IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μονακό: Εκ νέου νίκη για Mercedes και Rosberg


Ο Nico Rosberg επανέλαβε την επιτυχία του από το προηγούμενο GP, αυτό της Ισπανίας, πετυχαίνοντας τη νίκη μέσα στο πριγκιπάτο του Μονακό, σ’ έναν αγώνα του οποίου το αποτέλεσμα κρίθηκε από την στρατηγική των pit stops.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton είχε αρνηθεί ότι θα έπρεπε να ήταν μια άνετη νίκη στο Grand Prix του Μονακό καθώς ένα ανεξήγητο κάλεσμα στα pits, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρέδωσε τη νίκη στον ομόσταυλό του, Nico Rosberg, που «σκοράρει» για 2η συνεχόμενη φορά. Ο Hamilton οδήγησε άνετα για 63 γύρους, μέχρι τη στιγμή που ο Max Verstappen συνετρίβη στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Romain Grosjean στην Sainte Devote. Το αυτοκίνητο ασφαλείας που αναπτύχθηκε, επέτρεψε στους κριτές να βγάλουν την Toro Rosso από τις μπαριέρες, κάτι που οδήγησε σε μια ασυνήθιστη μορφή στρατηγικής την ομάδα της Mercedes.
 
Από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, ομάδες και οδηγοί είχαν προετοιμαστεί για αγώνα ενός pit-stop, αλλά η Mercedes αισθάνθηκε την ανάγκη να βάλει νέα ελαστικά στο μονοθέσιο του Hamilton υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η απόφαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ο Βρετανός πιλότος της Mercedes να πέσει 3ος πίσω από τον Sebastian Vettel, παρά το πλεονέκτημα των νέων ελαστικών, όπου όταν ο αγώνας ξανάρχισε, ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να βρει τρόπο να πάρει πίσω τη θέση από τον Γερμανό πιλότο της Ferrari. Ο Hamilton έδειχνε εκνευρισμένος καθώς έβγαινε από το μονοθέσιό του για να πάει στο βάθρο των νικητών, ενώ ο Rosberg δεν μπορούσε να κρύψει τον ενθουσιασμό του για την 3η συνεχόμενη νίκη του στη γειτονιά του. Ο Hamilton αποχώρησε από το βάθρο των νικητών χωρίς να χυθεί σταγόνα από το δικό του μπουκάλι σαμπάνιας, αλλά ήταν ευγενικός στην ήττα. Ο Rosberg όμως, παραδέχθηκε ότι ο team-mate του, άξιζε τη νίκη.
 
 
O Nico Rosberg κέρδισε το Grand Prix του Μονακό με μια στρατηγική ενός pot-stop, ξεκινώντας με τα πολύ μαλακά ελαστικά P Zero Red και στη συνέχεια μετέβη στα μαλακά P Zero Yellow. Ο Γερμανός γίνεται τώρα ο 4ος οδηγός στην ιστορία του θεσμού που έχει κερδίσει το Grand Prix του Μονακό επί 3 συναπτά έτη, μετά την διεκδίκηση της 2ης συνεχόμενης νίκης του στη σεζόν του 2015, στη μάχη του για το πρωτάθλημα. Ο αγώνας είχε ανατραπεί από μια μακρά περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας κοντά στο τέρμα (του αγώνα), κατά την οποία ο Lewis Hamilton έχασε το προβάδισμα που είχε από την pole position, αφού έκανε ένα επιπλέον pit stop για να αλλάξει σε πολύ μαλακά ελαστικά. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησαν μόνον μία φορά μετά την έναρξή τους με τα πολύ μαλακά ελαστικά, αν και οι Nico Hulkenberg (Force India), Fernando Alonso (McLaren), Valtteri Bottas (Williams) και τα μονοθέσια της Minor Marussia, ξεκίνησε με τα μαλακά ελαστικά.
 
