IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Αυστρίας: Νίκη με όραμα τίτλου για τον Nico Rosberg


Αν και είναι νωρίς για να μιλάμε για σενάρια τίτλου, η νίκη του φορμαρισμένου στους τελευταίους αγώνες Nico Rosberg, φέρνει τον Γερμανό πιλότο της Mercedes 10 βαθμούς πίσω από τον ομόσταυλό του, επίσης διεκδικητή, Lewis Hamilton.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Nico Rosberg κέρδισε το Αυστριακό Grand Prix και κρατάει την επαφή του με τον Lewis Hamilton στο πρωτάθλημα, κερδίζοντας τον team-mate του από την έναρξη του αγώνα, αφού έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Βρετανό και έστριψε 1ος κρατώντας το προβάδισμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Rosberg τερμάτισε στην πίστα με διαφορά από τον 2ο Hamilton στα 3,8’’, η διαφορά που υπολογίστηκε όμως στο τέλος του αγώνα ήταν κατά 5’’ μεγαλύτερη, καθώς ο Βρετανός πιλότος της Mercedes είχε μια ποινή που επιβάλλεται για τη διέλευση πάνω από την λευκή γραμμή στην έξοδο των pits, μετά από την 1η του στάση για αλλαγή ελαστικών (σε στρατηγική 2 pit stops).
 
Στην πραγματικότητα, η μόνη ευκαιρία του Hamilton, που έκανε αργή εκκίνηση, να επιτεθεί στον Rosberg, ήταν στην 2η και 3η στροφή στον 1ο γύρο, αλλά ο Rosberg ήταν συνετός στην οδήγησή του και μπλόκαρε την επίθεση του Βρετανού κλείνοντας την εσωτερική των δύο στροφών. Η συνέχεια ήταν υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας και του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, μετά από μια δυσάρεστη σύγκρουση κατά την οποία Kimi Raikkonen και Fernando Alonso «κόλλησαν» τα μονοθέσιά τους, με υπαίτιο τον Φιλανδό που έχασε τον έλεγχο της δικής του Ferrari και παρέσυρε στις προστατευτικές μπάρες τον Ισπανό πιλότο της McLaren, που σα να μην έφταναν οι ατυχίες της ομάδας του στη σεζόν, που τον έχει κάνει να αισθάνεται κομπάρσος στο πρωτάθλημα, ήρθε κι αυτό το ατύχημα να τον θέσει -μαζί με τον πρώην ομόσταυλό του στη Ferrari- εκτός αγώνα.
 
 
Η μόνη στιγμή κατά την οποία ο Rosberg φαινόταν ευάλωτος στην πίστα, ήταν με τα κουρελιασμένα ελαστικά του, που δεν τον ευνοούσαν στο γυρολόγιό του. Καθ’ οδόν στα pits για την μία και μόνη στάση του, μπλόκαραν οι τροχοί του πριν τη ζώνη της περιορισμένης ταχύτητας εισόδου στα pits, έχοντας μπλοκάρισμα του εμπρός εσωτερικού του τροχού και στις δύο προηγούμενες στροφές πριν την είσοδό του στα pits. Το μονοθέσιό του γλίστραγε με το πλάι, αλλά ο Rosberg διατήρησε τον έλεγχο και είχε ένα άψογο pit stop, όπου η ομάδα του έκανε μια γρήγορη αλλαγή ελαστικών, σε μόλις 2,7’’. Αν και ακούστηκε από την ενδοεπικοινωνία της ομάδας της Mercedes παράπονο από τον Rosberg για μια δόνηση των ελαστικών προς το τέλος του αγώνα, μόλις και μετά βίας όμως επηρέασε τον ρυθμό του Rosberg.
 
Ένα αργό pit-stop του Sebastian Vettel του κόστισε την 3η θέση και επέτρεψε στον Felipe Massa να ανέβει στο βάθρο των νικητών για πρώτη φορά μέσα στη σεζόν. Η στάση του Vettel διήρκεσε 13’’ και το πλήρωμα της Scuderia Ferrari πάλευε για να χωρέσει το πίσω δεξί ελαστικό, παραδίδοντας την 3η θέση του αγώνα στην Williams για 2ο στη σειρά αγώνα. Ο Vettel προσπάθησε να μαζέψει τη διαφορά του από τον Βραζιλιάνο καθώς περνούσαν οι γύροι προς το τέλος, αλλά ο Massa είναι πολύ έμπειρος και ήταν σε θέση να κρατήσει πίσω του την Ferrari του Γερμανού.
 
 
Ο Valtteri Bottas τερμάτισε 5ος, αν και κατά την έναρξη του αγώνα έπεσε στην 7η θέση. Ο Nico Hulkenberg τερμάτισε στην 6η θέση για την ομάδα του την Force India, μπροστά από τον Pastor Maldonado, ο οποίος ευνοήθηκε την κόντρα του με τον Max Verstappen στην 1η στροφή. Ο Maldonado έχασε το πίσω μέρος της Lotus του με το DRS ανοιχτό, καθώς κινήθηκε να περάσει την Toro Rosso του νεαρού ταλαντούχου Ολλανδού, αλλά έμεινε πίσω του. Ο Verstappen στη συνέχεια της μεταξύ τους κόντρας έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του και ανοίχτηκε πολύ στην 1η στροφή, επιτρέποντας έτσι στον Maldonado να του πάρει τη θέση και να πετύχει τον 2ο τερματισμό του στη σεζόν.
 
Παρά την πτώση μέχρι την 8η θέση, ο Verstappen ήταν στην υψηλότερη θέση για μονοθέσιο με κινητήρα Renault και επίσης στην υψηλότερη θέση για τους οδηγούς των ομάδων υπό την ιδιοκτησία της Red Bull, στον αγώνα της έδρας της. Η ομάδα της Red Bull αγωνίστηκε όλο το Σαββατοκύριακο και καθυστέρησε περαιτέρω με ποινή στον αγώνα για αλλαγή κινητήρα, αλλά παρ’ όλα αυτά, είδε τον Ricciardo στη 10η θέση, πίσω από την Force India του Sergio Perez (9τος). Δύσκολο όμως ήταν το Σαββατοκύριακο και για την McLaren, που πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Ο Alonso, όπως προαναφέραμε, ενεπλάκη στον 1ο γύρο με τον Raikkonen κι έφυγε από τον αγώνα με το ξεκίνημά του. Η McLaren έχασε την ευκαιρία να συλλέξει σημαντικά δεδομένα που ήλπιζε να συγκεντρώσει από το μονοθέσιο του Alonso, ενώ εκτός αγώνα τέθηκε και ο Button, που εγκατέλειψε από τεχνικό πρόβλημα στον 9ο γύρο.
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.30’16’’930, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +8’’800, 3. Felipe Massa (Williams) +17’’573, 4. Sebastian Vettel (Ferrari) +18’’181, 5. Valtteri Bottas (Williams) +53’’604, 6. Nico Hulkenberg (Force India) +1’04’’075, 7. Pastor Maldonado (Lotus) +1 γύρο, 8. Max Verstappen (Toro Rosso) +1 γύρο, 9. Sergio Perez (Force India) +1 γύρο, 10. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 169, 2. Rosberg 159, 3. Vettel 120, 4. Raikkonen 72, 5. Bottas 67, 6. Massa 62, 7. Ricciardo 36, 8. Kvyat 19, 9. Hulkenberg 18, 10. Grosjean 17, 11. Nasr 16, 12. Perez 13, 13. Maldonado 12, 14. Verstappen 10, 15. Sainz Jr. 9, 16. Ericsson 5, 17. Button 4.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 328, 2. Ferrari 192, 3. Williams 129, 4. Red Bull 55, 5. Force India 31, 6. Lotus 29, 7. Sauber 21, 8. Toro Rosso 19, 9. McLaren 4.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: «Στα σπίτια σαςαπό νωρίς λέει η Mercedes
Αν και μετά τους πρώτους αγώνες της σεζόν ελπίζαμε σε ένα πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, ειδικά μετά τη νίκη του Sebastian Vettel, η Mercedes φαίνεται να ξεκαθαρίζει τα πράγματα από νωρίς και μετά από 8 αγώνες, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και μετά το 4ο 1-2 της χρονιάς, έχει όλα τα στατιστικά με το μέρος της και μία διαφορά βαθμών που δείχνει ότι αρκετούς αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς, θα έχει «καθαρίσει» τον τίτλο για τους κατασκευαστές και θα περιμένουμε μέχρι τη νήμα (ελπίζουμε δηλαδή), να δούμε και ποιος εκ των οδηγών της θα κατακτήσει τον τίτλο του 2015. Ουσιαστικά, είναι σα να λέει στους αντιπάλους της από νωρίς, «στα σπίτια σας» και «ελάτε ξανά του χρόνου». Ακούγεται βαρύ για τους υπόλοιπους, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να δω κάτι διαφορετικό, αξιολογώντας τα αποτελέσματα των πρώτων 8 αγώνων. Μακάρι η συνέχεια να με διαψεύσει! Μακάρι!!!
 
