IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Καναδά: Ακόμη μία καρό σημαία για Hamilton και Mercedes


Ο Lewis Hamilton φαίνεται πως δεν είναι διατεθειμένος να παραδώσει την 1η θέση στη γενική κατάταξη των οδηγών στο τρέχον παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, θέλοντας να υπερασπιστεί τον τίτλο του και να καταρρίψει κάθε ρεκόρ.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton κέρδισε το Grand Prix του Καναδά μετά από 70 γύρους πίεσης από τον team-mate του, Nico Rosberg, ο οποίος, αν και ήταν σε θέση να πάει αρκετά κοντά για να προσπαθήσει να τον περάσεις, η διαρκής παρουσία του στους καθρέπτες του Βρετανού, δεν έδωσε κανένα περιθώριο λάθους για τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Ένα μπλοκάρισμα στα φρένα στη φουρκέτα μετά από την είσοδό του στην πίστα προερχόμενος από τα pits, έφερε πιο κοντά τον Hamilton στο λάθος, αλλά δεν ήταν αρκετό για να ανοίξει μια ευκαιρία στον Rosberg. Ένα οριακό φορτίο καυσίμου για μια ελαφρώς νευρική κούρσα προς το pit wall της Mercedes, δεν φάνηκε να επηρεάζει τον Hamilton, ο οποίος δεν έδειξαν σημάδια ταραχής στο πιλοτήριό του. Η νίκη του βάζει ένα τέλος στη σύντομη πορεία του Rosberg των συνεχόμενων νικών στους τελευταίους 2 αγώνες και στέλνει τον Βρετανό 17 βαθμούς μακριά στο πρωτάθλημα οδηγών.
 
Η μάχη για την 3η θέση είχε περισσότερο ενδιαφέρον, με τον Kimi Raikkonen να πετάει την ευκαιρία για ακόμη ένα βάθρο, όταν έκανε τετ-α-κε στην φουρκέτα μετά το σημείο εκκίνησης. Σε μια επανάληψη του λάθους που έκανε στο ίδιο τμήμα της διαδρομής στον αγώνα του 2014, ο Φιλανδός έχασε το πίσω μέρος της Ferrari του υπό την δύναμη, αμέσως μετά την τοποθέτηση των νέων του ελαστικών. Ο ίδιος ολοκλήρωσε τον χαμένο χρόνο με μια πιρουέτα 360 μοιρών, που ήταν αρκετή για να δώσει την 3η θέση στον Valtteri Bottas, με τον ίδιο στα 4,9’’ πίσω στο τέλος, παρά την εναλλαγή σε μια στρατηγική 2 pit stop, με την ελπίδα να επιτεθεί στη Williams με τα ταχύτερα ελαστικά στο τέλος του αγώνα.
 
Ο Sebastian Vettel που ξεκίνησε τον αγώνα 18ος, κατάφερε να τερματίσει 4,2’’ πίσω από τον Raikkonen και μπροστά από τον Felipe Massa, ο οποίος αναδύθηκε από την 15η θέση στην εκκίνηση στην 6η θέση στον τερματισμό. Ο Pastor Maldonado τερμάτισε 7ος μπροστά από τους Nico Hulkenberg, Daniil Kvyat και Romain Grosjean, ολοκληρώνοντας την βαθμολογούμενη 10άδα. Ο Grosjean πήρε 5’’ ποινή χρόνου κι έχασε την ευκαιρία να τερματίσει μπροστά από τον ομόσταυλό του, όταν «ψαλίδισε» την Manor Marussia του Will Stevens στην προσπάθειά του να περάσει, αναγκάζοντάς τον να αντικαταστήσει ένα κλαταρισμένο πίσω ελαστικό.
 
 
Με την υποβάθμιση των ελαστικών να περιορίζεται, μια στρατηγική ενός pit-stop ήταν η προφανής επιλογή για τις δύο Mercedes, αλλά πιο πίσω, οι στρατηγικές είχαν μεγαλύτερο περιθώριο ελιγμών. Ο Vettel, για παράδειγμα, πέρασε στα pit στον 7ο γύρο, όπου η Ferrari προσπάθησε να του δώσει τόσο καθαρό αέρα, για να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν στο έπακρο το ρυθμό της Ferrari του. Αυτή η στρατηγική δούλεψε τέλεια και στον 30ό γύρο ήταν 7ος, πριν εισέλθει και πάλι στα pits για 2η φορά. Βγήκε μπροστά από τον Massa μετά το 2ο pit stop, ο οποίος είχε κάνει σκληρή δουλειά για να περάσει πιο μπροστά στην πίστα, εκτελώντας μια στρατηγική ενός pit-stop. Οι ίδιοι τερμάτισαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα, που ήταν ό,τι καλύτερο θα μπορούσαν να κάνουν, με αναμενόμενη την αρχική τους θέση στην εκκίνηση.
 
Μπροστά, ο Hamilton πέρασε στα pit στον 29ο γύρο και ο Rosberg αμέσως μετά (30ό γύρο). Ο Hamilton έκανε ένα μικρό λάθος και έτρεξε βίαια στη φουρκέτα, επιτρέποντας στον Rosberg να κλείσει το μεταξύ τους χάσμα, όταν τα pit-stop είχαν ολοκληρωθεί. Στον 45ο γύρο ήταν στο 1’’ από τον Hamilton, αλλά επίσης χρειαζόταν να κρυώσουν τα φρένα του, με την κίνηση σε καθαρό αέρα στις ευθείες. Στο τέλος, ήταν όσο πιο κοντά κατάφερε να πάει, στα 2,2’’ πίσω από τον Βρετανό όταν έπεσε η καρό σημαία του τερματισμού. Ένα προβάδισμα 17 βαθμών σε 7 αγώνες για τον Hamilton, ασφαλώς είναι κάτι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι αντίστοιχα το 2014, όταν μια εγκατάλειψη τον είχε αφήσει 22 βαθμούς πίσω από τον Rosberg. Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει η συνέχεια...
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.31’53’’145, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +2’’285, 3. Valtteri Bottas (Williams) +40’’666, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +45’’625, 5. Sebastian Vettel (Ferrari) +49’’903, 6. Felipe Massa (Williams) +56’’381, 7. Pastor Maldonado (Lotus) +1’06’’664, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο, 9. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 γύρο, 10. Romain Grosjean (Lotus) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 151, 2. Rosberg 134, 3. Vettel 108, 4. Raikkonen 72, 5. Bottas 57, 6. Massa 47, 7. Ricciardo 35, 8. Kvyat 19, 9. Grosjean 17, 10. Nasr 16, 11. Perez 11, 12. Hulkenberg 10, 13. Sainz Jr. 9, 14. Verstappen 6, 15. Maldonado 6, 16. Ericsson 5, 17. Button 4.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 285, 2. Ferrari 180, 3. Williams 104, 4. Red Bull 54, 5. Lotus 23, 6. Sauber 21, 7. Force India 21, 8. Toro Rosso 15, 9. McLaren 4.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Μια βόλτα στο πάρκο!
Θα μπορούσα να γράψω πολλά, για το πόσο ανιαρό ήταν αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Αυστραλέζικο πάρκο, αλλά θα ήμουν κι εγώ ανιαρός. Θα αρκεστώ σε μερικά στοιχεία, έχοντας διανύσει σχεδόν το 1/3 της κούρσας του τίτλου για το 2015. Αυτό που με θλίβει περισσότερο -και τον ίδιο φαντάζομαι- είναι το γεγονός ότι μετά από 7 αγώνες (6 για τον ίδιο), ο Fernando Alonso παραμένει «άσφαιρος». Αυτός και οι δύο πιλότοι της ουραγού Minor Marussia είναι οι μόνοι οδηγοί που δεν έχουν καταφέρει να πάρουν βαθμό μέχρι στιγμής. Αν και δεν περιμέναμε ένα τέτοιο come-back από την Honda, το μόνο σίγουρο είναι ότι η σεζόν του 2015 είναι ίσως η χειρότερη στην ιστορία της McLaren. Εντάξει, δεν τρελαίνομαι για καμία ομάδα της F1, μην παρεξηγηθώ κιόλας, αλλά αν έχεις μία ομάδα 1ης ταχύτητας στην ουρά της κατάταξης, άλλη μία έτοιμη να δύσει (Red Bull), μερικές ακόμη σε ρόλο κομπάρσου και 1-2 ομάδες να περιμένουν να πέσει κανένα ψίχουλο από το στόμα της αδηφάγου Mercedes, τι είδους πρωτάθλημα να περιμένει κανείς;
 