Οι θερμοκρασίες ήταν σε γενικές γραμμές δροσερές καθ’ όλη τη διάρκεια των ελεύθερων και των κατατακτήριων δοκιμών αλλά η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της ημέρα του αγώνα αυξήθηκε και κορυφώθηκε σε 42 βαθμούς Κελσίου στην πίστα, η οποία βελτίωσε την πρόσφυσή της και από τις δύο γόμες. Ως συνήθως, η φθορά και η υποβάθμιση ήταν ελάχιστη για την λιγότερο λειαντική και πιο αργή πίστα της σεζόν. Αυτό έκανε η διατήρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών κρίσιμη, μετά από 5 γύρους του αυτοκινήτου ασφαλείας. Μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή οδήγηση έκανε ο Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso), ο οποίος ξεκίνησε από την τελευταία θέση μετά από ποινή που έλαβε μετά τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Ισπανός μπήκε στην βαθμολογούμενη 10άδα στο ντεμπούτο του στο Μονακό, χρησιμοποιώντας μια στρατηγική ενός pit-stop. Κρίσιμης σημασίας για τη στρατηγική του ήταν ένα stint 66 γύρων με τα μαλακά ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Ο Rosberg έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μόλις 2 γύρους πριν τον τερματισμό, όταν το τελευταίο σετ μαλακών ελαστικών του είχε ήδη κάνει 39 γύρους.
 
«Ήμουν τόσο έκπληκτος όσο κι όλοι οι άλλοι να δω το τελικό pit stop που αποφάσισε την έκβαση του αγώνα. Αλλά αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την πολύ καλή δουλειά που έκανε ο Lewis Hamilton ολόκληρο το Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Αυτό ακριβώς δείχνει ότι ποτέ τίποτε δεν τελειώνει μέχρι να πέσει η καρό σημαία στη Φόρμουλα 1, γεγονός ότι ο Nico Rosberg εκτίμησε με σαφήνεια σήμερα. Η παρατεταμένου χρόνου παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος του αγώνα, προφανώς, συνέβαλε στο να διατηρηθούν σημαντικά οι θερμοκρασίες των ελαστικών κατά την επανεκκίνηση. Στο τέλος, είδαμε ένα θεαματικό φινάλε, με τη στρατηγική ενός pit-stop που είχαμε προβλέψει για τον αγώνα, που επιλέχθηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών», είπε ο κ. Hembery. Μετά το Μονακό, το «τσίρκο» της F1 μετακομίζει στην η συνέχεια του πρωταθλήματος θα δοθεί στο ιστορικό GP του Μονακό, 22-24 Μαΐου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.49’18’’420, 2. Sebastian Vettel (Ferrari) +4’’486, 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +6’’053, 4. Daniil Kvyat (Red Bull) +11’’965, 5. Daniel Ricciardo (Red Bull) +13’’608, 6. Kimi Raikkonen (Ferrari) +14’’345, 7. Sergio Perez (Force India) +15’’013, 8. Jenson Button (McLaren) +16’’063, 9. Felipe Nasr (Sauber) 23’’626, 10. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +25’’056.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 126, 2. Rosberg 116, 3. Vettel 98, 4. Raikkonen 60, 5. Bottas 42, 6. Massa 39, 7. Ricciardo 35, 8. Kvyat 17, 9. Nasr 16, 10. Grosjean 16, 11. Perez 11, 12. Sainz Jr. 9, 13. Hulkenberg 6, 14. Verstappen 6, 15. Ericsson 5, 16. Button 4.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 242, 2. Ferrari 158, 3. Williams 81, 4. Red Bull 52, 5. Sauber 21, 6. Force India 17, 7. Lotus 16, 8. Toro Rosso 15, 9. McLaren 4.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Η χλιδή και ο πλούτος, δεν κάνει την διαφορά!
Αν και πολλοί τρελαίνονται με το GP του Μονακό, εγώ τολμώ να πω ότι έχει πάψει να αισθάνομαι δέος για τον αγώνα αυτό. Η χλιδή και ο πλούτος που κυκλοφορεί διάχυτος στην ευρύτερη περιοχή τις ημέρες του αγώνα, με βρίσκει παγερά αδιάφορο, καθώς εστιάζω αποκλειστικά στο αγωνιστικό μέρος κι όχι στο παρασκήνιο και τα «παρελκόμενά» του. Μπορεί όλα αυτά να είναι μέρος της μοναδικότητας που χαρακτηρίζει αυτό τον αγώνα, όμως η ουσία βρίσκεται μεταξύ του πράσινου φωτός της εκκίνησης και της καρό σημαίας του τερματισμού. Σ’ αυτό ακριβώς το κομμάτι θέλω να σταθώ.
 
Οι εξελίξεις του θεσμού της F1 είναι μεν σαφώς θεμιτές, όμως, όπως έχει τελικά αποδειχθεί, τα τελευταία χρόνια, οι τεχνολογικές εφαρμογές που έχουν υποστεί τα μονοθέσια, τα έχουν κάνει πιο μεγάλα, ιδιαίτερα στο μήκος τους, ενώ και η ταχύτητά τους είναι εξωπραγματική, κάτι που αποδεικνύεται και από τους διαγραφόμενους χρόνους σε κάθε πίστα, χρόνο με τον χρόνο. Αυτό που έχουμε όλοι στερηθεί, όμως, είναι το θέαμα και οι ιστορικές μάχες και προσπεράσεις που έχουμε βιώσει στο μακρινό παρελθόν.
 
Και μη μου πείτε, οι παλαιότεροι τουλάχιστον, ότι δεν θυμάστε ακόμη την ομηρική μάχη «ρόδα με ρόδα», του αείμνηστου Ayrton Senna (που είχε κι αυτός πετύχει 3 σερί νίκες στο GP του Μονακό), με το «Βρετανικό λιοντάρι», τον Nigel Mansell, όπου μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, που βρήκε νικητή τον Βραζιλιάνο πιλότο της McLaren, έβγαζαν τον αντίπαλό του υποβασταζόμενο από το cockpit της Williams. Αυτές οι μάχες μας έχουν λείψει! Κι αυτό δεν έχει να κάνει με το ότι οι σημερινοί πιλότοι δεν έχουν την ταχύτητα και το σθένος να οδηγήσουν οριακά και εντυπωσιακά, κάθε άλλο. Έχει να κάνει με την ευελιξία των μονοθέσιων, που σε μία διαδρομή τόσο οριακά στενή, δεν μπορούν να ξεδιπλωθούν, ούτε οι δυνατότητες των οχημάτων, ούτε οι αρετές των οδηγών.
 
 
Αλέξανδρος Μοζ: Θεαματικό φινάλε στο μαγευτικό Μονακό...
Στην επιτομή του πρωτάθλημα της F1, το Grand Prix του Μονακό, η ιστορία επανελήφθη. Η «θεαματική ανατροπή» ήταν για άλλη μία φορά ο «πραγματικός νικητής» του εν λόγω -ούτως ή άλλως- «μαγευτικού αγώνα»! Είναι ίσως ο μοναδικός αγώνας ο οποίος σε συνεπαίρνει τόσο πολύ από την γενική του εικόνα όσο και κατά το καθαρά αγωνιστικό μέρος του circuit. Με την «ανατροπή των δεδομένων», λοιπόν, να είναι ο ρυθμιστής των αγωνιστικών εξελίξεων, ο επικεφαλής στην εκκίνηση δεν ήταν τελικώς και ο -ως συνήθως- πρώτος ο οποίος είδε την καρό σημαία στον τερματισμό, αλλά, ο Γερμανός ομόσταυλός του, ο οποίος έτσι στέφθηκε για 3η συνεχόμενη φορά «πρίγκιπας» του εφετινού Grand Prix του Μονακό, στατιστικό το οποίο έχουν πετύχει μόνον 4 πιλότοι μέχρι στιγμής στην ιστορία του θεσμού.
 
Βεβαίως, αυτό το δώρο για τον Rosberg προέκυψε από το μεγάλο στρατηγικό λάθος της Γερμανικής ομάδας, το οποίο το έκανε με την πρόσκληση για είσοδο του Βρετανού στα pits, την ώρα του Safety Car, φέρνοντας τον έτσι στην 3η, από την 1η θέση, στην οποία ήταν από την αρχή του αγώνα έως εκείνη την στιγμή. Έτσι, στους τελευταίους 10 γύρους [τους 3 πρώτους εξ αυτών με τον Bernd Maylander επικεφαλής] διαδραματίστηκε ένα θρίλερ για τρεις, αφού ο Hamilton έπρεπε στους 7 εναπομείναντες γύρους μέχρι την πτώση της καρό σημαίας να υπερπηδήσει δύο εμπόδια, στα στενούς δρόμους του Μονακό, πρώτα τον Vettel και εν συνεχεία τον Rosberg, κάτι το οποίο δεν έγινε τελικώς.
 
Άλλα δύο αξιοσημείωτα στοιχεία του «πολύφερνου» αγώνα, η σταθερότητα της Ferrari και των πιλότων της και η εκ διαμέτρου αντίθετη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η McLaren, με τον Fernando Alonso να εγκαταλείπει «στου δρόμου τα μισά» από τεχνικό πρόβλημα, ενώ ήταν στην 8η θέση και με τον Jenson Button, ο οποίος χάρισε στην ομάδα του τους πρώτους της βαθμούς στο πρωτάθλημα. Πάντως, κατ' εμέ, το πιο σημαντικό, γιατί όχι και το πιο εντυπωσιακό [κι από την «εγκληματική» στρατηγική της Mercedes, η οποία στέρησε από τον Hamilton τη νίκη, κι έκανε τον Rosberg «νικητή κατά λάθος» με τον 3ο σερί θρίαμβό του στο Μονακό] ήταν τα απίστευτα πράγματα που έκανε ο πολλά υποσχόμενος υιός Verstappen και γενικότερα η οδηγική νοοτροπία του 17χρονου «ιπτάμενου Ολλανδού».

Άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του αγώνα στο πριγκιπάτο των Μονεγάσκων, ήταν το αρκετά δυναμικό come-back του Ρώσου πιλότου, Daniil Kvyat. Κλείνω το σχόλιο μου, αναφερόμενος σε μία άσχετη με τον αγώνα, αλλά πολύ σχετική με τον κόσμο της F1 και αρκετά ελπιδοφόρα είδηση για τον Michael Schumacher και την κατάσταση της υγείας του, η πορεία της οποίας βελτιώνεται συνεχώς, όπως διαβεβαίωσε δημοσίως η εκπρόσωπος του επτάκις πρωταθλητή της F1, Sabine Kehm! Η επόμενη στροφή του πρωταθλήματος της F1 θα είναι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στον Καναδά.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 25/05/2015, 12:58 μμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Daniil Kvyat - Red Bull
Daniil Kvyat - Red Bull
Ελαστικά της Pirelli, έτοιμα για το
Ελαστικά της Pirelli, έτοιμα για το
Πιλότοι της F1 σε ρόλο top model
Πιλότοι της F1 σε ρόλο top model

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
CAR CENTER- ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ & ΣΙΑ ΟΕ

Έκθεση: Αμφιθέας 15, 175 64 Π. Φάληρο, τηλ.: +302109428157, Fax: +302109402904
Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Κέντρο Μεταχειρισμένων
Πεντέλης 46, 175 64 Π. Φάληρο, τηλ.: +302109428157, Fax: +302109402904
E-mail: service@carcenter.gr, website: www.carcenter.gr
 
Χρήσιμα