IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βρετανίας: Δια πυρός και σιδήρου ο Hamilton για τη νίκη


Ο Lewis Hamilton κέρδισε το Βρετανικό Grand Prix μπροστά στα μάτια των συμπατριωτών του, ξεπερνώντας μία κακή εκκίνηση που του κόστισε δύο θέσεις, την ψιλή βροχή και την επίθεση από τον ομόσταυλό του, Γερμανό Nico Rosberg.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η διαφορά του Hamilton των περίπου 11’’ από τον Rosberg, προδίδει την τεταμένη μάχη που εκτυλίχθηκε, πρώτα μεταξύ των πιλότων της Williams που έκαναν μία εκπληκτική εκκίνηση και πέρασαν μπροστά από τα μονοθέσια της Mercedes, με τον Βραζιλιάνο πιλότο της Βρετανικής ομάδας, τον Felipe Massa, να παίρνει κεφάλι στον αγώνα και να αποδεικνύεται σκληρό καρύδι, τόσο για τον ομόσταυλό του Valtteri Bottas, όσο και για τους δύο πιλότους της Mercedes, Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Στη μάχη για το προβάδισμα, ο Hamilton με ένα άριστο σε εκτέλεση pit stop μπήκε και πάλι στην πίστα με τα μονοθέσια της Williams στην πλάτη του κι από τη στιγμή εκείνη, ξεκίνησε να πορεύεται με διαφορά μπροστά.
 
Η μάχη ανάμεσα στα μονοθέσια της Mercedes ήρθε όταν έκανε την εμφάνισή της η πρώτη ψιλή βροχή. Ένα απόλυτα επίκαιρο pit-stop οδήγησε τον Hamilton πρώτα απ’ όλους τους πρωτοπόρους του αγώνα, να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά όταν ήρθε η δυνατή βροχή και μ’ αυτό που έκανε, διασφάλισε την 3η νίκη του στο Βρετανικό GP. Ο Sebastian Vettel έκανε το δικό του pit stop επίσης τη σωστή στιγμή, κάτι που στην εξέλιξη του αγώνα τον βοήθησε να ανέβει στο βάθρο των νικητών, μπαίνοντας σφήνα μπροστά και μακριά από τις Williams, οι οδηγοί των οποίων οδήγησαν με 1-2 μέχρι το 1ο pit stop, αλλά οι καιρικές συνθήκες που ακολούθησαν δεν τους βγήκαν σε καλό, με αποτέλεσμα να αρκεστούν στις επόμενες θέσεις, την 4η και την 5η.
 
 
Με την εκκίνηση, ενεπλάκησαν μεταξύ τους οι δύο Lotus, των Pastor Maldonado και Romain Grosjean. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο Fernando Alonso, στην προσπάθειά του να τους αποφύγει, να προσκρούσει στον δικό του team-mate, τον Jenson Button. Ο Βρετανός εγκατέλειψε επί τόπου, ενώ ο Ισπανός μπήκε εσπευσμένα στα pits για να αλλάξει ρύγχος στο δικό του μονοθέσιο, εκμεταλλευόμενος και το καθεστώς κίτρινης σημαίας. Όταν ο αγώνας ξαναρχίζει στον 4ο γύρο, ο Hamilton επιτέθηκε στον Massa όσο το δυνατόν συντομότερα μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας και κατέληξε να χάσει τον έλεγχο της Mercedes του και να βγει εκτός πίστας, επιτρέποντας στον Bottas να περάσει εμπρός του στη 2η θέση. Οι Williams στη συνέχεια έτρεξαν στο 1-2 με τον Bottas να επιδιώκει την επίθεση στον Massa, γνωρίζοντας ότι η πίεση που θα είχε πίσω του από τους πιλότους της Mercedes δεν θα του άφηναν και πολλά περιθώρια επιλογής. Η εντολή από τα pits της ομάδας ήταν σαφής. «Κάνε ένα καθαρό προσπέρασμα αν μπορέσεις».
 
Ο Hamilton ήταν ο πρώτος από τους προπορευόμενους που άλλαξε ελαστικά στον 18ο γύρο, που του έδωσε φρέσκα ελαστικά από ό,τι τα άλλα αυτοκίνητα στην πρώτη τετράδα. Παραδόξως, η Williams δεν ακολουθήσε το παράδειγμά του με τους οδηγούς της να χάνουν το 1-2 και να βρίσκονται στη 2η και την 3η θέση, μπροστά από τον Nico Rosberg, που παρέμενε 4ος. Ο αγώνας στη συνέχεια κρατήθηκε σ’ έναν σταθερό ρυθμό, με τον Hamilton να αυξάνει την διαφορά του, καθώς ο Rosberg αγωνίζονται να βρει τρόπο να περάσει τις δύο Williams. Στον 35ο γύρο, λίγο μετά από μια εικονική περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας για λογαριασμό του Carlos Sainz που είχε σταματήσει την Toro Rosso, ο αγώνας πήρε άλλη τροπή και το πρώτο ψιλόβροχο χτύπησε στα σημεία Brooklands και Luffield της πίστας. Τα μονοθέσια αγωνίζονταν για πρόσφυση εκεί, αλλά με την υπόλοιπη πίστα στεγνή, δεν είχαν προφανή πρόσκληση να μπουν για βρόχινα ελαστικά.
 
 
Όταν ο Kimi Raikkonen δέχθηκε το προσπέρασμα του ομόσταυλού του Sebastian Vettel, έκανε μία κίνηση-ρίσκο να μπει στα pits και να βάλει πρώτος τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά οι επιδόσεις του μειώθηκαν με αποτέλεσμα να δέχεται τα προσπεράσματα των οδηγών που είχε πίσω του. Ο Rosberg, που έκανε το μεγαλύτερο μέρος των υγρών συνθηκών, εκμεταλλεύτηκε την επιπλέον κάθετη δύναμη της δικής του Mercedes, για να περάσει τον Bottas στην έξοδο της Copse, ανακτώντας την 3η θέση στον αγώνα, ενώ η ομάδα της Williams άρχισε να εξασθενεί στον αγώνα. Στη συνέχεια πέρασε και τον Massa για να βρεθεί στην ίδια θέση από την οποία εκκίνησε (2ος) και στον 42ο γύρο είχε κόψει σημαντικό χρόνο από αυτόν της διαφοράς του με τον προπορευόμενο Hamilton.
 
Μία πιο βαριά βροχόπτωση, που συνέπεσε με την επίθεση του Rosberg, οδήγησε τον Hamilton στα pits για τα δικά του ενδιάμεσα ελαστικά. Ήταν μια απόφαση καθοριστικής σημασίας για τη νίκη του Βρετανού, αφού ο Rosberg αναγκάστηκε να μείνει για άλλον έναν γύρο έξω στην πίστα, προσπαθώντας να πάει στα pits κι αυτός, χωρίς να ρισκάρει πρόσφυση. Ο Hamilton είχε τις στιγμές του στο βρεγμένο, αλλά κράτησε την Mercedes του προς τη σωστή κατεύθυνση για τους υπόλοιπους 10 γύρους του αγώνα, για να κερδίσει και να επεκτείνει το προβάδισμά του με 17 πόντους στην κατάταξη του πρωταθλήματος. Ο Vettel έκανε την ίδια έκκληση στα pits από την 5η θέση, επιτρέποντάς του να βρεθεί μπροστά από τις δύο Williams, που αγωνίστηκαν πολύ στο βρεγμένο.
 
 
Ο Daniil Kvyat έκλεισε σχεδόν πλήρως την διαφορά του με τον Bottas στον τελευταίο γύρο, αλλά τελικά αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 6η θέση, ενώ ο Nico Hulkenberg αρκέστηκε 7ος, μετά το τρέξιμο μέχρι την 5η θέση στην εκκίνηση. Ο Sergio Perez τερμάτισε 9ος μπροστά από τον Fernando Alonso, που πήρε τον πρώτο του βαθμό από την επιστροφή του στην McLaren, αρχές του 2015. «Σίγουρα ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς», είπε μετά το τέλος του αγώνα ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Το χρονικό σημείο αλλαγής ελαστικών αποδείχτηκε καθοριστικό, όχι μια αλλά δυο φορές, ειδικά στο τέλος του αγώνα, όταν άρχισε να βρέχει. Η στρατηγική ήταν το κλειδί του αγώνα και υπήρξαν κέρδη αλλά και απώλειες, λόγω σωστής ή μη επιλογής ελαστικών την κατάλληλη στιγμή», εξηγεί και συμπληρώνει: «Ακόμη μια χρονιά το κοινό του Βρετανικού Grand Prix ήταν φανταστικό, οι πανηγυρισμοί στο τέλος, είναι κάτι που σπάνια συναντάμε σε άλλο μέρος του κόσμου».
 
Σίγουρα, κανείς δεν περίμενε μία τόσο κακή εκκίνηση από τους πιλότους της Mercedes, που έδωσαν την ευκαιρία στους οδηγούς της Williams να πεταχτούν μπροστά και να τους δυσκολέψουν για αρκετούς γύρους. Δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα πώς θα ήταν η τελική εξέλιξη του αγώνα, αν δεν κατάφερνε ο Hamilton να περάσει τις Williams από το pit stop που έκανε. Οι ανατροπές σε κορυφή και ουρά ήταν αυτό που μας κράτησε σε αγωνία. Αναφερόμαστε στην ουρά, καθώς τα ατυχήματα και οι εγκαταλείψεις, συνδυαστικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας και την βροχή που έβαλε κι αυτή τη δική της υπογραφή στον αγώνα, είδαμε τελικά τον Fernando Alonso να κατακτά τον πρώτο του βαθμό στο πρωτάθλημα, μετά από 9 GP (στο 1ο δεν συμμετείχε). Ελπίζουμε να δούμε ανάλογες καταστάσεις και στους επόμενους αγώνες.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.31’27’’729, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +10’’956, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +25’’443, 4. Felipe Massa (Williams) +36’’839, 5. Valtteri Bottas (Williams) +1’03’’194, 6. Daniil Kvyat (Red Bull) +1’03’’955, 7. Nico Hulkenberg (Force India) +1’18’’744, 8. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1 γύρο, 9. Sergio Perez (Force India) +1 γύρο, 10. Fernando Alonso (McLaren) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 194, 2. Rosberg 177, 3. Vettel 136, 4. Bottas 77, 5. Raikkonen 76, 6. Massa 74, 7. Ricciardo 36, 8. Kvyat 27, 9. Hulkenberg 24, 10. Grosjean 17, 11. Nasr 16, 12. Perez 15, 13. Maldonado 12, 14. Verstappen 10, 15. Carlos Sainz Jr. 9, 16. Ericsson 5, 17. Button 4, 18 Alonso 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 371, 2. Ferrari 211, 3. Williams 151, 4. Red Bull 63, 5. Force India 39, 6. Lotus 29, 7. Sauber 21, 8. Toro Rosso 19, 9. McLaren 5.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/07/2015, 01:55 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
Valtteri Bottas, Felipe Massa - Williams
Valtteri Bottas, Felipe Massa - Williams
Αναβρασμός στα pits λίγο πριν την εκκίνηση
Αναβρασμός στα pits λίγο πριν την εκκίνηση

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων, Λιπαντικά, Μπαταρίες (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας (έναντι ΟΑΕΔ), 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721069313, E-mail: giakoumakis190@gmail.com
Βρείτε μας κι ακολουθήστε μας στους Χάρτες Google.

 

 
Χρήσιμα