Αλέξανδρος Μοζ: Μία από τα ίδια, στο circuitτης βαρεμάρας!
Στο 3ο της 1-2 έφτασε -με επιβλητικές επιδόσεις- στον πιο βαρετό -έως τώρα- αγώνα του εφετινού πρωταθλήματος, η Γερμανική ομάδα. Τα ασημί βέλη, με τον Lewis Hamilton να επιστρέφει στο 1ο σκαλί του βάθρου μετά από τις 2 σερί επιτυχίες του ομόσταυλού του, Nico Rosberg, έτρεχαν με μόνο αντίπαλο τον εαυτό τους και ίσως γι’ αυτό δεν είχαν έστω ούτε μεταξύ τους κάποιον συναγωνισμό! Για τους λάτρεις των ιδιαίτερων στατιστικών, η νίκη αυτή του Hamilton -στο circuit Gilles Villeneuve- ήταν η 4η και συνολικά η 37η στην καριέρα του, και για την Mercedes ήταν η 6η νίκη της επί συνόλου 7 αγώνων. Η καταιγιστική εμφάνιση των πιλότων των ασημένιων μονοθέσιων της Mercedes καταδεικνύεται από δύο χαρακτηριστικά γεγονότα. Το ότι έριξαν γύρο μέχρι και στον 7ο της κατάταξης και το ότι ο 3ος του βάθρου τερμάτισε 40,6’’ πίσω τους!
 
 
Η δουλειά των Mercedes έγινε ακόμα πιο εύκολη, με τον Sebastian Vettel αρχικώς στον πάτο του grid [εκκινώντας από την 18η θέση] κι εν τέλει στην 5η θέση(!), αφού έκανε εξαιρετική εμφάνιση στον αγώνα και με τον Kimi Raikkonen να χάνει την ευκαιρία του με ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε! O «Iceman» τερμάτισε τελικά στην 4η θέση, αφού στον 28ο γύρο, έχασε με εντυπωσιακό τρόπο το πίσω μέρος της Ferrari του, κατά την έξοδό του από μία στροφή, αμέσως μετά από την διέλευσή του από τα pits κι έχοντας φρέσκα ελαστικά. Την ευκαιρία αυτήν -δεν έχασε χρόνο για να την εκμεταλλευτεί- και την άδραξε ο συμπατριώτης του Valtteri Bottas. Ο Φιλανδός εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Kimi, κι έφερε το μονοθέσιο της Williams στην 3η θέση. Αυτή η παρουσία του πιλότου της Williams στο βάθρο, είναι η 1η μονοθέσιου άλλης ομάδας -πλην αυτών της Mercedes και της Ferrari- μέχρι τώρα, στο εφετινό πρωτάθλημα της F1!

«Βίοι παράλληλοι» ήταν αυτοί που είχαν Sebastian Vettel και Felipe Massa, με τον Βραζιλιάνο να έχει καταφέρει να πλασαριστεί στην 6η θέση, έχοντας ξεκινήσει κι αυτός από πολύ πίσω και συγκεκριμένα από την 15η! Επίσης, «βίοι παράλληλοι», αλλά, εντελώς ακατάλληλοι... για πρωτάθλημα F1 ήταν ΞΑΝΑ αυτοί των οδηγών της McLaren, αφού τα μονοθέσιά τους -για πολλοστή φορά- έμειναν «στου δρόμου τα μισά» [όπως λέει και το άσμα], λόγω μηχανικών προβλημάτων(!..) με τον Ισπανό να κάνει την 3η του σερί εγκατάλειψη και συνολικώς την 4η εφέτος, με κύριο πρόβλημα την αξιοπιστία της Honda! Η επόμενη στροφή του πρωταθλήματος θα είναι 21 Ιουνίου, πάλι στην από εδώ μεριά της πλευράς του Ατλαντικού, αφού επιστρέφει στην Ευρώπη με τον αγώνα της Αυστρίας.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/06/2015, 04:49 μμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Valtteri Bottas - Williams
Valtteri Bottas - Williams
Kimi Rikkonen - Ferrari
Kimi Rikkonen - Ferrari
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΠΑΝΙΤΣΑ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Εμπορία Αυτοκινήτων)
Αρέθα 36, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610422674, Fax: +302610422149, E-mail: Panitsas2002@yahoo.gr
 
Χρήσιμα