Αλέξανδρος Μοζ: Επανάληψη, αλλά με άλλη σειρά και νέο πρόσωπο στο βάθρο...
Στο 4ό της 1-2 έφτασε η Γερμανική ομάδα, με τον Lewis Hamilton να βλέπει αυτός αυτήν τη φορά την πλάτη του Nico Rosberg, ο οποίος έτσι επέστρεψε στο 1ο σκαλί του βάθρου, μειώνοντας την μεταξύ τους διαφορά, ξανά -μόνο- στους 10 βαθμούς. Τα ασημί βέλη έκαναν άλλη μία επανάληψη της επιβλητικής εμφανίσεως τους, με τον Hamilton να χάνει την 1η θέση που είχε στην εκκίνηση, όταν από την 1η κιόλας στροφή ο ομόσταυλός του, Rosberg, τον προσπέρασε και πλέον έτρεχε έως το τέλος με μόνο αντίπαλο τον εαυτό του, κατακτώντας μία πολύ εύκολη νίκη. Πάντως και οι δύο έδειξαν για άλλη μία φορά ότι δεν είχαν κανέναν αντίπαλο ανταγωνισμό να αντιμετωπίσουν, ίσως γι’ αυτό και δεν είχαν ανταγωνισμό ούτε καν μεταξύ τους!
 
Όσον αφορά τους αντιπάλους, οι μόνοι που τους ακολούθησαν -ή που τουλάχιστον προσπάθησαν να ακολουθήσουν- με κάποιες αξιώσεις ήταν για άλλη μία φορά η Ferrari με τον Sebastian Vettel και η Williams, αλλά, αυτήν την φορά με τον Felipe Massa, ο οποίος ανέβηκε στο βάθρο, μετά από πολύ καιρό! Μαζί του ανέβασε και την ομάδα του, η οποία βρέθηκε έτσι για 2η συνεχόμενη φορά στο βάθρο και μάλιστα, στο ίδιο σκαλί του. Αυτό κατέστη δυνατό, αφού ο Βραζιλιάνος απλώς εκμεταλλεύτηκε το καταστροφικό pit-stop που έκανε στον Γερμανό οδηγό της η «κόκκινη» ομάδα και βρέθηκε στην 3η θέση του podium, παρά την -εν συνεχεία- επαγγελματική προσπάθεια του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή να επιστρέψει στην αρχική του 3η θέση.

Κατά τα λοιπά, θετικώς ξεχώρισε μόνο ο πολλά υποσχόμενος υιός Verstappen και παρά τα διάφορα λάθη του και την γενικότερη οδηγική νοοτροπία του 17χρονου «ιπτάμενου Ολλανδού», η οποία θυμίζει κάτι από καρτ, σίγουρα έδειξε ότι έχει ακόμα πολλά να αποδείξει, αλλά και ακόμα περισσότερα να μας δείξει. Αρνητικώς ξεχώρισαν πάλι οι McLaren, με τα σερί των εγκαταλείψεων, πότε του ενός και πότε και των δύο οδηγών της, έχοντας -για άλλη μία φορά εφέτος- ως κύριο πρόβλημά τους την αξιοπιστία της Honda. Με αυτά και με τα άλλα, έχουν φέρει τις ιστορικές αυτές ομάδες και τους κορυφαίους παγκόσμιους πρωταθλητές οδηγούς τους, στον πάτο του βαρελιού! Εν κατακλείδι, αυτό που απήλαυσα πιο πολύ ήταν η χάρμα ιδέσθαι ιστορική πίστα, στο Spielberg της Αυστρίας.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 22/06/2015, 02:10 πμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg, Lewis Hamilton - Mercedes
Nico Rosberg, Lewis Hamilton - Mercedes
Felipe Massa - Williams
Felipe Massa - Williams
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Οι Ferrari και McLaren των Raikkonen και Alonso μετά το μεταξύ τους ατύχημα
Οι Ferrari και McLaren των Raikkonen και Alonso μετά το μεταξύ τους ατύχημα
Ο ταύρος-έργο τέχνης που κοσμεί την πίστα Red Bull Ring
Ο ταύρος-έργο τέχνης που κοσμεί την πίστα Red Bull Ring

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

 Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
1ο χλμ. Άργους-Τριπόλεως, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024569, Fax: +302751023768

 
Χρήσιμα