρι Αττικής, Τηλ./Fax: +302105323700-3
E-mail: paspal@otenet.gr, website: www.toyota.gr/paspaliaris
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα