IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Με σκληρή και μέση γόμα τα μονοθέσια της F1 στο GP του Silverstone


Η σκληρή και η μέση γόμα επελέγησαν για το Βρετανικό Grand Prix στην πίστα Silverstone, στα πλαίσια του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή και υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά, ειδικά στις γρήγορες καμπές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό επίπεδο φθοράς και σημαντική πτώση απόδοσης των ελαστικών ειδικά αν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, πράγμα που αναμένεται για τον αγώνα (Κυριακή 5 Ιουλίου 2015). Το Silverstone, αυτό το ταχύτατο και ιστορικό GP, απέχει λιγότερο από ώρα με το αυτοκίνητο, απ’ το κέντρο μεταφορών της Pirelli και το κέντρο μηχανολογίας, που βρίσκονται στο Didcot [Ντίτκοτ].
 
«Το Silverstone είναι πάντα μια φανταστική περίπτωση, καθώς το Βρετανικό κοινό είναι εξαιρετικά ενημερωμένο και ενθουσιώδες. Πρόκειται για μια από τις λίγες πίστες, όπου οι οδηγοί ισχυρίζονται πως ακούν το πλήθος ενώ οδηγούν», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Όπως πέρυσι [2014] έτσι και φέτος [2015] επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας, επειδή στο Silverstone απαντώνται τα υψηλότερα πλευρικά φορτία της σεζόν. Υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις τόσο από το σκελετό όσο και από τη γόμα των ελαστικών», εξηγεί ο κ. Hembery.
 
«Αναμένουμε να δούμε από ένα μέχρι 2 pit stop στο Silverstone, ειδικά αν επαληθευτούν οι προβλέψεις για ζεστό καιρό. Βέβαια, η ίδια πρόβλεψη είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια, αλλά καταλήξαμε σε κάποιες περιπτώσεις σε τυπικό Βρετανικό καιρό. Οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα και να σκεφτούν πώς θα αξιοποιήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, συνολικά κι όχι αποσπασματικά, σε κάθε περίοδο. Το Silverstone είναι μια πίστα που επιβραβεύει τη γενναιότητα και την προσήλωση, οπότε αναμένουμε έναν σπουδαίο αγώνα», συμπλήρωσε.
 
Το Silverstone είναι γνωστό για την αλληλουχία γρήγορων καμπών που φορτίζουν τα ελαστικά, με συνδυασμένα φορτία το μέγιστο των οποίων φτάνει τα 5g. Το ότι οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες κατακόρυφες αλλά και πλευρικές δυνάμεις, που επενεργούν στα ελαστικά την ίδια στιγμή. Οι ευθείες και τα σημεία φρεναρίσματος είναι σχετικά σύντομα, αυτό επιτρέπει στις ομάδες να επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές χωρίς να χάνουν πολύ χρόνο.
 
Η άσφαλτος στο Silverstone προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, που αυξάνει ακόμη περισσότερο το φόρτο των ελαστικών. Οι θερμοκρασίες πέλματος ξεπερνούν τους 110 βαθμούς Κελσίου κι αυτό είναι ορατό από τις θερμικές κάμερες, που αποτελούν ένα δημοφιλές στοιχείο στην μετάδοση της F1 από το 2013, όταν και υιοθετήθηκαν. Το 2014 εδώ η Pirelli έδειξε την τεχνολογία του μέλλοντος, τοποθετώντας ελαστικά 18 ιντσών σε ένα μονοθέσιο F1 για πρώτη φορά, μία Lotus, με την οποία ο Charles Pic, μετά τον αγώνα, έκανε μερικούς γύρους.

Το 2014 ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα των 52 γύρων για την Mercedes με στρατηγική 2 pit stop. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, έβαλε τη σκληρή στον 24ο γύρο και την διατήρησε στην 2η αλλαγή στον 41ο γύρο. Ο αγώνας επηρεάστηκε κι από μια κόκκινη σημεία στην αρχή, κάτι που έδωσε στους οδηγούς που εκκίνησαν, εκ νέου τη δυνατότητα ν’ αλλάξουν ελαστικά στη σχάρα εκκίνησης. Αυτό επέδρασσε στην στρατηγική, καθώς 7 από τους πρώτους 10 οδηγούς, έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών. Τέλος, να αναφέρουμε ότι η αναμενόμενη διαφορά στην απόδοση ανάμεσα στις δύο γόμες, έχει υπολογιστεί στα 1-1,2’’.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 02/07/2015, 01:12 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων, Λιπαντικά, Μπαταρίες (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας (έναντι ΟΑΕΔ), 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721069313, E-mail: giakoumakis190@gmail.com
Βρείτε μας κι ακολουθήστε μας στους Χάρτες Google.

 

 
Χρήσιμα