IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Pole position για τον Lewis Hamilton στο GP της Αυστρίας για την F1


Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, πέτυχε την pole position και στο Αυστριακό Grand Prix, μετά από μια συναρπαστική πορεία των κατατακτηρίων δοκιμών σε μικτές καιρικές συνθήκες. Ο Hamilton πέτυχε τον καλύτερο χρόνο του στο Q3 χρησιμοποιώντας τα πολύ μαλακά ελαστικά P Zero Red, τα οποία είναι περίπου 0,7’’ ανά γύρο ταχύτερα απ’ ό,τι η μαλακή γόμα, επίσης υποψήφια για τον αγώνα. Ο καλύτερος χρόνος του Hamilton ήταν ταχύτερος απ’ ό,τι αυτός της pole position το 2014, που είχε πετύχει ο Felipe Massa με την Williams. Πριν δούμε τι έγινε στις κατατακτήριες δοκιμές, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή κι ας δούμε τι έγινε από την προηγούμενη ημέρα, την Παρασκευή 19 Ιουνίου (2015), στα ελεύθερα χρονομετρημένα.
 
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel, έκανε τον καλύτερο χρόνο στο τέλος των ελεύθερων δοκιμών με τα πολύ μαλακά ελαστικά PZero Red. Παρά την απειλή της βροχής, τα δύο σκέλη των ελεύθερων δοκιμών παρέμειναν στεγνά την Παρασκευή (19 Ιουνίου 2015), με το 2ο σκέλος στην ίδια χρονική στιγμή της ημέρας με τις κατατακτήριες δοκιμές και τρέχει ταυτόχρονα με την κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, ξεκινούν με 22 βαθμούς θερμοκρασία ασφάλτου και στο τέλος φτάνουν τους 25 βαθμούς. Η ταχεία προθέρμανση των πολύ μαλακών ελαστικών σημαίνει ότι οι οδηγοί ήταν σε θέση να αντλούν αμέσως την μέγιστη απόδοση της γόμας, έστω κι αν τις συνθήκες παρέμειναν ολισθηρέ κατά το 1ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, ιδίως κατά τη διάρκεια των οποίων μόνο τα μαλακά ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν.
 
Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen, ήταν ο πρώτος για να δοκίμασε τα πολύ μαλακά ελαστικά το απόγευμα της Παρασκευής. Καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούσαν την πιο μαλακή γόμα για τον αγώνα και τις κατατακτήριες δοκιμές, καταγράφηκε ένα χάσμα μεταξύ των επιλεγμένων γομών στα 0,7’’. Η φθορά των ελαστικών και η υποβάθμιση ήταν χαμηλή κατά τη διάρκεια των δύο ελεύθερων δοκιμών, και αναμενόταν να μειωθεί για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, καθώς περισσότερη γόμα προβλεπόταν και τα μονοθέσια θα ολίσθαιναν λιγότερο. Ωστόσο, υπήρχε ο κίνδυνος της βροχής σε όλο το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, ιδιαίτερα για τις κατατακτήριες δοκιμές, που θα μπορούσε να έχει μεγάλη επίδραση στη στρατηγική του αγώνα, με τα μόνα διαθέσιμα δεδομένα από την πίστα, αυτά από τον αγώνα του 2014, όταν το GP της Αυστρίας επέστρεψε στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος της Formula 1.
 
Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες επεδίωξαν να μεγιστοποιήσουν τη στεγνή λειτουργία την Παρασκευή και να τρέξουν με όσο το δυνατό περισσότερα διαφορετικά σενάρια, έτσι ώστε να είναι κατά το δυνατό καλύτερα προετοιμασμένες, δεδομένου ότι μπορεί να χρειαζόταν να αντιμετωπίσουν κάθε ενδεχόμενο. «Είναι σύντομος ο γύρος στο Red Bull Ring, με λιγότερο από 70’’. Έχουμε δει το φορτίο με τα ελαστικά να είναι αρκετά χαμηλό και το χάσμα των επιδόσεων στα 0,7’’ μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών. Ο μεγαλύτερος παράγοντας αν θα είναι ο καιρός, υπάρχει κίνδυνος βροχής αύριο [Σάββατο 20 Ιουνίου 2015] και μια ελαφρώς μικρότερη πιθανότητα βροχής την ημέρα του αγώνα [Κυριακή 21 Ιουνίου 2015]. Αυτό θα έχει σαφώς μια σημαντική επίδραση στην τακτική, έτσι ώστε όλα τα σημάδια οδηγούν σ’ ένα απρόβλεπτο Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.
 
Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με δροσερές θερμοκρασίες σε μια υγρή πίστα, με την θερμοκρασία ασφάλτου να κορυφώνεται στους 21 βαθμούς Κελσίου και μόνο. Ως αποτέλεσμα, οι πρώτοι πιλότοι στο Q1 χρησιμοποίησαν το ενδιάμεσο ελαστικό Cinturato Green πριν η επιφάνεια στεγνώσει, επιτρέποντας τη μετάβαση στα πολύ μαλακά ελαστικά. Ένα pit-stop φαίνεται να είναι η πιο πιθανή στρατηγική για τον αγώνα της Κυριακής (21 Ιουνίου 2015), υποθέτοντας ότι οι καιρικές συνθήκες θα παραμείνουν στεγνές. κάτι που δεν είναι καθόλου βέβαιο. Ωστόσο, μια στρατηγική με 2 pit stop είναι θεωρητικά το πιο γρήγορο σενάριο, αλλά πιθανώς πάρα πολύ επικίνδυνο από την άποψη της κίνησης, η οποία μπορεί να είναι ένα θέμα για την γρήγορη πίστα Red Bull Ring.
 
Οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν περαιτέρω περίπλοκες, από το γεγονός ότι θα υπάρξουν εκτεταμένες κυρώσεις στο grid για ορισμένους οδηγούς στον αγώνα, με μερικά μονοθέσια να μετακινούνται από τη θέση τους, για άλλους λόγους. Οι τελικές ελεύθερες δοκιμές το πρωί του Σαββάτου (20 Ιουνίου 2015) επλήγησαν από σφοδρές βροχοπτώσεις. Πριν τη βροχή, ο Sebastian Vettel έκανε τον ταχύτερο χρόνο με τα μαλακά ελαστικά, ενισχύοντας τον ταχύτερο χρόνο του στο 2ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή (19 Ιουνίου 2015). Οι περισσότεροι οδηγοί έμειναν στα pits, καθώς η βροχή έπεσε βαριά στη διάρκεια του FP3, αλλά μερικοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του Nico Rosberg, ολοκλήρωσαν μερικούς γύρους με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά, στην περίπτωση που αυτά θα χρειαζόντουσαν για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.

«Από τη στιγμή που είδαμε τον ουρανό το πρωί, ξέραμε ότι επρόκειτο να είναι μια απρόβλεπτη μέρα εδώ στην Αυστρία, κι έτσι αποδείχθηκε. Γενικά όλοι οι οδηγοί τα πήγαν απίστευτα καλά, αν κρίνουμε την περιορισμένη πρόσφυση και την αξιοποίηση των γομών μας κάτω από δύσκολες συνθήκες, με τους ταχύτερους χρόνους να έρχονται στο τέλος της κάθε περιόδου. Οι απρόβλεπτες συνθήκες πρόκειται να συνεχιστούν αύριο [Κυριακή 21 Ιουνίου 2015] κι εξετάζουμε τον αβέβαιο καιρό κι έναν σημαντικό αριθμό οδηγών έξω από τη θέση τους στο grid. Υπό κανονικές συνθήκες θα περιμέναμε ένα pit stop από την πλειονότητα των οδηγών, αν και τα πιο γρήγορα μονοθέσια μπορεί να δοκιμάσουν 2 στάσεις», είπε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. Η πιο γρήγορη στρατηγική στα χαρτιά για τον 71 γύρων αγώνα, είναι θεωρητικά αυτή των 2 pit stop, έναρξη με πολύ μαλακά ελαστικά, αλλαγή σε πολύ μαλακά και πάλι στον 31ο γύρο και τέλος αλλαγή σε μαλακά στον 60ό γύρο. Λόγω της κυκλοφορίας, το πιο πιθανό σενάριο είναι ένα pit stop, ξεκινώντας με πολύ μαλακή γόμα και αλλαγή σε μαλακή στον 25ο γύρο.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 21/06/2015, 03:40 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Hyundai
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr

 

 
Χρήσιμα